Britse Prins Harry geeft paard tot bloedens toe de sporen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:42

Iedereen lijkt hier de opvatting te hebben dat sporen er zijn om het paard vooruit te rijden... Wel, kijk eens naar bepaalde disciplines: sporen worden heel vaak gebruikt als "stuur" op het paard, om snellere wendingen en dergelijke te maken, om makkelijker zijgangen te maken.
Dus de opmerking dat die paarden heet zat zijn is een beetje kort door de bocht...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:54

Voltigeur schreef:
Abeltje77, jouw opmerking heeft totaal niks bijgedragen aan dit topic.
En jij kan vinden wat je wil, maar op de 3 foto's is er 1 keer een close up van een been te zien, 1 keer de prins en 1 keer de prins en nog een andere ruiter die je enkel op de rug kan zien. Nu vraag ik mij af hoe jij in godsnaam mensen kan beoordelen aan de hand van dergelijke foto's...
Ik heb de goeie gewoonte aangenomen om mensen enkel nog te beoordelen aan de hand van wat ze zeggen en zich gedragen.
Of geef je dergelijke commentaar omdat jij niet zo'n "playboybal" kan krijgen als vriendje? :D :+

De essentie van deze hele zaak is: er is een (kleine) wonde, al dan niet door (overdreven) spoorgebruik. Het is nog geeneens bewezen dat het door een spoor komt, laat staan dat het zou bewezen zijn dat het opzettelijk èn door de ruiter zèlf zou zijn gebeurd...

Op de eerste foto, de close up, vat het mij trouwens op dat het been van de ruiter naar achter ligt, met zijn spoor ter hoogte van de wonde. Maar... en nu komt het: de wonde bevindt zich 1 à 2 cm bòven zijn spoor. Ik vind dit al genoeg om mij vragen te stellen bij het hele verhaaltje wat de dierenbeschermingsorganisatie(s) en de kranten vertellen.

Waar slaat dat persoonlijke zinnetje op voltigeur? Dit zegt meer over jou dan over mij denk ik zo. Of ben jij wellicht zo'n playboybal en voel je je in je eer aangetast ofzo?

Foto's zijn ervoor gemaakt om je een mening over te vormen, anders kun je ze net zo goed weglaten. En mijn MENING over de types op de foto's is dat ik het playboyballen VIND. Dat vind ik, dus dat is een mening, en het is niet aan jou om die te veroordelen.

Lusitana

Re: Britse Prins Harry geeft paard tot bloedens toe de sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:33

De foto's zijn precies gemaakt om haat naar de prins te veroorzaken, want dat is wat de engelse bladen graag doen, en dat is bij jou dus ook goed gelukt.
Het zijn foto's die lang na de wedstrijd aan een blad verkocht zijn, waarna er een verhaal is bijgemaakt.

Iedereen heeft recht op een mening, maar dat wil nog niet zeggen dat je die maar overal ongenuanceerd kunt uiten.
In een topic, buiten het huiskamerforum, wordt het op prijs gesteld als meningen ergens op gebaseerd zijn en dus onderbouwd kunnen worden.
Geen enkel onderwerp is gebaat bij loze uitroepen als "ik vind die en die een kwast" en "die en die een watje".
Want het heeft niets te maken met de persoon, of met het onderwerp, en alles met jou vooroordelen, waar niemand interesse in heeft, behalve mensen die exact hetzelfde denken, om zich gesteund te voelen. Zo ontstaat haat die uiteindelijk nergens op slaat.

Verder zale en mod wel hier en daar dingen aanpassen of verwijderen, want

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:13

Dit hele via-de-media-kapotmaak-systeem is ooit bedacht door Rupert Murdoch.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rupert_Murdoch

Tabloids produceren, oftewel riooljournalistiek, als het maar geld in het laatje bracht.
Daarbij vergeleken, zijn mensen als Henk van der Meyden, Hummie van der Tonnekreek en die vrouw met de wazige wenkbrauwen en dikke borsten van de Telegraaf nog maar amateurs. Van die laatste weet ik even de naam niet meer.

Blue_Eyes

Re: Britse Prins Harry geeft paard tot bloedens toe de sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:14

Ik vermoed dat je Wilma Nanninga bedoelt. Maar dat zijn inderdaad echt kleuters vergeleken met de Britse riooljournalisten...

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:27

Dank je Blue Eyes, die bedoel ik !!
Ze kunnen nog heel wat leren van Murdoch en zijn opvolgers. In the UK is het echt te mal voor woorden.