Z-proef in kleine rijbaan geen winstpunt meer waard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:52

Het is zoals het is...de ledenraad heeft besloten hoe vervelend het ook is.
Er zijn ook verenigingen die een 20x40 binnenbaan hebben maar wel een 20x60 buitenbaan..als daar een goede all-weather bodem in ligt kun je daar het Z in laten starten...er mag namelijk heel het jaar door outdoor gestart worden ;)

Zooist

Re: Z-proef in kleine rijbaan geen winstpunt meer waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:54

Brrrrrr, mij niet gezien hoor in de winter buiten starten!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:58

judithh schreef:
Er zijn ook verenigingen die een 20x40 binnenbaan hebben maar wel een 20x60 buitenbaan..als daar een goede all-weather bodem in ligt kun je daar het Z in laten starten...er mag namelijk heel het jaar door outdoor gestart worden ;)

Dat het mag wil niet zeggen dat het ook kan.....

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:00

vanessakusje schreef:
TheHorseInn schreef:
Nu weet ik dus dat ik 's winters met de hengst bijna alleen maar springwedstrijden rijd :(

Z spring je toch ook in een 20x60 bak? Organiseerd diezelfde vereniging geen dressuur bij jou?

maar ik spring L met de hengst :+

en Z springen hoef je niet in een 20x60 baan te doen (bij de pony's) word vaak wel aan gedacht :)

Mijn vereniging organiseert alleen dressuur in outdoor-seizoen :+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:01

judithh schreef:

heeft de ledenraad hier mee ingestemd? Ik dacht dat het pas met de verenigingen besproken werd en had nog hoop op de ledenraad.

Heeft de ledenraad ook al ingestemd met het maar 1 proef mogen jureren, want dan vind ik dat die ledenraad de wedstrijdsport of in elk geval het wedstrijdplezier goed naar de ****** heeft geholpen

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:07

Zooist schreef:

Tis koud, maar daarin tegen hebben we vaak zachte winters (op vorig jaar na..) en het zou een optie kunnen zijn voor de kleinere verenigingen om zo toch hun eigen leden die bv geen vervoer hebben toch het Z te laten starten...

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:09

horseyfries schreef:
judithh schreef:

Dat het mag wil niet zeggen dat het ook kan.....

Zeg ook niet dat het overal kan, maar er zullen wellicht verenigingen zijn waarvoor het een optie zou kunnen zijn...

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:10

Joki schreef:
judithh schreef:

heeft de ledenraad hier mee ingestemd? Ik dacht dat het pas met de verenigingen besproken werd en had nog hoop op de ledenraad.

Heeft de ledenraad ook al ingestemd met het maar 1 proef mogen jureren, want dan vind ik dat die ledenraad de wedstrijdsport of in elk geval het wedstrijdplezier goed naar de ****** heeft geholpen

Hoe het zit met het wel of niet jureren van 1 proef weet ik "nog" niet...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 07:35

judithh schreef:

Ik vraag me af in hoeverre de ledenraad nog wel echt de leden vertegenwoordigt. Weet iemand hier hoe die ledenraad is opgebouwd? Het zou fijn zijn als gewone basisruiters deel uit maken van de ledenraad en niet allemaal niet rijdende bobo's. Die indruk krijg ik er nu van iig.
Ik zou daar best onderdeel van uit willen maken, maar volgens mij moet je dan alweer in tig besturen gaan zitten en daar heb ik geen tijd voor en zin in.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 08:36

judithh schreef:
Zooist schreef:

Tis koud, maar daarin tegen hebben we vaak zachte winters (op vorig jaar na..) en het zou een optie kunnen zijn voor de kleinere verenigingen om zo toch hun eigen leden die bv geen vervoer hebben toch het Z te laten starten...

Ik vind het nog niet zo`n gek idee, binnen losrijden en dan buiten een paar minuutjes de proef.
Das beter als andersom lijkt mij :P

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:12

Hier zijn ze al drie jaar mee bezig. Ik zit/ zat in het bestuur van een kleine vereniging en in onze kring is er een partijtje gestreden! Volgens mij ging het iedere vergadering voor 2/3 over deze nieuwe regeling. Bij ons is het zo dat enkel de verenigingen met 20x60 de z toegewezen krijgen in het indoor seizoen.

Ik ben blij dat wij enkel wedstrijden organiseren in het outdoorseizoen (en een prachtige 20x60 buitenrijbaan tot onze beschikking), de KNHS maakt het wel erg moeilijk voor de basis sporter!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:20

judithh schreef:

Onze vereniging organiseert 2 keer per jaar een indoor wedstrijd waar buiten moet worden ingereden. Dit doen ze expres in oktober en maart (ongeveer) zodat de kans op vorst minimaal is. Als ik zie hoeveel mensen dan al afhaken terwijl je de jas nog aan mag hebben ben ik benieuwd hoeveel verenigingen het aandurven om buiten te laten starten (al heeft onze vereniging wel een 20x 60 all weather buitenbaan)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:28

Ja ik start ook liever buiten.. Maar als de rest van de klassen wel binnen gehouden wordt, is het voor de meeste verenigingen natuurlijk niet te combineren met de B/L/M.. Immers, wanneer de Z behoort los te rijden, zijn er binnen gewoon nog proeven van de B/L/M bezig..

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:05

Tulandro schreef:
Ja ik start ook liever buiten.. Maar als de rest van de klassen wel binnen gehouden wordt, is het voor de meeste verenigingen natuurlijk niet te combineren met de B/L/M.. Immers, wanneer de Z behoort los te rijden, zijn er binnen gewoon nog proeven van de B/L/M bezig..
Ik zie het probleem niet. De Z ruiters kunnen toch gewoon losrijden tussen de B/L/M/ ruiters? En zodra de Z dan begint verplaatst de wedstrijd zich van binnen naar buiten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:16

judithh schreef:
Zooist schreef:

Het jaar ervoor ben je zeker vast ook weer vergeten ;)

En die jury...pfff geen jury die toch met 1 graad buiten gaat zitten :+ Plus kan je savonds niks meer organiseren...

vienna2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:27

Ik vond het in het begin toen ik het hoorde ook een belachelijke regeling.
Maar hier op bokt circkelt er ook een 20x60 bak lijst rond van alle provincies, en ik heb toch moeten vaststellen dat er best veel mogelijkheden zijn.

Zelf zie ik toch vaak dat de meeste verengingen met een 20x40 bak toch al niet zoveel inschrijvingen voor het Z hebben en dat zij deze plaatsen makkelijk met combinaties voor het B t/m M2 zouden kunnen vullen.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:33

Zonnetje81 schreef:
judithh schreef:

Het jaar ervoor ben je zeker vast ook weer vergeten ;)

En die jury...pfff geen jury die toch met 1 graad buiten gaat zitten :+ Plus kan je savonds niks meer organiseren...

Als je een goede juryaccomodatie hebt met een verwarming erin zie ik het probleem niet...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:33

Ja er is een lijst maar al die accomodaties organiseren misschien 1 of 2x per winter een wedstrijd... Ik heb uitgerekend dat in een straal van 30/40 km er al 150 Z1 ruiters zijn.... waar wil je die dan allemaal regelmatig een wedstrijd laten rijden? Dan heb je al 5 weekenden nodig om iedereen 1x een wedstrijd te laten lopen.. En op veel wedstrijden is er geen ruimte voor 30 ruiters per keer. Ik heb nu al ooit moeite om elke week een wedstrijd te vinden....laat staan als 20x40 wegvalt.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:42

van mij mag in de winter de z dan naar buiten hoor, ik kom wel,rij toch al altijd in een buitenbaan dus prima! als ik de lijst bekijk valt het idd echt tegen hoeveel binnenbanen 20 x 60 er te vinden zijn... je kan wel denken het zijn er genoeg ,maar tel het aantal z- combi's op en dan nog -springen -mennen-subtop..je bent als dressuur ruiter niet de enige die aanspraak maakt op die banen! ook vraag ik me af of de verenigingen met enkel 20\40 mogelijkheden dan nog wel z gaan uitschrijven..loont het wel voor hen? ik kan me met een aantal argumenten van de knhs wel vinden maar deze regeling vind ik erg star

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:26

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die lijst met 20x60 banen. Weet iemand waar ik die kan vinden?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:27

Pebblesther schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die lijst met 20x60 banen. Weet iemand waar ik die kan vinden?

Op pagina 5 van dit topic staat de link...

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:08

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:23

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:23

Ik snap niet waarom ie dan op slot moet...?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:24

Omdat er dan een ander topic komt wat beheert wordt door de moderators. Alle wijzigingen worden dan aangepast in de openingspost.

Als ik het doe moet er elke keer naar de laatste update gezocht worden, denk ik.