Pak die mensen zonder gevoel maar goed aan!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ninx schreef:Ireen_ schreef:Prima als ze zoiets in gaan voeren, met name de minimale boxmaat en het aantal uren vrije beweging. Dan zullen de pensionstallen ook eens actie moeten ondernemen (ook al is dit niet alleen hun verantwoordelijkheid). De meeste eigenaren willen wel, maar de pensionstallen die aan deze eisen voldoen zijn in de randstad niet makkelijk te vinden terwijl velen best de mogelijkheid zouden hebben! Veel mensen kiezen dan toch maar voor die wat goedkopere stal of mooie binnenbak.
Een cursus gaat niet veel uithalen denk ik, de meeste paardeneigenaren weten het wel maar doen het niet.
Een cursus haalt iets uit wanneer het verplichtingen impliceert.
Vanaf het behalen van je papiertje wordt geacht dat je begrijpt hoe het werkt, vanaf dat moment ben je dus geheel 'toerekeningsvatbaar' (hihi) zullen we maar zeggen, en kun je zonder pardon aangepakt worden.
Ninx schreef:gekvanfleur schreef:ninx, jij gelooft dat je wat te zeggen hebt over de mensen buiten jou achtertuin en dat is niet zo...
Als ze nu eens de slechte keihard gaan aanpakken (maar ne, daar denken ze geneens aan en is wettelijk gezien niet eens mogelijk), maar nu moeten de goede weer geld in gaan leveren voor een oft ander papiertje ( hoe gaan ze controleren of je het naleeft,kom hier het erf maar eens op met twee grote herders) waar dan zogenaamd de verkeerde door aangepakt worden.. ik zie het nog niet helemaal voor me.
Er zijn in deze omgeving weinig 'goeden' hoor.
Honderden paarden staan in 't Gooi en de Randstad dag in dag uit naar de muur te staren en komen er 1 of hooguit 2 uurtjes uit.
De ellende is dus niet zo betrekkelijk.
Om nu over je herdershonden te beginnen vind ik raar... op jouw terrein zal alles in orde zijn, en je honden zullen vast zo goed opgevoed zijn dat ze nette mensen met rust laten lijkt me.
Marnixx schreef:Opzich prima er zijn genoeg paarden die niet fair behandeld worden!
Maar 4 uur buiten elke dag... Ehh is in de winter met meters sneeuw nogal lastig.
Ik laat mijn paard liever staan dan dat hij zijn benen breekt met dit gladde weer!

VDB schreef:Gewoon de rekening van de dierenarts naar de Dierenbescherming sturen om te declareren, Marnixx...
Marnixx schreef:Opzich prima er zijn genoeg paarden die niet fair behandeld worden!
Maar 4 uur buiten elke dag... Ehh is in de winter met meters sneeuw nogal lastig.
Ik laat mijn paard liever staan dan dat hij zijn benen breekt met dit gladde weer!
Daphne__ schreef:Ik vindt het een prima idee van ze
Wij hoeven ons iig geen zorgen te maken![]()
Pony van 1,55 heeft een stal van 4x3, en ze staat van 7 uur 's ochtend tot 5 uur 's middags lekker met 3 paarden in de wei.
Sneeuw, regen of zon, ze gaat gewoon naar buiten met de rest.
Maar ik ken wel iemand die zijn pony's die ala minute weg zou kunnen doen.. die staan met dit weer 24/7 in een stal van 3x3
Alleen dat ''vastbinden aan het hoofd'' snap ik niet helemaal... zou je dan je paard met poetsen oid niet meer met een touw aan het hek mogen zetten?
cissy schreef:ook iedereen die een rijbewijs heeft gehaald houdt zich tenslotte braaf aan alle verkeersregels en rijdt nooit te hard!
Ninx schreef:Ik ben bang dat het dit keer iets anders zal lopen.
Dit is niet alleen onderwerp van discussie bij de DB.
Niemand lijkt zich te realiseren dat paardrijdend NL slechts een microscopisch onderdeel van de totale bevolking is.
Wanneer het overgrote deel (dus de NIET paardrijdende NL'er) het esthetisch niet langer vind kunnen om paarden op deze wijze te houden en te benutten voor competitieve doeleinden, is het gedaan met de paardensport.
Dat is geen loos dreigement.
De publieke opinie is doet terzake, en kan ervoor zorgen dat subiet de stekker uit de sport gaat....
Paardrijdend NL moet dus zichzelf gaan reguleren dat wordt ook geprobeerd... maar dat lijkt niet te werken.
Fijn dat de DB dus iets doet!
Ninx schreef:cissy schreef:ook iedereen die een rijbewijs heeft gehaald houdt zich tenslotte braaf aan alle verkeersregels en rijdt nooit te hard!
Ook zo'n prachtig non-argument.
9 uit 10 keer wanneer je te hard gereden hebt, krijg je een lekkere gepeperde bon thuis....
Dus ja, ook hier zal gelden dat mensen het systeem omzeilen... maar ze worden vaker en harder aangepakt dan voorheen, hoera!
Daphne__ schreef:Alleen dat ''vastbinden aan het hoofd'' snap ik niet helemaal... zou je dan je paard met poetsen oid niet meer met een touw aan het hek mogen zetten?
Ninx schreef:Lovely schreef:En Ninx, misschien moet je wat minder persoonlijk zijn tegen Stef, ze heeft namelijk een valide punt als ze zegt dat ze zelf bepaalt waar ze haar geld aan uitgeeft en het jou geen steek aangaat.
Mijn post is keurig verwoord, en heeft een algemene strekking...
Los daarvan: al brengt ze haar geld iedere dag naar de kroeg... allemaal prima. Maar op een dag hebben we hopelijk geen keuze meer en wordt het verplicht gesteld.
gekvanfleur schreef:Mijn poon staat 24 uur buiten, alleen nu niet omdat ze ziek is en op stal moet.
Ik vind dat ook goed en sta daar achter, maar als iemand zijn paard 20 uur per dag op stal heeft staan vind ik dat zijn verantwoordelijkheid. Want waar trek je de grens? Jou en mijn paard spreekt niet en wat wij denken dat goed is hoeft misschien helemaal niet zo te zijn, in ieder geval niet voor elk paard.
En wat ik bedoelde met de honden is dat ik die lui niet zomaar op het erf zou willen hebben om even te controleren hoe het eruit ziet.
en honden zijn waaks als er niemand is, vind dat niet meer als normaal. Ze moeten de boel bewaken, het zijn geen schoothondjes ofzo.
Boortjuh schreef:Echter ik twijfel over de realiteit en of het echt werkt. Want kijk bv naar rijden zonder rijbewijs.
gekvanfleur schreef:Ninx schreef:Ik ben bang dat het dit keer iets anders zal lopen.
Dit is niet alleen onderwerp van discussie bij de DB.
Niemand lijkt zich te realiseren dat paardrijdend NL slechts een microscopisch onderdeel van de totale bevolking is.
Wanneer het overgrote deel (dus de NIET paardrijdende NL'er) het esthetisch niet langer vind kunnen om paarden op deze wijze te houden en te benutten voor competitieve doeleinden, is het gedaan met de paardensport.
Dat is geen loos dreigement.
De publieke opinie is doet terzake, en kan ervoor zorgen dat subiet de stekker uit de sport gaat....
Paardrijdend NL moet dus zichzelf gaan reguleren dat wordt ook geprobeerd... maar dat lijkt niet te werken.
Fijn dat de DB dus iets doet!
Bij ons staat nog niet zo heel lang een nieuwe villawijk langs de weides, en wat kunnen die stadsmensen zaniken.. alles is zielig, ze moeten een deken en ze moeten naar binnen en ze gaan dood van regen... volgens mij hebben zij juist een cursus nodig over wat natuurlijk is voor een dier.
Ik snap niet helemaal waar je het over hebt? of is het over die gek die pas schreeuwde dat paardrijden zielig is..