Nederland op vierde plek meest dieronvriendelijke landen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:11

Biggers schreef:
(geen idee of dit al gezegt is hoor. Maar anders, sorry!)

Dat komt waarschijnlijk doordat Nederlanders dieren nemen, en niet weten wat ze er mee moeten. Of ze weten niet hoe ze er mee om moeten gaan, of voedsel geven. Ook denken ze niet aan al die kosten voor een dier.

Gelukkig doen ze dat in landen als Roemenie en Bulgarije een stuk beter :+

Nayomie

Re: Nederland op vierde plek meest dieronvriendelijke landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:17

Hmm, die nemen misschien geen dieren :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:21

Eleandra schreef:
Ik geloof niet dat Nederland werkelijk zoveel dierenleed kent in vergelijking met andere landen. Ik denk eerder dat wij zo hoog staan omdat er zoveel mensen zijn die melding maken van dierenleed, terwijl dat in andere landen niet opgemerkt/gemeld wordt.

Dat denk ik ook. Als je hoort wat China met z'n dieren uitspookt hebben de dieren het hier erg goed. :j
Maargoed, misschien dat deze lijst Nederland eens goed wakker schudt en we stoppen met o.a. de bio-industrie.

marijn313

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:22

Als het werkelijk waar is zou het om te huilen zijn, maar het is niet waar en ik vind dit bericht dan ook echt een lachertje!!!!! Dit is volslagen onzin. Inderdaad de landen waar Brooke werkt staan nog achter ons, als je die beelden ziet..... Dat kennen we hier echt niet hoor. Het is gewoon een lijstje van dierenactivisten die hopen op deze manier weer wat aandacht te krijgen. Helemaal knettergek zijn ze! Tuurlijk is het hier niet altijd helemaal ok, maar misstanden zijn echt wel een uitzondering.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:29

sporter schreef:
Rider01 schreef:
Maar het dierenleed hier wordt vaak niks aan gedaan }:0 (IMO he..)
Een aantal van mijn opvangertjes hadden grote open wonden en stonden maanden buiten..en dan toch laten staan?!
(na zoveel mogelijk instanties te hebben gebeld..)

Als we zo omgaan met onze dieren snap ik wel hoe we zo hoog op die lijst terecht komen ;(

Jij denkt dus serieus dat de dieren hier in NL slechter behandelt worden dan in landen als Roemenie, Venezuela, Portugal en Egypte?
Ben je wel eens in 1 van deze landen geweest?

Ik zou willen dat dit soort organisatie's eens wat nuttigs deden! Ipv hun tijd en geld steken in nutteloze onderzoekjes. En dat allemaal om wat aandacht te krijgen.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Morag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:32

Laatst in Egypte liepen de zwerfhonden mager over straat klaar om overreden te worden. En dan Egypte op 9e plaats? En Nederland 4e? Vreemd...

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:33

En waar staat China in de lijst..? :+

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:43

Bellona_K schreef:

Ergens bij afganistan op plek 45? :+

Echt belachelijk, er zijn veel mensen in dat soort landen die het nog slechter hebben dan de dieren hier bij ons, inderdaad een schaamteloos rapport wat nergens over gaat :n

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:44

Malibu schreef:
Bellona_K schreef:

Ergens bij afganistan op plek 45? :+

Echt belachelijk, er zijn veel mensen in dat soort landen die het nog slechter hebben dan de dieren hier bij ons, inderdaad een schaamteloos rapport wat nergens over gaat :n

En dat noemt zich dan dierenliefhebbers

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:51

sporter schreef:
En dat noemt zich dan dierenliefhebbers

Idd...
Het lijkt me een beter idee om ze een keer daar heen te sturen en te laten ervaren hoe het daar 'echt' is.
Ik krijg soms echt plaatsvervangende schaamte hoe sommige mensen zich bekommeren om 'dierenleed' en daarbij gewoon 'langs' de problemen in het land zelf kijken :n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:59

dit vind ik ZOOOOOO onzin!! egypte op de 9de plek????
ik ben in egypte geweest en had daar de tranen in mijn ogen staan van wat ik daar zag met paarden ect!
en dan portugal?
ben ik ook geweest!

kijk volgende foto:

Afbeelding

dat ben ik in portugal.

nou sorry...

die lijst klopt NIET!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:04

Hier geloof ik dus echt helemaal niets van! Bewijst maar weer hoeveel meldingen er gemaakt worden in NL voor dierenleed, maar als je daarvan gaat kijken wat in feite nu echt leed is kom je veel kleiner uit.

Ben het er wel mee eens dat broodfok en handel via marktplaats een probleem is.

OVP "probleem" vind ik hier niet aan de orde. Laat eerst maar eens uitzoeken of dat nu wel/geen natuur is dan pas kun je definieeren of het wel/geen dierenleed is.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:19

Het spijt me zeer maar ik vind dit echt LACHWEKKEND!!!!

Kijk eens in die landen als Tunesië!!
Daar zien paarden van 4 eruit als paarden van 40.

Dit zal vast komen omdat wij hier vaker meldingen doen??

Achterlijk onderzoek, wie dit onderzocht heeft kan toch beter weer op de basisschool gaan beginnen.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:27

vandaag weer hondje doorgetrapt in Vaals door zijn eigenaar! En vorige week pup doodgetrapt door een jogger! :r

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:29

Ik geloof meer dat het op het aantal meldingen gebasseert is. In Nederland wordt al een melding gedaan als ze denken dat er ook maar iets mis is, terwijl in landen als Portugal etc. het de normaalste zaak van de wereld is dat de dieren er brood mager bij staan.
Voorbeeld: Paarden van een kennis staan in de opfok van de winter is zoals jullie weten sneeuw gevallen. De dieren beschikken over een zeer ruime schuilstal met voldoende water en worden bij gevoerd. Er werden diverse meldingen gemaakt omdat ze niks te eten zouden hebben.. terwijl wanneer een paard in Portugal geen eten heeft of helemaal uitgedroogt de mensen daar niet eens geld hebben om te bellen.
Het lijkt me sterk dat Brooke Hospital wel naar Portugal/Spanje/Egypte etc. gaat om te helpen terwijl het hier zo slecht is..

Ik geloof ook niet dat broodfok alleen in NL een probleem is maar 9 van de 10 mensen in arme landen plaatsen alleen geen advertentie op internet..

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:05

Misschien moeten de Nederlandse dier en welzijn organisaties misschien hier wat harder aan de touwtjes trekken wbt dierenleed, ipv andere landen!.
absurd dat er zoveel dieren leed is dat wij met ons kikkerland of 4 staan! maar ja hier kom je voor het neerknuppelen van je eigen schapen al weg met een maandje cel en een boete!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:50

zipje71 schreef:
vandaag weer hondje doorgetrapt in Vaals door zijn eigenaar! En vorige week pup doodgetrapt door een jogger! :r

Hier komen dit soort dingen tenminste nog in de krant! Spanje, Egypte en portugal echt niet hoor!

Hilbrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:53

Ik hoop in godsnaam dat dit soort organisatie's geen subsidie's van onze overheid krijgen .Proberen ze ons nu echt wijs te maken dat het in Nederland zo slecht gesteld is met het dierenwelzijn.Ik zou wel eens willen weten hoe zo'n onderzoek in z'n werk gaat .Waarom staan landen waar massaal "koosjer" en "halal", dus onverdoofd , geslacht wordt lager op de lijst dan Nederland.Straathonden in Nederland , misschien een paar .Tuurlijk zijn er misstanden in ons land , maar wat wij als abnormaal beschouwen is in veel andere landen heel normaal .Ik hecht in ieder geval totaal geen enkele waarde aan deze lijst .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:00

Dit is gewoon een heel slecht onderzoek en wel om twee redenen. Natuurlijk valt er in Nederland meer dan genoeg te verbeteren, maar als je drogredenen, zoals die vierde plek, gebruikt, dan krijg je juist minder dan meer acceptatie. Daarnaast geef je andere landen waar het domweg slechter geregeld is een vrijbrief om niks te doen. Ze doen het toch beter dan Nederland, waar de zaken zo goed geregeld zijn?

En dat is wat er zo fout is aan dat onderzoek.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:37

mmmm... ik heb toch wel sterk mijn twijfels bij de uitkomst van dit onderzoek... en handel via marktplaats? Het is gewoon een advertentiesite, met daarop voornamelijk advertenties van particulieren.... en dat zou dan ineens slecht zijn?

Met alle regeltjes voor het houden van dieren (vooral beroepsmatig), denk ik toch echt dat zelfs de dieren in de bio-industrie het hier beter hebben als veel dieren in bijv. egypte.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:42

Dat zou bijna toch onmogelijk zin!!??!

En eigenlijk schaam je je dan ook een beetje :')

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:53

Ik had wel verwacht van de antillen op Aruba hebben we zoveel zwerfhonden en katten. Geiten die de hele dag buiten lopen op straat, heb ook een paar verwaarloosde paarden gezien. Maar de honden zijn ergste vol met ziekten en parasieten uitgemergeld. Zo hebben we een maand geleden twee puppy's mee naar huisgenomen toen we mijn zoon gingen ophalen bij een vriendje. Die puppy's waren zo slecht verzorgd, het was niet om aan te zien zo mager. Onze nu geopereerde poes was ook heel mager toen ze bij ons aan kwam lopen. En heel zwanger zij mocht blijven met haar 2 kids en die zijn nu ook geopereerd.
Heb nu wel genoeg dieren gered, we hebben nu 4 honden en 5 katten.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:56

ik snap niet waarom het handelen van levende dieren via internet onder dierenleed valt? net alsof dat dier er iets van merkt hoe het verkocht of aangekocht wordt :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:58

Nee dit klopt totaal niet,maar dat komt omdat in Nederland de DB,Boa,Politie,oplettende mensen en oplettende DA zijn.Natuurlijk komen er in nederland meer meldingen binnen dan in andere landen.In Nederland zijn veel mensen bezorgt om andermans dieren,in het buitenland intresseerd het de mensen weinig hoe hun buurman met dieren om gaat.
Als je kijkt naar het aantal meldingen,ja dan kan nederland idd. op de 4de plek uit komen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:20

Ach, Nederland staat natuurlijk ook zo hoog vanwege al die arme paarden die 23 uur per dag in een ruimte van 9 vierkante meter staan en geen contact hebben met soortgenoten }>

Ben overigens wel benieuwd welke landen het wel goed doen. Kunnen we misschien wat van leren.