Ernstig geval van verwaarlozing in Friesland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jolene1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:24

Schandalig dit is te erg voor woorden
hoop dat er snel iets aan gedaan word aan al die mishandelingen en verwaarlozingen

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:02

Ceriadwen schreef:
Ik denk dat deze mensen meer gebaat zijn met goede begeleiding i.p.v. cel etc. Voor wat ik heb begrepen zitten ze er zelf ook al jaren niet rooskleurig bij en dus is er sprake van een structureel probleem.

Persoonlijk zou ik deze mensen in een fris flatje zetten, onder curatele laten plaatsen en ze opnieuw leren mens te zijn. Want eerlijk is eerlijk, een menswaardig bestaan hebben ze zelf ook niet.

Even voor de duidelijkheid, ik ben het absoluut niet eens met hoe deze dieren verzorgd zijn voor zover je van verzorging kan spreken. Dit is giga uit de klauwen gelopen, en die mensen zijn waarschijnlijk zogenaamde hoarders. Ze hebben niks meer dus ze houden wanhopig vast aan hetgeen ze wel hebben.
Dat dat ten koste gaat van het welzijn van de dieren dat zien ze zelf niet meer.

Dus ik ben meer voorstander van de dieren per direct weghalen, redden wat er te redden valt, en de mensen ook direct hulp verplichten. Of ze dat nou willen of niet, er is daar al jaren een probleem. Emotioneel, financieel... de dieren verdienen een beter leven. Maar ik denk zij ook. Ik denk dat als je ze een dergelijke situatie 20 jaar geleden had voorgehouden, dan hadden ze waarschijnlijk gelachen en gezegd joh doe 's effe gewoon zeg.

Ik denk dat dit klopt en zelf dacht ik ook al in die richting. Zou er geen familie zijn van deze mensen die zich zorgen maakt en in willen grijpen? Dit kan zo toch niet jaren doorgaan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:08

Eens met Ceriadwen, al helpt het vaak niet om dieren direct allemaal weg te halen. Dan wordt het daarna vaak nog erger. Ik heb het in de nabije omgeving meegemaakt. Een mevrouw had 13 honden (waren nog grote beesten ook) en die woonde in een 2kamerwoning. Ze werden nooit uitgelaten dus je kunt wel raden hoe de tuin en het huis eruit zagen. Die dieren zijn ook weggehaald en zolang mevrouw begeleiding had ging het goed, maar uiteindelijk houd die hulp ook op en inmiddels heeft ze er weer zeker 10 lopen als het er niet meer zijn.
Dat soort dingen moet je in combinatie met therapie echt afbouwen en er de rest van hun leven bovenop blijven zitten.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:51

jankawijnsma schreef:
Ceriadwen schreef:
Ik denk dat deze mensen meer gebaat zijn met goede begeleiding i.p.v. cel etc. Voor wat ik heb begrepen zitten ze er zelf ook al jaren niet rooskleurig bij en dus is er sprake van een structureel probleem.

Persoonlijk zou ik deze mensen in een fris flatje zetten, onder curatele laten plaatsen en ze opnieuw leren mens te zijn. Want eerlijk is eerlijk, een menswaardig bestaan hebben ze zelf ook niet.

Even voor de duidelijkheid, ik ben het absoluut niet eens met hoe deze dieren verzorgd zijn voor zover je van verzorging kan spreken. Dit is giga uit de klauwen gelopen, en die mensen zijn waarschijnlijk zogenaamde hoarders. Ze hebben niks meer dus ze houden wanhopig vast aan hetgeen ze wel hebben.
Dat dat ten koste gaat van het welzijn van de dieren dat zien ze zelf niet meer.

Dus ik ben meer voorstander van de dieren per direct weghalen, redden wat er te redden valt, en de mensen ook direct hulp verplichten. Of ze dat nou willen of niet, er is daar al jaren een probleem. Emotioneel, financieel... de dieren verdienen een beter leven. Maar ik denk zij ook. Ik denk dat als je ze een dergelijke situatie 20 jaar geleden had voorgehouden, dan hadden ze waarschijnlijk gelachen en gezegd joh doe 's effe gewoon zeg.

Ik denk dat dit klopt en zelf dacht ik ook al in die richting. Zou er geen familie zijn van deze mensen die zich zorgen maakt en in willen grijpen? Dit kan zo toch niet jaren doorgaan?

ALS JE HET NIEUWS OP POETSPLAATS VOLGT ZUL JE ZIEN DAT HET OOK ZEKER NIET WAARSCHEINLIJK IS DAT DIT NOG JAREN DOORGAAT.

Billy

Re: Ernstig geval van verwaarlozing in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:42

Go Poetsplaats
Jammer dat de dieren niet in beslag genomen zijn....
Maar er is nog hoop, de VWA kwam toen het al donker was, inmiddels wordt de zaak verder in behandeling genomen hoor ik uit betrouwbare bron....

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:47

Kijk voor de laatste ontwikkelingen die nu op dit moment gaande zijn op poetsplaats.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:53

mmm, heb net het laatste nieuwsbericht(bokt VN) gelezen, en sorry, m'n broek zakt ervan af....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:54

Deze berichtgeving is achterhaald.....

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:55

Laatste info uit eerste hand: net na half drie verscheen de VWA met een aantal helpers, de Dierenarts én een delegatie van de gemeente...
Voor alle Bokkers die meelezen, zo, dan weten jullie dat ook weer...
Ze zijn nu nog steeds volop bezig met het screenen van de paarden en de hele situatie...

anoekreuvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:18

dat vindk echt zielig
2 weken terug zijn bij ons ook paarden aangekomen, die ondervoed zijn! Eentje was echt heel erg mager :(
ze stonden tot boven de kogel in de mest!!
maar ze worden nu gelukkig goed verzorgd ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:27

papagroom schreef:
Laatste info uit eerste hand: net na half drie verscheen de VWA met een aantal helpers, de Dierenarts én een delegatie van de gemeente...
Voor alle Bokkers die meelezen, zo, dan weten jullie dat ook weer...
Ze zijn nu nog steeds volop bezig met het screenen van de paarden en de hele situatie...

Ik mag toch bij godsgratie hopen dat hier nu eindelijk een eind aan komt.
Ik heb van de week een hele hoop gelezen hierover en het is echt te ziek voor woorden dat dit zomaar kan.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:31

het is beter goed overdachte stappen te ondernemen dan domme dingen te gaan doen. Het verbaast me dat er al zoveel geroepen wordt terwijl ze er op dit moment nog bezig zijn.....

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:36

potverdikkie schreef:
het is beter goed overdachte stappen te ondernemen dan domme dingen te gaan doen. Het verbaast me dat er al zoveel geroepen wordt terwijl ze er op dit moment nog bezig zijn.....

Eens.....beter het nieuws hier of op poetsplaats volgen....via de laatste wordt je perfect op de hoogte gehouden...

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:44

Elk jaar is dit hetzelfde liedje en elk jaar verschijnt er berichtgeving over in de krant, op internet etc. over deze paarden
Mensen uit de omgeving doen ook wel wat (voeren enzo) maar ja tot hoever moet je gaan?
Het is uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Mijn ervaring is dat instanties pas was gaan doen als het bijna of al te laat is (stel je voor dat z'n hun vingers branden een een rechtszaak aan de broek krijgen want dat is de tendens van tegenwoordig!)
En echt het is erbarmelijk, ik rij er wel 3x per week langs en voel me net als anderen machteloos.
Het liefst ging ik er heen met de vrachtwagen, laadde ze op en bracht ze naar stal..........maar dat is dus strafbaar....
Tot hun knieën in de blubber (ja echt zover staan ze erin) en niet of niet bijvoeren mag wel (kromme wereld)
Ik lag net de laatste berichtgeving over de VWA en de gemeente, hoop dat er wat gebeurt (definitief als het kan!)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:48

AID is al ruim 3 uur bezig....er wordt dus echt serieus werk van gemaakt....

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:17

papagroom schreef:
potverdikkie schreef:

Eens.....beter het nieuws hier of op poetsplaats volgen....via de laatste wordt je perfect op de hoogte gehouden...

Ik lees uitstekend. Maar uitslagen vertellen terwijl ze er nog bezig zijn vind ik erg knap..........;

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:55

Heb nergens geen uitslagen gezien?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:57

goh, al drie uur.
Kan dat niet in een uurtje na tig jaar...

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:58

Oef, die pony op de foto is volgens mij de dochter van muskula!
ik ga er binnenkort een keer heen met iemand die daar altijd rijd!
die man heeft gewoon veel te veel paarden en te weinig land.
ze hebben ook dekhengst Askur, heb laatst foto's gezien en hij ziet er niet uit.
erg jammer,

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:01

er moeten zo'n 40 paarden nagekeken worden.. ik mag hopen dat ze dat niet in een uurtje afraffelen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:17

ik mag toch hopen dat er behalve voer ook een wormkuur ingaat....ik heb geen vertrouwen in mensen die hun beesten verwaarlozen dat ze er in ene wel voor gaan zorgen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:25

geerke schreef:
ik mag toch hopen dat er behalve voer ook een wormkuur ingaat....ik heb geen vertrouwen in mensen die hun beesten verwaarlozen dat ze er in ene wel voor gaan zorgen.

Wormkuur is op dit moment voor sommigen levensgevaarlijk.
Er zijn al eerder paarden van deze man gekocht door mensen en een daarvan heeft de wormenkuur niet overleefd.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:27

Halve wormkuur, weet Geerke alles van, toch?

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:53

Jeetje wat een situatie! Ik ga eens op poetsplaats lezen (nog nooit van gehoord :P ) Maar wij kunnen er als het nodig is 2 opvangen (wij hebben meer schaminkels en ernstig zieke paarden opgevangen dus daar al ervaring mee.) Dus als het nodig is hou ik me beschikbaar.

edit; kan iemand mij helpen met waar ik moet zoeken op poetsplaats? gevonden
Laatst bijgewerkt door koenlover op 08-02-11 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:01

die wonden :( ..... ik moet er bijna van overgeven!! echt ik koop een paar balen hooi en breng het ze als mij ouders het goed vinden.