_Lot schreef:Op bokt roept iedereen heel hard dat hij/zij het beste is voor zijn paard, maar als ik het hier zo lees gaat dat alleen op als het binnen het straatje en budget van de eigenaar past. Alleen daarom zou ik al zeggen laat die regels maar komen. Het grootste deel van "de mensen met paarden" zal dan verdwijnen, en dat deel is denk ik groter dan de meerderheid doet vermoeden. De "paardenmensen" blijven over, lijkt me een zeer grote verbetering. Dat daarvoor sommige paarden "geruimd" moeten worden, so be it.
Geweldig dat er een "concept" is opgesteld, al dan niet door de DB, mooie regels. Maar, de verhoudingen kloppen van geen kant in mijn ogen. Ik mis een groot gedeelte wat betreft de manier van trainen en opleiden. En dingen als paarden die dagenlang in hun eigen schijt staan of zo diep in de modder dat ze haast vast gezogen worden? Daarbij, een paard is gewend het merendeel van de dag te kauwen, en dan komt men zwakjes aan met minimaal drie keer per dag ruwvoer? Gewoon onbeperkt lijkt mij persoonlijk beter. En dat hoeft geen vette paarden op te leveren of handen vol geld te kosten, het ruwvoer hoeft immers niet voor het oprapen te liggen, hooibak met gaas of net kan uitkomst bieden. En dan de schuilstal, prima, maar het paard staat dicht bij de natuur, en als er iets onnatuurlijk is vind ik het wel een schuilstal (vergis je niet, mijne heeft er ook een). Waarom is een bosrand of grote boom niet goed genoeg meer? Het zal wat worden als paardhoudend NL nu ook nog eens massaal schuilstallen gaat bouwen, lang leve het weidse landschap.
Als ik dit zo lees schep jij je onder de Paardenmensen.
Ik zou mijn shet dus nooit aan iemand kwijt willen die onbeperkt ruwvoer zou geven; daar zou de DB het dan nog druk mee krijgen.....
Wat ik triest vind is dat er ook mensen zijn die niet veel geld hebben om een pony te houden, er weinig verstand van hebben, maar wel krom liggen om genoeg geld bijeen te krijgen maandelijks om een "misvormde" pony (zonder pijn) een zo goed mogelijk leven te kunnen geven.
Dit soort paardjes hebben straks geen recht van leven meer, de mensen hebben er geen verstand van, ze moeten een diploma halen voor weet ik wat, dus....weg met die pony's. En niemand die zich een misvormde pony wil aanschaffen. Triest, heel triest.