Briljante Zenyatta vliegt naar overwinning nummer 19 *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alasse

Re: Briljante Zenyatta vliegt naar overwinning nummer 19 *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:26

All hail the queen! Ze doet het hem weer, prachtpaard is het toch. Ik duim ook voor de Breeders Cup, ze verdient het. <3

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:58

Suzz14 schreef:
Ahh wel zielig, die gene die de langste tijd 1e stond was op het laatst dat lieve paardje echt aan het meppen met die zweep...
medelijden... :(

Meeste van de tijd slaan ze op het dekje of op hun laars. Waardoor het lijkt alsof ze het paard vreselijk veel meppen.
Ze mogen maar een x-aantal tikken uitdelen het laatste stuk.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:00

blue_kim schreef:
Suzz14 schreef:
Ahh wel zielig, die gene die de langste tijd 1e stond was op het laatst dat lieve paardje echt aan het meppen met die zweep...

Meeste van de tijd slaan ze op het dekje of op hun laars. Waardoor het lijkt alsof ze het paard vreselijk veel meppen.

Niet helemaal, ze zwaaien er alleen maar mee, want op de laars en het dekje telt ook als slaan. Plus dat het dekje niet meer is als een lappie stof en de laarzen ook niet erg dik zijn is het niet aan te raden.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:07

Tosadog schreef:
@hestejente: ja 6 jaar is "oud" zeker voor een merrie die zo goed is.
Ze worden ook heel zorgvuldig weer afgetraind hoor, het zijn topsporters die langzaam moeten minderen.
Enne..volgens mij vinden veel renpaarden de "apres-ski" wel erg fijn hoor, elke dag lekker grazen in een weiland, topverzorging voor de rest van je leven (helaas is dit niet altijd zo bij de mindere goden in de renwereld) dus ik denk dat daar weinig bezwaren tegen zullen zijn..

Merrie's mogen tot hun 9de op de renbaan uitgebracht worden en vroeger was dit ook de eis van de goede merrie's om mee te gaan fokken. Ze moesten zonder enige beenproblemen tot hun 9de uitgebracht worden en dan pas mochten ze een veulentje krijgen.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:29

daffie1986 schreef:
Suzz14 schreef:

:+ Nah, toch lijkt het best sneu :P...
Maar idd op het dekje zie ik ook gewoon als op het paard zelf?
Achjaa..

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:41

blue_kim schreef:
Suzz14 schreef:

Dit was de quote van blue_kim, niet van mij. Ik kom zelf uit de rensport dus weet precies hoe het eraan toe gaat. Ze slaan dus niet op de laars of het dekje, ze zwaaien er mee en mogen maar een x aantal keer slaan

Cocodox

Re: Briljante Zenyatta vliegt naar overwinning nummer 19 *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:57

Ohh ja sorry foutje :oo!

ohh.. weer iets geleerd, blijkbaar.
Maar het ziet er zo naar uit dat ze echt het paard raken, maar dat ligt dan aan mij xD.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 00:01

Bekijk deze 2 filmpjes maar eens, je krijgt dan een vooraanzicht te zien van de laatste meters en kun je dus ook precies het zweepgebruik zien. Ergens aan het eind. Paard dat helemaal achteraan loopt met de geel/paars geblokte shirt en cap is er een van de oude renstal waar ik gewerkt heb. Is een filmpje van de Prix Quatar Arabian World Cup op de renbaan in parijs.

http://www.youtube.com/watch?v=itCKJmYyZY0
http://www.youtube.com/watch?v=DP09en206OA