'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:59

easygoing schreef:
Janine1990 schreef:
Heb jij de WEG zeker niet gezien???

Je hebt een punt maar ook Champie heeft hierin een punt.
Want eerlijk is eerlijk duitsland is het afgelopen WEG niet wat geweest wat het normaal was en die verandering zag je al een tijdje aankomen.
Als je altijd de onverslagen bent en dan op zo'n concours van je troon gestoten word doet dat pijn.
En dan de verkoop van Toot naar duitsland er vlak achteraan doet natuurlijk wel het een en ander vermoeden. Al denk ik echt niet dat dit bekokstoofd is door de duitse bond en ruiters.

Heb jij het wel gezien, easygoing?
Duitsland was op de WEG met een team met twee jonge paarden! Die voor de OS van 2012 nog heel veel kunnen groeien.
En Nederland? Wat heeft Nederland???

Ze hadden Nederland op de OS met het huidige team (twee paarden die dan 19 en 18 zijn!!!) met gemak kunnen kloppen!

Nee, gaat er bij mij niet in dat het omwille van het goud is... :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:00

Champie_Me schreef:
jah zeker wel... maar eentje die nu direct prestaties levert en eentje die al helemaal bevestigd is in ALLE oefeningen en die daar ook de volle punten voor kan halen! die hebben ze nu niet?!? (ja nu toot maar toch..)

En voor de toekomst niet gezien wat voor toppers in de dop ze hebben? Twee stuks nog wel!
Het gaat niet om wat nu gebeurt, met de aanschaf van Totilas... Maar alles op de lange termijn...
Mensen zeggen dat Totilas is aangekocht voor het goud, nee, dat was niet nodig geweest, zie mijn vorige betoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:02

Janine1990 schreef:
Champie_Me schreef:
jah zeker wel... maar eentje die nu direct prestaties levert en eentje die al helemaal bevestigd is in ALLE oefeningen en die daar ook de volle punten voor kan halen! die hebben ze nu niet?!? (ja nu toot maar toch..)

En voor de toekomst niet gezien wat voor toppers in de dop ze hebben? Twee stuks nog wel!
Het gaat niet om wat nu gebeurt, met de aanschaf van Totilas... Maar alles op de lange termijn...
Mensen zeggen dat Totilas is aangekocht voor het goud, nee, dat was niet nodig geweest, zie mijn vorige betoog.

Amen Janine!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:07

Janine1990 schreef:
easygoing schreef:

Je hebt een punt maar ook Champie heeft hierin een punt.
Want eerlijk is eerlijk duitsland is het afgelopen WEG niet wat geweest wat het normaal was en die verandering zag je al een tijdje aankomen.
Als je altijd de onverslagen bent en dan op zo'n concours van je troon gestoten word doet dat pijn.
En dan de verkoop van Toot naar duitsland er vlak achteraan doet natuurlijk wel het een en ander vermoeden. Al denk ik echt niet dat dit bekokstoofd is door de duitse bond en ruiters.

Heb jij het wel gezien, easygoing?
Duitsland was op de WEG met een team met twee jonge paarden! Die voor de OS van 2012 nog heel veel kunnen groeien.
En Nederland? Wat heeft Nederland???

Ze hadden Nederland op de OS met het huidige team (twee paarden die dan 19 en 18 zijn!!!) met gemak kunnen kloppen!

Nee, gaat er bij mij niet in dat het omwille van het goud is... :n

Ja ik heb het gezien en vond de duitse paarden (combinaties) tegenvallen.

En ja Isabel heeft 2 goede paarden maar Satchmo is nou niet echt het paard waar je op kan bouwen neem bv zijn gedrag op de afgelopen OS.Overigens is dit laatste een reactie op iemand anders hoor maar weet ff niet meer wie precies.

Anoniem

Re: 'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:09

Gelukkig heeft Isabell de beschikking over meerdere goede paarden, al is Satchmo imo de beste van het stel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:10

easygoing schreef:

En ja Isabel heeft 2 goede paarden maar Satchmo is nou niet echt het paard waar je op kan bouwen neem bv zijn gedrag op de afgelopen OS.Overigens is dit laatste een reactie op iemand anders hoor maar weet ff niet meer wie precies.

Beide Donnperignon en Dablino tonen ontzettend veel kwaliteiten in mijn ogen. En dat zijn geen oudjes...
Kijk voor de aardigheid ook eens op de wiki van Isabell, naar de jonge paarden die ze GP heeft lopen atm...

easygoing

Picasso schreef:
Gelukkig heeft Isabell de beschikking over meerdere goede paarden, al is Satchmo imo de beste van het stel.

Vind hem ook de beste alleen hij is niet heel stabiel qua gedrag. Dat is echt heel erg jammer.

Janine1990

easygoing schreef:

Beide Donnperignon en Dablino tonen ontzettend veel kwaliteiten in mijn ogen. En dat zijn geen oudjes...
Kijk voor de aardigheid ook eens op de wiki van Isabell, naar de jonge paarden die ze GP heeft lopen atm...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:16

Ik vind Christoph Koschel ook iemand waar serieus rekening mee gehouden mag worden voor het erepodium in de toekomst.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:22

Martin Schaudt.
Monica Teodorescu.
Ulla Salzgeber
Anabel Balkenhol
etc etc ?????????????????????????

Ben zo benieuwd wie hem gaat rijden , we kunnen helaas de tijd niet meer terugdraaien en zou het toch zeer jammer vinden dat dit fantastische paard niet meer terug komt in de sport , time will tell .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:33

En als Totilas nu eens door een rijke nederlandse pappie voor zijn dochter of zoon was aangekocht, was het dan net zo erg geweest en PS heeft Edward en Totilas niet uit elkaar gehaald, dat heeft de heer Visser gedaan, je kunt namelijk pas wat kopen als iemand wil verkopen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:36

dijkzicht schreef:
caspertjeP schreef:
dat ze er geen tv show van maken!

so you think you can ride!
of..
my name is... Edward Gal

_O-
Maar eigenlijk helemaal geen gek idee, ik ben erg benieuwd welke duitse ruiter het aandurft om totilas te gaan rijden, lijkt me toch geen gemakkelijke opgave al is dat alleen al door de hoge verwachtingen.

En dan moet die ruiter ook nog ervoor betalen (in plaats van betaald worden) en het vermogen hebben om het paard te "leasen"

Kan me moeilijk voorstellen dat een topruiter die normaal gesproken betaald wordt om paarden op dit niveau af te richten, te trainen en op wedstrijden uit te brengen, zijn verdiende centjes gaat investeren om zo'n paard uit te mogen brengen...
De kans dat een minder bekende ruiter met vermogende familie zoiets doet lijkt me groter... Iemand die nog naam moet gaan maken...
Ben benieuwd...

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:40

Ik krijg zomaar eens het idee dat Totilas helemaal niet uitgebracht gaat worden op het EK :+
ten eerste ben ik benieuwd of er überhaupt een ruiter is die het lef heeft om op Totilas de Nederlandse ring te betreden. Daarnaast vraag ik me ook af welke 'gek' een smak geld gaat betalen om dit paard te gaan berijden.

marco_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:41

Picasso schreef:
Ik snap jullie reacties niet??? Meneer Schockemöhle krijgt een aantal boze brieven en hij zou degene zijn die zich zou moeten verontschuldigen? Dit is ook wel de wereld op z'n kop, is het niet? Jongens get over it, het paard staat in Duitsland en krijgt een duitse ruiter.... Als Nederland Totilas had willen behouden voor de sport en dekdienst hadden ze daar werk van moeten maken voordat het te laat was en niet achteraf gaan zitten mekkeren....

Amen!!!!!

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:50

Oke ik ben benieuwd. ik denk dat niemand hem meer durft te rijden. :P
Wens de nieuwe ruiter heel veel succes ;)

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:57

Ik ben ook erg benieuwd wie erop gaat rijden. Totilas zal het prima hebben daar, maar vind de reactie van PS niet helemaal leuk klinken. Ben benieuwd wie er geld gaat betalen om totilas te mogen rijden. Ik niet in ieder geval.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:59

Esther28 schreef:
Wat een verwaandheid zeg van P.S....Krijg een beetje een idee dat Totilas uit pure jaloezie is aangekocht....en nu als geldmachine mag gaan dienen....

tot ie dood gaat. dan kan die zwaaien naar zijn geld

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:01

Denk wel dat hij hem flink verzekerd :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:02

easygoing schreef:
Picasso schreef:

Vind hem ook de beste alleen hij is niet heel stabiel qua gedrag. Dat is echt heel erg jammer.

En Parzival is dat gelukkig wel, Nadine toonde ook een bijzonder stabiel karakter en ook Sunrise zal nooit haar tong over het bit knallen... :) Nederlands toppaarden zijn ook niet zo enorm stabiel kwa karakter hoor. Was het niet Sjef Jansen die zei, dat de beste paarden vaak grenzen aan het krankzinnige?

Ik snap niet dat men PS verwaand noemt, waarom is hij verwaand?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:04

Focussed schreef:
Denk wel dat hij hem flink verzekerd :')

geen verzekering wil hem voor het volle bedrag verzekeren :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:12

Ayasha schreef:
easygoing schreef:

En Parzival is dat gelukkig wel, Nadine toonde ook een bijzonder stabiel karakter en ook Sunrise zal nooit haar tong over het bit knallen... :) Nederlands toppaarden zijn ook niet zo enorm stabiel kwa karakter hoor. Was het niet Sjef Jansen die zei, dat de beste paarden vaak grenzen aan het krankzinnige?

Ik snap niet dat men PS verwaand noemt, waarom is hij verwaand?

Heb ook nooit gezegd dat deze paarden dat wel waren maar in dit geval ging het om de paarden van Isabel.
Ik heb ooit al eens eerder aangehaald dat ik Parzival niet vertrouw qua stabiliteit en toen kreeg ik aardig wat mensen over me heen waaronder ook jou geloof ik zelfs.

PS stelt zich bijzonder hooghartig op door de manier van praten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:15

Ja dat kan best. Al zal ik niet beweerd hebben dat hij e betrouwbaarheid zelve is. Dat ging vermoedelijk om de discussie of het nu Nadine moest zijn die mee ging of Parzival en de resultaten wezen uit dat Parzival idd de beste keuze was. ;) Een góed paard heeft nu eenmaal meestal ook een eigen karaktertje. En die ruiters zijn ook maar mensen. Soms knijpen ze er een keer tussen uit. Dat Satchmo er een keer tussen uit kneep in 1 proef van de OS doet niets af aan het feit dat ie fantastisch gepresteerd heeft over de gehele OS. Mensen vergeten geloof ik dat het dezelfde dieren zijn als onze huis tuin en keuken paarden.... Het zijn gewoon paarden, ze weten niet van zichzelf dat ze topsporters zijn... Dat is een status die wij mensen ze geven.

PS blijft correct en beleeft, daar kan menig bokker hier nog wat van leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:17

Paul Schockemöhle verdedigt zichzelf nav vervelende brieven die hij gehad heeft, dus waar begint het verhaal Easygoing? Toch zeker niet bij hem?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:20

Ayasha schreef:
Ja dat kan best. Al zal ik niet beweerd hebben dat hij e betrouwbaarheid zelve is. Dat ging vermoedelijk om de discussie of het nu Nadine moest zijn die mee ging of Parzival en de resultaten wezen uit dat Parzival idd de beste keuze was. ;) Een góed paard heeft nu eenmaal meestal ook een eigen karaktertje. En die ruiters zijn ook maar mensen. Soms knijpen ze er een keer tussen uit. Dat Satchmo er een keer tussen uit kneep in 1 proef van de OS doet niets af aan het feit dat ie fantastisch gepresteerd heeft over de gehele OS. Mensen vergeten geloof ik dat het dezelfde dieren zijn als onze huis tuin en keuken paarden.... Het zijn gewoon paarden, ze weten niet van zichzelf dat ze topsporters zijn... Dat is een status die wij mensen ze geven.

PS blijft correct en beleeft, daar kan menig bokker hier nog wat van leren.

Volgens mij was het ook in een discussie over Totilas maar dat weet ik niet meer zeker en buiten dat doet dat ook niet ter zaken nu. Ik haalde dit alleen aan om duidelijk te maken dat ik ook in onze paarden niet altijd vertrouwen heb.
Satchmo heeft de hele OS problemen gehad met dat mega scherm wat er stond ;).

Over PS verschillen wij duidelijk van mening.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:21

Picasso schreef:
Paul Schockemöhle verdedigt zichzelf nav vervelende brieven die hij gehad heeft, dus waar begint het verhaal Easygoing? Toch zeker niet bij hem?

Het bericht gaat niet alleen over die brieven hoor.
In mijn ogen gaat het om de algehele houding omtrent Totilas.