Paard overleden na wegzakken in modderige wei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:56

Eindeloos dokteren is pas mishandeling...dood door uitdroging en onderkoeling is pijn loos...het dier is rustig in zijn eigen omgeving overleden....dat kan ik mooi vinden...is ook een vorm van liefde en respect...ook al is het penny gehalte misschien niet zo hoog
Dieren hebben in mijn ogen ...net als mensen het recht te sterven.
In slapen is niet sterven zo als de natuur het heeft bedoeld.
Iedereen moet die keus voor zich zelf maken,inslapen moet natuurlijk kunnen,maar hier kan ik ook respect voor hebben.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:01

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:02

Laatst bijgewerkt door Eleonora_ op 18-01-11 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

papagroom

Re: Paard overleden na wegzakken in modderige wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:04

Zijn idd geen fraaie plaatjes....maar doet in zn algemeenheid niets af aan mijn betoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:04

Een paard wil niet dood, zo denkt ie niet. Een paard gaat dood, omdat ie uiteindelijk niet meer kan. Ik vind het nalatig dat je als eigenaar een oud paard met een ziekte aan zijn nieren, met dit weer en in die conditie laat staan, zo te horen zonder iemand die daar met regelmaat op let. Een paard gaat met dit niet van het een op het andere moment dood. Daar zijn tekenen aan vooraf gegaan, dat kan niet anders. Als een paard zo verzwakt is, zet je hem niet op een plek waar hij je in de blub kan vallen of gaan liggen. Maar zet je hem gecontroleerd buiten, ik vind het zeer nalatig.

papagroom, ik snap dan ook werkelijk niet dat je denkt dat dier mooi is overleden. Dit dier heeft geleden, een dier dat aan een onbehandelde nierziekte lijdt, lijdt Kan ik geen vorm van liefde of respect vinden. Ik kan het geen liefde en respect vinden dat een doodziek paard door vreemden uit de modder moet worden getrokken en moet worden ingeslapen, omdat een baas zich daar niet toe kan zetten.
Niks niets rustig aan. Dat je dit goed probeert te praten viund ik werkelijk wanstaltig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:05

papagroom schreef:
Zijn idd geen fraaie plaatjes....maar doet in zn algemeenheid niets af aan mijn betoog.

Walgelijk dat je dit een mooie dood noemt, werkelijk schandalig.
Daar zet je geen doodziek paard neer.

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:07

Mindim schreef:

Mee eens!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:08

papagroom schreef:
Eindeloos dokteren is pas mishandeling...dood door uitdroging en onderkoeling is pijn loos...het dier is rustig in zijn eigen omgeving overleden....dat kan ik mooi vinden...is ook een vorm van liefde en respect...ook al is het penny gehalte misschien niet zo hoog
Iedereen moet die keus voor zich zelf maken,inslapen moet natuurlijk kunnen,maar hier kan ik ook respect voor hebben.

en toch vindik dit heel mooi gezegd!! en ik ga niet oordelen of een mening hebben van wat er hier gebeurd is. Was er niet bij en heb het paard niet gezien of gekend

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:09

Ik praat niets goed....daar voor ken ik ...net als jullie overigens...de omstandig heden niet goed genoeg...ik stel alleen vast dat een paard scheinbaar niet meer mag overlijden zonder spuit....wie zecht er overigens dat het dier niet onder behandeling is voor zn nier problemen....als er nooit een da kwam was dit immers helemaal niet bekent geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:11

HCRanch schreef:
papagroom schreef:

en toch vindik dit heel mooi gezegd!! en ik ga niet oordelen of een mening hebben van wat er hier gebeurd is. Was er niet bij en heb het paard niet gezien of gekend

Eindeloos dokteren kan idd mishandeling zijn. Dan moet je als baas op een gegeven moment zeggen het is genoeg. Maar om je paard op deze manier te laten eindigen, terwijl het dier een enorm lijden gespaard had kunnen blijven, dat vind ik een kwalijke zaak. Wilde dieren sterven op deze manier, omdat ze geen baas hebben. Deze dieren hebben een baas en die hoort er voor te zorgen dat een dier lijden bespaart blijft. Een paard met nierfalen heeft voor zijn dood ook geen prettige tijd gehad en dat vind ik triest, dat verdiend geen schoonheidsprijs en respect.

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:12

papagroom schreef:
Ik praat niets goed....daar voor ken ik ...net als jullie overigens...de omstandig heden niet goed genoeg...

Nou ik weet er alles van, mijn paard heeft er tenslotte gestaan en de dochter van de eigenaresse was een vriendin van mij waar ik veel mee optrok, al een aantal jaartjes ondertussen.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:13

Eleonora_ schreef:
Mindim schreef:

Mee eens!

Ik ben het er ook zeker mee eens! Lijkt zelfs dat ze de blubber nog aan de kant hebben moeten halen met een kraan om er normaal bij te kunnen komen!!! En op de plek waar het paard ligt, zie je ook duidelijk sporen van een paard dat nog gevochten heeft! geen woorden voor! Je zet zo'n paard dan toch binnen! Desnoods een hek voor de schuilstal om hem binnen te kunnen houden, Kleine moeite toch. Wil nog wel melden dat ik er absoluut niet tegen ben om paard 24/7 buiten te laten, maar niet in zulke omstandigheden!!!

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:14

Ach iedereen denkt er het zijne van.
Overigens weet echt niemand of het pijn doet als iemand of een dier dood gaat.

losstaand daarvan:
Wel zie je duidelijk op de foto's dat het paard heeft lopen vechten om uit de modder te komen.

Misschien hadden ze inderdaad een tijd geleden al moeten nadenken en handelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:14

papagroom schreef:
Ik praat niets goed....daar voor ken ik ...net als jullie overigens...de omstandig heden niet goed genoeg...ik stel alleen vast dat een paard scheinbaar niet meer mag overlijden zonder spuit....wie zecht er overigens dat het dier niet onder behandeling is voor zn nier problemen....als er nooit een da kwam was dit immers helemaal niet bekent geweest...

Een dier mag best overlijden zonder spuit, ik hoop dat mijn paard op een dag aan een hartaanval in het land bezwijkt, bij wijze van spreken. Maar als daar een lijdensweg aan vooraf gaat, nee, dan pas ik daar voor.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:15

Mindim schreef:
papagroom schreef:

Een dier mag best overlijden zonder spuit, ik hoop dat mijn paard op een dag aan een hartaanval in het land bezwijkt, bij wijze van spreken. Maar als daar een lijdensweg aan vooraf gaat, nee, dan pas ik daar voor.

Maar dan wel mooi en vredig in een lekker groen weiland met zijn vriedjes eromheen! :)

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:15

Mindim schreef:
papagroom schreef:

Dit bedoel ik!

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:17

marjan1986 schreef:
Wil nog wel melden dat ik er absoluut niet tegen ben om paard 24/7 buiten te laten, maar niet in zulke omstandigheden!!!

Daar zijn wij ook absoluut niet op tegen, mijn paard stond daar ook 24/7 buiten ivm een long probleem, hij staat nu nog heel de dag buiten maar kan snachts wel naar binnen en de omstandigheden zijn daar vele malen beter. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:18

marjan1986 schreef:
Maar dan wel mooi en vredig in een lekker groen weiland met zijn vriedjes eromheen! :)

Mijn oma komt niet in zo een weide nee. Wanneer oude paarden omvallen, komen ze bijna niet weer omhoog. daar hebben ze vaak de kracht niet voor. Doen ze dat wel, kunnen ze een enorme terugval in conditie krijgen en daar komen ze of heel moeilijk of niet over heen. Dus om een oud paard uberhaupt in zo'n stuk te zetten, snap ik al niet, laat staan een dood ziek paard.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:19

Eleonora_ schreef:
marjan1986 schreef:
Wil nog wel melden dat ik er absoluut niet tegen ben om paard 24/7 buiten te laten, maar niet in zulke omstandigheden!!!

Daar zijn wij ook absoluut niet op tegen, mijn paard stond daar ook 24/7 buiten ivm een long probleem, hij staat nu nog heel de dag buiten maar kan snachts wel naar binnen en de omstandigheden zijn daar vele malen beter. :)

Wou je er ook niet op aanvallen :D Heb zelf ook Fjorden veulen gehad, die is met long problemen geboren en de enige manier dat hij er mischien nog over kon groeien was 24/7 het land op met schuilstal en met zeer slecht weer of andere rare omstandigheden op stal.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:21

Moderatoropmerking:
Ondanks twee moderatoropmerkingen blijkt het niet mogelijk om in dit topic op een respectvolle manier te discusseren. Het moderatorteam heeft besloten om dit topic definitief op slot te laten.