Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Silass schreef:chb schreef:Als iedereen nu eens minder vlees in zijn algemeen ging eten. Waarom moeten we elke dag een lerp vlees op ons bord hebben??
Al mijn dieren worden thuis ingeslapen, in hun eigen omgeving.
Inderdaad, een vegaburgertje is ook heerlijk hoor!
GamblersCup schreef:Ireen_ schreef:maar die indianenverhalen over inslapen kloppen ook niet helemaal.
Die zogenaamde "indianenverhalen" zijn de ervaringen van mensen met hun paarden...

Illusion schreef:Ik denk niet dat dierenartsen zomaar ''te weinig'' geven of er iets ''wordt overgeslagen'' natuurlijk kan er een foutje gemaakt worden, maar het lijkt me gewoon niet dat DA's te weinig gaan geven o.i.d. zoiezo waar is het goed voor, en volgens mij(correct me if i'm wrong) kunnen ze er ook nog eens een dikke boete voor krijgen als ze vaak grove fouten maken door bijv. te weinig te geven wbt het inslapen van paarden?
easygoing schreef:Dat vind ik altijd zo apart he.
Mensen vinden het dieronvriendelijk om een paard in te laten slapen omdat veel paarden zouden vechten tegen de "spuit" (de narcose dan wel te verstaan)maar op het moment dat hun paard een operatie zou moeten ondergaan dan is dat vechten ineens helemaal niet erg.Beetje krom.
Illusion schreef:Ik denk niet dat dierenartsen zomaar ''te weinig'' geven of er iets ''wordt overgeslagen'' natuurlijk kan er een foutje gemaakt worden, maar het lijkt me gewoon niet dat DA's te weinig gaan geven o.i.d. zoiezo waar is het goed voor, en volgens mij(correct me if i'm wrong) kunnen ze er ook nog eens een dikke boete voor krijgen als ze vaak grove fouten maken door bijv. te weinig te geven wbt het inslapen van paarden?

Illusion schreef:easygoing schreef:Dat vind ik altijd zo apart he.
Mensen vinden het dieronvriendelijk om een paard in te laten slapen omdat veel paarden zouden vechten tegen de "spuit" (de narcose dan wel te verstaan)maar op het moment dat hun paard een operatie zou moeten ondergaan dan is dat vechten ineens helemaal niet erg.Beetje krom.
heb je ooit een paard zien vechten tegen de dood?
en waar zie je ergens staan dat vechten tegen een narcose niet erg is, dat lijkt me nou ook geen fijn gezicht, maar imo toch wel iets anders als vechten tegen de dood..

Illusion schreef:Citaat:Waarvoor ehmm kostenbesparing en die boete ach wie controleert of ze te weinig geven?
dit kun je volgens mij gewoon laten dmv. bloed, wel zsm. natuurlijk. ik heb 't ooit ergens gelezen of gehoord, maar weet 't verder ook niet
) 

Ireen_ schreef:Mijn (vorige) dierenarts vertelde ook nog nooit een paard te hebben zien vechten, het schijnt zelfs haast onmogelijk te zijn als het netjes gedaan wordt. Je leest wel eens verhalen van paarden die een kwartier lang vechten en weer opspringen, dan is er gewoon geen narcose gebruikt. Tegen voldoende narcose kun je helemaal niet vechten!
Mijn pony was een vechter in de diepste zin van het woord, psychisch gezien dan.. lichamelijk kon ze niet meer, maar het inslapen verliep eigenlijk perfect, heel rustig. Ik heb geen moment angst gezien bij haar en het ging heel snel.
De bedoeling is ook altijd geweest dat ze thuis zou inslapen, maar die keuze heb ik niet kunnen maken, het is in Utrecht gebeurd.
Ik ben niet tegen slachten hoor, ieder zijn keuze, maar die indianenverhalen over inslapen kloppen ook niet helemaal.

kyrkelover schreef:Uhm we dwalen hier eigenlijk wel van het artikel af.
Het gaat niet om het slachten vs euthenaseren, maar over het feit dat slachters ook gevoel hebben en er veel meer bij komt kijken bij het beroep slachter als de meeste mensen denken.
Oftewel dat je bijvoorbeeld ook de mensen moet kunnen steunen e.d.

kyrkelover schreef:Uhm we dwalen hier eigenlijk wel van het artikel af.
Het gaat niet om het slachten vs euthenaseren, maar over het feit dat slachters ook gevoel hebben en er veel meer bij komt kijken bij het beroep slachter als de meeste mensen denken.
Oftewel dat je bijvoorbeeld ook de mensen moet kunnen steunen e.d.
easygoing schreef:Illusion schreef:omdat je tijdens een operatie geen fatale spuit krijgt misschien.
Dus het zogenaamde vechten is niet erg als je paard een operatie moet ondergaan want omdat hij er dan beter van zou moeten worden (en de eigenaar uiteindelijk ook)is het ineens niet zielig?
8nnemiek schreef:Volgens mij had je dat al eerder gepost..
Ik blijf erbij, de dierenarts heeft (misschien wel per ongeluk) het verkeerde middel gegeven, of een totaal verkeerde dosis. Want bij een middel dat goed op de spieren inwerkt KAN het hart gewoonweg niet blijven kloppen.