Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pauline1 schreef:en gaan ze dan zo'n pensionhouder dwingen paddocks te maken voor al die paarden? die gaat natuurlijk als ze hem verplichten dat die paarden naar buiten moeten tegen ons pensionklanten zeggen dat ze dan maar op hun weilandje moeten staan ook al willen ze dat niet..wei kapot lopen ,pezen scheuren enzo,dat moet dan maar helaas..dit soort situaties ga je dan krijgen.niet iedere pensionhouder gaat even na zo'n wet voor alle pensionklanten droge paddocks bouwen zodat de paarden veilig naar buiten kunnen.
Kim90 schreef:Wist je dat een varken op maximaal 1 vierkante meter gehouden wordt, en weet je dat een varken zo groot is:
charlottelot schreef:zo moeilijk is het toch niet? gewoon 4uur per dag in een paddock zetten. Heeft je stal geen paddock? Dan wordt de eigenaar nu eindelijk gedwongen die aan te leggen. Zet de eigenaar dan maar de paarden in de modder omdat deze daar geen geld aan wilt uitgeven? Dan ga je naar een andere stal. Merkt de eigenaar vanzelf dat het nodig is.
vanessakusje schreef:Pff 4 uur per dag in de paddock.. Pension stal van 30 paarden gemiddelde werktijd 8 uur per dag, kortom 15 padocks maken.. Onmogelijk! Laten ze nu eerst daadwerkelijk maar eens met een plan van aanpak komen!
Citaat:Als ik niet genoeg weide zou hebben, zou ik geen paard houden. Heel simpel lijkt me, maar dat geldt niet voor iedereen helaas...
Marloes_R schreef:Ik snap niet dat mensen zo'n heisa maken over deze wet. Het is toch juist super dat er meer controle komt op paardenwelzijn!
charlottelot schreef:bij een grotere stal is het misschien veel werk om alle paarden buiten te zetten, dan neem je iemand extra in dienst. Kost geld, gaat de stalprijs omhoog.
Zoveel werk is het trouwens niet, wij hebben 20paarden op stal. Gaan iedere dag om 10uur op de paddock, gok dat dit uurtje werk is. Eind van de dag gaan ze er weer af, weer een uurtje werk. Geen moeite lijkt me? Wel te veel moeite, dan geen stal runnen is mijn mening.
Paard dat niet naar buiten kan vanwege de sport, dan kies je puur en alleen voor jezelf. Wat is trouwens toch al onzin vind, hij kan ook struikelen op de laadklep, blessures kunnen helaas altijd voorkomen. Geen argument om een paard dan maar ik een klein hokje te proppen de hele dag.
Als de mens er voor kiest om een dier te houden, dan vind ik niet dat het dier dan maar meteen geen 'rechten' meer heeft. Ik vind dat er een aantal basisvoorwaarden moeten zijn en deze vind ik in dit verhaal goed omschreven door de DB. In mijn ogen volledig haalbaar, een stal zal zich moeten aanpassen en anders er mee moeten stoppen.
charlottelot schreef:bij een grotere stal is het misschien veel werk om alle paarden buiten te zetten, dan neem je iemand extra in dienst. Kost geld, gaat de stalprijs omhoog.
Zoveel werk is het trouwens niet, wij hebben 20paarden op stal. Gaan iedere dag om 10uur op de paddock, gok dat dit uurtje werk is. Eind van de dag gaan ze er weer af, weer een uurtje werk. Geen moeite lijkt me? Wel te veel moeite, dan geen stal runnen is mijn mening.
Paard dat niet naar buiten kan vanwege de sport, dan kies je puur en alleen voor jezelf. Wat is trouwens toch al onzin vind, hij kan ook struikelen op de laadklep, blessures kunnen helaas altijd voorkomen. Geen argument om een paard dan maar ik een klein hokje te proppen de hele dag.
Als de mens er voor kiest om een dier te houden, dan vind ik niet dat het dier dan maar meteen geen 'rechten' meer heeft. Ik vind dat er een aantal basisvoorwaarden moeten zijn en deze vind ik in dit verhaal goed omschreven door de DB. In mijn ogen volledig haalbaar, een stal zal zich moeten aanpassen en anders er mee moeten stoppen.
visiontimes schreef:ondanks dat het goed is dat er strenger toezicht komt om het paardenwelzijn in nederland.. is het in zooooveel gevallen toch niet haalbaar om bijv. de paarden zoveel uur per dag op de wei te hebben ofz...
Alleen al vanwege het ruimtegebrek.. ben benieuwd
Marloes_R schreef:De enige die het hier lijkt te snappen en die de spijker op zijn kop slaat is trouwens Huertecilla...Alleen jammer dat haast niemand dat in wil zien.
paardenfreak schreef:charlottelot schreef:.
wij hebben 5 paddocks. voor 40 paarden.. waarvan ze bijna allemaal alleen moeten staan een deel niet naast elkaar kan.. soms kunnen er 2 bij elkaar. (verschillende redenen o.a. hengst merrie ruin ).. probeer dat maar in 2 uurtjes te doen.. als ze bijv langer gereden zijn komen ze een dagje niet na buiten, en zo beetje wisselen. en we hebben dan 2 bakken. in een kunnen ze ook los.
paardenfreak schreef:wij hebben 5 paddocks. voor 40 paarden.. waarvan ze bijna allemaal alleen moeten staan een deel niet naast elkaar kan.. soms kunnen er 2 bij elkaar. (verschillende redenen o.a. hengst merrie ruin ).. probeer dat maar in 2 uurtjes te doen.. als ze bijv langer gereden zijn komen ze een dagje niet na buiten, en zo beetje wisselen. en we hebben dan 2 bakken. in een kunnen ze ook los.
Marloes_R schreef:Ik vind 4 uur erg weinig!
Poe, ben blij dat ik mijn meiden thuis heb staan en ze 24 uur per dag de vrijheid kan geven. Vier uur...Ik zou niet op zo'n stal willen staan![]()
Ik snap niet dat mensen zo'n heisa maken over deze wet. Het is toch juist super dat er meer controle komt op paardenwelzijn! En als stallen niet genoeg grond hebben, moeten ze minder pensionpaarden nemen![]()
Ik kan niet goed begrijpen dat mensen meer vrijheid voor hun paarden niet toejuichen
Citaat:Moet je geen paard houden.
Dat is juist wat ze dus willen bereiken: Dat eigenaren is gaan inzien dat het niet paardwaardig is op een paard 23/7 op stal te hebben. En ik denk dat het erg goed is dat ze deze stallen dus gaan opdoeken. Misschien dat mensen dan is gaan inzien wat ze hun beesten al jaren aandoen
Jou sluiten we ook niet op een kamer van 2 bij 2 op met een wc, een kraan en 3 keer per dag een bak eten op. Paard hoord dat al helemaal niet te hebben, ze horen te lopen, soortgenoten te hebben en te spelen!
Top dat ze deze wetten eindelijk gaan doordrukken, het plan ligt er allang: eindelijk iemand die het ook waar gaat maken.
Verder wil ik even zeggen, dat als je nu een verwaarloosd paard tegenkomt je van het kastje naar de muur gestuurd word en niks opschiet, op dit moment kan NIEMAND iets tegen particulieren die hun paard verwaarlozen en/of mishandelen! EN dit komt veeeeeel vaker voor dan menig mens denkt. Je paard opsluiten in stal is ook mishandeling paard alleen houden overgens ook.