Paul Schockemöhle laat zich uit over Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:32

Knap mooie luxe varkensstallen hadden die varkens dan :+

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:36

Ik ga hier verder niet in details treden en geen namen noemen, maar ik heb dit ook zelf eerder vernomen van verschillende fokkers die ik persoonlijk ken die een bezoek hebben gebracht aan zijn stallen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:37

Yvette10 schreef:
Ik ga hier verder niet in details treden en geen namen noemen, maar ik heb dit ook zelf eerder vernomen van verschillende fokkers die ik persoonlijk ken die een bezoek hebben gebracht aan zijn stallen

Oeeeeeeh, nou dan MOET het wel waar zijn....

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:39

Varkensstallen kan je heel goed verbouwen en vervolgens kunnen ze prima dienst doen als paardenstal met alle comfort voor het paard ;)

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:40

Yvette10 schreef:

Weet jij wel hoeveel paarden in oude varkensstallen staan, die trouwens volledig verbouwt zijn tot luxe ruime boxen?

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:41

Je denkt toch niet dat ze een paard van 15 miljoen in een varkensstal gaan zetten :D
Denkt dat Toto het wel goed heeft daar..... <3 Ik weet het wel zeker!

Moeni11

Re: Paul Schockemöhle laat zich uit over Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:42

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:42

idd zou best kunnen hoor, in duitsland zitten enorm veel van die varkensbedrijven, kan toch best dat ie daar de stallen van omgebouwd heeft? weet je hoeveel paarden daar staan... zou wat wezen dat die allemaal in zulke super de luxe boxen staan, dat is een duur grapje!

al zal die ongetwijfeld een aantal luxe stallen hebben(voor de dekhengsten/wedstrijdpaarden oid), maar maakt mij niet wijs dat al die merries die daar op het station staan jonge paarden etc ook zulke luxe stallen, maar natuurlijk wel degelijke stallen neem ik aan ;)

alhoewel, als je zon 15 milj. voor totilas kan betalen.... :D
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 26-10-10 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:44

Duitsland moet aan de top, door aankoop van Totilas hebben ze in ieder geval het beste paard opstal staan.
Natuurlijk willen ze niet dat Edward hem gaat rijden dat zal ongetwijfeld een Duitse(r) worden.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:47

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:48

maar laten we t er is over hebben wat Toti met de marktwaarde van Edward heeft gedaan......die kan nu toch rijden wie en waar hij maar wil

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:50

Maar uhm, hebben die duitsers ook zo liggen janken toen Anky steeds won met haar naar Nederland verkochte Duitse paard?[/quote]

Jazeker hebben ze dat! ;)

En dat ging op deze manier: met wat zoeken naar aanvalspunten ontdekten Duitsers de rollkür, die al jarenlang gebruikt werd, (en niet alleen door Anky) als het middel om Anky's trainingmethode en daarmee haarzelf dus ook, publiekelijk door het slijk te halen!
Ze is dusdanig (door Duitsers en die hebben Pennies uit het buitenland opgestookt) voor dierenbeul uitgemaakt, dat de doodsbedreigingen en doodsverwensingen zó op Youtube terug te vinden zijn. Ook staan er filmpjes op Youtube waarop ze paarden met problemen onder het zadel diagnosticeert, die filmpjes zijn zodanig bewerkt en van commentaar voorzien, dat ze er als dierenbeul op wordt afgeschilderd, ik ben geen grote fan van de rollkür, maar om haar daarom dood te wensen ivm "dierenbeulerij" gaat me veel te ver.

Je moet niet vergeten, dat Duitsland sinds jaar en dag aan de absolute top heeft gestaan in de dressuur, en het is best wel zuur voor ze geweest, dat ze de eerste plaats moesten afstaan aan Nederland.

Verder is het een feit dat toppaarden een prijs hebben en als iemand die prijs wil betalen, gaan ze, dat is al zolang als er toppaarden bestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:54

bijdehandje1 schreef:
Mindim, ik zou niet graag plaats nemen op Totilas :+
Super opgeleid bewezen paard, ja, dat ís hij. Alleen dit is geen garantie dat een andere ruiter hem zo oppakt en verder gaat, waar Gal is gestopt.

Ik zou idd ook niet graag de nieuwe ruiter van Totilas zijn, maar er gaan meer kant en klare toppaarden vanuit nederland. Het lijkt of nederland steeds een nieuwe topper op moet leiden, terwijl een ander land ze weer op koopt. Nu snap ik best dat dat handel is, maar het is jammer voor de nederlandse paardensport dat dit soort toppers wordt verkocht, evenals de vorige topper Okidoki en nu ook al weer een eventingtopper. Met de OS zijn die toppers weg. Staat de volgende garde te wachten, die opgeleid worden tot een hoog niveau en dan aan de buitenlandse concurrent worden verkocht.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:54

Zoolgangster, Nicole Uphoff trainde volgens het rollkursysteem voordat Anky ermee begon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:58

Janine1990 schreef:
Mindim schreef:
Het zal misschien wel niet hoor, maar ik heb het idee steeds dat Duitsland op de normale manier niet meer van Nederland kan winnen en dan maar diens paarden onder de kont vandaan koopt. Als de bondscoach al noemt dat Duitsland nu weer kans maakt, dan zal er zeker al met die man gesproken zijn.

Het is jammer dat het draait om wie het meeste geld op tafel legt. Straks worden de erepodia niet meer bevolkt door degenen met het meeste talent (imo mensen die een paard opleiden tot een topniveau en niet de mensen die een kant en klaar paard kopen), maar door degenen die een toppaard kunnen aanschaffen financieel. Door 15 miljoen voor een kant en klaar super opgeleid bewezen paard neer te leggen, waarmee je waarschijnlijk een podiumplaats kan kopen voor je land op de OS. Weinig sportiefs meer aan, gewoon geldkwestie. Dan gaat het niet meer om talent, maar om wie de grootste portemonnee heeft. Nederlands beste paarden gaan kant en klaar de deur uit, andere landen kopen ze kant en klaar. Missen die mensen zelf talent tot opleiden eigenlijk? Koopt nederland wel eens bewezen toppaarden aan?

Blijf dit bijzonder vinden, mensen die denken dat een talentvol paard genoeg is...
Duitsland heeft meer dan eens bewezen ook talentvolle ruiters te hebben, goede paarden hebben ze ook genoeg.
Stond Duitsland afgelopen september niet met een geweldig team op de WEG??? Met jonge paarden, die alleen maar beter konden worden? Die toch ook bewezen dat ze er helemaal bij hoorden?
Heeft Nederland ook zo'n team????

Ik denk dat Duitsland met het huidige team ook heel erg hoge ogen zou gooien in Londen.......
Immers, in het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst.... (Totilas)

Ik zeg niet dat een talentvol paard genoeg is, dat bedoel ik niet. Maar het zal gemakkelijker en sneller zijn met een bewezen toppaard iets te bereiken, dan opnieuw een paard te moeten opleiden. De bondscoach zegt zelf dat het Duitse team nu weer kans maakt in de OS, zoals in de OP vermeld, daar reageer ik op.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:01

Citaat:
Op de vraag of de enorme media-aandacht eventuele geïnteresseerde ruiters al heeft afgeschrikt antwoordde Schockemöhle met een appel aan de journalisten om de nieuwe ruiter op de eerste wedstrijden niet direct af te branden als de afstemming met de hengst nog niet geheel in orde zou zijn.

En waarom moet er dan clementie zijn met een dergelijke ruiter op een wedstrijd?
Op het moment dat er dergelijke bedragen worden neergeteld voor een paard, is er dan geen geld en geen tijd om de nieuwe combinatie aan elkaar te laten wennen?
Of is men bang voor de marktwaarde van Totilas als men de nieuwe combinatie te lang aan elkaar laat wennen en Totilas wat minder in de picture staat?
Ik vind het maar zwak van Schockemöhle...en ik geloof nooit dat er al een nieuwe ruiter op het oog is.
Het paard is verkocht omdat het geld er was, en het is een teken van zwakte om Gal er verder op door te laten gaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:02

Anoeska schreef:
Mindim schreef:
Het zal misschien wel niet hoor, maar ik heb het idee steeds dat Duitsland op de normale manier niet meer van Nederland kan winnen en dan maar diens paarden onder de kont vandaan koopt. Als de bondscoach al noemt dat Duitsland nu weer kans maakt, dan zal er zeker al met die man gesproken zijn.

Het is jammer dat het draait om wie het meeste geld op tafel legt. Straks worden de erepodia niet meer bevolkt door degenen met het meeste talent (imo mensen die een paard opleiden tot een topniveau en niet de mensen die een kant en klaar paard kopen), maar door degenen die een toppaard kunnen aanschaffen financieel. Door 15 miljoen voor een kant en klaar super opgeleid bewezen paard neer te leggen, waarmee je waarschijnlijk een podiumplaats kan kopen voor je land op de OS. Weinig sportiefs meer aan, gewoon geldkwestie. Dan gaat het niet meer om talent, maar om wie de grootste portemonnee heeft. Nederlands beste paarden gaan kant en klaar de deur uit, andere landen kopen ze kant en klaar. Missen die mensen zelf talent tot opleiden eigenlijk? Koopt nederland wel eens bewezen toppaarden aan?

Alsof je iedere jan boeren l*l / manegeruiter op totilas weg kan sturen en die dan maar een podiumplaats op de OS binnenhaalt. Zo'n paard rij je niet zonder talent. Dus dat talent niet meer belangrijk is, lijkt me nogal overtrokken.

Tuurlijk zullen ze er geen boerenlul op zetten dat zeg ik ook nergens. Ik doel op het talent van ruiters om een paard van niets op te leiden tot een enorm niveau. Daar heb ik een hoop meer respect voor dan voor de ruiters die een kant en klaar paard waar alle knopjes fijn zijn afgesteld rijden op hoog niveau, welke zij niet zelf hebben opgeleid.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:04

Mindim schreef:
[

Ik zeg niet dat een talentvol paard genoeg is, dat bedoel ik niet. Maar het zal gemakkelijker en sneller zijn met een bewezen toppaard iets te bereiken, dan opnieuw een paard te moeten opleiden. De bondscoach zegt zelf dat het Duitse team nu weer kans maakt in de OS, zoals in de OP vermeld, daar reageer ik op.

Ik denk dat het op dit nivo moeilijker is. Het paard wordt niet als leerpaard ingezet namelijk. En al die topruiters ( want er komt gegarandeerd een topruiter op) die hebben in de verfijning toch net even hun eigen manier.

En het allerbelangrijkste: Een slechte ruiter verbeteren is niet zo moeilijk, maar een goede is het lastigste wat er is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:05

Moeni11 schreef:
Zoolgangster, Nicole Uphoff trainde volgens het rollkursysteem voordat Anky ermee begon.

Idd Moeni, en de Duitsers waren dat plotseling vergeten, toen ze Anky ermee konden aanvallen. ;)

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:06

Cassidy schreef:
Citaat:
Op de vraag of de enorme media-aandacht eventuele geïnteresseerde ruiters al heeft afgeschrikt antwoordde Schockemöhle met een appel aan de journalisten om de nieuwe ruiter op de eerste wedstrijden niet direct af te branden als de afstemming met de hengst nog niet geheel in orde zou zijn.

En waarom moet er dan clementie zijn met een dergelijke ruiter op een wedstrijd?
Op het moment dat er dergelijke bedragen worden neergeteld voor een paard, is er dan geen geld en geen tijd om de nieuwe combinatie aan elkaar te laten wennen?
Of is men bang voor de marktwaarde van Totilas als men de nieuwe combinatie te lang aan elkaar laat wennen en Totilas wat minder in de picture staat?
Ik vind het maar zwak van Schockemöhle...en ik geloof nooit dat er al een nieuwe ruiter op het oog is.
Het paard is verkocht omdat het geld er was, en het is een teken van zwakte om Gal er verder op door te laten gaan....

Edward heeft er ook een tijd over gedaan om de afstemming goed te krijgen, is toch vrij normaal dat een nieuwe ruiter dat ook moet ondergaan? Ik begrijp PS volkomen en geef hem groot gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:11

Bomba schreef:
Er worden zoveel paarden verkocht. En dat heeft niets te maken met het feit dat Totilas een stel medailles gewonnen heeft, iedereen is net zo blij met zijn/haar paard als Edward met Totilas was. Emotionele waarde heet dat. Als mijn paard verkocht zou worden is dat even erg voor mij, als dat het nu voor Edward is. Maar als mijn paard verkocht zou worden, dan hoor je hier niemand hoor, dan is het pech, er komt wel een volgende. Maar nee, nu het Totilas is, moet iedereen opeens wel mee janken. Dat is gewoon egoïstisch..

Jouw paard is geloof ik ook niet zo belangrijk voor de nederlandse dressuursport? Gaat me niet zo zeer om het paard, maar dat nederlandse paarden die goed voor nederland presteren, waardoor we op de kaart staan, als zoete broodjes aan de concurrent worden verkocht en in de ring voor de tegenstander uitkomen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:11

Ik zeg niet dat het geen tijd moet krijgen.
Ik zeg alleen dat je moet zorgen dat je niet te vroeg op een wedstrijd verschijnt. Iig niet tot de afstemming redelijk is...
Of is dat ook weer teveel gevraagd.

O ja, ik was even vergeten: tijd is geld.
Dus zo vroeg mogelijk starten, en dan maar vragen om clementie als het niet goed gaat.

De vraag aan jullie: wat vinden jullie een gepaste tijd om de afstemming goed te krijgen?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 26-10-10 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:13

Yvette10 schreef:

Er was van de week een reportage over hem op de NDR, misschien heeft iemand dat gezien en kan die even vertellen wat voor stallen de meneer in kwestie heeft.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:13

Mindim schreef:
Bomba schreef:
Er worden zoveel paarden verkocht. En dat heeft niets te maken met het feit dat Totilas een stel medailles gewonnen heeft, iedereen is net zo blij met zijn/haar paard als Edward met Totilas was. Emotionele waarde heet dat. Als mijn paard verkocht zou worden is dat even erg voor mij, als dat het nu voor Edward is. Maar als mijn paard verkocht zou worden, dan hoor je hier niemand hoor, dan is het pech, er komt wel een volgende. Maar nee, nu het Totilas is, moet iedereen opeens wel mee janken. Dat is gewoon egoïstisch..

Jouw paard is geloof ik ook niet zo belangrijk voor de nederlandse dressuursport? Gaat me niet zo zeer om het paard, maar dat nederlandse paarden die goed voor nederland presteren, waardoor we op de kaart staan, als zoete broodjes aan de concurrent worden verkocht en in de ring voor de tegenstander uitkomen.

Dat is niet alleen in de sport zo, maar ook op het gebied van de wetenschap, en de industrie. En zolang men daar in Nederland niet van doordrongen is, blijft het talent weglopen cq verkocht worden.
Je kunt het ook zo zien: wij zijn het land met - tot nog toe - genoeg reservers om iedere keer weer die nieuwe toppers en talenten te produceren.
Maar uiteindelijk koop je daar niets voor. Want wat telt is plaats 1, of de Nobelprijs. Het voortraject ziet niemand.

Anoniem

Re: Paul Schockemöhle laat zich uit over Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:17

Precies Cassidy.