Stamboekvoorzitter EASP chanteert PVE met executie paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:27

Ligt er aan wie de meeste klanten heeft..

Vroeger zat een gedeelte van dat spul op de NDR-Renbaan, totdat Ladbroke het overnam. ...later ging men de warmbloed sector in. :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:32

Asyaa schreef:
Moeni11 schreef:
Ik ga daar niet voor tekenen hoor.
Die paarden merken er niets van dat ze geslacht worden en er zijn toch meer dan zat beesten dus.

My thoughts :)

Weet je, als je als paard zo'n malloot van een eigenaar hebt die de dood van zijn paarden voor zijn eigen gewin in wil zetten, dan denk ik zelfs dat de dieren beter af zijn..

Even heel cru gezegd..

Wat een ontzettend vreemde man..

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:34

Tallie1979 schreef:
[Weet je, als je als paard zo'n malloot van een eigenaar hebt die de dood van zijn paarden voor zijn eigen gewin in wil zetten, dan denk ik zelfs dat de dieren beter af zijn..

Hoeveel verzekerde paarden worden er afgemaakt of verongelukken..Kom op wordt wakker.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:34

Suzanne F. schreef:
haan schreef:
Ik kraak zijn paard niet geheel af, maar ik moest me wel inhouden om geen hasses te typen in plaats van hoofd ;)

Hm beetje wel eens..... het is meer hoofd dan paard... :o
Maar goed. Waarom moeten er foto's van lelijke paarden geplaatst worden? Het gaat toch om hem en zijn uitspraken?

Dan kan je nog beter een foto van de meneer in kwestie plaatsen, dan weet ik dat als ik hem op straat tegen kom, ik hem een skup tegen de schenen mag geven! :D

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:36

ceasario schreef:
Tallie1979 schreef:
[Weet je, als je als paard zo'n malloot van een eigenaar hebt die de dood van zijn paarden voor zijn eigen gewin in wil zetten, dan denk ik zelfs dat de dieren beter af zijn..

Hoeveel verzekerde paarden worden er afgemaakt of verongelukken..Kom op wordt wakker.

Dan is hij toch geen haar beter als al die mensen waar hij constant tegenaan schopt?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:37

Bokt heeft Totaal aantal leden 144.719

Dan kun je wel blijven schoppen. :9

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:40

ceasario schreef:
Tallie1979 schreef:

Dat weet ik wel hoor ;) Maar je begrijpt toch wel dat mijn opmerking even vanuit emotie gedacht was? :)

Paarden die het slecht hebben of die slecht behandeld worden, kunnen beter dood zijn..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Stamboekvoorzitter EASP chanteert PVE met executie paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:49

Ik wil trouwens Bojar graag voor de slachtprijs overnemen :+: Wat een geweldig paard!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:49

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een flink aantal posten verwijderd. Dit topic is niet bedoelt om de stamboekvoorzitter van het EASP maar eens lekker af te zeiken of vreselijke dingen toe te wensen. Het is ook niet de bedoeling om met zogenaamde grappige foto's compleet off topic te gaan. Dit soort posten worden dus verwijderd en indien ze na deze moderatorwaarschuwing nogmaals voorkomen dan dreigen er ook sancties.

HermanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:08

Waar lopen zijn hengsten eigenlijk? Weet iemand dat?
Eerder werden er toch hengsten uit gebracht door Suzan Houtzeel? Ik hoor er nog maar vrij weinig van..

En er is nog een dressuur amazone die ze uit brengt, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:09

Blijkbaar lopen er 2 in duitsland 'ergens', en eentje is foetsie.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:10

Cindy Schelvis brengt wat paarden voor hem uit dacht ik.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:33

besita schreef:
Moeni11 schreef:
Lijkt veel op Pronto.

nee Pronto heeft de merrie niet veel eer aan gedaan .. die was stukken beter ..maar hij wilde natuurlijk dat kotselijke EV bloed eruit fokken

Tuurlijk, al het EV eruit...........is ie helemaal niet meer vooruit te fikken :+

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:35

Volgens opgestelde statuten dient Karel minimaal 100 merries en 15 dekhengsten in het stamboek te hebben om een stamboek staande te houden.
Of deze statuten daadwerkelijk (notarieel/juridisch) zijn goedgekeurd is even niet van belang.

Vaak worden overleden hengsten niet eens geregistreerd als zijnde "overleden" en zo kan men sjoemelen met het minimaal verplicht aantal paarden voor een stamboek. Wie controleerd dit administratief?
Wie bekijkt dit bij de betreffende paarden? Ook de geexporteerde paarden?
Hier het gesprek van de dag. Gezien het gesodemieter van KdL in het verleden en heden.

Stof voor mensen om over na te denken voor wat betreft de volgende zaken:
- zijn er daadwerkelijk zoveel paarden (opgenomen in het EASP) door een NEUTRALE inspecteur te bezichtigen? Leven deze paarden nog en zijn deze ook echt te controleren bij de geregistreerde eigenaren?

- zijn de papieren, registratiedocumenten en paspoorten AANWEZIG bij het betreffende paard? Of dwalen deze "ergens"?
- kloppen de chipnummers van bovengenoemde paarden? Is het paard daadwerkelijk het paard op het papier?

- is het van toepassing dat paarden, die eventueel afgemaakt zouden worden, momenteel slecht presteren als dekhengst of sportpaard?
- bij welke verzekeringsmaatschappij zijn deze paarden ondergebracht?
- welke inspecteur heeft in het verleden groen licht gegeven om deze paarden te verzekeren? Is dit steeds eenzelfde inspecteur geweest? Wie?

HermanR schreef:
Laatst bijgewerkt door VDB op 15-09-10 16:37, in het totaal 2 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:38

Edit: betreffende opmerkingen zijn al verwijderd.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:54

ceasario schreef:
Inderdaad die dreigaktie dan spoor je niet zou je denken..

Maar die lieden van de Overheid en bepaalde stamboeken ook niet..
Zij leggen gewoon een uitspraak van het Europees gerechtshof naast zich neer..

Nu maak je alleen wel een vergissing. Er is geen uitspraak van het Europese Hof! Er is een uitspraak van een Nederlandse rechtbank dat het PVE de Europese regelgeving moet respecteren en daarom de aanvraag opnieuw moest boordelen. Dat hebben ze gedaan en daar kwam o.a. uit dat er voor de bewuste paarden al een stamboek is. Namelijk het NRPS. Niet zo vreemd als je bedenkt dat Karel één van de oprichters is.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:59

janderegelaa schreef:
ceasario schreef:
Inderdaad die dreigaktie dan spoor je niet zou je denken..

Maar die lieden van de Overheid en bepaalde stamboeken ook niet..
Zij leggen gewoon een uitspraak van het Europees gerechtshof naast zich neer..

Nu maak je alleen wel een vergissing. Er is geen uitspraak van het Europese Hof! Er is een uitspraak van een Nederlandse rechtbank dat het PVE de Europese regelgeving moet respecteren en daarom de aanvraag opnieuw moest boordelen. Dat hebben ze gedaan en daar kwam o.a. uit dat er voor de bewuste paarden al een stamboek is. Namelijk het NRPS. Niet zo vreemd als je bedenkt dat Karel één van de oprichters is.

Dat maakt de zaak wel anders.

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:04

Dus er is al een stamboek?
zoals ik al zei, wissel Sport voor Basis om en je hebt een heel nieuw stamboek.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:07

Ussiethree schreef:
Dus er is al een stamboek?
zoals ik al zei, wissel Sport voor Basis om en je hebt een heel nieuw stamboek.

Dan nog is er al een stamboek. Karel dacht de regels te omzeilen door ipv arabier, Shagya in te vullen maar dat wordt in Nederland gewoon als arabier gezien. En daarom: NRPS!

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:12

Op die manier. Ik snapte er al niet veel van. Ik vind die wereld zo ondoorzichtig, maar door dit voorval begrijp ik er wat meer van.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:33

ik denk trouwens dat aan de norm van 100 merrie's en 15 hengsten makkelijk voldaan is.
Ik heb mijn merrie sowieso bij het EASP ingeschreven, evenals de drie veulens die zij gekregen heeft de afgelopen jaren.
Ik ben 2 keer op de stambokekeuring geweest en er liepen redelijk wat dieren rond.

En het geneuzel over het NRPS. Ik ben geen NRPS fan, vindt het een allegaartje van van alles zonder fokdoel.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:39

en dat is het EASP niet dan ??
er werd zelfs één of andere Frederikborger gekeurd

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:40

De Lange stond toch ook aan de wieg van het NRPS

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:55

Het lijkt wel of je het over het KWPN hebt..
Daar stonden ook paarden in die ik al 10 jaar niet meer in bezit had..
Ik denk dat het PVE mankracht te kort komt om alle stamboeken op onderstaande te checken..
Want wat is het toch een rotzooitje in dat paardenwereldje. |(

Zo ging men ook tekeer over het AES in het verleden.. :(:)

VDB schreef:
Volgens opgestelde statuten dient Karel minimaal 100 merries en 15 dekhengsten in het stamboek te hebben om een stamboek staande te houden.
Of deze statuten daadwerkelijk (notarieel/juridisch) zijn goedgekeurd is even niet van belang.

Vaak worden overleden hengsten niet eens geregistreerd als zijnde "overleden" en zo kan men sjoemelen met het minimaal verplicht aantal paarden voor een stamboek. Wie controleerd dit administratief?
Wie bekijkt dit bij de betreffende paarden? Ook de geexporteerde paarden?
Hier het gesprek van de dag. Gezien het gesodemieter van KdL in het verleden en heden.

Stof voor mensen om over na te denken voor wat betreft de volgende zaken:
- zijn er daadwerkelijk zoveel paarden (opgenomen in het EASP) door een NEUTRALE inspecteur te bezichtigen? Leven deze paarden nog en zijn deze ook echt te controleren bij de geregistreerde eigenaren?

- zijn de papieren, registratiedocumenten en paspoorten AANWEZIG bij het betreffende paard? Of dwalen deze "ergens"?
- kloppen de chipnummers van bovengenoemde paarden? Is het paard daadwerkelijk het paard op het papier?

- is het van toepassing dat paarden, die eventueel afgemaakt zouden worden, momenteel slecht presteren als dekhengst of sportpaard?
- bij welke verzekeringsmaatschappij zijn deze paarden ondergebracht?
- welke inspecteur heeft in het verleden groen licht gegeven om deze paarden te verzekeren? Is dit steeds eenzelfde inspecteur geweest? Wie?

HermanR schreef:

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:25

KWPN zou zoiets niet durven, gelukkig.
Ze zijn blij dat de K (Koninklijk) ervoor is komen te staan.
Zodra ze ook met foute zaken bezig zijn, vergelijkbaar met KdL, raken zijn ze de K kwijt en zal dit stamboek alleen maar WPN heten.

;-)

ceasario schreef:
Het lijkt wel of je het over het KWPN hebt..