gekvanfleur schreef:PERENBOOMPIE schreef:Paarden inzetten voor dusdanige actie's vind ik zowiezo niet kunnen en is uit de tijd.
Dat men maar iets anders gaat zoeken i.p.v.paarden te gebruiken als hulpmiddel bij protestactie's of voetbalwedstrijden die aardig uit de hand kunnen lopen waarbij de dieren flinke wonden kunnen oplopen.
Vind het ook vreemd dat iedereen dat maar normaal vind en er geen één groep die zich bezig houdt met het welzijn van het paard dit aanvecht?!
Mensen gaan voor dieren wat mij betreft.
En ze zijn juist in deze tijd erg handig.
als er een politiepaard op je af dendert gaat de massa vanzelf uit elkaar. Nogmaals, kijk naar Hoek van Holland. Die idioten gingen voor zowat 80 schoten nog niet aan de kant en het was echt dikke oliebol daar. Toen de beredenen charges uitvoerden gingen ze wel, en hebben de agenten kunnen ontzetten.
Van de honden en paarden straalt iets uit. Ze zijn duidelijk aanwezig en dat is goed.
Waarom er geen actiegroep is, is denk omdat we dan net zo goed een actiegroep op kunnen richten tegen ruiters, want wij brengen door ons rijden dieren schade toe, en ze kiezen er niet voor dus is het allemaal niet eerlijk voor ze.
Paarden worden door het rijden van ruiters niet opzettelijk aan gevaren blootgesteld.
Door actie's met paarden,wek je agressie op tegen paarden.
Wanneer je levende wezens als schild gaat gebruiken ben je in mijn ogen niet goed bezig en dat is mijn mening en daar blijf ik bij,wat voor voorbeelden of argumenten jij ook aandraagt om te denken daardoor je gelijk te halen wat niet te halen valt!

. Een paard hoort te luisteren, deze is getraind om rustig te blijven in situaties met vuur! Als een paard niet aan het been is, krijgt hij ook een por extra en daarna beloning bij de juiste reactie. Ik zie niet in waarom dat hier anders zou zijn.