Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

papagroom schreef:Eindeloos dokteren is pas mishandeling...dood door uitdroging en onderkoeling is pijn loos...het dier is rustig in zijn eigen omgeving overleden....dat kan ik mooi vinden...is ook een vorm van liefde en respect...ook al is het penny gehalte misschien niet zo hoog
Dieren hebben in mijn ogen ...net als mensen het recht te sterven.
In slapen is niet sterven zo als de natuur het heeft bedoeld.
Iedereen moet die keus voor zich zelf maken,inslapen moet natuurlijk kunnen,maar hier kan ik ook respect voor hebben.
HCRanch schreef:papagroom schreef:Eindeloos dokteren is pas mishandeling...dood door uitdroging en onderkoeling is pijn loos...het dier is rustig in zijn eigen omgeving overleden....dat kan ik mooi vinden...is ook een vorm van liefde en respect...ook al is het penny gehalte misschien niet zo hoog
Dieren hebben in mijn ogen ...net als mensen het recht te sterven.
In slapen is niet sterven zo als de natuur het heeft bedoeld.
Iedereen moet die keus voor zich zelf maken,inslapen moet natuurlijk kunnen,maar hier kan ik ook respect voor hebben.
en toch vindik dit heel mooi gezegd!! en ik ga niet oordelen of een mening hebben van wat er hier gebeurd is. Was er niet bij en heb het paard niet gezien of gekend
papagroom schreef:Ik praat niets goed....daar voor ken ik ...net als jullie overigens...de omstandig heden niet goed genoeg...
Eleonora_ schreef:Mindim schreef:Walgelijk dat je dit een mooie dood noemt, werkelijk schandalig.
Daar zet je geen doodziek paard neer.
Mee eens!
papagroom schreef:Ik praat niets goed....daar voor ken ik ...net als jullie overigens...de omstandig heden niet goed genoeg...ik stel alleen vast dat een paard scheinbaar niet meer mag overlijden zonder spuit....wie zecht er overigens dat het dier niet onder behandeling is voor zn nier problemen....als er nooit een da kwam was dit immers helemaal niet bekent geweest...
Mindim schreef:papagroom schreef:Ik praat niets goed....daar voor ken ik ...net als jullie overigens...de omstandig heden niet goed genoeg...ik stel alleen vast dat een paard scheinbaar niet meer mag overlijden zonder spuit....wie zecht er overigens dat het dier niet onder behandeling is voor zn nier problemen....als er nooit een da kwam was dit immers helemaal niet bekent geweest...
Een dier mag best overlijden zonder spuit, ik hoop dat mijn paard op een dag aan een hartaanval in het land bezwijkt, bij wijze van spreken. Maar als daar een lijdensweg aan vooraf gaat, nee, dan pas ik daar voor.
Mindim schreef:papagroom schreef:Ik praat niets goed....daar voor ken ik ...net als jullie overigens...de omstandig heden niet goed genoeg...ik stel alleen vast dat een paard scheinbaar niet meer mag overlijden zonder spuit....wie zecht er overigens dat het dier niet onder behandeling is voor zn nier problemen....als er nooit een da kwam was dit immers helemaal niet bekent geweest...
Een dier mag best overlijden zonder spuit, ik hoop dat mijn paard op een dag aan een hartaanval in het land bezwijkt, bij wijze van spreken. Maar als daar een lijdensweg aan vooraf gaat, nee, dan pas ik daar voor.
marjan1986 schreef:Wil nog wel melden dat ik er absoluut niet tegen ben om paard 24/7 buiten te laten, maar niet in zulke omstandigheden!!!
marjan1986 schreef:Maar dan wel mooi en vredig in een lekker groen weiland met zijn vriedjes eromheen!
Eleonora_ schreef:marjan1986 schreef:Wil nog wel melden dat ik er absoluut niet tegen ben om paard 24/7 buiten te laten, maar niet in zulke omstandigheden!!!
Daar zijn wij ook absoluut niet op tegen, mijn paard stond daar ook 24/7 buiten ivm een long probleem, hij staat nu nog heel de dag buiten maar kan snachts wel naar binnen en de omstandigheden zijn daar vele malen beter.
Heb zelf ook Fjorden veulen gehad, die is met long problemen geboren en de enige manier dat hij er mischien nog over kon groeien was 24/7 het land op met schuilstal en met zeer slecht weer of andere rare omstandigheden op stal.