Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Carien87 schreef:Ja het uitschot mogen ze van mij aan de hoogste boom hangen.
Bij een vriendin van mij is een paar weken terug dr zadel gestolen nadat ze een paar dagen van te voren haar paard in heeft moeten laten slapen.
Neem alsjeblieft je zadel veilig en warm mee naar huis.
francescalex schreef:Hier in ITalie worden ze zelf tijdens wedstrijden gestolen. Indien er een wedstrijd is over een aantal dagen verdeeld dan wordt er ook in trailers ingebroken waar mensen liggen te slapen. Met een groep boefjes wordt er dan op los gestolen.
Er zijn er toen een aantal gepakt die uit het Oostblok kwamen.
_Marinke_ schreef:Jeetje mina, zelfs op concoursen of les lees ik.
Je bent zeker in het noorden / oosten / zuiden in ons kikkerlandje zo de grens over, niet moeilijk.
Als ik zo het topic lees lijken het me idd goed georganiseerde 'bende('s)' vond dat berichtje van die chip (soort track en trace chip) in een zadel die "per ongelijk expres" rond geslingerd word wel een goede. Niets is meer veilig zeg, en dat filmpje over die klopsleutels.
Vroeger kon je nog zo alle deuren open laten staan, was het normaal dat iedereen via de achterdeur kwam. Kon je het tuigage nog in de schuur leggen die geen slot erop had zitten. Hoef je tegenwoordig dus zeker niet meer te verwachten of te proberen....... BAH!
Appie12 schreef:Anne_GTI schreef:Ogen open houden en als je iemand met een zadel ziet sjouwen zonder paard en het ziet er naar uit dat het zadel in een andere auto verdwijnt als de sotemieter kenteken noteren en politie bellen.
Of je dressuurzweep pakken.
Oh nee, dat mag niet in Nederland.
Anne_GTI schreef:[
Momentsleutel heeft meer impact.En die ligt toch vaak binnen handbereik met de verklaring erbij dat bij pech je dan de wielmoeren wel allemaal op hetzelfde moment kunt afstellen. Als ze me te na komen zou dat toch het eerste zijn wat ik grijp als ik niet snel genoeg meer kan bellen. Je mag jezelf nl. wel verdedigen.
Carien87 schreef:Afgelopen nacht zijn er ook bij ons op stal, Noordwijk/Noordwijkerhout, 10 zadels meegenomen.
Appie12 schreef:Anne_GTI schreef:[
Momentsleutel heeft meer impact.En die ligt toch vaak binnen handbereik met de verklaring erbij dat bij pech je dan de wielmoeren wel allemaal op hetzelfde moment kunt afstellen. Als ze me te na komen zou dat toch het eerste zijn wat ik grijp als ik niet snel genoeg meer kan bellen. Je mag jezelf nl. wel verdedigen.
Ik krijg een blond momentje. Wat is in hemelsnaam een momentsleutel?