Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:33

gekvanfleur schreef:
PERENBOOMPIE schreef:
Paarden inzetten voor dusdanige actie's vind ik zowiezo niet kunnen en is uit de tijd.
Dat men maar iets anders gaat zoeken i.p.v.paarden te gebruiken als hulpmiddel bij protestactie's of voetbalwedstrijden die aardig uit de hand kunnen lopen waarbij de dieren flinke wonden kunnen oplopen.
Vind het ook vreemd dat iedereen dat maar normaal vind en er geen één groep die zich bezig houdt met het welzijn van het paard dit aanvecht?!

Mensen gaan voor dieren wat mij betreft.
En ze zijn juist in deze tijd erg handig.
als er een politiepaard op je af dendert gaat de massa vanzelf uit elkaar. Nogmaals, kijk naar Hoek van Holland. Die idioten gingen voor zowat 80 schoten nog niet aan de kant en het was echt dikke oliebol daar. Toen de beredenen charges uitvoerden gingen ze wel, en hebben de agenten kunnen ontzetten.
Van de honden en paarden straalt iets uit. Ze zijn duidelijk aanwezig en dat is goed.

Waarom er geen actiegroep is, is denk omdat we dan net zo goed een actiegroep op kunnen richten tegen ruiters, want wij brengen door ons rijden dieren schade toe, en ze kiezen er niet voor dus is het allemaal niet eerlijk voor ze. :+

Paarden worden door het rijden van ruiters niet opzettelijk aan gevaren blootgesteld.
Door actie's met paarden,wek je agressie op tegen paarden.
Wanneer je levende wezens als schild gaat gebruiken ben je in mijn ogen niet goed bezig en dat is mijn mening en daar blijf ik bij,wat voor voorbeelden of argumenten jij ook aandraagt om te denken daardoor je gelijk te halen wat niet te halen valt!

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:33

Ik snap de mensen wel die hun vraagtekens plaatsen bij het gebruik van paarden en honden. Ook ik heb een groot hart voor dieren, maar weet ook dat deze dieren echt een hele grote bijdrage leveren aan ordehandhaving en veiligheid voor de agenten. De paarden en honden vullen echt aan en dat wat zij kunnen kan niet door iets anders vervangen worden.

Voor de politie zijn de paarden en honden hun maatjes en partners waar dag in, dag uit mee samen gewerkt word. De hond is officieel een wapen en zonder paard kom je niet door de rellen heen. De dieren hebben het buitengewoon goed en het verdriet is enorm als er iets met hen gebeurd, ook tijdens diensttijd. Maar toch echt liever een tik van een korte wapenstok (overigens niet te vergelijken met een honkbalknuppel, maar wel hard en voor de mens absoluut pijnlijk, niet voor de dikke billen van een paard met een dikke deken) dan dat de collega's te voet overlopen worden. Die mensen staan daar ook met gevaar voor eigen leven! (om opmerkingen voor te zijn: ja, ze hebben er voor gekozen, maar ze staan daar wel mooi voor jouw veiligheid).

Oh en tuurlijk hebben agenten een voorbeeldfunctie, maar tja, het blijven mensen :+ .

wonderworst_

Re: Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:50

ik weet niet of het al gezegd is, maar ik zie hem niet heel duidelijk slaan hoor?! heeft er ook maar iemand bedacht dat hij ook zijn signalen kan geven met zijn knuppel? hij trekt zijn knuppel en haalt hem achter de kont langs voor zover ik kan zien... dat kan ook beteken dat de linie agente moet volgen achter hem aan.... op linie blijven en naar voren ( zoals ook daadwerkelijk gebeurd....

daarbij stralen honden en paarden iets uit waar mensen altijd ontzag voor hebben...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:53

PERENBOOMPIE schreef:
[Paarden inzetten voor dusdanige actie's vind ik zowiezo niet kunnen en is uit de tijd.
Dat men maar iets anders gaat zoeken i.p.v.paarden te gebruiken als hulpmiddel bij protestactie's of voetbalwedstrijden die aardig uit de hand kunnen lopen waarbij de dieren flinke wonden kunnen oplopen.
Vind het ook vreemd dat iedereen dat maar normaal vind en er geen één groep die zich bezig houdt met het welzijn van het paard dit aanvecht?!

als er een politiepaard op je af dendert gaat de massa vanzelf uit elkaar. Nogmaals, kijk naar Hoek van Holland. Die idioten gingen voor zowat 80 schoten nog niet aan de kant en het was echt dikke oliebol daar. Toen de beredenen charges uitvoerden gingen ze wel, en hebben de agenten kunnen ontzetten.
Van de honden en paarden straalt iets uit. Ze zijn duidelijk aanwezig en dat is goed.

Waarom er geen actiegroep is, is denk omdat we dan net zo goed een actiegroep op kunnen richten tegen ruiters, want wij brengen door ons rijden dieren schade toe, en ze kiezen er niet voor dus is het allemaal niet eerlijk voor ze. :+[/quote]

Paarden worden door het rijden van ruiters niet opzettelijk aan gevaren blootgesteld.
Wanneer je levende wezens als schild gaat gebruiken ben je in mijn ogen niet goed bezig en dat is mijn mening en daar blijf ik bij,wat voor voorbeelden of argumenten jij ook aandraagt om te denken daardoor je gelijk te halen wat niet te halen valt![/quote]

ik deel je mening perenboompje :j

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:55

Nogal makkelijk om in het heetst van de strijd, waar de agent en paard vol van adrenaline staan even te oordelen wat niet goed is. Achteraf is makkelijk oordelen, maar op het moment zelf heb je weinig bedenktijd.

Het paard zelf krijgt bijna het vuurwerk door zijn benen, niet gek dat deze schrikt maar de ruiter moet op een of andere manier toch weer het paard erbij krijgen. Ik denk vooral uit paniek dat dit zijn reactie was. Maar het paard regaeert amper, zo'n dikke deken houdt nog een aardige boel tegen..

Zullen we het eens over de oorzaak hebben, ipv hoe de agent het gevolg heeft opgelost. Over de idioten die tegen te regels in vuurwerk afsteken en moedwillig paard/ ruiter/ politie kwaad doen. Degene die in welke situatie ook de aanval in gaat op degenen die regels proberen te handhaven zit sowieso fout. Laten we diegene eens flink aanspreken op wandaden denk ik dan! Sowieso al dat gedemonstreer en die ruzoiezoekerij is toch van de zotte!

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 01:48

wonderworst_ schreef:
ik weet niet of het al gezegd is, maar ik zie hem niet heel duidelijk slaan hoor?! heeft er ook maar iemand bedacht dat hij ook zijn signalen kan geven met zijn knuppel? hij trekt zijn knuppel en haalt hem achter de kont langs voor zover ik kan zien... dat kan ook beteken dat de linie agente moet volgen achter hem aan.... op linie blijven en naar voren ( zoals ook daadwerkelijk gebeurd....

daarbij stralen honden en paarden iets uit waar mensen altijd ontzag voor hebben...

Ontzag???!!Vandaar dat ze dan maar van een afstand op die dieren dingen gaan gooien!!Weinig ontzag dus!!

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 02:55

PERENBOOMPIE schreef:
wonderworst_ schreef:

Ontzag???!!Vandaar dat ze dan maar van een afstand op die dieren dingen gaan gooien!!Weinig ontzag dus!!

dat zeg je dus precies goed van een afstand en dat is het hele doel. Zet je daar een colonne me'ers neer dan krijg je man op man gevechten en krijg je een grote groep niet uit elkaar. Omdat mensen ontzag hebben voor die paarden (en honden) blijven ze wel uit de buurt en kan je ze dus gebruiken om groepen uit elkaar te drijven. Ik dacht net even na over een alternatief maar dat is er dus niet. Een politiebus erin sturen werkt niet, minder wendbaar en wat let iemand om niet op de bus te klimmen ofzo. als mensen die het uit de tijd vinden nou een een goed alternatief geven hier.....

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 05:48

ik snap zo wie zo niet dat die paarden bang zijn en zo in de stress raken zijn toch opgelijde politie paarden,die horen niet bang te zijn.als je geen zweep hebt zul je hem toch ergens mee naar voren moeten krijgen,en ze hadden een uitrijdeken op dus dat vangt een deel van de klap op.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 05:52

Ook opgeleide politiepaarden kunnen schrikken, het zijn en blijven dieren. Dus vergis je daar niet in. Hun training bestaat daarnaast uit meer dan alleen maar schriktraining, ze kennen veel situaties, vast ook vuurwerk, maar zo even voor je voeten (paarden zien ook wat er voor hun voeten gebeurd), zou mening niet-politiepaard daar even in de plaats willen zien staan, die waren er al halsoverkop vandoor gegaan denk ik.

lovejw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 07:49

Al die Penny reacties zijn trouwens echt om je dood te lachen... "Sinds wanneer mag je een paard slaan als hij bang is?" := := Beetje jammer, dit toont ook maar weer aan dat het overgrote deel van paardrijdend Nederland hun dieren te veel vermenselijkt. Als een paard in de natuur niet naar de kuddeleider luistert, krijgt deze ook klappen. What's the problem??

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 09:20

lovejw schreef:
Al die Penny reacties zijn trouwens echt om je dood te lachen... "Sinds wanneer mag je een paard slaan als hij bang is?" := := Beetje jammer, dit toont ook maar weer aan dat het overgrote deel van paardrijdend Nederland hun dieren te veel vermenselijkt. Als een paard in de natuur niet naar de kuddeleider luistert, krijgt deze ook klappen. What's the problem??

Ook als hij vluchtgedrag vertoond voor vuur?? Ik denk het niet..

Nu het om een politieagent gaat is het dus blijkbaar heel normaal, maar moet je ze horen als er morgen iemand op stal zn paard met een riek of bezem op zn donder geeft!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:30

Vendoux schreef:
Nu het om een politieagent gaat is het dus blijkbaar heel normaal, maar moet je ze horen als er morgen iemand op stal zn paard met een riek of bezem op zn donder geeft!

Omdat politieagenten te paard over het algemeen in heel andere situaties terechtkomen als recreatiepaardrijdend Nederland/België.

En dan nog vergelijk je appels met peren:
Een politiepaard dat bang naar achter deinst en dreigt de mannetjes achter hem te vertrappelen --> aanmoedigen om naar voren te gaan = OK
Een recreatiepaard dat bang naar achter deinst en dreigt een groep wandelaars te vertrappelen --> aanmoedigen om naar voren te gaan = OK
Een politiepaard bewerken met een riek = niet OK
Een recreatiepaard bewerken met een riek = niet OK.

Welke van deze vier situaties komen in dit filmpje voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:38

Vendoux schreef:
lovejw schreef:

Ook als hij vluchtgedrag vertoond voor vuur?? Ik denk het niet..

Kom maar op met je 'dat is zielig' de volgende keer dat ik een paard een trap/klap/brul/ect. verkoop als hij over me heen probeert te lopen wanneer die iets 'engs' ziet.
Vind het heel vervelend voor paardlief, maar het is geen vrijkaart om niet meer te luisteren en mogelijk een gevaar voor de omgeving te zijn.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:40

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar wel even het filmpje bekeken. Ik vind dit niet zo heel erg overkomen. Hij moedigt zijn paard weer aan om naar voren te komen. Deze paarden zijn hierop getraind. Een knuppel is hard, dat klopt, maar een dunne zweep komt harder aan als je hiermee uithaalt. Daarbij zijn het volgens mij dikke dekens waardoor het geluid erger lijkt dan de kwaal in mijn ogen.
Maar dat is mijn mening :Y)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:43

Vind het meevallen.

Hij slaat ong. 3 keer, de klap klinkt imo hard door het materiaal van de deken. Vind het er niet grof uitzien.

Moet je maar eens zien wat paarden op de wei elkaar onderling aan kunnen doen....Daar zijn deze drie klapjes niks bij.
Laatst bijgewerkt door Adil op 27-11-10 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:52

lovejw schreef:

De agent had natuurlijk even snel wat grondwerk moeten doen met het paard _O-

Even serieus, ik zie nauwelijks dat er gemept wordt. Wordt er wel gemept, tja, so be it. Paard ging zelf even nadenken en dat is niet bevorderlijk voor de situatie. Het was voor iedereen het veiligst (OOK voor het paard) om even duidelijk te maken wie er de leiding had.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:27

In het algemeen werken paarden bij de politie de-escaleerdend, juist omdat ze wél de politie-agenten maar niet de paarden willen raken. Een politiepaard is een middel om mee te werken als hij in dienst is, net als een auto of een motor. Politiepaarden kunnen idd ook schrikken en reageren maar worden er op getraind om controleerbaar te blijven. In zo'n situatie zal je "iets" moeten ook voor het bestwil van het paard zelf ( geisoleerd van de rest wordt het juist een "target") Jammer voor al die pennymeisjes die dit gaan vergelijken met het slaan van een riek. Die snappen er niets van.Een beredenen zal dat nooit doen! Hij is namelijk gek op zijn maatje, het polititepaard, want dat is het voor hem. Diegene die dit niet snappen begrijpen niets van het gevaar van het werk. En de discussie om paarden in te zetten voor politiewerk? Ja ze zijn uitstekend geschikt, wen er maar aan.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:31

We zullen de paarden en honden niet meer als 'schild' gebruiken bij rellen. Voortaan gebruiken we daar gewoon de agenten voor. Jammer voor de nabestaanden. De paarden blijven in ieder geval veilig, evenals de honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:34

robeer schreef:
We zullen de paarden en honden niet meer als 'schild' gebruiken bij rellen. Voortaan gebruiken we daar gewoon de agenten voor. Jammer voor de nabestaanden. De paarden blijven in ieder geval veilig, evenals de honden.

Daar gaat het om.
Mensen zijn vervangbaar, maar owee als je aan een dierenleven komt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:37

gekvanfleur schreef:
PERENBOOMPIE schreef:
Paarden inzetten voor dusdanige actie's vind ik zowiezo niet kunnen en is uit de tijd.

Waarom er geen actiegroep is, is denk omdat we dan net zo goed een actiegroep op kunnen richten tegen ruiters, want wij brengen door ons rijden dieren schade toe, en ze kiezen er niet voor dus is het allemaal niet eerlijk voor ze. :+

Wanneer je levende wezens als schild gaat gebruiken ben je in mijn ogen niet goed bezig en dat is mijn mening en daar blijf ik bij,wat voor voorbeelden of argumenten jij ook aandraagt om te denken daardoor je gelijk te halen wat niet te halen valt![/quote]

alleereerst vind ik het jammer dat je zo aanvallend reageert. Als je niet tegen discussie kan snap ik niet wat je hier doet. Ik sta altijd open voor andere meningen, stomweg met je ogen dicht aan je emnig blijven hangen vind ik namelijk kortzichtig.

Verder worden paarden wel degelijk met rijden van ruiters aan gevaren blootgesteld. Opzettelijk ook, want je klimt er met je volle verstand op en een paard is uiteindelijk niet gemaakt om op te rijden.
ze zetten ze niet als schilden in, want ze zijn een team. Als de een in gevaar is is de ander dat ook. paarden worden al hun hele leven ingezet als hulpmiddel voor de mens. En lopen daarbij vergroot risico..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:39

robeer schreef:

idd, ik ben echt gek op mijn beesten dus kom er niet aan... maar mensen gaan ten alle tijden voor dieren.

lovejw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:37

@ Vendoux:
Volgens mij is je paard in elkaar slaan met een riek wat anders dan een lel met een knuppel omdat er anders gevaarlijke situaties ontstaan. En dan nog, en lel van een mens komt zachter aan dan een trap van een soortgenoot. Echt waar, het vermenselijken van een paard is het ergste kwaad wat er is. In de hand gewerkt door organisaties als een Partij voor de Dieren met slechts goudviseigenaren erin, wonende 3 hoog achter :D . Een paard hoort te luisteren, deze is getraind om rustig te blijven in situaties met vuur! Als een paard niet aan het been is, krijgt hij ook een por extra en daarna beloning bij de juiste reactie. Ik zie niet in waarom dat hier anders zou zijn.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:43

dat ie zijn paard een tik verkoopt ok
maar om dat met zo'n knuppel te doen!!!
nee vind ik not done
geef hem dan een tik met je hand ofzo

verder is het vuurwerk ook niet goed te praten

lovejw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:47

Een tik met je hand? Dat kietelt niet eens door zo'n dikke beschermdeken!

robjeHL93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:56

Jongens, waar hebben we het hier nog over???
Kijk eerst eens even naar een random springwedstrijdje op laag niveau met kleine meisjes en hun pony's!
Er zullen er vast een aantal tussen zitten die hun pony's niet in elkaar rammen vanaf 100 m voor de hindernis, maar een groot deel doet dit dus wel(onder begeleiding van hun pappie en mammie).
En dan komt er hier een giga rel over mensen die hun hele carrière niks doen dan lief zijn en vertrouwen winnen van hun paard! Blijkbaar doet maar 1 filmpje met niet duidelijk bewijs de hele pennywereld opschrikken en haat proberen uit te zaaien over deze mensen die hun nochtans beschermt.
Dat vind IK niet normaal.

Ps. De kleine meisjes die dat doen komen toch niet verder dan dat en zullen toch wel stoppen, om een goede springruiter te kunnen zijn heb je oa dus het vertrouwen van je paard nodig(wat bij hun waarschijnlijk na een paar parcoursjes al is weggeslagen)

fijne discussie verder!:)
Gr.