Maar goed, we hebben verder dezelfde gedachte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DendroFleur schreef:We hebben nu voor de 2e keer mestonderzoek laten doen en nu kwam er wel een ernstige besmetting met bloedwormen uit. Nu dus gericht wormenmiddel kunnen kopen (zoals de bedoeling is). Via internet, een dierenarts heeft me alleen terug gebeld om wat gegevens over de paarden te vragen.
Je zou dus alleen wormmiddelen moeten kunnen kopen na uitslag van een mestonderzoek. Dan moet je een dierenartsverklaring kunnen mogen overslaan lijkt me.
Ik heb trouwens 7 paarden terwijl er maar 5 gepoold mochten worden. Maar omdat de andere 2 in dezelfde koppel lopen ga ik er eigenlijk vanuit dat ze dezelfde wormpopulatie hebben.
Om de wormen ook nog in te dammen hebben we schapen lopen. Die werken ook een hoeveelheid weg.
robert45 schreef:PERENBOOMPIE schreef:De dierenarts komt als het goed is zowiezo 1x per jaar op stal om te enten dus dan kun je toch tegelijkertijd voor een jaar de wormenkuren bestellen,zie niet in waar iedereen zich zo druk over maakt.
Hier komt geen dierenarts om onze ponys te enten. Dus ook niet om te ontwormen.
Onze dieren komen ook niet op evenementen etc. We hebben 25 stuks lopen. Deze worden allemaal ontwormt met ivermectine wat voor koeien gebruikt word.
Dezelfde werkzame stof en vele malen goedkoper.
het hele wormspuiten gebeuren is een dikke geldklopperij.
In amerika worden spuiten met ivermectine aangeboden voor 1-2 dollar. Deze spuiten werken net zo goed als andere spuit met ivermectine.
Het gaat namelijk om de werkzame stof en de concentratie daarvan.
_Rhiannon_ schreef:Aan de ene kant is het mooi dat die bloedworm besmetting uit het mestonderzoek kwam, maar voor dat die in de mest zichtbaar zijn hebben ze hun schade in de darmen al aangericht.
IMJ schreef:DendroFleur..
Lees hele topic svp! Bloedworm blijft vaak in darmwand hangen en zit dan niet in ontlasting.