Automobilist eist 4.4 miljoen euro van paardeneigenaresse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Automobilist eist 4.4 miljoen euro van paardeneigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:34

Je kan niet alles voorkomen in het leven.
Ik ben het welmet HC eens dat bepaalde bokkers in dit topic wat verder moeten kijken dan het geld dat geeist is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:37

Electra63 schreef:
Je kan niet alles voorkomen in het leven.
Ik ben het welmet HC eens dat bepaalde bokkers in dit topic wat verder moeten kijken dan het geld dat geeist is.

Ja ik ook, absoluut..
Maar dat gezemel over dingen die elk normaal en weldenkend mens weet, vind ik zo over de top.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:40

Misschien accepteren dat niet iedereen weldenkend is? :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:43

Electra63 schreef:

Wie ik? :P
Ja, dat doe ik wel...
Maar zijn verhaal verandert niets aan die mensen die minder weldenkend zijn en paarden houden... Dan moet hij iets doen, in plaats van praten hier op bokt, want daar verandert niemand iets mee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:57

toevallig ;) HC heeft het over stalen buizen en zoiets is het plan voor "onze" nieuwbouw locatie :j Hebben we nu ook om de paddocks staan en bevalt erg goed :j

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:17

tsja geef de man maar eens ongelijk

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:23

Huertecilla schreef:
maureen_85 schreef:
Wat een achtelijke opmerkingen weer van een aantal Bokkers, blijkbaar geen idee wat een impact een dergelijk ongeval heeft op je leven. Deze man is alles kwijt geraakt!!

...en het gevolg van de beslisssing van iemand om een paard te houden zonder de verantwoordelijkheid naar anderen te dragen :)*

Als je naar je werk rijdt en paarden achter een miezerig draadje ziet staan, denk je dan nooit ´hoop dat die niet op de weg staan vanavond´?

Snap je het zelf wel???... Is toch exact wat ik zeg?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:42

Janine1990 schreef:
Electra63 schreef:

Wie ik? :P
Ja, dat doe ik wel...
Maar zijn verhaal verandert niets aan die mensen die minder weldenkend zijn en paarden houden... Dan moet hij iets doen, in plaats van praten hier op bokt, want daar verandert niemand iets mee.

Nee, ik bedoelde dat je moet accepteren dat niet iedereen weldenkend is en dat er daarom zoveel gezemel is, vooral hier op Bokt :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:46

Electra63 schreef:
Nee, ik bedoelde dat je moet accepteren dat niet iedereen weldenkend is en dat er daarom zoveel gezemel is, vooral hier op Bokt :D

Aaah op die fiets, maar dat wat jij zegt kan ook beetje pot verwijt de ketel verhaal zijn he ;)

Vind het zelfs nog minder erg dat er een aantal mensen zijn die het niet begrijpen, dan wanneer er zaken bij worden gehaald die nergens op slaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:52

Joh,
Ik neem het allemaal niet zo serieus hier.
Het enige waar ik me aan erger, is die kortzichtige reacties als: hij wilt er een slaatje uitslaan of waarom moet hij zoveel geld eisen. Het bedrag zal ergens op gebaseerd zijn (inkomen/kosten/schade).
En die discussie die dan volgt over verantwoordelijkheid nemen, paarden achter een touwtje, Jeeps die boodschappenautootjes van de weg afrijden? Dat vind ik allemaal veel te ver gezocht. Ik neem aan dat de eigenaresse van de paarden deze gevolgen ook niet had verwacht en zeker niet had gewild.
Er zijn alleen maar slachtoffers en de man is het grootste slachtoffer en die moet gecompenseerd worden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:54

Electra63 schreef:
Joh,
Ik neem het allemaal niet zo serieus hier.
Het enige waar ik me aan erger, is die kortzichtige reacties als: hij wilt er een slaatje uitslaan of waarom moet hij zoveel geld eisen. Het bedrag zal ergens op gebaseerd zijn (inkomen/kosten/schade).
En die discussie die dan volgt over verantwoordelijkheid nemen, paarden achter een touwtje, Jeeps die boodschappenautootjes van de weg afrijden? Dat vind ik allemaal veel te ver gezocht. Ik neem aan dat de eigenaresse van de paarden deze gevolgen ook niet had verwacht en zeker niet had gewild.
Er zijn alleen maar slachtoffers en de man is het grootste slachtoffer en die moet gecompenseerd worden.

Mooie samenvatting! _/-\o_

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:32

Ik lees hier geen enkel antwoord, maar ik wil iedereen erop wijzen dat ze een goede AVP moeten afsluiten. Ik ben voor mijn paard als hij schade aanricht voor 2 miljoen verzekerd. DAT ZOUDEN MEER MENSEN MOETEN DOEN, want je draait er anders je hele leven voor op.

Wat denk je dat die man misloopt op allerlei gebieden?

Die eis wordt natuurlijk nooit ingewilligd, dat is wel duidelijk, maar er zal best een aardige geldsom uitrollen.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:43

Ik wil erbij zeggen dat 1 miljoen aansprakelijkheid voor mij is en voor paardie ook 1 miljoen euro, maar kan 1,2 miljoen zijn, maar daar betaal je peanuts voor per jaar. Het zal rond de 60 euro per jaar zijn. Natuurlijk hoop ik nooit dat er zoiets gebeurt. Lijkt me duidelijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:48

Euh, AVP = aansprakelijkheidsverzekering? Je heb je in NL toch standaard? (is verplicht :?)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:00

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aansprakel ... erzekering

Het is wel verplicht voor autobestuurders enz.
Ik heb hem wel, ik heb hem wel eens gebruikt voor de schade die een kat bij de buren had veroorzaakt en voor schade door één van mijn kinderen. Maar paard moet je denk ik apart verzekeren, ik ga het in ieder geval uitzoeken.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:14

@ Stef

Een AVP betekent Algemene Verzekering Particulieren dat is de nieuwe term voor Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering (WA). Die hoort iedere ingezetene te hebben in Nederland, maar ook
elders in Europa. Met hoort bedoel ik niet moet, maar jij kan die kosten echt niet opbrengen zoals dit voorval.

Ik snap echt niet dat iedereen die wel een VERANTWOORDELIJKHEID heeft over een paard of pony, daar niet bij nadenkt. Het is zelfs al als je met je fiets op de wegzit en daar door jou toedoen en dan hoeft het niet opzettelijk te zijn iemand een hersenschudding valt. WA-verzekeringen betreffen zowel materiele als immateriele schade. Een WA-verzekering is bijna de belangrijkste verzekering die je moet hebben. Als je onder de 18 bent kan je bij je ouders op de polis. Ik hoop dat ouders die verzekering wel hebben. Het kost voor een gezin misschien maar 100 euro per jaar op 1 of 2 miljoen.

Tja, het wentelt alleen af in geld, maar je moet natuurlijk ook je verantwoordelijkheden nemen. Veel mensen blijken dat niet te kunnen in hun leven.

Maar goed. Spreek er eens over met bekenden. Dit is geen verzekeringspraatje, want daar heb ik ook een hekel aan en het doet zeker niet af aan het leed wat deze man ondervindt door NALATIGHEID van een ander

Wel moet hier opgemerkt worden dat het slechts om een claim gaat en die uitkering zal veel minder zijn, daarom wordt er hoog ingezet door advocaten. Logisch, toch?

Wat manege en ook waar mijn paard staat horen gewoon zelf een goed sluitend hekwerk voor de deur te hebben. Ik ben er niet altijd bij, maar die stal kan wel zo open, maar het wordt wel op mij verhaalt als er iets fout dreigt te gaan. Ff afkloppen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:19

Mijn katten vielen wel onder mijn WA-verzekering, maar een paard? Ik denk dat je die apart moet benoemen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:42

CathCath schreef:
Nou Electra, oh mijn vorige bericht weggehaald door de MODS, als jij nu denkt dat alleen je katten onder een WA vallen en een auto (wordt trouwens als WA) op je autoverzekering verhaald, dan draai jij sowieso voor een aantal jaar de bak in. Tja, met jouw halstarrigheid zou dat geen verkeerde zijn.

Laten staan he MODS, want anders gaat heel mijn verhaal uit zijn verband

Ik weet niet wat ik jou misdaan heb?

Ik dacht dat een WA-verzekering alleen wettelijk verplicht was voor auto-bestuurders.
Ik heb er ook één en die heb ik 2 x gebruikt, zonder problemen voor schade veroorzaakt door een kat en schade door een kind.
Of mijn paard automatisch onder mijn WA valt, weet ik niet, dat ga ik dus navragen.

Wat is hier halsstarrig aan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:05

Huh? Ik snap hier helemaal niets meer van CathCath????
Electra stelt en vraag en jij noemt haar meteen halsstarrig??? Die vat ook ik niet helemaal...

En nu vraag ik me nog steeds af, WA is toch verplicht voor iedereen????? En dan bedoel ik niet de WA bij je auto..

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:16

CathCath schreef:
@ Stef

Een AVP betekent Algemene Verzekering Particulieren dat is de nieuwe term voor Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering (WA). Die hoort iedere ingezetene te hebben in Nederland, maar ook
elders in Europa. Met hoort bedoel ik niet moet, maar jij kan die kosten echt niet opbrengen zoals dit voorval.

Aansprakelijkheids verzekering voor Particulieren ;)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:17

Electra63 schreef:
Mijn katten vielen wel onder mijn WA-verzekering, maar een paard? Ik denk dat je die apart moet benoemen?

Nee, is niet nodig als je in hoedanigheid van particulier een paard (paarden) houdt.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:18

Janine1990 schreef:
Electra stelt en vraag en jij noemt haar meteen halsstarrig??? Die vat ook ik niet helemaal...

En nu vraag ik me nog steeds af, WA is toch verplicht voor iedereen????? En dan bedoel ik niet de WA bij je auto..

Nee, een AVP is niet verplicht. :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:20

LDRD schreef:
Janine1990 schreef:

Nee, een AVP is niet verplicht. :n

Aaah thanks, dat noem ik nog eens duidelijkheid :)

xStelmaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:21

karijn schreef:
Een Fiat Punto van 4,4 miljoen? Laat me niet lachen! Gewoon de dagwaarde van de auto vergoeden en de eigenaresse van de paarden een fikse boete opleggen voor het loslopen van haar paarden en de nalatigheid om voor een goede afrastering te zorgen. Het zal mij benieuwen of hij die 4,4 krijgt...

Ahem, hij is arbeidsongeschikt... het gaat niet om de auto :')
Het kan zijn dat hij weetikveel een arts (in een fiat punto :')) is, en dus hierdoor flink wat geld misloopt, waarop hij gecompenseerd moet worden..
Daarnaast kan hij hierdoor wellicht nooit meer hobbys uitvoeren en heeft altijd hoofdpijn...
Ik vind het nog nieteens een schandalig bedrag, tenzij meneer tandpastatubedoppendraaier o.i.d. is...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:49

CathCath schreef:
Ik mag hier niets neerzetten. Er "heerst" hier "democratie". Jammer dat dat zo moet op die forums c.q. fora, dus kan je geen antwoord geven, wie weet moet je dat maar opzoeken op google dan. Door google leer je veel, natuurlijk niet alles, want daar was ik voor, haha.

Nou, ik kom hier op dit topic niet meer.

Als je een mening te verkondigen hebt mag je toch in Nederland overal komen. Ik maak geen ruzie, beledig niemand, bedreig niemand, dus sta niemand naar de dood, maar dan toch?!?!? Tja ..

Je mag me een PB sturen hoor over wat ik jou hebt misdaan.
Dat wil ik wel graag weten. :D