Matthias Alexander Rath is de nieuwe ruiter voor Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:09

ach ja, om het eens nuchter te bekijken:

we zullen het wel allemaal zien zeker hoe het gaat, die jongen zal vast en zeker zijn best doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:20

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Srika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:21

Ik wens de combi succes, maar vind het wel pijnlijk dat Totilas bij Edward is weggegaan.

missie2

Re: Matthias Alexander Rath is de nieuwe ruiter voor Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:26

hoe jammer ik het ook vind dat Edward en Totilas geen combinatie meer zijn, ik wens Mathias Alexander veel succes met dit wereldpaard.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:29

Jammer voor edward

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:30

Natuurlijk is dit nieuws niet leuk voor de nederlandse dressuur maar ik wens ze veel succes want een paard als Totilas verdient dit wel en er blijft altijd wat van Edward in deze combinatie , hij is degene die dit paard tot GP niveau heeft opgeleid en als Rath succes heeft met dit paard is dit mede te dank aan hem , ben benieuwd of Mathias contact heeft opgenomen met Edward voor wat tips :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:43

Moderatoropmerking:
Dit topic verloopt tot nu toe alles behalve prettig. Ik heb wat posten met verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog (en de reacties daarop) verwijderd. Lijkt me vanzelfsprekend dat dit soort opmerkingen na deze opmerking absoluut niet meer gewenst zijn en risico geven op sancties. Verder zijn er een aantal personen bezig met op de persoon te spelen in plaats van inhoudelijk te reageren op de inhoud van een bericht en dat is dus ook niet de bedoeling.
Ook is het niet de bedoeling om reacties uit een gastenboek te bespreken.
Graag vanaf hier weer on topic en ondanks de emoties die bij sommige mensen lijken te spelen met respect en inhoud op de inhoud van de post reageren in plaats van op de persoon.
Alvast bedankt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:45

Ik ben heel benieuwd om hem onder Rath te zien, vind het inieder geval wel leuk dat Totilas nog in de ring te zien gaat zijn.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:48

hmm het geeft mij een somber gevoel.
als hij wint is het niet te danken aan hem zelf.
hij heeft totilas niet opgeleid, dat heeft alleen
edward gal gedaan. ik wens hem veel succes
toe. dat zal hij wel nodig hebben.
+ de geschiedenis is allang met totilas geschreven.
wat betekend dathij niet veel nieuws heeft op te
brengen behalve de olympische spelen winnen.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:55

Hoezo als hij wint hij het niet te danken heeft aan zichzelf ? :)
Als hij Totilas niet 'echt rijd' (het is natuurlijk ook geen automatisch paard) zal er ook weinig worden gepresteerd.
Rath zal zeker wel zijn best doen om Totilas zo goed mogelijk te rijden en als hij dan een eerste plaats behaald vind ik dat zeker ook aan hém te danken :)

Nét hetzelfde als jij een paard zou kopen dat Zwaar niveau heeft gelopen en waar jij mee in de B start & een eerste plaats behaald ;)
Dan kan een ander jou ook verwijten dat je zelf helemaal niets hebt gedaan (bij wijze van spreken) :)

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:58

Ik wist het helaas, echt zonde dat edward hem niet mocht rijden!

maar ik weet bijna zeker dat ze nooit zo`n mooie en goede combinatie zijn als edward en totilas!!

Succes dan maar...

Morag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:00

Wat een mazzelpik zeg...
Als ze nederland maar niet verslaan, haha

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:04

xx_Horsiex schreef:
En toch blijf ik een bitter gevoel houden als ik dingen over Totilas lees. Wel jammer dat ze het eerst ontkend hebben, had het dan gelijk toegegeven. Ik wens de combinatie veel succes, ook al hoop ik stiekem, hoe onsportief en kinderachtig ook, dat hij ontzettend afgaat...

Je spreekt excact uit wat ik ook voelde!! Dat bittere gevoel, en de stiekeme onsportieve hoop dat hij afgaat... Hoe kinderachtig dat inderdaad ook is...

Maargoed, desalniettemin wens ik ze ook veel succes!

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:05

tsja..
Hopelijk blijft iedereen Totilas steunen zoals Edward dat ook wilt.

Citaat:
Wij hopen ook dat de mensen Totilas niet laten vallen, hij is zich niet bewust van wat er zich nu allemaal afspeelt rondom ‘zijn persoon’.

Ik ben benieuwd.

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:06

Kinee_ schreef:
xx_Horsiex schreef:
En toch blijf ik een bitter gevoel houden als ik dingen over Totilas lees. Wel jammer dat ze het eerst ontkend hebben, had het dan gelijk toegegeven. Ik wens de combinatie veel succes, ook al hoop ik stiekem, hoe onsportief en kinderachtig ook, dat hij ontzettend afgaat...

Je spreekt excact uit wat ik ook voelde!! Dat bittere gevoel, en de stiekeme onsportieve hoop dat hij afgaat... Hoe kinderachtig dat inderdaad ook is...

Maargoed, desalniettemin wens ik ze ook veel succes!

Dat had ik oa. ook al zo`n gevoel... :o

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:16

liempje schreef:
Als hij met Totilas gaat winnen zal ik er toch een dubbel gevoel bij hebben...... Nederland was niet te verslaan en nu kopen de duitsers een nederlandse topper weg. Ik zal dat nooit als een echte duitse winnaar zien als jullie begrijpen wat ik bedoel :n

Mee eens.
Ben echter wel enorm benieuwd hoe Rath het doet op Totilas.
Net als de rest van de wereld, dus zo makkelijk zal het niet gaan worden. Wát een druk...
Als Totilas net zo goed presteert als bij Edward dan is deze aankoop niet alleen dressuurmatig op internationaal niveau erg slim geweest, maar ook commercieel.
Dekgeld of rietje zal goud kosten en opleveren.
En dan komt er tóch weer dat Hollandse tintje aan: Totilas komt uit Nederland. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:19

MarvanTom schreef:
liempje schreef:
Als hij met Totilas gaat winnen zal ik er toch een dubbel gevoel bij hebben...... Nederland was niet te verslaan en nu kopen de duitsers een nederlandse topper weg. Ik zal dat nooit als een echte duitse winnaar zien als jullie begrijpen wat ik bedoel :n

Mee eens.
Ben echter wel enorm benieuwd hoe Rath het doet op Totilas.
Net als de rest van de wereld, dus zo makkelijk zal het niet gaan worden. Wát een druk...
Als Totilas net zo goed presteert als bij Edward dan is deze aankoop niet alleen dressuurmatig op internationaal niveau erg slim geweest, maar ook commercieel.
Dekgeld of rietje zal goud kosten en opleveren.
En dan komt er tóch weer dat Hollandse tintje aan: Totilas komt uit Nederland. :D

Ja en zijn vader uit Duitsland :') Zo kan je het heel lang door zeiksnorren.

Feit blijft dat er nu een Duitser op zit die het vast prima gaat doen met Toot.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:20

Ik wens de combi heel veel succes! En dat meen ik ook, dit gebeurt zo vaak in de paardensport. Alleen is er nu zo gigantisch veel ophef over. En natuurlijk heeft Edward qua rijden een gigantische voorsprong, hij kent het paard al veel langer en heeft het zelf door getraind. Maar daarvoor werd het ook door iemand anders gereden, die heeft er een bepaalde basis ingelegd waar Edward op doorgegaan is. En zo kun je natuurlijk altijd maar verder blijven zeuren...

Stel nu dat Totilas in Duitsland had gestaan en daar naar dit niveau was gereden. Vervolgens verkocht aan een nederlandse koper met ruiter. Zouden jullie er dan ook zo over vallen dat het niet eerlijk is, omdat deze ruiter dit niet zelf gepresteerd heeft of zou iedereen dan ineens heel erg blij zijn omdat dat helemaal geweldig is voor de nederlandse paardensport...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:31

Blijkt maar weer dat uiteindelijk alles om geld draait....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:31

Moderatoropmerking:
Nogmaals het verzoek om on topic te blijven en met respect te discusseren. Het zou zonde zijn als dit topic op slot moet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:33

Carola2007 schreef:
joh, als die dromen zo waargemaakt worden!! Dan ben jij net zo'n heikneuter als hij is!! }>

Al die haat :+:

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:37

Wat een afgunst hier, bah! :n Vind het erg triest dat sommigen een ander blijkbaar niets meer gunnen...

Ik wens Rath heel veel succes met Totilas! Je zal zo'n kans maar krijgen inderdaad, hartstikke leuk voor die jongen toch! :)

equilife

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:42

Jammer voor Edward...

Ik ben wel benieuwd om de combinatie aan het werk te zien... :)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:42

knollentuin schreef:
hihi duidelijk! ach die alexander kan wel rijden hoor..zo n gouden nest geval..geld in overvloed dus altijd goede begeleiding en topdieren ,zo wordt het wel wat simpeler..ik zeg niet dat t een gegarandereerde formule is voor succes maar t helpt wel

Wij kunnen nog wat leren van de duitse tradities hoe je moet leren paardrijden. Als we nu echt beter wilen worden als duitsland zullen we in die traditie mee moeten doen. In duitsland wordt je eerst op een paard gezet waar alle knopjes opzitten, je leert rijden zonder beugels en teugels en er wordt heel veel aan je zit gewerkt. Sorry dat ik het zeg, maar zie toch genoeg nederlandse ruiters/amazones die als een hobbezak op hun paard zitten omdat ze nooit geleerd hebben om mee te gaan in de beweging.

Ik vindt het alleen wel erg hyppocriet dat als een bokker met 1 jaar rijervaring vraagt welk paard ze moeten kiezen om te kopen en ze moet kiezen tussen een 3-jarige die nog hartstikke groen is en een 8 jarige die M1 loopt zegt heel bokt dat ze voor de 8 jarige moet gaan. Met als reden dat een beginner een groen paard niet kan opleiden en ze van de 8-jarige kan leren goed rijden. En nu gaat het om een duitser en toot en is het not done en koopt ie volgens de hypocrieten een one-way-ticket top. Echt zo hypocriet.

@Easygoing: Dat ieder zijn eigen mening heeft is prima, maar dit kan ook genuanceerd zonder de nieuwe ruiter ongelukken toe te wensen, dit is gewoon ongehoord en valt onder het kopje bedreigingen. Zeginderdaad dan gewoon dat je het jammer vindt en laat die opmerking achterwege.

troelala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:43

Geweldig, je zou zo'n kans maar krijgen! Ik zou het ook niet afslaan.
Wat gebeurt is is gebeurt, ben blij dat we straks weer wat van Toot gaan horen en zien. Wat gebeurt is is gebeurt, ik ga vooruit kijken i.p.v. terug kijken. Zo gaat het nu eenmaal :+