Massale paardensterfte in Egypte door aanhoudende protesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:25

Vind het ook verschrikkelijk! was wel te verwachten met alles wat er nu zo in egypte gebeurd! Jammer dat het zo moet!

moreno_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:27

janine...jawel en die doen goed werk..!!
maar de mensen moeten het zelf doen.. zolang dat niet gebeurt.. blijft het zoiezo dwijlen met de kraan open.
Laatst bijgewerkt door moreno_ op 12-02-11 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:27

arme beesies echt sneu!!! wat een heftige foto`s ook!!!
Laatst bijgewerkt door Anoniemkl op 12-02-11 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:29

moreno_ schreef:
maar de mensen moeten het zelf doen.. zolang dat niet gebeurt.. blijft het zoiezo dwijlen met de kraan open.

Wat doet Brooke dan volgens jou? :Y)

moreno_

Re: Massale paardensterfte in Egypte door aanhoudende protesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:34

Janine.. ik snap wat je bedoeld... je kan door blijven hameren op brooke.. maar het is een feit dat dieren daar een waardeloos bestaan hebben.. en de meesten beter af dood zijn... dat zal wel blijven tot mensen zelf beseffen dat dit niet kan.. en dan kun je zoveel goede hulp erop af sturen als je wilt... maar als er niets veranderd

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:44

moreno_ schreef:
Janine.. ik snap wat je bedoeld... je kan door blijven hameren op brooke.. maar het is een feit dat dieren daar een waardeloos bestaan hebben.. en de meesten beter af dood zijn... dat zal wel blijven tot mensen zelf beseffen dat dit niet kan.. en dan kun je zoveel goede hulp erop af sturen als je wilt... maar als er niets veranderd

Je hebt het nog niet gelezen... _/-\o_

Als je echt zou weten wat Brooke deed, en enige kennis van de wereld zou hebben...

Zou je weten dat:
a. Die mensen moeten worden geschoold in het houden van dieren.
b. Door deze scholing de dieren een beter bestaan hebben.
c. Doordat de dieren een beter bestaan hebben, ze meer opleveren.
d. Doordat ze meer opleveren, zullen de mensen daar óók een beter bestaan hebben.

Het is een vicieuze cirkel!!!!!
Zonder dieren zijn die mensen nergens... Zonder Brooke zijn de dieren én de mensen nergens...

Doe gewoon niet zo kortzichtig over arme landen in warme klimaatzone's...

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:23

Janine1990 schreef:
moreno_ schreef:

Wat doet Brooke dan volgens jou? :Y)

moreno_ schreef:

Als jullie nu even de moeite nemen om deze site gewoon eens helemaal door te lezen, evt op hyves te kijken, dan zullen jullie daarin het antwoord vinden op al deze vragen over het hoe en waarom.
Je kunt die landen niet vergelijken met de westerse landen.
Tenzij je even duidelijk wilt krijgen in welke luxe positie wij hier zitten.

Wat mij betreft... mensen kunnen hier mekkeren, oordelen geven en roepen hoe het allemaal moet, maar het zijn toch de mensen van Brooke die er daadwerkelijk naartoe gaan en er iets aan doen; die het verschil uitmaken.

Neem nu eens gewoon de moeite om de site goed door te lezen en stel je vragen dan daar.
;)

http://www.brooke.nl

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:26

Euh, dat zeg ik Liljebo...
Weet niet waarom je nu 'jullie' zegt???

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:33

Janine1990 schreef:
Euh, dat zeg ik Liljebo...
Weet niet waarom je nu 'jullie' zegt???

oeps.... verkeerd begrepen :o :o :o :o :o
Mijn oprechte excuses.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:35

Geeft niet hoor :P Ik keek er alleen even raar van op :P

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 09:29

snap ik....

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 07:58

lau4lau schreef:
Juangi schreef:
Jemig! :oo Laat dan de dieren los zodat ze nog tenminste zelf kunnen proberen voedsel te vinden.....

egypte bestaat uit bijna alleen maar zand zand en zand, (ik spreek uit ervaring :\ )
je vind daar amper gras of water. alleen de rijke sjeiks hebben genoeg geld om een tuin te onderhouden..

die paarden zijn gewoon verloren. heel triest. maar die mensen kunnen niet veel anders..
dit zijn geen huisdieren, maar dieren die hun in leven houden.
en wat hier al eerder werd gezegt: je moet een arme man geen vis geven, maar leren vissen
en daar wordt gelukkig ookal hard aan gewerkt door o.a. brook hospital

deze mensen zijn zo verschrikkelijk arm, de meeste werken 7 dagen in de week 12 uur per dag en hebben 1 keer in de 3 maanden 2 of 1 weken vakantie! := en dan verdienen ze nog heel weinig.

wat is dat nou weer voor onzin?! zand zand en zand. want uit ervaring spreken lijkt me niet, ik woon/studeer in egypte, dan wel in alexandrie en ben ook met paarden bezig, en wat je verteld is klinklare onzin.
ikweet niet waar jij ben geweest, maar dan moet je even de zandbak uitkomen, we hebben het hier over cairo ja, dat is een woestijn. zoals in ieder land, is er in een woestijn droogte, en wonen er bedoeienen, het is onzijn dat dit van de protesten komt, want deze dieren hebben het gewoon heel zwaar, dit was al langere tijd zo, alleen waren de protesten de doodsklap, dat was net even t tikkie dat ze nodig hadden om uit hun lijden te worden verlost, klinkt heel hard hoe ik het zeg, maar dit is wel beter voor ze.
die mensen doen dit niet met opzet, het zijn hun dieren, alleen zoals gezegd, familie gaat voor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:28

Play_Coy, ik snap je reactie niet..
Aangezien je ongeveer hetzelfde verteld als lau4lau???

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:25

Play_coy
Als je mijn reactie goed leest staat er: BIJNA alleen maar uit zand.
Ik ben door verschillende delen van egypte gereisd met een rondreis. 2 keer. 1e keer idd in de buurt van cairo, de 2e keer hebben we langs de nijl gereisd. ja daar heb groen, maar over het 'algemeen' is egypte droog, amper regen en weinig groen. Zeg ik het zo goed?
Mijn en jouw standpunt zijn volgens mij het zelfde hoor ;)
dus ik snap je reactie ook niet helemaal?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:43