Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mistral69 schreef:Marjoow schreef:Nou, schaaldieren ook niet hoorKreeften en krabben gaan levend het kokende water in
ja dit is eigenlijk het zelfde als die puppies die in het water worden gegooid door dat ongevoelig mens
of heb is dat niet zo?
Silass schreef:Marjoow schreef:Jij reageert ook totaal vanuit je emotie.
Een paard slachten, vind ik diervriendelijker dan een paard in laten slapen. Waarom? Omdat paarden vechten tegen de spuit, en tegen de vloeistof. Een kogel door zijn hoofd, is hard, maar hij is wel in 1x dood. Geen stress, geen gevecht. Bang, klaar.
Dat is zeker niet altijd zo hoor, ik heb met heel veel rust en zonde stres afscheid kunnen nemen van mijn pony die een spuitje gekregen heeft. Maar zoals ik al zei, ik vind de slager niet verschrikkelijk, voor als het écht nodig is, maar wel voor afgedankte gezonde dieren.
HRE schreef:Mistreal; Paard word netjes naar binnen gebracht word vast gezet, krijg nog even een praatje van de slager een aai over zn hoofd en het dier is weg. (Er was een topic over een paarden slager en daar waren bokkers geweest). Dier heeft totaal geen pijn.
Asyaa schreef:Marjoow schreef:Nou, schaaldieren ook niet hoorKreeften en krabben gaan levend het kokende water in
Tegenwoordig niet altijd meer. Er word soms een mespunt in de hersenen gezet zodat ze hersendood zijn en direct erna gaan ze de pan in.
Jilletje schreef:Het is paard waardiger om het af te maken, de eeuwige handel....dat vind ik sneu.
is dat dan zo leuk voor het paard?? van eigenaar naar ponnyclub naar eigenaar en ga zo maar door.
ook zal de markt gezonder worden als er veel van 'deze' paarden verdwijnen.
mistral69 schreef:oke er moet soms een paard geslacht worden
vind belangrijk dat dit diervriendelijk gebeurd
maar hoe gaat dat eigenlijk?
ga er niet naar kijken want dat kan ik echt niet zien!
mistral69 schreef:Asyaa schreef:Tegenwoordig niet altijd meer. Er word soms een mespunt in de hersenen gezet zodat ze hersendood zijn en direct erna gaan ze de pan in.
ja je zou zelf maar in koend water worden gegooid
vreselijk toch net als die puppies
mistral69 schreef:oke er moet soms een paard geslacht worden
mistral69 schreef:Asyaa schreef:
Tegenwoordig niet altijd meer. Er word soms een mespunt in de hersenen gezet zodat ze hersendood zijn en direct erna gaan ze de pan in.
ja je zou zelf maar in koend water worden gegooid
vreselijk toch net als die puppies
Citaat:De verleiding om te gaan fokken werd groter, ook voor hobbyisten die het niet van de peperdure topsportpaarden moeten hebben, maar van de recreatie. Behalve om te vervangen en te verbeteren, werd er vooral gefokt om te vermeerderen.
Silass schreef:Dat paarden die écht wat mankeren bij de slager eindigen oke, maar ik vind dat mensen hier in dit toppic zo respectloos over hun dier praten, echt walgelijk .. Alsof t dier een gebruiksvoorwerp is. Zulke mensen zouden een andere hobby moeten kiezen.
Een slager die staat te springen en te juigen om dieren dood te mogen maken vind ik overerigens ook verschrikkelijk klinken. Die geeft ook duidelijk niet om de dieren, en kijkt enkel naar het geld. Ik vind dan ook dat een slager geen gezonde paarden af zou mogen maken, maar enkel dieren die echt niet meer te redden zijn.
En ja ik ben ook vega, dus ik eet geen vlees van geen enkel dier. Ik heb respect voor elk levend wezen.
Janine1990 schreef:mistral69 schreef:oke er moet soms een paard geslacht worden
Zoek op youtube, het duurt nog geen 3 seconden. Slacht verder is niet echt interessant. Leeg laten lopen, villen, e.d.
Paard krijgt pin door het hoofd, is hersendood en zakt meteen in elkaar omdat de hersenen de spieren e.d. niet meer kan aansturen.
Dit alles gebeurd in minder dan een halve seconde.
Je ziet het paard nog wat spiertrekkingen vertonen, maar dat doen mensen ook als ze dood zijn.
Marjoow schreef:Of een kip die zonder kop doorloopt, komt door de adrenaline
Mistral_Bink schreef:Jilletje schreef:Het is paard waardiger om het af te maken, de eeuwige handel....dat vind ik sneu.
is dat dan zo leuk voor het paard?? van eigenaar naar ponnyclub naar eigenaar en ga zo maar door.
ook zal de markt gezonder worden als er veel van 'deze' paarden verdwijnen.
Dus een kind die zijn ouders kwijt raakt en van pleeg gezin naar pleeg gezin gaat kan ook maar beter worden afgemaakt??
er zijn zat paarden die van de ene baas naar de andere baas nog steeds een perfect leven hebben! het is niet leuk dat ze altijd maar weer worden verkocht, maar toch denk ik dat ze liever lekker op het land staan met soort genoten en dan overdag een uurtje worden mee geplukt om iets te doen.
Vind je het ene paard anders als het andere? is allebei van vlees en bloed toch?
Mistral_Bink schreef:er zijn zat paarden die van de ene baas naar de andere baas nog steeds een perfect leven hebben! het is niet leuk dat ze altijd maar weer worden verkocht, maar toch denk ik dat ze liever lekker op het land staan met soort genoten en dan overdag een uurtje worden mee geplukt om iets te doen.
Vind je het ene paard anders als het andere? is allebei van vlees en bloed toch?