Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cassidy schreef:Heel sneu voor de ruiter die op een dergelijke manier zijn paard kwijtraakt, en er zelf ook niet zonder kleerscheuren afkomt. Ik hoop uiteindelijk dat ze er geen blijvende gevolgen van over gaat houden .
Ik ben het helemaal eens met de opmerkingen dat je moet weten wat je doet als je aan een dergelijke rit mee denkt te moeten doen. Bij het zien van het filmpje zag ik ook combinaties langskomen waar de ruiter wat moeite had met zijn paard. Het is de verantwoording van iedere ruiter om de beslissing te maken om deel te nemen aan deze rit of niet. Het slachtoffer van domheid te betichten, het hele evenement geschrapt willen te zien worden, of wat er nog meer aan ONZIN, en FLAUWEKUL er na mijn reactie nog geplaatst gaan worden is compleet misplaatst.
Dit is een ongeluk, en zo komen er dagelijks ongelukken met paarden voor. Ook als de ruiter weet wat hij doet. Een hartstilstand of slagaderbreuk kan ALTIJD voorkomen. Ongeacht de leeftijd en de conditie van het paard...

Cassidy schreef:En dan nog...is het de verantwoording van de ruiter om aan dergelijke evenementen mee te doen, en niet de taak van een organisatie om te gaan controleren of de deelnemers wel weten waar ze mee bezig zijn. De roep om dergelijke evenementen geschrapt te zien worden, is in mijn ogen misplaatst.
Met een kanttekening...omdat iets traditie is, betekend dat nog niet dat het ook meteen in stand gehouden moet worden. Zie de Palio in Sienna, Italie. Als er ieder jaar paarden overlijden en ruiters ten val komen en daardoor serieus gewond raken, mag je er idd je vraagtekens bijzetten.
Iemand bekend met de Palio in Sienna?

jesterlover schreef:Niet bekend mee nee..

ZarcoTje schreef:Beestje leek gewoon in shock te zijn ofzo ?
Het is idd onverantwoordelijk en niet echt nagedacht.
Maar alsjeblieft deze vrouw verkeerd volgens mij wel in kritieke toestand met een hersenschudding en gebroken nekwervel
heel jammer.
Brainless schreef:quartermoon schreef:schandalig dat deze vrouw haar paard van 30 jaar heeft mee laten lopen.
Paardje verdient rust .
Khem medelijden met het paard maar niet met de vrouw dat is onverantwoordelijk.
Het is maar een kort rondje en een paard kan ook eens flink in het weiland rond rennen.
Daarentegen lopen er nog veel paarden met 30 onder de man.
evih schreef:Ik heb een update! Net een mailtje ontvangen, blijkt dat ik vrouw en paard in kwestie ken. Ben momenteel nog even geschokt want het was echt een prachtduo!!
Het gaat inderdaad over een 55 jarige vrouw en een 21 jarig paard. Vrouw was allesbehalve onnadenkend, bij haar gaat het paard voor alles. De merrie in kwestie was ook allesbehalve ongetraind! Paard loopt minstens één dagtocht per week op een serieus tempo en heeft vorige week nog een driedaagse stage gelopen met drie uur dressuur- en springtraining per dag. Ik zou het dus ten zeerste appreciëren dat opmerkingen over "onverantwoordelijk" en "paard in slechte conditie" achterwege worden gelaten!
De vrouw ligt momenteel nog minstens tot morgen op intensieve, maar het gaat relatief goed. Merrie heeft inderdaad een slagaderbreuk gehad. Was een pracht van een paard met een schitterend karakter, het zijn de besten die als eerste moeten gaan

evih schreef:Ik heb een update! Net een mailtje ontvangen, blijkt dat ik vrouw en paard in kwestie ken. Ben momenteel nog even geschokt want het was echt een prachtduo!!
Het gaat inderdaad over een 55 jarige vrouw en een 21 jarig paard. Vrouw was allesbehalve onnadenkend, bij haar gaat het paard voor alles. De merrie in kwestie was ook allesbehalve ongetraind! Paard loopt minstens één dagtocht per week op een serieus tempo en heeft vorige week nog een driedaagse stage gelopen met drie uur dressuur- en springtraining per dag. Ik zou het dus ten zeerste appreciëren dat opmerkingen over "onverantwoordelijk" en "paard in slechte conditie" achterwege worden gelaten!
De vrouw ligt momenteel nog minstens tot morgen op intensieve, maar het gaat relatief goed. Merrie heeft inderdaad een slagaderbreuk gehad. Was een pracht van een paard met een schitterend karakter, het zijn de besten die als eerste moeten gaan
DeMolenhoek schreef:Meer info over het paard: Paard was 30 jaar en al op rust. Die vrouw heeft hem snel uit de stal gehaald voor deze processie. Logisch ook dat het paard is gestorven aan een slagaderbreuk. Hierdoor is hij ten val gekomen.
Citaat:evih schreef:
Ik heb een update! Net een mailtje ontvangen, blijkt dat ik vrouw en paard in kwestie ken. Ben momenteel nog even geschokt want het was echt een prachtduo!!
p
Cassidy schreef:jesterlover schreef:Niet bekend mee nee..
Kijk en huiver:
[VN] Paardenrace de ‘Palio’ in Siena gewonnen door Istriceddu
[VN] Italiaanse minister wil de Palio-paardenrennen verbieden
[PP] Palio in Siena
En voor een filmpje (WAARSCHUWING, KAN SCHOKKEND ZIJN!!!):
Deze filmps zijn totaal niet van toepassing op het drama van Hakendover.
Hier heb je een rond plein,in kasseistenen,waar een laagje zand over gekieperd is.
In Hakendover lopen de paarden over een veld!
http://www.youtube.com/v/LzKAxEx4I2Q