Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ceriadwen schreef:Ik denk dat deze mensen meer gebaat zijn met goede begeleiding i.p.v. cel etc. Voor wat ik heb begrepen zitten ze er zelf ook al jaren niet rooskleurig bij en dus is er sprake van een structureel probleem.
Persoonlijk zou ik deze mensen in een fris flatje zetten, onder curatele laten plaatsen en ze opnieuw leren mens te zijn. Want eerlijk is eerlijk, een menswaardig bestaan hebben ze zelf ook niet.
Even voor de duidelijkheid, ik ben het absoluut niet eens met hoe deze dieren verzorgd zijn voor zover je van verzorging kan spreken. Dit is giga uit de klauwen gelopen, en die mensen zijn waarschijnlijk zogenaamde hoarders. Ze hebben niks meer dus ze houden wanhopig vast aan hetgeen ze wel hebben.
Dat dat ten koste gaat van het welzijn van de dieren dat zien ze zelf niet meer.
Dus ik ben meer voorstander van de dieren per direct weghalen, redden wat er te redden valt, en de mensen ook direct hulp verplichten. Of ze dat nou willen of niet, er is daar al jaren een probleem. Emotioneel, financieel... de dieren verdienen een beter leven. Maar ik denk zij ook. Ik denk dat als je ze een dergelijke situatie 20 jaar geleden had voorgehouden, dan hadden ze waarschijnlijk gelachen en gezegd joh doe 's effe gewoon zeg.
jankawijnsma schreef:Ceriadwen schreef:Ik denk dat deze mensen meer gebaat zijn met goede begeleiding i.p.v. cel etc. Voor wat ik heb begrepen zitten ze er zelf ook al jaren niet rooskleurig bij en dus is er sprake van een structureel probleem.
Persoonlijk zou ik deze mensen in een fris flatje zetten, onder curatele laten plaatsen en ze opnieuw leren mens te zijn. Want eerlijk is eerlijk, een menswaardig bestaan hebben ze zelf ook niet.
Even voor de duidelijkheid, ik ben het absoluut niet eens met hoe deze dieren verzorgd zijn voor zover je van verzorging kan spreken. Dit is giga uit de klauwen gelopen, en die mensen zijn waarschijnlijk zogenaamde hoarders. Ze hebben niks meer dus ze houden wanhopig vast aan hetgeen ze wel hebben.
Dat dat ten koste gaat van het welzijn van de dieren dat zien ze zelf niet meer.
Dus ik ben meer voorstander van de dieren per direct weghalen, redden wat er te redden valt, en de mensen ook direct hulp verplichten. Of ze dat nou willen of niet, er is daar al jaren een probleem. Emotioneel, financieel... de dieren verdienen een beter leven. Maar ik denk zij ook. Ik denk dat als je ze een dergelijke situatie 20 jaar geleden had voorgehouden, dan hadden ze waarschijnlijk gelachen en gezegd joh doe 's effe gewoon zeg.
Ik denk dat dit klopt en zelf dacht ik ook al in die richting. Zou er geen familie zijn van deze mensen die zich zorgen maakt en in willen grijpen? Dit kan zo toch niet jaren doorgaan?

papagroom schreef:Laatste info uit eerste hand: net na half drie verscheen de VWA met een aantal helpers, de Dierenarts én een delegatie van de gemeente...
Voor alle Bokkers die meelezen, zo, dan weten jullie dat ook weer...
Ze zijn nu nog steeds volop bezig met het screenen van de paarden en de hele situatie...
potverdikkie schreef:het is beter goed overdachte stappen te ondernemen dan domme dingen te gaan doen. Het verbaast me dat er al zoveel geroepen wordt terwijl ze er op dit moment nog bezig zijn.....
papagroom schreef:potverdikkie schreef:het is beter goed overdachte stappen te ondernemen dan domme dingen te gaan doen. Het verbaast me dat er al zoveel geroepen wordt terwijl ze er op dit moment nog bezig zijn.....
Eens.....beter het nieuws hier of op poetsplaats volgen....via de laatste wordt je perfect op de hoogte gehouden...
geerke schreef:ik mag toch hopen dat er behalve voer ook een wormkuur ingaat....ik heb geen vertrouwen in mensen die hun beesten verwaarlozen dat ze er in ene wel voor gaan zorgen.
) Maar wij kunnen er als het nodig is 2 opvangen (wij hebben meer schaminkels en ernstig zieke paarden opgevangen dus daar al ervaring mee.) Dus als het nodig is hou ik me beschikbaar.