Edward Gal sluit een nationaliteitswissel niet uit *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:53

als hij gevraagd word en hij gaat, moet ie dat vooral doen ...
ik denk niet dat ie zich dan tegen zou moeten laten houden door wat dan ook...je moet doen wat goed voelt voor jezelf , als dat voor duitsland uitkomen is om zo toch nog met Totilas te kunnen werken is....doen

naresha

Re: Edward Gal sluit een mogelijke nationaliteitswissel niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:01

Volgens mij heeft iedereen een 'once-in-a-lifetime-' paard... moet hij gewoon doen dan

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:10

Tja als 'ie voor Duitsland uit zou komen dan zou het erg jammer zijn voor de Nederlandse dressuursport.. Toch kan ik me wel voorstellen dat hij het zou doen, Edward en Totilas zijn samen natuurlijk een geweldige combinatie. Ook als 'ie voor Duitsland zou gaan rijden, zou ik nog steeds genieten van hun werk :) (En ik zou het toch stiekem wel als Nederlandse prestaties blijven zien :P)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:10

Edward, doen hoor!! Ook voor het paard is dit het beste (of denken jullie daar nu even niet meer aan?) ik denk alleen dat ze er financieel niet uit gaan komen. Ik begreep dat die Schockomolen (weetdathijnietzoheetmaarkrijgtnietuitmnhoofd) ruiters wilde laten betalen om op Toot te rijden.. en bij Edward zal het andersom zijn.

Maakt mij niet uit of het voor Duitsland is (vind de vergelijking met springruiters wel goed, en ook andere topsporters doen dit heel vaak (voetbal, schaatsen etc.) dus waarom niet) en die eeuwige vete tussen NL-DLD moet maar eens klaar zijn.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:11

For the Dutch it was not possible to hold Totilas in their own ranks and it was not possible to put together a syndicate for the Dutch dressage sport. Therefore my passion for this great stallion has led me to take the chance to buy him myself. You may forgive me for not giving a statement earlier, but we agreed on discreteness until final processing," said Paul Schockemöhle. All necessary medical examinations have been completed successfully.

Aldus Paul Schockemoller in Eurodressage.
Apart verhaal...

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:12

Moet hij dan ook van nationaliteit wisselen?

Ben benieuwd of dat gaat lukken, kan me een vaag verhaal herinneren uit een andere sport. De schaatsers wilden voor Kazachstan uit komen maar dat lukte niet. Ik weet niet of je dan zo makkelijk voor een ander land kan uitkomen? Weet iemand daar wat van??

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:12

Als als als... Eerst zien, dan geloven.

edit: ik vind dit pas nieuws als het woordje 'als' eruit gehaald kan worden. Sorry.
Laatst bijgewerkt door Alet74 op 22-11-10 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:13

ich glaube mein muli priemt ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:14

Thomas schreef:
Moet hij dan ook van nationaliteit wisselen?

Ben benieuwd of dat gaat lukken, kan me een vaag verhaal herinneren uit een andere sport. De schaatsers wilden voor Kazachstan uit komen maar dat lukte niet. Ik weet niet of je dan zo makkelijk voor een ander land kan uitkomen? Weet iemand daar wat van??

Dat verhaal ken ik inderdaad ook...
Iets met dat je vijf jaar aantoonbaar woonachtig in een land moet zijn, alvorens je mag wisselen van nationaliteit...

Ik denk ook even aan Kalou...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:27

Zie je wel, zie je wel, zie je wel!!!! :P

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:43

ik vind het bijzonder!! hij heeft gewoon zo speciale band met dit dier. Ik geef hem groot gelijk!! hij zou alltijd een nler blijven in onze ogen!!

Ik zou ook die kans niet laten lopen!! Dit betekend gewoon dat hij echt heeeeel veel om dit dier geeft! topie edward.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:45

Het is toch helemaal niet leuk voor Duitsland om te winnen met een nederlandse ruiter en een nederlands paard? Dat bevestigt dan toch nog meer dat ze het zelf niet kunnen, dus de boel dan maar gekocht hebben? Niet dat ik vind dat ze het niet kunnen, er zijn zat goede ruiters in Duitsland, maar ik bedoel meer dat dit niet voor hen zou pleiten. Ik zou het toch een overwinning voor Nederland vinden....

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:50

Wat een geklets weer, als ....als...
Paul heeft allang een ruiter (Rath), maar die gaat dat nu natuurlijk nog niet bekend maken, als je nog rustig trainen wil zonder kliko´s met fotografen erin op je erf!
Over een poosje verschijnen ze vanzelf wel een keer op wedstrijd. Als een duveltje uit een doosje :)

ThUnDeRtIeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:51

Zou toch wel heel erg leuk voor hem zijn als die um waar mag gaan rijden!
dus ja vergeven zeker ieder ander zou dat ook doen!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:53

Als hij gevraagd wordt moet hij dat zeker doen!!!!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:53

Johanna59 schreef:
WinBinChes schreef:
Denk dat hij dat wel genoeg bewezen heeft....

Alleen met Totilas.

Pfff grapje zeker...

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:54

Jammer voor Nederland, maar ik zou het super vinden voor Edward.
Hij en Totilas blijven toch een deel uitmaken van Nederland, dus hoe dan ook mogen we trots zijn als Edward Totilas zou rijden tijdens de Olympische Spelen 2012 voor Duitsland :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:07

Kijk....dat is paardeliefde... :D echt vindt ik mooi...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:10

Alles is dus te koop, zelfs een olympische medaille bij wijze van spreke. Je koopt gewoon de ruiter en het paard....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:11

Imitador schreef:
Het is toch helemaal niet leuk voor Duitsland om te winnen met een nederlandse ruiter en een nederlands paard? Dat bevestigt dan toch nog meer dat ze het zelf niet kunnen, dus de boel dan maar gekocht hebben? Niet dat ik vind dat ze het niet kunnen, er zijn zat goede ruiters in Duitsland, maar ik bedoel meer dat dit niet voor hen zou pleiten. Ik zou het toch een overwinning voor Nederland vinden....

Een goed paard is geen garantie voor een overwinning hoor ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:12

Mer1980 schreef:
Alles is dus te koop, zelfs een olympische medaille bij wijze van spreke. Je koopt gewoon de ruiter en het paard....

Er wordt nergens over gesproken dat Duitsland Edward zou willen kopen...? Sterker nog, het zou me helemaal niks verbazen wanneer Paul deze haast (van Edward zelf komende) aanbieding dankend afwijst...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:14

Ik hoop het Adil, ik zou het slecht vinden voor de sport als het zo zou gaan....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:15

Mer1980 schreef:
Ik hoop het Adil, ik zou het slecht vinden voor de sport als het zo zou gaan....

En ik denk ook dat wel meerdere mensen zullen vinden, ook vanuit Duitsland.... :j

coiyaes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:16

En gelijk heeft hij , als ze dan zo weer een team kunnen zijn dan moet dat maar

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:24

Moet eerlijk zeggen dat ik er een dubbel gevoel over heb.

Ik gun het Edward van harte en zou even hard voor ze juichen, maar de semi-nationalist in mij vind dat je je eigen nationaliteit niet moet veranderen om zoiets als sport. Ten slotte is een nationaliteit toch ook symbolisch?