Anky van Grunsven koopt Grand Prix paard Upido C-TL

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Beeeeeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:08

Janine1990 schreef:
Beeeeeeeeh schreef:
Weet iemand trouwens waarom Anky tegenwoordig zo geheimzinnig doet over het feit dat ze mede-eigenaar is. Equestrian International BV is gewoon een BV van haar en/of Sjef, ik snap niet waarom ze dat niet gewoon melden. Daar deden ze bij de verkoop van PB ook al zo moeilijk over.

Geheimzinnig?
Een BV is inderdaad een BV.
Dat het een BV van Anky en Sjef is, doet er dan toch niet toe? Het paard is daarmee in gedeeld eigendom met hun BV, niet met Anky en Sjef...

Wat dacht je van promoten van de BV????

Het is juridisch gezien ook correct, maar als je Anky en Sjef bent is het onzinnig om een BV te willen promoten als je zelf twee van de grootste iconen uit de hedendaagse dressuursport bent.
De reden dat het mij opvalt is omdat bij PB heel nadrukkelijk werd aangegeven dat ze geen mede-eigenaar was. Daarnaast is Anky altijd zeer duidelijk geweest dat ze altijd mede-eigenaar wilde zijn van haar paarden om te kunnen beïnvloeden tot wanneer ze hem zou kunnen rijden.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:12

Wauw erg gaaf zeg! Erg mooi paardje ook :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:17

Beeeeeeeeh schreef:
Het is juridisch gezien ook correct, maar als je Anky en Sjef bent is het onzinnig om een BV te willen promoten als je zelf twee van de grootste iconen uit de hedendaagse dressuursport bent.
De reden dat het mij opvalt is omdat bij PB heel nadrukkelijk werd aangegeven dat ze geen mede-eigenaar was. Daarnaast is Anky altijd zeer duidelijk geweest dat ze altijd mede-eigenaar wilde zijn van haar paarden om te kunnen beïnvloeden tot wanneer ze hem zou kunnen rijden.

Nouja, zolang bestaat de BV volgens mij nog niet?

En wat je al zegt, Juridisch gezien is Anky geen mede-eigenaar... Maar ze bestuurt wel de BV die mede-eigenaar is (even over PB).
Ik weet niet of zij of haar BV mede-eigenaar was bij PB, maar als je aandeel niet groot genoeg is, dan heb je weinig zeggenschap over koop/verkoop...

Voor mij lijkt het allemaal niet heel geheimzinnig.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:18

leuk, ben benieuwd!!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:35

Voor Carlos is het ook een eer dat iemand zoals Anky op zijn getrainde paard verder gaat :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:40

Toch vind ik het jammer, een 'kant en klaar' paard kopen om maar in het team te zitten.
Tuurlijk leuk dat Anky nog even door wilt gaan, maar toch. Na Totilas ben ik wat anders tegen de topdressuur aan gaan kijken.

Gefeliciteerd voor Anky en Sjef, balen voor Spanje

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:42

Yes super, heb het de laatste tijd erg jammer gevonden dat zo'n goede ruiter aan de kant staat.
Hoop dat het goed en snel :) gaat klikken.
Duitsland here we come

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:42

Ik snap echt de ophef niet, verwachten we nu allemaal dat Anky een B-paard op de plaatselijke manege koopt? Welk soort paard met welke graad van africhting mag Anky dan wel kopen? Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan en hoop dat dit het NL-team weer op volle sterkte brengt.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:45

@ chevax; een graad waar ze tenminste nog wat werk aan heeft om het paard op GP te brengen. Dát vind ik dressuursport ;)
Maar dat is mij mening. Als ze straks weer goud wint juich ik net zo hard als de rest :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 21:46

Juut schreef:
Toch vind ik het jammer, een 'kant en klaar' paard kopen om maar in het team te zitten.

Imke heeft Sunrise ook GP klaar overgenomen van haar moeder. Dat maakt toch niets uit?
Dat een paard GP klaar is wil helemaal niet zeggen dat iemand er op kan stappen en direct verzekerd is van een teamplek. Het moet allemaal eerst nog klikken en routine worden. Er is niets moeilijker als een GP paard van iemand anders overnemen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:48

Maar Juut, waarom moet ze dat doen? Ze heeft toch al genoeg paarden opgeleid en buitenom dat, dit is toch haar keuze? En als je het zelf niet kunt, komt het er echt niet uit, hoor.
En dat goud, dat zou wel mooi zijn (maar ik denk dat dat toch niet zal gebeuren).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:49

Juut schreef:
Tuurlijk leuk dat Anky nog even door wilt gaan, maar toch. Na Totilas ben ik wat anders tegen de topdressuur aan gaan kijken.

Gefeliciteerd voor Anky en Sjef, balen voor Spanje

Zou ik ook doen.

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:59

:~ Wat een kwijlpaard!!! <3 Ik vind hem leuk :D

Bloodymary

Re: Anky van Grunsven koopt Grand Prix paard Upido C-TL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:01

Gaaf beest. Maar ik begrijp niet waarom er nu net gedaan wordt alsof deze koop te vergelijken is met de verkoop van Totilas. Voorzover ik weet was dit dier geen wereldkampioen en zou het Spanje ook niet verzekeren van Olympisch goud.

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:02

zo, in die omgeving wil ik ook wel mijn paarden rijden. wat een uitzicht!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:06

Jongens, ophef is toch nergens voor nodig?

Ik vind het mooi dat enkele investeerders de guts hadden om er geld tegen aan te gooien. Mogelijk is het nog een zeer waardevolle aanvulling voor de dekdienst uiteindelijk.

Ik wens Anky en de andere eigenaren alle succes toe met Upido!

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:17

Wauw dit is erg goed nieuws. Vind het paard geweldig en ben echt heel erg blij dat Anky weer terugkomt in de dressuurring. Ik heb er hoge verwachtingen van.

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:26

Jammer voor Spanje....maar ik vind het wel heel erg leuk dat Anky nog ff mee gaat doen, op een nieuw paard! Ben erg benieuwd hoe ze het gaan doen en kijk al uit naar de wedstrijden! Erg mooi paard!

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:38

sheilarianne schreef:
Haha geniaal... zo verliest NL een toppaard aan Duitsland, en zo doet NL hetzelfde bij Spanje! 1 pot nat allemaal! Zo zie je maar weer, NL is net zoals Duitsland. Waar een topper te koop is, gaat de ander er mee weg!

beetje rare reactie ... lekker belangrijk zo gaat dat nou eenmaal!
ja is ook een logische en hopelijk goed zet, dont blame de kopers maar de verkopers!
Wat zou jij doen als je de lotto van 24 miljoen wint? Dan pluk je toch ook ergens een topper onder iemand zn kont vandaan??

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:47

Wat een leuk & fijn paard.
Ik hoop dat anky hier weer een goed gp paard aan heeft. Het is haar gegunt!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:49

De rijstijl van Anky is vast niet geheel hetzelfde als die van Carlos, dus er zal nog een hoop training in gaan zitten om hem om te scholen waar dat nodig is, of te verbeteren waar dat kan. Van een kant-en-klaar paard lijkt mij hier geen sprake. Het resultaat van haar training zal hopelijk een GP-score zijn die we van Anky gewend zijn. :)

Overigens vind ik het zelf een erg mooi paard met een krachtig front.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:52

Wayw mooie achterhand op die eerste foto :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 22:54

In dit filmpje vind ik hem ook erg goed tonen.
Ben vooral gecharmeerd van zijn galoppade :) Nog wel wat onstuimig in de wissels maar ach, het is nog jong :D

vessuvius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:57

*\o/* :7
geweldig ,op naar de OS 2012!

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:19

Wat een mooi plaatje zo, dat paard, de ruiter zit er knap op (een lange man, die niet al te iel is) en dan die omgeving!! Wauw...