WEG dressuur: Adelinde helemaal kapot na diskwalificatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:00

Jolliegirl schreef:
No way dat dit photoshop is... :n :n :n
Deze foto's vallen niet te verdedigen imo.

Maar dat maakt het niet minder erg wat er gebeurt is vandaag.

waarom de foto's verdedigen??? Hij heeft op zijn tong gebeten en bloed het is vreselijk maar het is zo het overkomt meer ruiters hoor ze hoeft zich echt niet te verdedigen.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:00

Jolliegirl schreef:
Je zegt het helemaal juist : Dan ligt het niet aan de SOORT kauwgum. Maar WEL dat je kauwgum in je mond hebt :)
Want nee, zonder iets in mijn mond, bijt ik niet op mijn tong.
Heb ook nog nooit een paard zonder bit met bloed in de mond gezien door tongbijten.

Dit zal een oorzaak hebben.
Verder geen zin in die discussie, is dit topic niet voor bedoeld, en ieder z'n mening.
Vind het voor adelinde al erg genoeg. Maar jammer en helaas dit zijn de regels.

Je hebt geen zin in discussie waarom reageer je dan überhaupt hier?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:03

Moderatoropmerking:
Omdat sommige mensen blijkbaar niet goed lezen hier nog maar een keer. Het is niet de bedoeling om in dit topic te gaan discusseren over trainingsmethodes, wel of niet afgunst van bokkers, foto's te plaatsen en alles wat nog meer off topic is. Vanaf hier worden dit soort berichten verwijderd en lopen de mensen die toch doorgaan het risico op sancties

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:03

Wat jammer dat er zo'n discussie moet ontstaan. onzinnig ook.

Dit kan iedereen gebeuren, maar Adelinde heeft wel ontzettend veel pech dat het tijdens WEG moet gebeuren. Heel veel sterkte voor deze geweldige sportvrouw met haar even geweldige paard!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:05

Ja, heel jammer. Na zo'n lange tijd van trainen en voorbereiden.
Moet je je eens voorstellen wat ze hiervoor heeft gedaan en ook gelaten!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:08

KarinvdM schreef:
Ja, heel jammer. Na zo'n lange tijd van trainen en voorbereiden.
Moet je je eens voorstellen wat ze hiervoor heeft gedaan en ook gelaten!

Inderdaad en geld, ze was mijn favoriet voor de WEG..
Helaas, maar ik weet zeker dat haar tijd nog wel komt!

Misschien doet ze de volgende keer wel mee in de springring :D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:15

Echt heel naar voor d'r zeg dit gun je niemand.
En bloed in de mond overkomt mij ook wel eens mijn merrie knarst nogal eens en bijt dan op de tong en/of wang dus dat hoeft niks met bitten of stanggebruik te maken te hebben.
Mijn merrie lukt het zelfs op een simpel trensje.
Laatst bijgewerkt door Tooske op 28-09-10 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:15

ik vind het erg sneu voor Adelinde dat het haar juist nu moest overkomen dat Parzival op zijn tong beet, ik kan niet anders dan haar sterkte wensen

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:24

Jeetje wat een discussie weer. Het is gewoon hartstikke sneu voor Adelinde. Dit gun je niemand op zo'n belangrijke wedstrijd. Echt jammer.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:33

Shahazai schreef:
Trouwens, we lopen altijd allemaal over hoe we niet de goeroes achterna moeten lopen, vooral "traditionals" schijnen dat goed te kunnen roepen, maar wat doen jullie hier dan?

Voor jou idem. ook jij hebt kennelijk geen enkel greintje respect in je lijf. Niemand loopt hier iets achterna. Iemand die topsport beoefent heeft op het moment supreme HELE domme pech, en daar kunnen zich een hoop bokkers die zich ook (fanatiek) met dressuursport bezighouden goed in inleven wat voor een teleurstelling dat voor haar moet zijn. Daar gaat het om.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:33

Jeetje wat erg.... Arme adelinde... dit wens je niemand toe :n

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:34

Echt vreselijk sneu voor haar...

Vorige week beet mijn paard op zijn tong toen hij een pluk hooi uit zijn hooinet pakte, hij trok even een gekke bek en at toen weer verder, hij had geen bit in en dus ook geen schuim aan zijn mond, dus je zag er verder weinig van, maar ook zonder stress kan een paard wel op zijn tong bijten, het blijft een dier en geen robot!!

geerke

Re: WEG dressuur: Adelinde helemaal kapot na diskwalificatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:46

wat vreselijk triest voor haar!
Een tong is een heel sterk doorbloed stuk spier...een piepklein wondje lijkt daarom erger dan het is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:51

Jups als dat gaat bloeden wordt het bloed er ook meteen uitgepompt, en dat van water en bloed, dat is wel een beetje zo hoor. Pak maar eens een grote pot witte verf en doe daar eens rood pigment in, zul je hard schrikken hoe weinig je nodig hebt om knalrood te maken.
Schuim is al helemaal erg.

Zonde voor adelinde.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:51

wat een sterk en tegelijkertijd gedesillusioneerd interview op paardensporttv zeg, complimenten!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:56

Lielle schreef:
wat een sterk en tegelijkertijd gedesillusioneerd interview op paardensporttv zeg, complimenten!

Nogmaals wat een topwijffie!!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:57

Shahazai schreef:
Trouwens, we lopen altijd allemaal over hoe we niet de goeroes achterna moeten lopen, vooral "traditionals" schijnen dat goed te kunnen roepen, maar wat doen jullie hier dan?

Ik ben helemaal geen fan van Adelinde en Parcival. Vind het eigenlijk niet eens zo'n aantrekkelijk paard. Gewoon mijn smaak niet, want ik zie heus wel hoe goed ze zijn. Dus het heeft helemaal niks met goeroes achternalopen te maken. Maar met normaal medemenselijkheid. Als een ander iets naars overkomt, ga je op dat moment geen nare natrappende opmerkingen maken. Maakt niet uit wat je van die persoon vind, dat doe je gewoon niet. Noem het respect, normen & waarden of opvoeding.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:59

Amen
Het is gewoon een vreselijke teleurstelling als je samen met je paard, je team, je omgeving en je familie werkt naar zo'n groot toernooi en dan wordt je na 1 minuut gediskwalificeerd. Een hele bittere pil.
:(:)

pamela25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 08:21

Balen voor haar
maar wel goed zat ze ER op letten
kan ook door die strang en trens komen!!!!!!
beter dat ze daar op letten helemaal top!!!!!
je ziet wel eens filmpjes van dressuur en rot stang en trens :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:44

Paardnmens en Ayasha, daar gaat het hier toch helemaal niet om. Het gaat erom dat dit vreselijk is voor Adelinde, dit wens je niemand toe, zelfs je ergste vijand niet! Die discussie over bitten en handen hoort hier helemaal niet :n

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:45

vreselijk voor Adelinde :\ na zo'n lange voorbereiding en zelfs wel een medaille in zicht zo'n vreselijk besluit. Wat moet dit verschrikkelijk voor haar en haar team zijn.. Mijn steun gaat uit naar Adelinde en haar moeder, die hier zo lang naar uitgekeken hebben. Parzival en Adelinde zijn toppers, dit ongeval kun je hen niet verwijten, dat overkomt in dit geval de besten!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:59

Relaxed schreef:
Paardnmens en Ayasha, daar gaat het hier toch helemaal niet om. Het gaat erom dat dit vreselijk is voor Adelinde, dit wens je niemand toe, zelfs je ergste vijand niet! Die discussie over bitten en handen hoort hier helemaal niet :n

ik verdedig haar net en antwoord op paardnmens gezien haar reactie naar mij gericht was. Kan haar ook gewoon gelijk geven als je dat liever hebt. :+

Datk het klote vind voor haar hebk al eerder gezegd. Wat mij betreft had Adelinde verdiend om het te winnen, niet om na een minuut uitgesloten te zijn :(:)

Edit: maar goed, laat maar l*llen. Ik zal me niet meer moeien. :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 13:58

Het is natuurlijk zonde maar denk niet dat de reactie's zo positief waren geweest als het om een minder bekende ruiter ging of over een ander land. Maar goed dat is ieder voor zich.
On geacht of het paard nou op z'n tong had gebeten door het bit of niet. Als het om kampioenschappen gaat is iedereen ineens heel anders zeker als het om eigen land gaat.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:01

Jeetje, wat ontzettend sneu :(:) Dit gun je natuurlijk niemand, maar dat het juist Adelinde overkomt, verdorie!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:13

Tigra_ schreef:
Het is natuurlijk zonde maar denk niet dat de reactie's zo positief waren geweest als het om een minder bekende ruiter ging of over een ander land. Maar goed dat is ieder voor zich.

Nee, dat denk ik niet helemaal... Als het om een ruiter van een ander land zou gaan had ik mij evengoed goed kunnen inleven in de teleurstelling die die ruiter dan zou moeten ondergaan. En dan zou ik het ook niet in mijn hoofd halen om ongenuanceerd en ononderbouwd maar te gaan speculeren dat het door het bit, de training of whatever zou komen.

Als je op zo'n evenement mag starten dan heb je als ruiter al een hele lange weg achter de rug, daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Hoe sneu is het dan als je zulke domme pech hebt... Want dat is het, domme pech dat hij zich net even op zijn tong moet bijten. Als je met paarden te maken hebt kan je dat nu eenmaal overkomen. Of dat ze zomaar ineens een keer de tong over het bit gooien (zoals Imke overkwam op de OS) Of zich verstappen (zoals Adelinde in Las Vegas overkwam en Edward Gal voor de OS toen Lingh zich verstapte op de laadklep) Dat is zuurder dan zuur. Zij zijn profs en zullen echt niet, maar dan ook niets aan het toeval overlaten. Als het zulks overkomt dan is dat domme pech en geen gevolg van slecht rijden, onkunde, onzorgvuldigheid of wat dan ook. Daarvoor staat er teveel op het spel, en zijn er teveel mensen bij betrokken om alles in goede banen te leiden en het paard optimaal aan de start te laten komen (zoals bondcoachers, grooms, veeartsen etc)

Verder vind ik het inderdaad wel extra treurig dat het om Adelinde gaat omdat ik haar gewoon een hele sympatieke amazone vind, en ik vind haar een heel goed voorbeeld van hoe je als eenvoudige basisruiter met een modaal inkomen self made en op eigen kracht (zonder hulp van een rijke papa of mama) aan de top kan komen. Daarom had ik haar des te meer het succes gegund op dit evenement.