KNHS waarschuwt: Massale zadeldiefstal in het hele land

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:32

Ohhhhhhhhh dit ermee: _-:(

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:32

Bahh.... Dat sommige mensen niet van andermans spullen kan afblijven. _-:(

_Carien

Re: KNHS waarschuwt: Massale zadeldiefstal in het hele land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:41

Ja het uitschot mogen ze van mij aan de hoogste boom hangen.
Bij een vriendin van mij is een paar weken terug dr zadel gestolen nadat ze een paar dagen van te voren haar paard in heeft moeten laten slapen.
Neem alsjeblieft je zadel veilig en warm mee naar huis.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:45

Het is toch echt NIET TE GELOVEN HE!!!

GISTEREN, meisje van stal voor het eerst naar een nieuwe trainer voor privespringles!!
Met de vrachtwagen, pony 1 trainen, terugkomend bij pony 2 om op te zadelen ZADEL WEG!!!!!
Heeft een of andere GEK het zadel gewoon uit de vrachtwagen GESTOLEN!!! :( is toch echt om GEK van te worden :( :( :(
Het was super rustig daar op de manege, bedoel op concours verwacht je het af en toe nog eens of denk je eraan dat het zou kunnen gebeuren (dat is eigenlijk al te gek voor woorden maarja)
Maar dan ga je gewoon naar les, waar het mega rustig is.. en dan komt er gewoon iemand langs gapt dat zadel mee en weg....
Tjah... en wat doe je daar nou aan?? aangifte?? tjah er is ook niks geen sporen van braak, want zo'n vrachtwagen is nooit helemaal af te sluiten :( ZUCHT.... moet toch echt NIET GEKKER WORDEN :(

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:52

Ik heb de toegang tot ons hof helemaal afgesloten.
Het komt hier dichterbij maar is nog steeds uit de buurt.

Trailer komen ze niet aan die staat in en schuur waar die maar op een manier uitkan.
Auto gaat ook maar op slot net zoals mijn huisdeur en de hangsloten komen maar weer tevoorschijn voor als we niet thuis zijn.

Paardjes staan ongeveer 15 meter van mijn slaapkamerraam, mocht er iets gebeuren dan lijkt het me waarschijnlijk dat we het toch meekrijgen.

Ik heb in een ander topic al iets gelezen over het makeren van huizen met een kruis(je).

Het is jammer dat het zo moet maar kennelijk is er toch nog een markt voor gestolen artikelen.

parttwo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:56

Carien87 schreef:
Ja het uitschot mogen ze van mij aan de hoogste boom hangen.
Bij een vriendin van mij is een paar weken terug dr zadel gestolen nadat ze een paar dagen van te voren haar paard in heeft moeten laten slapen.
Neem alsjeblieft je zadel veilig en warm mee naar huis.

dat is echt erg! heb je al heel veel verdriet van je paard, word je zadel(wat toch een aandenken aan je pard is) ook nog gestolen.... wens dr sterkte met het verlies.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:07

Dank jewel @ Parttwo97

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 00:23

Jeetje mina, zelfs op concoursen of les lees ik. :oo
Je bent zeker in het noorden / oosten / zuiden in ons kikkerlandje zo de grens over, niet moeilijk. :n

Als ik zo het topic lees lijken het me idd goed georganiseerde 'bende('s)' vond dat berichtje van die chip (soort track en trace chip) in een zadel die "per ongelijk expres" rond geslingerd word wel een goede. Niets is meer veilig zeg, en dat filmpje over die klopsleutels. :n

Vroeger kon je nog zo alle deuren open laten staan, was het normaal dat iedereen via de achterdeur kwam. Kon je het tuigage nog in de schuur leggen die geen slot erop had zitten. Hoef je tegenwoordig dus zeker niet meer te verwachten of te proberen....... BAH!

Appie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 01:07

francescalex schreef:
Hier in ITalie worden ze zelf tijdens wedstrijden gestolen. Indien er een wedstrijd is over een aantal dagen verdeeld dan wordt er ook in trailers ingebroken waar mensen liggen te slapen. Met een groep boefjes wordt er dan op los gestolen.

Er zijn er toen een aantal gepakt die uit het Oostblok kwamen.

Lees even het bericht, want dit is dus juist gebeurd op wedstrijd. En geen meerdaagse wedstrijden, maar gewoon dagwedstrijden.

Anvisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 01:15

_Marinke_ schreef:
Jeetje mina, zelfs op concoursen of les lees ik. :oo
Je bent zeker in het noorden / oosten / zuiden in ons kikkerlandje zo de grens over, niet moeilijk. :n

Als ik zo het topic lees lijken het me idd goed georganiseerde 'bende('s)' vond dat berichtje van die chip (soort track en trace chip) in een zadel die "per ongelijk expres" rond geslingerd word wel een goede. Niets is meer veilig zeg, en dat filmpje over die klopsleutels. :n

Vroeger kon je nog zo alle deuren open laten staan, was het normaal dat iedereen via de achterdeur kwam. Kon je het tuigage nog in de schuur leggen die geen slot erop had zitten. Hoef je tegenwoordig dus zeker niet meer te verwachten of te proberen....... BAH!

Ik denk dat er maar een mailtje naar het KNHS moet worden gestuurd. Neem toch aan dat zij als "hoofd" van ons, leden van de verenigingen, het er toch wel voor over hebben om actie te ondernemen.
We kunnen het toch ook niet zomaar laten gebeuren? Mijn zadels liggen thuis achter slot en grendel, en deze week komt er een camera voor op het erf die alles filmt wat er op komt rijden en het ook opneemt dus we kunnen het altijd terug zien.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 01:25

Ogen open houden en als je iemand met een zadel ziet sjouwen zonder paard en het ziet er naar uit dat het zadel in een andere auto verdwijnt als de sotemieter kenteken noteren en politie bellen.

Appie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 01:30

Anne_GTI schreef:
Ogen open houden en als je iemand met een zadel ziet sjouwen zonder paard en het ziet er naar uit dat het zadel in een andere auto verdwijnt als de sotemieter kenteken noteren en politie bellen.

Of je dressuurzweep pakken.

Oh nee, dat mag niet in Nederland.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 01:33

Weet niet of het al vermeld stond, maar in Leidschendam/Stompwijk zijn de afgelopen weken ook op zeker 2 stallen de zadels gestolen. Ik heb de mijne nu dus maar thuis..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 01:44

Appie12 schreef:
Anne_GTI schreef:

Momentsleutel heeft meer impact. ;) En die ligt toch vaak binnen handbereik met de verklaring erbij dat bij pech je dan de wielmoeren wel allemaal op hetzelfde moment kunt afstellen. Als ze me te na komen zou dat toch het eerste zijn wat ik grijp als ik niet snel genoeg meer kan bellen. Je mag jezelf nl. wel verdedigen.

Appie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 02:14

Anne_GTI schreef:
[

Momentsleutel heeft meer impact. ;) En die ligt toch vaak binnen handbereik met de verklaring erbij dat bij pech je dan de wielmoeren wel allemaal op hetzelfde moment kunt afstellen. Als ze me te na komen zou dat toch het eerste zijn wat ik grijp als ik niet snel genoeg meer kan bellen. Je mag jezelf nl. wel verdedigen.

Ik krijg een blond momentje. Wat is in hemelsnaam een momentsleutel?

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 02:15

Appie12 schreef:
Anne_GTI schreef:

:')

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 02:31

Carien87 schreef:
Afgelopen nacht zijn er ook bij ons op stal, Noordwijk/Noordwijkerhout, 10 zadels meegenomen.

Mag ik weten waar dat was.? Bij ons zijn ze zaterdagnacht langs geweest maar iemand hoorde een auto en ging kijken toen zijn ze snel wel gegaan..Helaas geen kenteken opgenomen..Dit was ook in Noordwijk/Noordwijkerhout..

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 02:43

Appie12 schreef:
Anne_GTI schreef:
[

Ik krijg een blond momentje. Wat is in hemelsnaam een momentsleutel?

een stuk gereedschap waarmee je bouten allemaal precies even strak kan aandraaien.
Afbeelding

55 cm lang en ligt lekker in de hand. :+ Kan je prima iemand een "momentje" mee geven...

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 02:52

Laatst bijgewerkt door maXcomX op 16-02-11 03:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Appie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 02:59

Dat ziet er prima uit Anne Gti, die heb je nodig bij bandenwissel toch? Dan weet ik zeker dat ie in de auto ligt :D

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:29

@ Pasha, dan komt het toch wel heel dicht in de buurt, bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:36

Iemand hier toevallig ook eens een zilverkleurige Renault Espace vreemd zien rijden?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:29

Volgens zadediefstal.nl worden zelfs de wintecje's gejat.
Hmmm, dus eigenlijk is geen enkel zadel meer veilig.

may123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:48

ik heb gelukkig dan een boomloos zadel die laten ze vaak wel liggen

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:49

Citaat:
Afbeelding

Maar dit is toch ook kwestie van schroeven losdraaien :+