Zebra uit Texas begint aan een springcarriere *filmpjes*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 01:04

_Pretty schreef:
en ten 3e snap ik sowieso al niet dat je een kudde dier met zn 2en houd, terwijl die beestjes lekker in het wild op de savanne horen...

okee het ziet er niet helemaal mooi uit..
ma komt.. het is toch super grappig dat je dit een zebra leren kan:P

enne even over die kudde.. paarden zijn van nature ook kudde dieren en die staan hier ook vaak maar met zijn 2en en soms zelfs alleen op de wei.. vind je dat ook zielig..??

en ik neem aan dat ze er niet elke dag mee traint of iets. :o

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 01:25

_Pretty schreef:
Ik vind het ook niet echt top hoor, KellyDV.
Ten 1e vind ik haar te lang, ten 2e zijn die dieren er niet op gebouwd, en ten 3e snap ik sowieso al niet dat je een kudde dier met zn 2en houd, terwijl die beestjes lekker in het wild op de savanne horen...

Dan geld dit ook voor een paard en had de mens ze nooit mogen temmen.

ElineThera

Re: Zebra uit Texas begint aan een springcarriere *filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 02:17

Wat een grappig gezicht zeg! :j gaaf dat ze het allemaal bereikt heeft met een zebra! Ik doe het haar niet na hoor! En net wat je zegt Folcarquier al ruil ik mijn poownie niet om voor de zebra :D

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 03:03

Ik vind er ook niks aan... Niet zozeer qua manier van rijden, maar het hele feit van het willen bereiden van een wild dier. Het paard dat destijds is gedomesticeerd met een doel, en daarbij zo ver met ons is mee geëvolueerd dat het niet meer hetzelfde is als het wilde paard van vroeger hebben we al, waarom nu nog een wild dier als een zebra hiervoor gebruiken? Laat die beesten gewoon op de savanne rond banjeren, waar ze horen.

kirishu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 06:50

KellyDV schreef:
Gelukkig ben ik dan niet de enige..
De Pony wijkt voor de sprong al weg, dat zegt zowizo al wat.
Doen normale paarden ook, ofcourse.. maar dit is anders.
& Inderdaad tegroot + ze zijn er niet op gebouwd.

uuummmmm, warom is dit anders dan?? een paard zit toch ook niet lekker ensommige pony's zijn zelfs nog kleiner dan die zebra en daar word ook mee gesprongen op die hoogte. en daarbij, als je een jong paard hebt (wat die zebra mischien ook wel is!!!!!!!) en je dat paard wilt leren springen op die hoogte dan loopt hij de eerste paar weken ook zo aan.
voor een paarden rug is het ook niet goed om te rijden, maar dat kan wel omdat de rug goed beschermd word door spieren(die in het beste geval goed zijn ontspannen). bij zebra's weet ik er niet zo veel van...... oja, en warom kun je ezels dan niet rijden??? tuurlijk kan dat wel!! als de ezel maar gewoon een beetje grot is en een lief karakte heeft(en jij moet weten wat je aan het doen bent) is er niets aan de hand.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 07:36

Ik zie racing stripe, het is toch al eens eerder bewezen dat een zebra dit kan?

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 07:37

Waauw <3 Ik wil ook zo'n zebra ;)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 07:38

Nikkylove schreef:
silly_silas schreef:
Ik ben er ook niet zo voor te vinden.
Een zebra moet toch wild zijn. Op een giraf ga je toch ook niet rijden ...
Ziet er ook niet zo vriendelijk uit dat eerste filmpje vind ik.

Nee, dat heeft deze man geweten ook :Y)

haha, kneus! :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:03

Prachtig om te zien. Rijtechnisch stelt het niet veel voor, maar toch leuk dat zo'n dier dat kan.
En wie doet het na? Wie weet komt er nog meer stuur en balans op de zebra.
Te groot is ze niet hoor, dat is wat wij vaak vinden. Als ik op een quarter stap,dan ben ik ook te groot volgens velen, terwijl zo'n dier me wel kan dragen. Een ijslander van 1.35, daar zou ik dan wel op passen? Of in Azie waar men op pony's van 1.30 m rijdt?

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:10

Een zebra kan zich net zo goed aanpassen als een paard lijkt mij.

Het is voor een paard toch ook geheel onnatuurlijk hoe wij er mee rijden. Van nature kijkt een paard naar buiten als het een boch maakt en wij laten hem naar binnen kijken, waardoor hij heel zijn gewicht moet verplaatsen. En een paard loopt van nature op de voorhand, en wij gaan precies het tegenovergestelde vragen van zo'n paard.
Lijkt me sterk als dat met een zebra niet kan.

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:48

Geweldig beestje :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:05

jammer dat ze wat te groot is, knap hoe de zebra vanuit zo'n traag tempo nog zo'n hindernis kan nemen.
Ziet er niet helemaal je van het uit, maar wel knap wat ze ermee kan.

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:09

knap!!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:28

Tja, ik ben hier ook niet echt een voorstander van....

Maar aan de andere kant hypocriet, onze paarden waren vroeger ook niet om op te rijden maar onze voorouders hebben ook die stap gezet, en moet je nu eens kijken wat we er allemaal mee doen...

Dan is de overgang naar de zebra ook een kleine stap. Desalniettemin vind ik dat we de natuur moeten respecteren en met zoveel dingen waar wij ons al in mengen, sommige dingen ongerept moeten laten.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:33

rare hippie...
T ziet er heel apart uit, t diertje zelf lijkt er wel lol in te hebben, maar ja ik weet t niet.. hadden ze nou ook een beer aan een lijn die ze bij de zebra's lieten kijken? zag ik dat goed?!
Blijf erbij rare hippie!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:40

KellyDV schreef:
@ Mitchall
Wat me als eerste op viel was het Kootbeen.. is langer.

Hahahaha, wat een nutteloze opmerking! :') Het is een tekening!
Ik gok er zowaar op dat de verhoudingen van een zebraskelet hezelfde zijn van elk ander paardachtige. Een paard meet gemiddeld 1.65m, een zebra is qua stokmaat een grote pony.

Heb de filmpjes nog niet kunnen kijken, zit via mijn telefoon op Bokt nu. Maar, even uitgaande van de bouw van een zebra lijkt het me anatomisch gezien wel goed mogelijk met aangepaste training. De nekwervels lijken iets anders te lopen, waardoor nagefelijk rijden misschien moeilijker wordt. Rugspieren trainen kan ook met wat aangepaste arbeid.

Wat eenzebraiseenwilddierdusafblijven-discussie betreft. Ik wil niet lullig doen, maar zebras worden al jaren gefokt in gevangenschap. Waar denk je dat dierentuinen hun zebras en andere dieren vandaan halen. Niet ergens van de serengeti ofzo hoor. Particulier fokken met zebras, waarom niet? Liever dat dan dat ze ook echt dreigen uit te sterven. En, een zebra in een dierentuin gaat snachts ook meestal naar binnen (been there, done that)..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:42

_Pretty schreef:
Ten 1e vind ik haar te lang, ten 2e zijn die dieren er niet op gebouwd, en ten 3e snap ik sowieso al niet dat je een kudde dier met zn 2en houd, terwijl die beestjes lekker in het wild op de savanne horen...

Vraagje, wat heeft in VREDESNAAM haar haren hier mee te maken?!?!!?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:54

Malibu schreef:
Tja, ik ben hier ook niet echt een voorstander van....

Maar aan de andere kant hypocriet, onze paarden waren vroeger ook niet om op te rijden maar onze voorouders hebben ook die stap gezet, en moet je nu eens kijken wat we er allemaal mee doen...

Dan is de overgang naar de zebra ook een kleine stap. Desalniettemin vind ik dat we de natuur moeten respecteren en met zoveel dingen waar wij ons al in mengen, sommige dingen ongerept moeten laten.

Hier sluit ik me bij aan. Maar goed er zullen niet veel zebra's over de werled zijn die beleerd zijn of bereden worden.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:55

schitterend. De olympische spelen zullen wel net te vroeg komen. :D

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:03

Giolli schreef:
_Pretty schreef:

Vraagje, wat heeft in VREDESNAAM haar haren hier mee te maken?!?!!?!

Helemaal niks :+ Er staat: Ik vind haar te lang, en niet haar haar te lang. Lezen is een kunst ;)
Ze doelt erop dat ze die vrouw te groot vind voor de zebra.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:10

ik kijk hiernaar en moet direct denken aan een filmpje niet zolang geleden op bokt.! een koe onder het zadel die ook springt(die is wel heel anders gebouwd dan paarden).! toch vind ik dit zo erg nog niet paarden doen het ook :D wilde paarden worden ook uit kuddes gehaald en getemd waarom is een ezel dan zo erg het is toch ook een paardachtige??? :o en neem dan struisvogel racen, kamelen racen ect.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:16

_Emm_ schreef:
Ik vind haar te lang, en niet haar haar te lang.

Dat haar van haar vind ik trouwens al helemaal te lang... >;)

mf31 schreef:
Zeker niet als je als dat meisje dat erop zit zo lekker moet gaan zitten schoppen..
Kan ook zijn dat ze niet hard schopt maar op een bepaalde manier 'drijft'. Zoals ik dat geleerd heb bij western rijden voor bepaalde gevallen. Daarbij gaat het niet om hoe hard je schopt, juist niet, maar om, door met je kuiten als het ware te 'stuiteren' een specifieke reactie van het paard te krijgen, 'bumpen' werd dat genoemd. Weet niet of ik het zo helemaal goed uitleg, maar het komt er iig op neer dat dat iets anders is dan onwilligemanegepaardenvooruitkrijgen-schoppen.

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:21

hahah wat een geweldige zebra :D

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:30

Los van het feit of dat je het vindt kunnen of niet; ik zal zo'n zebra best wel als gezelschapsdier bij de paarden willen hebben ;)

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:30

ik vind hem heel schattig :D