Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Antoiinette schreef:Er zijn gewoonweg geen hengsten met lange staart, dus hou t fokken op als de gecoupeerde worden verboden op de keuring...
Antoiinette schreef:Bij trekpaarden moeten ze degelijk wel ieder jaar naar de keuring toe.. mits ze in goedkeurings termijn zitten en na dat ze dat goedkeuringstermijn is geweest moeten ze weer terug naar de keuring om voor het leven gekeurd te worden maar dan zijn de hengsten wel al een jaar of 9 eer dat ze echt definitief gekeurd worden.
NatasjavE schreef:Antoiinette schreef:Bij trekpaarden moeten ze degelijk wel ieder jaar naar de keuring toe.. mits ze in goedkeurings termijn zitten en na dat ze dat goedkeuringstermijn is geweest moeten ze weer terug naar de keuring om voor het leven gekeurd te worden maar dan zijn de hengsten wel al een jaar of 9 eer dat ze echt definitief gekeurd worden.
Raar systeem. De hengst is genetisch het volgende jaar toch niet anders?
Maar goed. Voor die hengsten die nu reeds gecoupeerd zijn kan je een uitzondering maken.
Maar alles vanaf het verbod...niet dus...
maXcomX schreef:Antoiinette schreef:Er zijn gewoonweg geen hengsten met lange staart, dus hou t fokken op als de gecoupeerde worden verboden op de keuring...
Ik neem aan dat die hengsten niet met gecoupeerde staart geboren worden.![]()
Dat ze wat minder staart hebben is toch niet erg? Dan bindt je ze op of vlecht je ze in.
Het is n eenmaal een rassenkenmerk, dat dat nou net niet mooi gevonden wordt, ach die argumenten waren er ook bij de Engelse buldog en Dobermann Nu het eenmaal geaccepteerd is wordt daar anders naar gekeken.
Akhal_Teke schreef:Veel veulens worden met staart aangeboden de eerste keer op de keuring. Maar het jaar daarop is de staart er in eens af omdat de jury een paard met staart toch niet vooraan zet. Het zijn in feite de juryleden en de oude fokkers die dit in stand houden. Als je zeker weet dat je niet gaat winnen met staart dan haal je hem er dus af.
upendo schreef:Prima!
Op de KVTH keuring zag ik ook maar een enkeling mét staart lopen..
Moet niet kunnen in mijn ogen.
En troi: ik heb geen idee.. Het is 'rastypisch' volgens de meeste fokkers..

) NatasjavE schreef:Akhal_Teke schreef:Veel veulens worden met staart aangeboden de eerste keer op de keuring. Maar het jaar daarop is de staart er in eens af omdat de jury een paard met staart toch niet vooraan zet. Het zijn in feite de juryleden en de oude fokkers die dit in stand houden. Als je zeker weet dat je niet gaat winnen met staart dan haal je hem er dus af.
ik val van de ene verbazing in de andere. Dan ben je dus echt heel dom bezig als stamboek.
NatasjavE schreef:Nou ja...hoe of hoe... Voor diegene die voor het besluit goedgekeurd zijn de uitzondering daarna jammer.
Ik heb overigens nog nooit gezien dat bij een KWPNer de bewegingen erg anders werden binnen een paar jaar tijd. En als het veranderende was het meestal dat je sterker weren door het werk.
Maar goed...dat is off-topic.
Net overigens op de site van het stamboek zitten kijken.... het ziet er echt enorm stom uit die blote billen...ik snap niet dat ze daar nou zo graag mee door gaan.
. maXcomX schreef:Antoiinette schreef:Er zijn gewoonweg geen hengsten met lange staart, dus hou t fokken op als de gecoupeerde worden verboden op de keuring...
Dat ze wat minder staart hebben is toch niet erg? Dan bindt je ze op of vlecht je ze in.
Het is n eenmaal een rassenkenmerk, dat dat nou net niet mooi gevonden wordt, ach die argumenten waren er ook bij de Engelse buldog en Dobermann Nu het eenmaal geaccepteerd is wordt daar anders naar gekeken.
Fout beschreven van mij.. Kim14 schreef:Onzin, als je een kwalitatief goed paard hebt, die goed beweegt, een mooie exterieur heeft. En beter is dan een paard zonder staart, dan komt de langstaart gewoon vooraan. Dat heb ik nog nooit van mijn leven zien gebeuren en ik kom toch elk jaar zowiezo op de trekpaardkeuring van Overijssel en Gelderland. En dat al een jaar of 8 lang.
NatasjavE schreef:Kim14 schreef:Onzin, als je een kwalitatief goed paard hebt, die goed beweegt, een mooie exterieur heeft. En beter is dan een paard zonder staart, dan komt de langstaart gewoon vooraan. Dat heb ik nog nooit van mijn leven zien gebeuren en ik kom toch elk jaar zowiezo op de trekpaardkeuring van Overijssel en Gelderland. En dat al een jaar of 8 lang.
Als je een paard met staart lager plaatst dan een zonder staart omdat deze een staart heeft en niet omwille van de kwaliteit dan ben je stam bezig als stamboek...dat is wat ik zeg.
Want daar reageerde ik op. Het paard met staart komt op de keuring, wordt onderaan geplaatst en verschijnt het volgende jaar zonder staart.... dat is toch idioot.
Het stamboek moet zonder staart bonuspunten geven.
Akhal_Teke schreef:maXcomX schreef:
Veel veulens worden met staart aangeboden de eerste keer op de keuring. Maar het jaar daarop is de staart er in eens af omdat de jury een paard met staart toch niet vooraan zet. Het zijn in feite de juryleden en de oude fokkers die dit in stand houden. Als je zeker weet dat je niet gaat winnen met staart dan haal je hem er dus af.
Akhal_Teke schreef:[/quote]Veel veulens worden met staart aangeboden de eerste keer op de keuring. Maar het jaar daarop is de staart er in eens af omdat de jury een paard met staart toch niet vooraan zet. Het zijn in feite de juryleden en de oude fokkers die dit in stand houden. Als je zeker weet dat je niet gaat winnen met staart dan haal je hem er dus af.
Onzin, als je een kwalitatief goed paard hebt, die goed beweegt, een mooie exterieur heeft. En beter is dan een paard zonder staart, dan komt de langstaart gewoon vooraan. Dat heb ik nog nooit van mijn leven zien gebeuren en ik kom toch elk jaar zowiezo op de trekpaardkeuring van Overijssel en Gelderland. En dat al een jaar of 8 lang.