Tilman Falt: "Rath níet de nieuwe ruiter van Totilas"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:14

TinekeHorses schreef:
Ja, dat had Paul zelf bekend gemaakt terwijl mevrouw Lindsenhoff het ontkende.. :?

En later werd dat wel weer bevestigd...

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:28

Owh, raar allemaal hoorr ;) :+

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:20

TinekeHorses schreef:
Ik denk dat ze zelf ook nog niet weten wie er op gaat rijden. :+

Dacht ik ook al :') Ik heb me ook maar op facebook aangemeld,maar snap er niks van. Heb ook gekeken op de pagina van Edward en totilas :)

Ketaki

Re: Tilman Falt: "Rath níet de nieuwe ruiter van Totilas"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:30

wat ik wel vreemd vind is indd dat totilas gewoon nog op de site van edward gal staat.

misschien dat hij hem gewoon blijft rijden, maar goed vind het allemaal maar vreemd.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:34

hippa schreef:
Nu het eindelijk bekend is dat hij verkocht is, kan ik het volgende zeggen wat ik afgelopen voorjaar al heb vernomen van een insider. Het was mij afgelopen voorjaar al bekend dat Totilas is verkocht met de afspraak dat Edward Kentucky nog met hem mocht rijden. Het moest echter stil gehouden worden, omdat Edward zich optimaal wilde voorbereiden op Kentucky. Na Kentucky zou het bekend gemaakt worden en zou Totilas overgaan naar de nieuwe eigenaar. De nieuwe bereider van Totilas is mij toen ook al bekend gemaakt, alleen hier doe ik nog geen uitspraken over, de nieuwe bereider is al wel genoemd in dit topic.

Het spijt me zeer, maar ik geloof hier niet heel erg veel van ;).
Waarom zouden ze het jou dan wel vertellen, als niemand het mag weten?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:12

_Daniquee schreef:
hippa schreef:
Nu het eindelijk bekend is dat hij verkocht is, kan ik het volgende zeggen wat ik afgelopen voorjaar al heb vernomen van een insider. Het was mij afgelopen voorjaar al bekend dat Totilas is verkocht met de afspraak dat Edward Kentucky nog met hem mocht rijden. Het moest echter stil gehouden worden, omdat Edward zich optimaal wilde voorbereiden op Kentucky. Na Kentucky zou het bekend gemaakt worden en zou Totilas overgaan naar de nieuwe eigenaar. De nieuwe bereider van Totilas is mij toen ook al bekend gemaakt, alleen hier doe ik nog geen uitspraken over, de nieuwe bereider is al wel genoemd in dit topic.

Het spijt me zeer, maar ik geloof hier niet heel erg veel van ;).
Waarom zouden ze het jou dan wel vertellen, als niemand het mag weten?

:')

Ik wacht maar gewoon af, aan speculeren hebben we toch niks..

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:21

"Ja ze hebben het mij ook verteld, maar ik mag niets zeggen...."

Lekker ongefundeerd }:0 ~~}>

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:26

@ Hippa dat was bij vele andere ook al bekend omdat veel insiders hun mond niet kunnen houden wat natuurlijk erg jammer is voor zo'n stal, wat betreft de ruiter daar kan je dan nu ook wel wat over loslaten want je komt ook stoer met je verhaal dat je het al wist naar voren.....

Emma

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:10

Scandicnr1 schreef:
@ Hippa dat was bij vele andere ook al bekend omdat veel insiders hun mond niet kunnen houden wat natuurlijk erg jammer is voor zo'n stal, wat betreft de ruiter daar kan je dan nu ook wel wat over loslaten want je komt ook stoer met je verhaal dat je het al wist naar voren.....

Emma

Dat kàn ze niet zeggen. Want als het dan uiteindelijk een andere ruiter blijkt te zijn, valt haar hele geloofwaardigheid qua berichtgeving weg....Zeggen dat je iets allang wist, is een stuk veiliger dan daadwerkelijk een gerucht de wereld in sturen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:14

Scandicnr1 schreef:
Emma

Zwaai zwaai totilas.
Die zien we nooit meer te-rug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:39

zipje71 schreef:
hippa schreef:

mmm aangezien je bereider schrijft, ga ik er maar van uit dat het een duitser wordt? :D

Oh, ik dacht de slager :+

Nee alle gekheid op een stokje, ik denk dat het niet ondenkbaar is dat de toekomstige ruiter nog niet gevonden is. Ik kan me zo voorstellen dat er mensen in de rij staan, maar dat het ook een zeer aantrekkelijke optie is voor de nieuwe eigenaar om hem vooral voor de dekdienst in te zetten (alleen al bij zijn eigen paarden), en om de sport op een lager pitje te zetten. Hij heeft zich tenslotte al bewezen.

En wie de ruiter ook wordt... die moet nog maar eens even net zo'n band zien te krijgen met het paard als meneer Gal, die het paard inmiddels door en door kent. Dat lijkt me geen simpele opgave.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:41

Ffortuna schreef:
[

En wie de ruiter ook wordt... die moet nog maar eens even net zo'n band zien te krijgen met het paard als meneer Gal, die het paard inmiddels door en door kent. Dat lijkt me geen simpele opgave.

Je moet uitkijken dat je paarden geen menselijke eigenschappen gaat toekennen. De band met een paard is ie zo vergeten, zolang hij zijn natje en droogje krijgt, zal het hem worst zijn of ie bij Edward of bij SChockemohle op stal staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:47

Nou, ik denk dat een ruiter en een paard wel degelijk een band/klik moeten hebben met het rijden. Het klikt of niet, ik denk dat dat niet uitmaakt of je op topniveau moet presteren of gewoon 'voor de lol' rijdt.
Qua 'op de grond' ben ik het helemaal met je eens hoor, het boeit een paard geen hol wie hem voert, als hij zijn eten maar krijgt.

En... ik ben echt de laatste die een paard menselijke eigenschappen toekent hoor! ;)

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:54

De ruiter moet inderdaad een klik hebben met het paard, maar moet het paard een klik hebben met de ruiter?

Ik geloof daar niet zo hard in. Als een ruiter zich aanpast aan het paard en deze op paardwijze benaderd dan is die klik er zo.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:07

[quote="Ffortuna"]
Oh, ik dacht de slager :+

_O-
Zo had ik mm nog niet gelezen. Maar ff voor degene die 'm niet snappen. Het is BerIJder

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:38

Scandicnr1 schreef:
Emma

Eerst zien, dan geloven :Y)

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:55

ik vind het rot dat toot verkocht is maar aan de andere kant... het is toch alleen maar mooier als edward met zijn nieuwe topper toot + z'n nieuwe ruiter/amazone verslaat?! dan hebben ze totilas maar nog geen fantastische gouden combinatie en dan balen dat ze edward er niet toch op gelaten hebben! ze komen er vanzelf wel achter dat het niet alleen maar om het paard gaat, ookal is toot wel een fantastisch mooi dier dan wil dat nogsteeds niet zeggen dat er een paard is dat kwalitatief in de buurt komt!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 00:08

Champie_Me schreef:
ik vind het rot dat toot verkocht is maar aan de andere kant... het is toch alleen maar mooier als edward met zijn nieuwe topper toot + z'n nieuwe ruiter/amazone verslaat?! dan hebben ze totilas maar nog geen fantastische gouden combinatie en dan balen dat ze edward er niet toch op gelaten hebben! ze komen er vanzelf wel achter dat het niet alleen maar om het paard gaat, ookal is toot wel een fantastisch mooi dier dan wil dat nogsteeds niet zeggen dat er een paard is dat kwalitatief in de buurt komt!

Oh, dat zou inderdaad prachtig zijn :D beetje onwerkelijk, maar zou wel top zijn!

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:13

_Daniquee schreef:
Scandicnr1 schreef:
Emma

Eerst zien, dan geloven :Y)

Ik hoop dat hij gewoon lekker in Harskamp blijft hoor maar ik vrees...... helaas.... ;(

Maar wat hippo zegt klopt wel het was al bekend bij een aantal paarden mensen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:19

Is het eigenlijk bekend waar het paard nu staat? Bij meneer Schockemöle op stal of nog in Harskamp?

magrietJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:20

Ik had inderdaad ook een tijd geleden al gehoord dat Tot verkocht zou worden. Het was toen echter nog niet geheel rond. P.S. heeft met mijn papa gesproken destijds

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:52

schreeuw niet te hard dat een paard zich niet kan hechten aan dingen. ik ken een paardje die zichzelf uitmergerde omdat hij last had van heimwee

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:38

Wat nu als Totilas niet meer hetzelfde gaat behalen als bij Edward Gal? Dan is de waarde van zo'n hengst gelijk een stuk minder en minder interessant voor de fokkerij. Of mag Edward hem dan opnieuw gaan rijden :D

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:22

SantaCruz schreef:
Wat nu als Totilas niet meer hetzelfde gaat behalen als bij Edward Gal? Dan is de waarde van zo'n hengst gelijk een stuk minder en minder interessant voor de fokkerij. Of mag Edward hem dan opnieuw gaan rijden :D

Nee dan is het niet goed, geld terug met aankoopbon erbij :+