“Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:18

Giro 555 benaderen vind ik toch wel op z'n zachtst gezegd een vreemde zet.

Brief naar de koningin is daarentegen wèl logisch en ook best een goed idee, volgens mij. Onze koningin is tenslotte ook een paardenliefhebster en daarnaast is zij behoorlijk invloedrijk en, niet te vergeten, vermogend. Kan zij niet in Totilas en Edward investeren, of mag zij zich als staatshoofd niet met zulk soort zaken bemoeien?

PrimaDonna_

Re: “Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:23

Nou kom op zeg!
Nu draaien we toch wel een beetje te erg door hoor..
Okeeu is jammer dat hij verkocht is maar zo gaat het nou eenmaal in de sport!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:23

Michael1104 schreef:
denken jullie echt dat iemand 15 miljoen voor een paard betaalt om vervolgens de oude ruiter erop te laten zitten?

Als je daarmee het paard aan de top houdt en dus optimaal kan profiteren van z'n populariteit voor het fokken, waarom niet? Een nieuwe ruiter erop zetten brengt ook risico met zich mee. Die moet de legende maar levend zien te houden.

Edit: ik bedoel hier uiteraard de legende op zich, niet het paard... :+
Laatst bijgewerkt door mylittlejoy op 20-10-10 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:25

mylittlejoy schreef:
Michael1104 schreef:
denken jullie echt dat iemand 15 miljoen voor een paard betaalt om vervolgens de oude ruiter erop te laten zitten?

Als je daarmee het paard aan de top houdt en dus optimaal kan profiteren van z'n populariteit voor het fokken, waarom niet? Een nieuwe ruiter erop zetten brengt ook risico met zich mee. Die moet de legende maar levend zien te houden.

Daar ben ik het helemaal mee eens :j !

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:26

Als er voldoende voor betaald wordt cq iemand koopt een groot aandeel in Totilas zal Edward er zeker wel op blijven zitten. Alles draait om de centjes!

Sammie

Re: “Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 09:28

uitzending van hvn toegevoegd aan OP

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:29

Waarom niet de combinatie bij elkaar proberen te houden? Dat iedereen nu valt over giro 555 is echt overdreven. De sites zijn ook maar in het leven geroepen door een initiatiefneemster die ook niet alles perfect doet, kritiek geven is altijd zo makkelijk mensen.

Ik denk dat Edward Gal zich al lang goed bewezen heeft dat hij een top ruiter is, maar de combinatie is hemels om naar te kijken. Waarom dan niet proberen deze combi de olympische spelen te laten betreden? En al die pessimisten hier die het over penny verhalen hebben, het leven mag ook wel eens heel mooi zijn hoor. En wij als nederlandse paardenliefhebbers kunnen veel voor Edward betekenen. Dat vind ik persoonlijk al een heel fijn idee, iemand helpen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:30

Moderatoropmerking:
Ik heb de petitie verwijderd, zoals je in de regels kunt nalezen zijn die niet toegestaan op Bokt. Ik heb daarom ook de reacties op die petities verwijderd. Hou het verder aub wel netjes en ontopic. Mocht je een mening hebben, licht die dan ook toe.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:32

Oke mensen het gaat nu wat ver. het is maar een paard!
Jammer dat ze uit elkaar gaan.De geschedenis die Edward met Totilas heeft geschreven pakt niemand hem meer af.
We hebben met zn alle genoten van de momenten van Edward en Totilas en we gaan strax ook weer genieten, maar dan van Totilas en ??. Maak er toch niet zo'n heisa over. Er zijn voor heel veel mensen ergere dingen in het leven dan een paard wat voor 15 miljoen euro wordt verkocht.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:35

Dit is gewoon een verhaal van verstand en emoties.
Emotioneel gezien is het vervelend dat deze combinatie ons niet gaat vertegenwoordigen op de OS. En dat is sportief gezien balen. Verstandelijk snap ik het best dat dhr Visser deze financiele klapper heeft gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Vala op 20-10-10 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:35

mvs schreef:
Waarom niet de combinatie bij elkaar proberen te houden? Dat iedereen nu valt over giro 555 is echt overdreven. De sites zijn ook maar in het leven geroepen door een initiatiefneemster die ook niet alles perfect doet, kritiek geven is altijd zo makkelijk mensen.

Als je actie voert, moet je goed nadenken over de dingen die je doet. Juist omdat je daar ook mee naar buiten treedt. Vanuit dat perspectief gezien, vind ik het helemaal niet raar dat mensen vallen over het giro 555-verhaal. Ik vind dat persoonlijk ook erg ongepast. Er is geen ramp gebeurd, er is niemand ziek of overleden. Het is allemaal maar betrekkelijk!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:36

De ophef over 555 vind ik erg overtrokken. Dit gironummer en wat ermee gebeurd zou eens ter discussie gesteld moeten worden.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:37

Ik vind het jammer dat Totilas verkocht is, en dat Edward niet met Totilas voor Nederland zal rijden op de OS 2012.

Maar gebeurd is gebeurd,

En giro 555??? Dit is toch geen ramp!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:38

Janine1990 schreef:
Niniane schreef:
Ja, tuurlijk. Maar juist in zulke situaties wordt dat bovenstaande juist vergeten. Heel dit Totilas verhaal begint onderhand op voetbal te lijken. :o

Jeup, alleen welke voetballer heeft zoveel commotie teweeg gebracht??? :P

En voor welke voetballer zijn mensen nou zo ziek bezig geweest om HKM of 555 te benaderen?

Quellian schreef:
Anne200 schreef:
Jammer dat er hier veelal negatief wordt uitgelaten over het giro 555 verhaal terwijl de gedachte erachter toch is om Totilas te behouden voor de Nederlandse sport en daar lijkt me toch helemaal niks mis mee!

Er zijn meer kwaliteitspaarden :) En de wereld vergaat echt niet zonder die combinatie.

AMEN! Tuurlijk is t jammer, maar we hebben er nog een stel lopen!

Quellian schreef:
Sommige mensen zijn de realiteit uit het oog verloren. Zou het bijzonder vinden als de koningin hier gehoor aan geeft, zou het nogal raar vinden als mijn belastingcentjes in andermans paard gaan zitten :D

Dan verhuis ik per direct naar een ander land :x

StableEnable schreef:
Blijkbaar zijn er velen die het wel een zorg is en die graag blijven genieten van de combinatie. Het feit dat het een veelbewogen en besproken onderwerp is zegt op zich genoeg.

En misschien maakt dat ook wel dat er inmiddels heel wat mensen zat van zijn, die hysterie en t enige waar men over kan praten is Totilas

mylittlejoy schreef:
Michael1104 schreef:

Edit: ik bedoel hier uiteraard de legende op zich, niet het paard... :+

Ja en het brengt ook de mogelijkheid met zich mee dat het paard beter gaat presteren :)

astridelise

Ik ben benieuwd of Edward zich ook zo druk maakt hierom?
Hij heeft weer heerlijk gereden in Oslo, op ook een goed paard, zijn leven gaat gewoon door.

Jantine_

Nog beter?

Alet74

Vala schreef:
De ophef over 555 vind ik erg overtrokken. Dit gironummer en wat ermee gebeurd zou eens ter discussie gesteld moeten worden.

Maar dat is weer een andere discussie; staat los van het feit dat men 555 heeft aangeschreven om te helpen in het kader Edward-Totilas. Het is geen ramp dat Totilas is verkocht (15 miljoen euro verdienen lijkt me niet zo erg eigenlijk :P )

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:39

maverick schreef:
Oke mensen het gaat nu wat ver. het is maar een paard!
Jammer dat ze uit elkaar gaan.De geschedenis die Edward met Totilas heeft geschreven pakt niemand hem meer af.
We hebben met zn alle genoten van de momenten van Edward en Totilas en we gaan strax ook weer genieten, maar dan van Totilas en ??. Maak er toch niet zo'n heisa over. Er zijn voor heel veel mensen ergere dingen in het leven dan een paard wat voor 15 miljoen euro wordt verkocht.

Helemaal mee eens.
In mijn ogen weer een sterk staaltje ongezond nationalisme....
Dit is gewoon realiteit in de topsport...het kan tot grote hoogte klimmen...maar alles is relatief! En teleurstellinge als dit hoort er bij.
Ik richt me liever op dingen die er echt toe doen in het leven...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:39

Alet74 schreef:
Vala schreef:

Maar dat is weer een andere discussie; staat los van het feit dat men 555 heeft aangeschreven om te helpen in het kader Edward-Totilas. Het is geen ramp dat Totilas is verkocht (15 miljoen euro verdienen lijkt me niet zo erg eigenlijk :P )

Maar we hoeven toch niet bezig te blijven om over elkaar heen te struikelen om er vervolgens over te vallen?

MieppJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:40

Vala schreef:

Nou idd, daar wordt massaal door nederlanders geld op gestort, en de helft komt niet eens aan waar het het hardste nodig is :n

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:41

Jantine_ schreef:
Nog beter?

Zolang de 100% niet is gehaald kan het beter
En de rest wat ik erover wil zeggen is een discussie die niet hier thuishoort

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:41

Eventuele discussies over Giro 555 kunnen beter op een andere plaats gevoerd worden. Dit vervuilt het topic een beetje.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:42

Vala schreef:

Vind je? 555 is voor rampen waar in veel mensen DOOD gaan, alles kwijt raken wat ze hebben,alleen overblijven.! niet voor een paard wat voor 15mil verkocht wordt en dr een aantal mensen zijn die verkoop emotioneel niet aankunnen.

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:43

wie heeft er een link van de hyves?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:45

pffff wat een reacties.... :+

Stel nou een voor dat de actiegroep het wel voor elkaar krijgt om Eward en totilas niet uit elkaar te halen.en dat Edward hem blijft rijden... stel....stel.....stel... Dan hebben ze wel hun doel bereikt :)

Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd wat Eward er zelf allemaal van vind..

En ja Giro 555 is niet zo;n slimme zet geweest...ik kan er zelfs wel een beetje om lachen.sorry :9