Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yvette10 schreef:Ik ga hier verder niet in details treden en geen namen noemen, maar ik heb dit ook zelf eerder vernomen van verschillende fokkers die ik persoonlijk ken die een bezoek hebben gebracht aan zijn stallen
bijdehandje1 schreef:Mindim, ik zou niet graag plaats nemen op Totilas![]()
Super opgeleid bewezen paard, ja, dat ís hij. Alleen dit is geen garantie dat een andere ruiter hem zo oppakt en verder gaat, waar Gal is gestopt.
Janine1990 schreef:Mindim schreef:Het zal misschien wel niet hoor, maar ik heb het idee steeds dat Duitsland op de normale manier niet meer van Nederland kan winnen en dan maar diens paarden onder de kont vandaan koopt. Als de bondscoach al noemt dat Duitsland nu weer kans maakt, dan zal er zeker al met die man gesproken zijn.
Het is jammer dat het draait om wie het meeste geld op tafel legt. Straks worden de erepodia niet meer bevolkt door degenen met het meeste talent (imo mensen die een paard opleiden tot een topniveau en niet de mensen die een kant en klaar paard kopen), maar door degenen die een toppaard kunnen aanschaffen financieel. Door 15 miljoen voor een kant en klaar super opgeleid bewezen paard neer te leggen, waarmee je waarschijnlijk een podiumplaats kan kopen voor je land op de OS. Weinig sportiefs meer aan, gewoon geldkwestie. Dan gaat het niet meer om talent, maar om wie de grootste portemonnee heeft. Nederlands beste paarden gaan kant en klaar de deur uit, andere landen kopen ze kant en klaar. Missen die mensen zelf talent tot opleiden eigenlijk? Koopt nederland wel eens bewezen toppaarden aan?
Blijf dit bijzonder vinden, mensen die denken dat een talentvol paard genoeg is...
Duitsland heeft meer dan eens bewezen ook talentvolle ruiters te hebben, goede paarden hebben ze ook genoeg.
Stond Duitsland afgelopen september niet met een geweldig team op de WEG??? Met jonge paarden, die alleen maar beter konden worden? Die toch ook bewezen dat ze er helemaal bij hoorden?
Heeft Nederland ook zo'n team????
Ik denk dat Duitsland met het huidige team ook heel erg hoge ogen zou gooien in Londen.......
Immers, in het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst.... (Totilas)
Citaat:Op de vraag of de enorme media-aandacht eventuele geïnteresseerde ruiters al heeft afgeschrikt antwoordde Schockemöhle met een appel aan de journalisten om de nieuwe ruiter op de eerste wedstrijden niet direct af te branden als de afstemming met de hengst nog niet geheel in orde zou zijn.
Anoeska schreef:Mindim schreef:Het zal misschien wel niet hoor, maar ik heb het idee steeds dat Duitsland op de normale manier niet meer van Nederland kan winnen en dan maar diens paarden onder de kont vandaan koopt. Als de bondscoach al noemt dat Duitsland nu weer kans maakt, dan zal er zeker al met die man gesproken zijn.
Het is jammer dat het draait om wie het meeste geld op tafel legt. Straks worden de erepodia niet meer bevolkt door degenen met het meeste talent (imo mensen die een paard opleiden tot een topniveau en niet de mensen die een kant en klaar paard kopen), maar door degenen die een toppaard kunnen aanschaffen financieel. Door 15 miljoen voor een kant en klaar super opgeleid bewezen paard neer te leggen, waarmee je waarschijnlijk een podiumplaats kan kopen voor je land op de OS. Weinig sportiefs meer aan, gewoon geldkwestie. Dan gaat het niet meer om talent, maar om wie de grootste portemonnee heeft. Nederlands beste paarden gaan kant en klaar de deur uit, andere landen kopen ze kant en klaar. Missen die mensen zelf talent tot opleiden eigenlijk? Koopt nederland wel eens bewezen toppaarden aan?
Alsof je iedere jan boeren l*l / manegeruiter op totilas weg kan sturen en die dan maar een podiumplaats op de OS binnenhaalt. Zo'n paard rij je niet zonder talent. Dus dat talent niet meer belangrijk is, lijkt me nogal overtrokken.
Mindim schreef:[
Ik zeg niet dat een talentvol paard genoeg is, dat bedoel ik niet. Maar het zal gemakkelijker en sneller zijn met een bewezen toppaard iets te bereiken, dan opnieuw een paard te moeten opleiden. De bondscoach zegt zelf dat het Duitse team nu weer kans maakt in de OS, zoals in de OP vermeld, daar reageer ik op.
Cassidy schreef:Citaat:Op de vraag of de enorme media-aandacht eventuele geïnteresseerde ruiters al heeft afgeschrikt antwoordde Schockemöhle met een appel aan de journalisten om de nieuwe ruiter op de eerste wedstrijden niet direct af te branden als de afstemming met de hengst nog niet geheel in orde zou zijn.
En waarom moet er dan clementie zijn met een dergelijke ruiter op een wedstrijd?
Op het moment dat er dergelijke bedragen worden neergeteld voor een paard, is er dan geen geld en geen tijd om de nieuwe combinatie aan elkaar te laten wennen?
Of is men bang voor de marktwaarde van Totilas als men de nieuwe combinatie te lang aan elkaar laat wennen en Totilas wat minder in de picture staat?
Ik vind het maar zwak van Schockemöhle...en ik geloof nooit dat er al een nieuwe ruiter op het oog is.
Het paard is verkocht omdat het geld er was, en het is een teken van zwakte om Gal er verder op door te laten gaan....
Bomba schreef:Er worden zoveel paarden verkocht. En dat heeft niets te maken met het feit dat Totilas een stel medailles gewonnen heeft, iedereen is net zo blij met zijn/haar paard als Edward met Totilas was. Emotionele waarde heet dat. Als mijn paard verkocht zou worden is dat even erg voor mij, als dat het nu voor Edward is. Maar als mijn paard verkocht zou worden, dan hoor je hier niemand hoor, dan is het pech, er komt wel een volgende. Maar nee, nu het Totilas is, moet iedereen opeens wel mee janken. Dat is gewoon egoïstisch..
Yvette10 schreef:Ik ga hier verder niet in details treden en geen namen noemen, maar ik heb dit ook zelf eerder vernomen van verschillende fokkers die ik persoonlijk ken die een bezoek hebben gebracht aan zijn stallen
Mindim schreef:Bomba schreef:Er worden zoveel paarden verkocht. En dat heeft niets te maken met het feit dat Totilas een stel medailles gewonnen heeft, iedereen is net zo blij met zijn/haar paard als Edward met Totilas was. Emotionele waarde heet dat. Als mijn paard verkocht zou worden is dat even erg voor mij, als dat het nu voor Edward is. Maar als mijn paard verkocht zou worden, dan hoor je hier niemand hoor, dan is het pech, er komt wel een volgende. Maar nee, nu het Totilas is, moet iedereen opeens wel mee janken. Dat is gewoon egoïstisch..
Jouw paard is geloof ik ook niet zo belangrijk voor de nederlandse dressuursport? Gaat me niet zo zeer om het paard, maar dat nederlandse paarden die goed voor nederland presteren, waardoor we op de kaart staan, als zoete broodjes aan de concurrent worden verkocht en in de ring voor de tegenstander uitkomen.