Vroeger zat een gedeelte van dat spul op de NDR-Renbaan, totdat Ladbroke het overnam. ...later ging men de warmbloed sector in.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Asyaa schreef:Moeni11 schreef:Ik ga daar niet voor tekenen hoor.
Die paarden merken er niets van dat ze geslacht worden en er zijn toch meer dan zat beesten dus.
My thoughts
Suzanne F. schreef:haan schreef:Ik kraak zijn paard niet geheel af, maar ik moest me wel inhouden om geen hasses te typen in plaats van hoofd
Hm beetje wel eens..... het is meer hoofd dan paard...![]()
Maar goed. Waarom moeten er foto's van lelijke paarden geplaatst worden? Het gaat toch om hem en zijn uitspraken?
ceasario schreef:Tallie1979 schreef:[Weet je, als je als paard zo'n malloot van een eigenaar hebt die de dood van zijn paarden voor zijn eigen gewin in wil zetten, dan denk ik zelfs dat de dieren beter af zijn..
Hoeveel verzekerde paarden worden er afgemaakt of verongelukken..Kom op wordt wakker.
ceasario schreef:Tallie1979 schreef:[Weet je, als je als paard zo'n malloot van een eigenaar hebt die de dood van zijn paarden voor zijn eigen gewin in wil zetten, dan denk ik zelfs dat de dieren beter af zijn..
Hoeveel verzekerde paarden worden er afgemaakt of verongelukken..Kom op wordt wakker.
HermanR schreef:Waar lopen zijn hengsten eigenlijk? Weet iemand dat?
ceasario schreef:Inderdaad die dreigaktie dan spoor je niet zou je denken..
Maar die lieden van de Overheid en bepaalde stamboeken ook niet..
Zij leggen gewoon een uitspraak van het Europees gerechtshof naast zich neer..
janderegelaa schreef:ceasario schreef:Inderdaad die dreigaktie dan spoor je niet zou je denken..
Maar die lieden van de Overheid en bepaalde stamboeken ook niet..
Zij leggen gewoon een uitspraak van het Europees gerechtshof naast zich neer..
Nu maak je alleen wel een vergissing. Er is geen uitspraak van het Europese Hof! Er is een uitspraak van een Nederlandse rechtbank dat het PVE de Europese regelgeving moet respecteren en daarom de aanvraag opnieuw moest boordelen. Dat hebben ze gedaan en daar kwam o.a. uit dat er voor de bewuste paarden al een stamboek is. Namelijk het NRPS. Niet zo vreemd als je bedenkt dat Karel één van de oprichters is.
VDB schreef:Volgens opgestelde statuten dient Karel minimaal 100 merries en 15 dekhengsten in het stamboek te hebben om een stamboek staande te houden.
Of deze statuten daadwerkelijk (notarieel/juridisch) zijn goedgekeurd is even niet van belang.
Vaak worden overleden hengsten niet eens geregistreerd als zijnde "overleden" en zo kan men sjoemelen met het minimaal verplicht aantal paarden voor een stamboek. Wie controleerd dit administratief?
Wie bekijkt dit bij de betreffende paarden? Ook de geexporteerde paarden?
Hier het gesprek van de dag. Gezien het gesodemieter van KdL in het verleden en heden.
Stof voor mensen om over na te denken voor wat betreft de volgende zaken:
- zijn er daadwerkelijk zoveel paarden (opgenomen in het EASP) door een NEUTRALE inspecteur te bezichtigen? Leven deze paarden nog en zijn deze ook echt te controleren bij de geregistreerde eigenaren?
- zijn de papieren, registratiedocumenten en paspoorten AANWEZIG bij het betreffende paard? Of dwalen deze "ergens"?
- kloppen de chipnummers van bovengenoemde paarden? Is het paard daadwerkelijk het paard op het papier?
- is het van toepassing dat paarden, die eventueel afgemaakt zouden worden, momenteel slecht presteren als dekhengst of sportpaard?
- bij welke verzekeringsmaatschappij zijn deze paarden ondergebracht?
- welke inspecteur heeft in het verleden groen licht gegeven om deze paarden te verzekeren? Is dit steeds eenzelfde inspecteur geweest? Wie?HermanR schreef:Waar lopen zijn hengsten eigenlijk? Weet iemand dat?