Paard overleden na trailerongeluk vlakbij Winschoten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:28

Wat een nachtmerrie zeg!
Verschrikkelijk, heb er echt geen woorden voor! |(
Ik wil de betrokkenen veel sterkte wensen!

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 11:29

trisca schreef:
Zit hier gewoon misselijk achter mijn pc. En die trailer komt me ook ergens heel erg bekend voor, maar kan hem zo niet plaatsen |(
De grootste angst van een bestuurder is aangereden worden terwijl je eigenlijk zo kwetsbaar bent. Het maakt echt geen bal uit wat voor auto je ervoor hebt staan in deze situatie. Je kan gewoon helemaal niks en daarna ben je je beste maatje kwijt.. |(

heel veel sterkte voor al de betrokkenen... Waren ze opweg naar Laarakkers of er vandaan?

(getver waar ken ik die trailer toch van.... |o )

ik denk er vandaan, want volgens mij als ik het zo zie rijden ze richting Scheemda en zijn de afslag Winschoten al voorbij

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:31

Beauty_J schreef:
Pfff echt een drama, toen ik het hoorde van de damen vond ik het echt vreselijk! Karin en natalie sterkte met het verlies van je paard!! Vreselijk!! Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen, maar de pijn van verdriet is vast erger.
En de auto mocht de trailer trekken,, voor alle onnozele mensen die hier lopen te speculeren!

mijn excuses als de auto de trailer wel mocht trekken.
mijn post was ABSOLUUT NIET bedoeld om de eigenaars een schuldgevoel te bezorgen, daarom zette ik er ook uitdrukkelijk het volgende bij:
"ik zeg NIET dat het ongeval hierdoor niet gebeurd zou zijn, ik zeg NIET dat ik het niet erg vind."
omdat ik - net als ciollolover - vaak genoeg combinaties zie die niet kunnen, wou ik het belang van een goede auto benadrukken.
sorry als dit niet duidelijk was.
veel sterkte aan de eigenaars.

Roosje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:31

De betrokken auto is een Volvo V40. Heel veel sterkte aan alle betrokkenen!

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:33

_Margot_ schreef:
dus wel van achteren, vandaar natuurlijk dat die trailer is doorgeschoten, zo achter in die auto... wel vind ik dat de bestuurders erg veel geluk hebben gehad gezien de voertuigen.

Nu wordt hier al meerder malen aangegeven dat dit soort opmerkingen niet heel erg leuk zijn voor de betrokkenen waarom dan toch nog even zoiets plaatsen? Waar is dat voor nodig? ;(

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:34

Maar hoe hard moet een klap zijn om paarden eruit te slingeren? Ze staan meestal toch nog vast en redelijk stabiel.
Wat moet dit ook een vreselijke ervaring voor het tweede paard zijn geweest.. Hopelijk komt dat paard er ook nog boven op.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:35

fojoe schreef:
Beauty_J schreef:
Pfff echt een drama, toen ik het hoorde van de damen vond ik het echt vreselijk! Karin en natalie sterkte met het verlies van je paard!! Vreselijk!! Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen, maar de pijn van verdriet is vast erger.
En de auto mocht de trailer trekken,, voor alle onnozele mensen die hier lopen te speculeren!

mijn excuses als de auto de trailer wel mocht trekken.
mijn post was ABSOLUUT NIET bedoeld om de eigenaars een schuldgevoel te bezorgen, daarom zette ik er ook uitdrukkelijk het volgende bij:
"ik zeg NIET dat het ongeval hierdoor niet gebeurd zou zijn, ik zeg NIET dat ik het niet erg vind."
omdat ik - net als ciollolover - vaak genoeg combinaties zie die niet kunnen, wou ik het belang van een goede auto benadrukken.
sorry als dit niet duidelijk was.
veel sterkte aan de eigenaars.

dank je voor deze toevoeging, ik denk er dus net zo over, jammer dat wij door verschillende bokkers verkeerd worden begrepen.

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 11:36

Scandicnr1 schreef:
_Margot_ schreef:
dus wel van achteren, vandaar natuurlijk dat die trailer is doorgeschoten, zo achter in die auto... wel vind ik dat de bestuurders erg veel geluk hebben gehad gezien de voertuigen.

Nu wordt hier al meerder malen aangegeven dat dit soort opmerkingen niet heel erg leuk zijn voor de betrokkenen waarom dan toch nog even zoiets plaatsen? Waar is dat voor nodig? ;(

? := ik bedoel hiermee te zeggen dat ik blij ben dat de bestuurders er zo goed zijn uitgekomen! Als je de auto's ziet, zou je dat namelijk niet verwachten ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:39

Sterkte aan de eigenaren, dit zou niemand mogen overkomen. Weer een automobilist die zit te slapen en er achterop knalt, omdat het niet je eigen schuld is krijg je de schade vaak vergoed maar de pijn om het verlies van je paard op deze onnodige manier gaat nooit meer weg en als het andere paard ook uit de trailer is geslingerd dan heeft die in ieder geval een engeltje op z'n schouder gehad als hij er goed vanaf komt.

Faruba

Re: Zwaar ongeval A7 nabij Winschoten (met trailer/paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:42

Waar staat dat de automobilist zat te slapen?? Misschien heeft diegene wel een black-out gekregen of erger.

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:43

Faruba schreef:
Waar staat dat de automobilist zat te slapen?? Misschien heeft diegene wel een black-out gekregen of erger.

Precies. In het persbericht staat dat de oorzaak nog niet bekend is. Oordeel er dan ook niet te snel over.
Snel conclusies trekken kan iedereen wel, maar onderbouw het dan ook.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:45

pardon?
er mag toch wel iets over het ongeluk besproken worden?
geen wijzend vingetje, maar beseffen hoeveel geluk ze hebben gehad.
wilde net wat zeggen over de trekhaak en dat het echt een wonder is dat ze nog leven.

deze ongelukken gebeuren helaas, hoe ontzetten doneerlijk ook..

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:46

Criollolover je word helemaal niet verkeerd begrepen het gaat hier niet om welke auto ervoor stond het gaat er hier om dat hierbij mensen en dieren betrokken zijn en dat een van de meiden hierdoor haar paard is verloren, verschrikkelijk dus!

Dan is het alles behalve leuk als er dan ook nog eens over het wel of niet mogen trekken van een tweepaards trailer wordt gesproken, het is al erg genoeg! Misschien is het handig dat je je bedenkt dat jou dit is overkomen, en je leest dit! Dan wordt je daar alles behalve vrolijker van en deze mensen hebben nu alleen maar medeleven nodig!

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:47

_Margot_ schreef:

Nu wordt hier al meerder malen aangegeven dat dit soort opmerkingen niet heel erg leuk zijn voor de betrokkenen waarom dan toch nog even zoiets plaatsen? Waar is dat voor nodig? ;([/quote]

? := ik bedoel hiermee te zeggen dat ik blij ben dat de bestuurders er zo goed zijn uitgekomen! Als je de auto's ziet, zou je dat namelijk niet verwachten ;)[/quote]

Ok zo had ik het niet gelezen sorry :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:50

Ook ik heb een PB ontvangen en dat vind ik helemaal niet erg. Ik vind het juist minder als je dat in een topic zet en er minderwaardig over doet. Het lijkt mij niet op zijn plaats om over de auto te speculeren. Waarom niet? Het ongeluk heeft, hoe het ook zij, toch al plaats gevonden en daar verander je niets meer aan. Open dan een topic wat wel veilig is en wat niet. Dan hebben andere bokkers er ook niets aan. Waar ik nog wel op wil wijzen is dat heel veel mensen 'veilig' denken te rijden met auto en trailer maar vaak niet zo blijkt te zijn, of net op de 'grens'. Het is wel heel makkelijk wijzen maar kijk eerst eens naar je eigen situatie... Dit wilde ik toch even gezegd hebben.

EMM95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:53

Wat verschikkelijk dat dit nog steeds gebeurt!
Gellukig heeft die niet lang hoeven lijden

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:02

Scandicnr1 schreef:
Dan is het alles behalve leuk als er dan ook nog eens over het wel of niet mogen trekken van een tweepaards trailer wordt gesproken, het is al erg genoeg! Misschien is het handig dat je je bedenkt dat jou dit is overkomen, en je leest dit! Dan wordt je daar alles behalve vrolijker van en deze mensen hebben nu alleen maar medeleven nodig!

dit is geen 'in memoriam' of 'verslag van de dag', maar een nieuwsitem.
natuurlijk vindt iedereen dit ongeval vreselijk, maar hier kunnen en mogen de oorzaken toch besproken worden?
wie weet komt er iets uit dat een toekomstig ongeval kan vermijden...

_Margot_

Re: Paard overleden na trailerongeluk vlakbij Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 12:07

(ik denk; wat een rare titel en mijn OP is anders, heeft Cayenne het veranderd! Stiekem hoor!)

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:07

itske schreef:
Het kan geen volvo v50 zijn geweest(ik heb er ook een en die kan wel trailer en 2 paarden trekken maar verzekeringstechnisch mag het niet)
Van de V70 weet ik het niet.
De meeste paardeneigenaren rijden toch wel met de goede combinatie.

Dit staat los van het feit dat dit een tragische gebeurtenis is (en we niet gaan roepen dat de autos niet goed zijn)

Ik hoop niet dat ik met deze reactie het gevoel oproep dat de combinatie niet goed was.
Laatst bijgewerkt door itske op 05-04-11 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:08

_Margot_ schreef:
(ik denk; wat een rare titel en mijn OP is anders, heeft Cayenne het veranderd! Stiekem hoor!)

:D het persbericht was binnen.

Heel sneu dit ongeluk.
Zo te zien is het echt een vreselijke klap geweest :\
Sterkte voor alle betrokkenen! Hopelijk krijgen ze de nodige hulp om dit te verwerken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:21

Kennis van mij heeft zo'n trailer ik ga gelijk speuren op hyves we wonen gelukkig te ver uit de buurt.

Maar sterkte aan de betrokken en met het ene paard die zal wel een trauma hebben

jeanet01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:24

Kut dat zij onze overburen begreep al niet waarom ze met twee trailers terug kwamen

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 12:24

jeanet01 schreef:
Kut dat zij onze overburen begreep al niet waarom ze met twee trailers terug kwamen

dat is wel erg schrikken voor je zeker?! :(:) jij natuurlijk ook sterkte!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:25

he bah. Heel veel sterkte dames!

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:31

tita schreef:
Kennis van mij heeft zo'n trailer ik ga gelijk speuren op hyves we wonen gelukkig te ver uit de buurt.

Maar sterkte aan de betrokken en met het ene paard die zal wel een trauma hebben

Ik heb het ook meegemaakt, maar mijn paard had geen trauma... Heel bijzonder! Ze stapte zo de trailer weer op om naar de kliniek te gaan...
Een paard is een gewoonte dier, en zal het gebruikelijk gewoon weer herhalen.. Tenzij het ze meerder keren overkomt natuurlijk!