potverdikkie schreef:De plaatselijke jachtvereniging heeft weer een prachtig uitje gehad, en een zeer geslaagd jachtseizoen.
Kun je een probleem niet oplossen dan schiet je het gewoon weg......
Wat een onzin.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:potverdikkie schreef:De plaatselijke jachtvereniging heeft weer een prachtig uitje gehad, en een zeer geslaagd jachtseizoen.
Kun je een probleem niet oplossen dan schiet je het gewoon weg......
Wat een onzin.
potverdikkie schreef:Het is gewoon een zotte situatie daar, wat nu op een idiote manier wordt opgelost. Jij mag dit onzin vinden, en ik mag dit zot vinden.
Miss_Zimron schreef:Iedereen die dit afschieten toejuichd, amai, goe bezig zou'k zegn.
Gini schreef:Misschien dat ik eroverheen gelezen heb, excuseer mij dan. Maar hoe bepalen ze welke dieren afgeschoten worden? Gewoon willekeurig? Krijg je dan niet het risico dat je perfect gezonde en sterke dieren afschiet?
Mindim schreef:Ze schieten de dieren die ernstig verzwakt zijn.
piloe4ever schreef:castreren is op lange termijn de meest efficiënte oplossing.
Adil schreef:Miss_Zimron schreef:Iedereen die dit afschieten toejuichd, amai, goe bezig zou'k zegn.
Wat jammer dat een afwijkende mening meteen zo neer wordt gehaald.
Ik blijf erbij: Het is jammer dat het zo ver heeft moeten komen, heel erg kwalijk zelfs. En er moeten zeker eeen oplossing komen voor de toekomst, bijv. castreren of het aantal hengsten in het gebied zeer beperkt houden.
MAAR! Nogmaals, wat te doen met het huidige overschot? Daarvoor is afschieten de snelste, efficienste en meet logische oplossing. Daar kom je niet omheen.
slokkie schreef:Voor algehele inseminatie van de kudde heb je maar één hengst nodig.
Door castratie roer je de verkeerde kant op in "de sterkste/slimste binnen de populatie zullen voortplanten" soep.
Van enige natuurlijke selectie is dan geen sprake meer.
Kun je net zo goed het bordje dierentuin aan het hek hangen.
Gini schreef:Misschien dat ik eroverheen gelezen heb, excuseer mij dan. Maar hoe bepalen ze welke dieren afgeschoten worden? Gewoon willekeurig? Krijg je dan niet het risico dat je perfect gezonde en sterke dieren afschiet?
EricPrast schreef:Equimotion, dankjewel voor deze bijzonder heldere uiteenzetting. Hier kunnen tenminste iets mee. Iig. veel meer dan met alle 'siehlugh'- reacties.
Mindim schreef:Afschot/ slacht, dan moeten veel dieren worden afgeschoten, er leven bijna 4000 hoefdieren in de OVP, men heeft elk soort al een keer willen terugbrengen tot 250. Dus dat betekent 4000 terugbrengen tot 750 dieren, dat gaat vanzelf op weerstand stuiten.
Overplaatsen? Normaliter ok, maar het aantal dieren is gewoon te groot.
Diablo schreef:Mindim schreef:Afschot/ slacht, dan moeten veel dieren worden afgeschoten, er leven bijna 4000 hoefdieren in de OVP, men heeft elk soort al een keer willen terugbrengen tot 250. Dus dat betekent 4000 terugbrengen tot 750 dieren, dat gaat vanzelf op weerstand stuiten.
Overplaatsen? Normaliter ok, maar het aantal dieren is gewoon te groot.
Dan is het overschot dus echt gewoon veel en veel te groot en zijn ze grof nalatig geweest door niet eerder in te grijpen. Natuurlijk stuit je dan op weerstand. En dat is maar goed ook, het is te gek dat dit gewoon kan gebeuren.