Anky heeft Whizashiningwalla BB gekocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:21

YouthReiner schreef:
en whiz is toevallig een paard wat dat talent zeker wel heeft.
en anky mag dat niveau hebben in de dressuur, maar bij reining is ze er nog lang niet..
niet om neerbuigend te doen over anky, kei leuke vrouw, maar het is wel zo.

Volgens mij is zij zelf ook de laatste om dat te ontkennen... maar idd, daar gaat het hier niet om. Waar het wel om gaat is dat ze een super sportpaard heeft gekocht waar ze nog jaren mee uit de voeten kan en nóg meer van kan leren. Hartstikke leuk dus! Qua sportprestaties heeft ze wellicht nog niet alles uit het paard gehaald wat erin zit, tja, dat lijkt me ook lastig gezien ze dressuur en western combineert. Ik vind dat ze het super doet en dat mensen niet zo moeten klagen hoor, ze is uitstekende reclame voor de westernsport ondanks dat ze wellicht niet bij de toppers hoort (hoewel ze het heeeeel keurig heeft gedaan in Kentucky).

Ja, ze heeft eerder gezegd dat ze hem niet zou kopen. Maar blijkbaar heeft ze zich bedacht. Snap dan ook niet waar iedereen zich druk om maakt... jullie bedenken je dus nooit?

Overigens denk ik niet dat Whiz voor haar kinderen gekocht is :+ maar wie weet, lijkt me wel lachen als je ze over een paar jaar 2 reining kampioentjes aflevert.

bastiano680

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:22

Hardstikke leuk toch, dat ze dat paard heeft gekocht! Paarden kunnen slechter terecht komen volgens mij :D :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:22

T is wel typisch nederlands.. altijd wat te zeiken :j

Als ze hem terug zou brengen omdat kenners hebben gezegd dat hij niet goed genoeg is, is dat sieluhg.

En dan besluit ze m toch te kopen omdat ze m leuk vind (net zoals de meeste mensen hier dr paard leuk vinde denk ik (hoop ik!) en dan is het NOG niet goed..

K ben blij dat ik haar niet ben, zou helemaal gek worden van al die meningen en betweters :n

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:23

sporter schreef:
Topruiters met een waardeloze instelling zijn geen topruiters.

Als het geld er niet is dan is het er gewoon niet, kunnen zij toch niets aan doen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:25

YouthReiner schreef:
sporter schreef:

Als het geld er niet is dan is het er gewoon niet, kunnen zij toch niets aan doen.

Onzin dan ga je sponsoren zoeken. En als die niet te vinden zijn dan zou iedereen die ook maar iets met western te maken heeft al helemaal blij moeten zijn met Anky. Maar ik dacht dat er ook nogal wat andere excuusjes waren entingen niet in orde ofzoiets :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:29

sporter schreef:
Onzin dan ga je sponsoren zoeken. En als die niet te vinden zijn dan zou iedereen die ook maar iets met western te maken heeft al helemaal blij moeten zijn met Anky. Maar ik dacht dat er ook nogal wat andere excuusjes waren entingen niet in orde ofzoiets :+

Dit bewijst al dat je weinig snapt van reining.
Non pro ruiters (die ik dus eerder aanhaalde en jij over doorzeurt) mogen geen sponsors.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:33

sporter schreef:

en in een sport die nog niet zo groot en bekend is, is het moeilijk om sponsors te vinden.
1 iemand had een enting van 5 jaar geleden een week te laat gegeven ja, dat is jammer.
in western valt nog niet zo veel geld te verdienen, dus ik vind het niet gek dat veel mensen het geld er niet voor hadden..

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:36

YouthReiner schreef:
sporter schreef:

en in een sport die nog niet zo groot en bekend is, is het moeilijk om sponsors te vinden.
1 iemand had een enting van 5 jaar geleden een week te laat gegeven ja, dat is jammer.
in western valt nog niet zo veel geld te verdienen, dus ik vind het niet gek dat veel mensen het geld er niet voor hadden..

Dat vind ik ook niet gek. En juist daarom zou de western wereld Anky op handen moeten dragen want als er iemand is die kan zorgen dat er meer geld richting de western sport gaat.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:36

YouthReiner schreef:
easygoing schreef:
Dat is waar maar dat is dan hetzelfde liedje als andere ruiters die op dat niveau meedraaien.
Daarom begrijp ik niet zo goed waarom er moeilijk gedaan word over het feit dat Anky wel of niet goed genoeg zal zijn voor dat niveau.
Moeten we daarom gaan roepen dat alle topruiters zich in gekocht hebben?
Ook in de dressuur zijn er ruiters zat die misschien nog wel meer talent hebben dan Anky maar die er vanwege de ontbrekende financiele middelen gewoon niet komen.

je hebt zeker gelijk, in de dressuur is dat precies zo!
ik vind het gewoon raar dat kenners eerst zeggen dat whiz niet goed genoeg voor haar is, en dat ze hem dan koopt..
maar zo zie je maar dat de kwaliteiten van de ruiter net zo belangrijk zijn als de kwaliteiten van het paard.

Ach misschien is haar band met Whiz wel dusdanig sterk dat ze dat niet verloren wil laten gaan en wil ze gewoon naast haar werk doen wat ze luke vind. Ongedwongen en relax en kan ze dat vinden bij WHiz.
Misschien komt er nog wel een ander dier bij met wellicht meer kwaliteiten en heeft ze Whiz dus gewoon gekocht alleen omdat Whiz Whiz is.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:38

Niels schreef:
sporter schreef:

Dit bewijst al dat je weinig snapt van reining.
Non pro ruiters (die ik dus eerder aanhaalde en jij over doorzeurt) mogen geen sponsors.

Ik heb al eerder gezegt dat ik weinig reining snap ik snap nog minder van reining ruiters.
Ik heb het woord non pro niet neer getypt dus graag een quote waarin ik hier iets over schrijf. Ik vind het namelijk vrij associaal om mensen woorden in de mond te leggen.

Anoniem

Re: Anky heeft Whizashiningwalla BB gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:38

Hey Cira Baeck is een bekende naam...
Daar heb ik vroeger nog mee op ponykamp gezeten... :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:40

YouthReiner schreef:
ik vind het gewoon raar dat kenners eerst zeggen dat whiz niet goed genoeg voor haar is, en dat ze hem dan koopt..
maar zo zie je maar dat de kwaliteiten van de ruiter net zo belangrijk zijn als de kwaliteiten van het paard.

Volg jij trouw kenners als dat betekent dat je daarmee een fantastisch paard moet missen terwijl ie toch enkel als hobby bedoelt is? :+

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:43

sporter schreef:

Wie zegt dat ze een waardeloze instelling hebben? Je moet keihard knokken om in Nederland professioneel je hoofd boven water te kunnen houden in de western. Mensen die de kwaliteiten hebben willen zich liever niet in de schulden steken met het risico dat vervolgens hun bedrijf over de kop gaat. En terecht.
Reining is in Nederland te klein om zulke grote sponsors te vinden. Anky zou ze ook niet kunnen krijgen als ze geen naam had uit de Dressuur.

Er zijn ook amateurs die beter zijn dan Anky. Die hebben gewoon één paard ergens in pension staan. Die kunnen zich zo'n tripje naar Kentucky echt niet veroorloven.

En dan heb je nog de échte profs die in Amerika zitten en die geen zin hebben om naar de pijpen van de KNHS te dansen.
Maar de meeste mensen hier kunnen zich dat niet voorstellen. :D

Ik zou Anky op handen dragen als ze een jonge talentvolle ruiter een bak geld had toegestopt om die naar Kentucky te laten gaan. Voor Anky is het toch maar hobby.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:44

Ayasha schreef:
YouthReiner schreef:

Volg jij trouw kenners als dat betekent dat je daarmee een fantastisch paard moet missen terwijl ie toch enkel als hobby bedoelt is? :+

nee, maar in dat artikel stond duidelijk dat kenners hadden gezegd dat whiz niet over voldoende kwaliteiten beschikte en dat anky hem daarom terug zou doen naar cira en ging kijken voor een reiningpaard om te kopen.. ;) dus eerst was ze het er volgens mij wel mee eens?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:47

Sammie schreef:
Nieuwsredactie

Sinds gisteren is Anky van Grunsven de eigenaresse van Whizashiningwalla BB. Dat meldt de amazone op haar website. Ze kreeg de palomino een jaar ter beschikking door de familie Baeck. Na de Wereldruiterspelen ging de ruin terug.

'Ik ben de familie Baeck erg dankbaar voor het feit dat ze Whiz een jaar aan mij ter beschikking hebben gesteld. We kregen de tijd om een combinatie te worden en de gelegenheid om ons te kwalificeren voor de Wereldruiterspelen. Dat is nog gelukt ook. In principe zou Whiz blijven tot en met de internationale wedstrijd in Stockholm, waar ik nog een show met hem reed. Toch hebben we met het hele gezin besloten dat Whiz moest blijven, we zijn erg aan hem gehecht! Ik ben gaan bellen met de familie Baeck of ik hem kon kopen en die optie was bespreekbaar. Woensdag werd hij gekeurd en nadat alles goed was bevonden, kwam hij definitief terug hier op stal. Ik ben erg blij dat Whiz hier kan blijven.', aldus Anky.

Whizashiningwalla BB werd voorheen gereden door Cira Baeck. Zij werden samen onder meer Europees Kampioen, Italian Maturity Kampioen en in 2008 stonden zij derde op de Wereldranglijst.

Verwant artikel
[ON] Anky heeft tijdelijk reining paard Whizashiningwalla op stal
[VN] Whizashiningwalla BB terug naar eigenaar

Dat ie terug ging was dus vooraf al afgesproken. Ze hebben toch ook een reiningpaard gekocht?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:47

LindyH schreef:
sporter schreef:

Wie zegt dat ze een waardeloze instelling hebben? Je moet keihard knokken om in Nederland professioneel je hoofd boven water te kunnen houden in de western. Mensen die de kwaliteiten hebben willen zich liever niet in de schulden steken met het risico dat vervolgens hun bedrijf over de kop gaat. En terecht.
Reining is in Nederland te klein om zulke grote sponsors te vinden. Anky zou ze ook niet kunnen krijgen als ze geen naam had uit de Dressuur.
Er zijn ook amateurs die beter zijn dan Anky. Die hebben gewoon één paard ergens in pension staan. Die kunnen zich zo'n tripje naar Kentucky echt niet veroorloven.

En dan heb je nog de échte profs die in Amerika zitten en die geen zin hebben om naar de pijpen van de KNHS te dansen.
Maar de meeste mensen hier kunnen zich dat niet voorstellen. :D

Ik zou Anky op handen dragen als ze een jonge talentvolle ruiter een bak geld had toegestopt om die naar Kentucky te laten gaan. Voor Anky is het toch maar hobby.

Heeft Anky die dan?
Oohja nu word het helemaal mooi. Het hele internet western wereldje ligt te zeiken over Anky en gunnen der niks. Maar ze is wel goedgenoeg om een bak geld uit te delen :+ Zo zit de normale wereld niet in elkaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:50

als de westernwereld nu eens zijn eigen boontjes gaat doppen (waarom heeft 't hele cluppie geen geld bij elkaar gelegd voor die jonge ruiter als dat zo belangrijk was?) kunnen ze stoppen met af te geven op Anky. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-12-10 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:50

YouthReiner schreef:
Ayasha schreef:

nee, maar in dat artikel stond duidelijk dat kenners hadden gezegd dat whiz niet over voldoende kwaliteiten beschikte en dat anky hem daarom terug zou doen naar cira en ging kijken voor een reiningpaard om te kopen.. ;) dus eerst was ze het er volgens mij wel mee eens?[/quote]

Sommige mensen veranderen wel eens van gedachten. En is het wel eens in je opgekomen dat woorden in artikelen nog wel eens verdraait worden of verkeerd begrepen :)*
En op bokt gebeurd het ongeveer 6 van de 10 keer dat ene geplaatst artikel niet blijkt te kloppen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:54

LindyH schreef:

Wat een belachelijke uitspraak zeg... :n

xShellie

Ayasha schreef:
Dat ie terug ging was dus vooraf al afgesproken. Ze hebben toch ook een reiningpaard gekocht?

sans6 schreef:
horses.nl

Reiningpaard Whizashiningwalla BB blijft niet bij Anky van Grunsven. In een interview in het magazine NuSport.nl vertelt Van Grunsven dat 'Whizje' binnenkort terugkeert naar zijn eigenaresse Cira Baeck. “Whizashiningwalla is voor een mij een goede leermeester geweest, maar de kenners zeggen dat hij niet genoeg kwaliteiten heeft om ermee door te gaan. Daarom overweeg ik nu zelf een reiningpaard te kopen”, aldus Anky van Grunsven.

hier doelde ik op. hij zou terug gaan en ze zou zelf een reiningpaard gaan kopen. ze heeft zich dus blijkbaar bedacht en whiz gaat niet terug.
super jammer, had hem graag nog een keer bij cira gezien, maar ik hoop dat ze er blij mee is en dat ze nog veel van whiz kan leren.
Laatst bijgewerkt door xShellie op 09-12-10 16:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Cer

Citaat:
Wie zegt dat ze een waardeloze instelling hebben? Je moet keihard knokken om in Nederland professioneel je hoofd boven water te kunnen houden in de western.

Kiezen ze toch zelf voor? Niet gaan piepen dan als iets niet lukt..

Citaat:
Ze heeft dr naam wel verdient met paardensport, dat scheelt :j

Citaat:

Is met andere sporters precies hetzelfde, sommige mensen kunnen wel, anderen niet. That's life..

Citaat:
En dan heb je nog de échte profs die in Amerika zitten en die geen zin hebben om naar de pijpen van de KNHS te dansen. Maar de meeste mensen hier kunnen zich dat niet voorstellen. :D

Aan wie ligt t dan? Aan Anky, aan de KNHS, of aan de mensen die zich afzijdig houden en denken 'het zal allemaal wel'.
Aan de mensen die hier zich laten 'horen' heb je verder ook niet veel :+

Citaat:

Hahahahahaha t moet niet gekker worden :D

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:56

sporter schreef:
Sommige mensen veranderen wel eens van gedachten. En is het wel eens in je opgekomen dat woorden in artikelen nog wel eens verdraait worden of verkeerd begrepen :)*
En op bokt gebeurd het ongeveer 6 van de 10 keer dat ene geplaatst artikel niet blijkt te kloppen.

ooh, dat weet ik heel goed hoor. ;)
ik zeg toch ook niet dat ze niet van gedachten mag veranderen?
ik vind het alleen jammer, maar dat neemt niet weg dat ik ze heel veel plezier toe wens samen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:59

sporter schreef:
LindyH schreef:

Heeft Anky die dan?
Oohja nu word het helemaal mooi. Het hele internet western wereldje ligt te zeiken over Anky en gunnen der niks. Maar ze is wel goedgenoeg om een bak geld uit te delen :+ Zo zit de normale wereld niet in elkaar.

Ze moet helemaal niks.
Jij begon toch over het op handen moeten dragen van Anky?

Ik vind het niet nodig om iemand op handen te dragen die zijn hobby uitvoert.
Ik zou het wel doen met iemand die onbaatzuchtig de reiningsport een warm hart toedraagt. Wie het ook is.

bastiano680

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:00

YouthReiner schreef:
[

Dat was vroeger bij de dressuursport ook zo.
Daar heeft Anky ook verandering in gebracht. Dus gebruik die kennis en kunde van haar ipv der zo lopen afzeiken.
Laatst bijgewerkt door bastiano680 op 09-12-10 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:00

Jolliegirl schreef:
Ayasha schreef:
welke heeft ze gewisseld dan?

Eerst wilde ze dit dier niet meer. Nu weer wel.
Opeens van dressuur naar western.

Maargoed wie ben ik he :))

Misschien heeft ze hem altijd wel gewild, maar had hij gewoon niet genoeg kwaliteit,
en als je voor de top wilt gaan, moet je keuzes maken.

Het is ook nooit goed hier he. De ene keer hebben ze geen band met het dier in sommige ogen(niet perse over Anky, maar algemeen), en nu is die er duidelijk wel & vervolgens is het raar dat ze hem niet meer weg wilt doen. Yeah.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met die twee, leuk! :) Kan niemand meer zeggen dat ze alleen de beste paarden wilt :+