Idee voor rijden met poepzak valt niet goed bij ruiters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:42

En als je zelf niet op of af kunt stappen, kun je ook niet alleen buiten rijden vindt ik.

Ik vind dit echt zo'n onzin. Een groot deel hier zegt het, maar WAAROM vind je dat?
Ben je ineens een gevaar voor een ander/inhet verkeer, als je naast je paard loopt?
:?

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:59

Suus_ schreef:
En als je zelf niet op of af kunt stappen, kun je ook niet alleen buiten rijden vindt ik.

Ik vind dit echt zo'n onzin. Een groot deel hier zegt het, maar WAAROM vind je dat?
Ben je ineens een gevaar voor een ander/inhet verkeer, als je naast je paard loopt?
:?

Als je niet zelfstandig op en af kan, kan je dan wel zelfstandig buitenrijden? Natuurlijk blijf ik ook liever zitten, maar soms is de situatie anders. Ik vind het voor mezelf gewoon zo'n eng idee, dat als ik eraf moet, ik er niet meer zelfstandig op zou kunnen. Ik heb dan ook geen hulplijnen die ik altijd bellen kan. Maar misschien heb ik ook het beeld voor ogen dat je, met een beperking, eerder "naar" valt...

Van mijn broer moet er een smiley bij: :# want dat maakt elk bericht minder erg... >;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:05

Haha humor!!

Ik vind het niet belangrijk of ik nadat ik een scherpe steen uit dr hoef heb gehaald, terug naar huis moet lopen, als ik geen opstap tegen kom. Ben het wel gewent veel te lopen en het is ook nog goed voor mezelf.
Ik ben het alleen met je eens als je over lichamelijk gehandicapten spreekt die het ook niet aan zouden kunnen om dat stuk te lopen, maar ik kan niet zo goed terugvinden of je wel of niet over zulke mensen spreekt :D.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 15:06

gelukkig maken ze zich hier in de omgeving van Eindhoven helemaal niet druk om.
Daarbij weiger ik om van mijn paard af te stappen als ze als idioten voorbij je paard scheuren.
Niet omdat ik het niet wil of kan, maar omdat ik geen gevaarlijke situaties op ga zoeken.
Ook kan ik mijn paard zijn mest niet eens opruimen want met buitenritten (en dat zijn lange buitenritten ivm training endurance) heeft die van mij te dunne poep, en ga ik niet een rondje van 40km met de fiets over doen :n

Bossen etc moeten allemaal wijken voor de mens, en dan zitten ze te zeiken over honden- of paardendrollen... djeez, er zijn belangrijkere dingen in het leven hoor :Y)

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:59

Hier nog een aanwezige bij de bijeenkomst vorige week.
Ik geloof dat de houding van de gemeente tijdens die bijeenkomst wat gedraaid is van:
"het is 5 voor 12, wij zien de poepzak als de oplossing" naar " er komt een werkgroepje en daarin gaan we de mogelijkheden bespreken".
De werkgroep komt einde deze maand samen, en er is weer een grote bijeenkomst over 2 maanden.
Verschillende andere opties zijn besproken, meer en betere ruiterpaden ( = minder op de weg) verlichting aanbrengen langs fietspaden zodat daar savonds gereden kan worden ipv dwars door het dorp, 'vrijwillige' opruimdienst vanuit de vereniging en stallen, paardentax.

Laten we hopen dat wij ruiters/menners/enz er gezamelijk met de gemeente uitkomen ipv de dwang met poepzak.

Persoonlijk: ik heb het geluk op een paard te rijden dat getraind is om niet te mesten op de route stal-bak-stal. En bij lange buitenritten gaat hij de kant in om daar te mesten.
Ik denk dat er veel te halen valt bij een mentaliteitsverandering,hoewel dat ook gelijk de moeilijkst haalbaar/meetbaar is.