Anky van Grunsven spant zaak aan tegen journaliste

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:02

de reactie van Sjef is nog zeer mild, ik had der met de grond gelijk gemaakt en ook zeker niet zo netjes gebleven in mijn woord en geschrift.

Valt wel op niet, zodra een Nederlander zo rijd, worden ze het liefst met naam en toebehoren bekend gemaakt en een Duitser rijd zo en ze zorgen aan alle kanten dat het paard niet te herkennen is. Hoe voorspelbaar :O

Ben nog altijd van mening dat de paarden van Anky tevredener zijn dan de paarden die over stenen en hellingen moeten lopen maar vervolgens wel gereden worden omdat het zo NH is.

DeadxStar

Re: Anky van Grunsven spant zaak aan tegen journaliste

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:04

Nou, ik vind die foto bij het artikel nou niet bepaald herkenbaar hoor..?

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:05

PERENBOOMPIE schreef:
Mensen hebben jullie het nu nog niet door??!!!Steeds die negatieve publiciteit van Anky en Sjef in de Media door buitenlandse journalisten,vooral Duitse en Belgische!!
Volgens mij worden ze weer bang om de Wereldtitel te verliezen en moeten ze weer even proberen het Nederlands team met Bondscoach uit mentaal evenwicht te brengen!

Een rechtzaak beginnen, brengt het alleen maar negatiever in het nieuws. Zelfde effect als de Bavaria-meisjes tijdens het WK. Als de Fifa er geen aandacht aan had besteed, had niemand er wat van meegekregen.

PERENBOOMPIE schreef:
Filmpjes van de clinic zien er goed uit en goed verwoord door Ankie! +:)+

Inderdaad, alleen wordt het zo niet gepractiseerd op het losrijterrein. Als ze daar zou rijden, zoals in de clinic zou er ook niet zo'n commentaar op zijn. Topsport en willen winnen rechtvaardigt het wat mij betreft niet.

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:13

Vind het er niet fijn uitzien, maar toch kan ik niet geloven dat een paard dat op dat niveau word getraint niet gaat bezwijken onder druk of blessures als het zo slecht zou zijn.

Als het zo vreselijk slecht zou zijn, zou ze toch nooit op dat niveau kunnen presteren.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:15

Billyjb schreef:
Vind het er niet fijn uitzien, maar toch kan ik niet geloven dat een paard dat op dat niveau word getraint niet gaat bezwijken onder druk of blessures als het zo slecht zou zijn.

Als het zo vreselijk slecht zou zijn, zou ze toch nooit op dat niveau kunnen presteren.

Wielrenners presteren ook op een hoog niveau, maar om hun levenswijze en eetwijze nou aan te raden aan gewone mensen als 'gezond' nee.

Topsport is niet gezond, niet voor mensen niet voor dieren, dus het argument 'als het echt zo slecht zou zijn zouden ze niet presteren op dat niveau' is geen argument om dit dan dus maar wél te doen (LDR), projecteer dit argument eens op de discussie over dopinggebruik in de wielrenwereld

"Als doping echt zo slecht zou zijn, dan zouden die wielrenners toch nooit kunnen winnen dankzij doping"
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 25-08-10 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:18

of die filmpjes nu oud zijn of niet..een paard zodanig rijden is niet ok! en het niets met de kunst van paardrijden te maken. |( en het gebeurt nog steeds ;(

De kunst van het paardrijden heeft toch alles te maken met je eigen zit :? en dat je dan soms een teugel nodig heb met een vriendelijke hand daar is niets mis mee _/-\o_

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:18

De paarden die op het hoogste niveau lopen zijn wel dusdanig sterk dat ze dit ook aankunnen en hier wordt jaren over gedaan om dit niveau te bereiken. De meeste paarden zijn dan ook minimaal 10 jaar oud voordat ze uberhoud hun eerste GP proef lopen.
Topsport is niet gezond nee, maar ook met de paarden wordt dusdanig omgegaan zodat ze geen blessures krijgen, op elk paard wordt het "systeem" dusdanig afgesteld zodat het paard optimaal kan functioneren.
Als het echt niet zou werken dan had anky de top never nooit gehaald.

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:40

De negagtieve ondertoon van Eurodressage bij alles wat 'nederlands' is kwam mn neus uit. Niet echt top voor Anky en co om zo in de publiciteit te komen. Het was net een beetje rustig rondom de trainingssytemen en best laag om je zo te laten gaan als sjef.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:44

op een dergelijke manier op de man spelen is uitdrukkelijk niet de bedoeling.

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:45

Kijk ieder z'n mening, de mijne?

Ik heb gisteren het stuk gezien op RTL Boulevard, en de foto van anky met salinero en de mailtjes van sjef zeggen genoeg over hun. Het feit dat er scheldend op word gereageerd zegt genoeg, en maakt de worden van de jounaliste waar.

En een foto spreekt boekdelen, voral deze foto... dan mag je journaliste een negetieve ondertoon hebben, maar ze heeft veel bewijs, en sterk bewijs ook... ben benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:47

Houden we het vriendelijk mensen?

Meike118

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:54

Nu vraag ik me af of Dressuur nog wel voort kan leven (op deze manier), hoe ziet de Dressuur sport er over tien jaar uit?
Ik zelf ben een echte dressuur liefhebber <3 , maar ik begin toch te twijfelen wat wel en niet goed is.

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:19

Als degene die alle reacties op dit artikel heeft gelezen zich even voorstellen dat ze anky van grunsven zijn dan snappen diegene ook waarom ze haar paard niet herkenbaar wil hebben bij het artikel. Iedereen zeurt nu over hoe zij traint. Mensen, ze is niet de enige die het heeft toegepast of misschien nog toepast ( dat weet ik namelijk niet), er zijn er veel meer. Deze systemen van trainen worden ook niet alleen toegepast bij dressuur paarden maar ook bij andere takten in de paarden sport. Het artikel in kwestie gaat over de trainings methode niet over anky van grunsven maar alleen vanwege die foto heeft iedereen wel wat over HAAR te zeggen (vooral als ze even lekker negatief kunnen praten). Wanneer noemen jullie eens andere ruiters die die methode ook hebben gebruikt????
Als ze weer met een goude plak thuis komt loopt iedereen met haar weg en is ze de beste en dan alleen vanwege een foto die ongevraagt bij een artikel is geplaats is ze opeens een kwade boeman. }:)
Ik vind dat zo schijnheilig. Of je vind haar goed of je vind haar slecht maar dan wel in voor en tegen spoed. Niet wanneer het jou het beste uitkomt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:26

Moderatoropmerking:
Willen jullie weer ontopic gaan en zonder flauwe grappen respectvol discussiëren?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:33

Katja schreef:
Moderatoropmerking:
Willen jullie weer ontopic gaan en zonder flauwe grappen respectvol discussiëren?

Voor de mensen hierboven die mijn eerdere bericht niet gelezen hebben nog 1x. Het zou zonde zijn als dit topic (tijdelijke?) op slot moet.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:41

De grote vraag is dan waar het erop aankomt.. Want dat vond ik onduidelijk in Sjef zijn verhaal van Boulevard..

Zijn beide nu wel of niet onlosmakelijk met elkaar verbonden..

Rijdt men nu wel of niet ldr en is dat hetzelfde als de hyperflexie..

Hyperflexie/rollkur is verboden volgens Fei.. maar ldr dus niet.. De 'gewraakte foto's tonen hyperflexie, zoals ik het altijd begrepen heb.. maar zoals Sjef aangeeft, is het door zijn methode dat er dus zo hoog gereden wordt en veel punten behaald worden..men heeft dus in feite de naam veranderd, want vandaag de dag komen zulke foto's dan toch ook uiteindelijk omhoog drijven. Men verandert het systeem dan toch verder niet?? Alleen de naam...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:41

Volgens mij moeten een aantal mensen nodig een luchtje gaan scheppen. Dit topic gaat voor nu op slot en ik laat het aan de moderators van VN over wat er daarna mee gebeurt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:01

Moderatoropmerking:
Het topic is weer open.
Hier nogmaals het dringende verzoek om netjes te blijven. Mocht je offtopic gaan, of een aanval doen op een andere bokker, zullen we helaas op sancties over moeten gaan.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:19

Volgens de reglementen van de FEI (art. 401.3) moet de dressuur eruit zien ‘alsof het paard het uit zichzelf doet en daarbij zijn natuurlijke bewegingen laat zien’. In een goede uitgestrekte draf moet het paard volgens de regels van de FEI een zweefmoment laten zien.

Maar kijk eens naar de films en de foto’s van de dressuurpaarden van tegenwoordig. Die staan in de uitgestrekte draf meestal scheef of op één voorbeen, wat betekent dat ze op de voorhand en dus uit balans lopen. Dit is het gevolg van de fokkerij en een daarop afgestemde rijderij. Wat een mode idioterie! En het is compleet tegen het voorgeschreven evenwicht van alle dressuuuronderdelen van het FEI reglement.
Evenwicht = kwaliteit = schoonheid = tijdloos. De Nederlandse dressuursport behaalt de grootste successen met de achteroverhangende Hollandse polder manier van rijden en die fout ligt bij de juryleden. Die geven de verkeerde presentaties de hoogste punten. Een taktfout in de uitgestrekte draf kost punten, maar een paard dat op zijn kop en achter de loodlijn loopt, krijgt hoge cijfers. Er moet meer uniformiteit komen hoe de uitvoeringen er precies uit horen te zien. Zelfs de Nederlandse KNHS dressuurregels wijken af van die van de FEI. Dat mag toch helemaal niet voorkomen! Ze moeten het afstraffen als het paard achter de loodlijn loopt en als de ruiter niet correct zit, moet de ruiter daarop worden aangesproken, want de massa laat zich leiden door de voorbeelden die ze krijgen. Nu denken ze dat het paard moet zo hectisch lopen als Totilas. Terwijl juist dit paard bij uitstek het werkelijke voorgeschreven FEI-dressuurballet in al zijn schoonheid had kunnen laten zien. Met kunsten en trukendozen maken we een groot circus van de dressuur. Dat is een verarming van de sport. En we vernielen het paard! Dat is het ergste.”

Het duo Van Grunsven/Janssen probeert deze misstanden, waar zij rijkelijk de vruchten van plukt, coûte que coûte in het leven te houden door de pers, de hoeders van het kwaad, met veel verbaal geweld en dreigementen de mond te snoeren. Astrid Appels is een van de weinige journalisten die het lef en de kennis heeft om deze onnatuurlijke en dieronvriendelijke methode voor de paarden publiek aan de kaak te stellen. Zij verdient derhalve publiek alle support van de paardenliefhebbers die nog wel weten dat de rijkunst wat meer is dan de geforceerde, onnatuurlijke en paardonvriendelijke methodes van het duo Janssen/van Grunsven .

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:32

Ffortuna schreef:
Ik zie het probleem niet bij die reactie van Sjef Janssen? Ik zie een boze reactie ja, maar dat is ook begrijpelijk als je ziet hoe bizar negatief mensen reageren op hem als toptrainer. Iedereen weet het beter, maar niemand doet het hem na...

super verwoord , helemaal mee akkoord

Chancley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:47

Begrijp anky en sjef volkomen.
Ik weet ook niet wat de laatste jaren heerst! Ik was vroeger helemaal gek van Anky en naast mij geloof ik heel veel mensen!
Ze bracht de dressuur naar een hoger niveau en heeft Nederland echt op de kaart gezet! Anky en Bonfire zal nooit uit mijn geheugen kunnen verdwijnen! Met Salinero flikt ze het weer en wint weer OS etc. Geweldig!

Daarnaast is Anky nooit beroerd geweest om andere te helpen, Clinics, Rabo Talentenplan etc!

Maar er lijkt een ommezwaai te komen! Ineens is ze minder geliefd! trainingsmethoden worden afgekraakt. Ook elke keer het gezeur van de vrouw die haar paard niet stil kan laten staan! Ik word er zelf ook niet goed van dat men altijd het negatieve zoekt ipv positieve! Salino! Het paard dat 2x de OS heeft gewonnen! Zijn we al weer vergeten!? Wereldbekerfinales, hoeveel heeft ze er ook alweer gewonnen!? Met Painted Black laatste keer ook gewoon in de prijzen toch!? Die vrouw en ook sjef weten echt wel wat ze doen hoor!

En dan komt zo´n belgische tuthola en denkt het allemaal te weten! Ook dat gezeur over Patrick Kittel toen over Scandic! Filmpje gezien! Niks aan de hand! Waarschijnlijk tong tussen bit! Hij stopt keurig, kijkt wat er aan de hand is, scandic staat rustig stil, laat Patrick rustig het oplossen en rijden rusitg ontspannen verder alsof er niks aan de hand is!

En daarom begrijp ik heel goed dat bij Anky en Sjef de bom een beetje is ontploft!
Ik lees zoveel over het naar beneden halen van Nederlanders en dan vooral Anky en sjef! Vaak vanuit duiste kamp! Maar nu een belgische mevrouw! Ga eens verder kijken zeg! Als we zo gaan doen dan moet ze verder gaan kijken! Ga eens kijken bij bv een nadine Cappelmann! Die elvis van haar..pfff dat is nou wat ik noem not a happy athlete! Isabel Werth, Doping gebruik bij haar paard, duitse amazone die haar paarden mishandelt schijnt te hebben!

Ik geloof Anky en Sjef en heb ze vaak genoeg zien trainen! Als ik morgen anky zou zien op een wedstrijd met een protesterende Salinero, dan zou mijn mond openvallen en heeft die mevr Appels gelijk! Maar ik weet dat zal niet gebeuren! Naar mijn mening zijn al de paarden die anky heeft gereden! Paarden met power..kracht..energie, zien er altijd topfit uit.

Laat je niet gek maken!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:49

anneliesdj schreef:
Nee dat gaat niet makkelijk want dan kun je niet zien waar je loopt. Of je dat nu één dag of 10 jaar oefent, je struikelt nog steeds over je tuinhekje omdat je niet door je schedel kunt kijken.

Miss weet je na 10jaar wel waar het hekje staat ondertussen :')
Hoelang je erop traint om met je kin tegen je borstkas te lopen, optimaal zal het nooit zijn om op een normale manier te lopen, en gezond???? volgens mij ook niet nee :P

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:51

arie53 schreef:
Volgens de reglementen van de FEI (art. 401.3) moet de dressuur eruit zien ‘alsof het paard het uit zichzelf doet en daarbij zijn natuurlijke bewegingen laat zien’. In een goede uitgestrekte draf moet het paard volgens de regels van de FEI een zweefmoment laten zien.

Maar kijk eens naar de films en de foto’s van de dressuurpaarden van tegenwoordig. Die staan in de uitgestrekte draf meestal scheef of op één voorbeen, wat betekent dat ze op de voorhand en dus uit balans lopen. Dit is het gevolg van de fokkerij en een daarop afgestemde rijderij. Wat een mode idioterie! En het is compleet tegen het voorgeschreven evenwicht van alle dressuuuronderdelen van het FEI reglement.
Evenwicht = kwaliteit = schoonheid = tijdloos. De Nederlandse dressuursport behaalt de grootste successen met de achteroverhangende Hollandse polder manier van rijden en die fout ligt bij de juryleden. Die geven de verkeerde presentaties de hoogste punten. Een taktfout in de uitgestrekte draf kost punten, maar een paard dat op zijn kop en achter de loodlijn loopt, krijgt hoge cijfers. Er moet meer uniformiteit komen hoe de uitvoeringen er precies uit horen te zien. Zelfs de Nederlandse KNHS dressuurregels wijken af van die van de FEI. Dat mag toch helemaal niet voorkomen! Ze moeten het afstraffen als het paard achter de loodlijn loopt en als de ruiter niet correct zit, moet de ruiter daarop worden aangesproken, want de massa laat zich leiden door de voorbeelden die ze krijgen. Nu denken ze dat het paard moet zo hectisch lopen als Totilas. Terwijl juist dit paard bij uitstek het werkelijke voorgeschreven FEI-dressuurballet in al zijn schoonheid had kunnen laten zien. Met kunsten en trukendozen maken we een groot circus van de dressuur. Dat is een verarming van de sport. En we vernielen het paard! Dat is het ergste.”

Het duo Van Grunsven/Janssen probeert deze misstanden, waar zij rijkelijk de vruchten van plukt, coûte que coûte in het leven te houden door de pers, de hoeders van het kwaad, met veel verbaal geweld en dreigementen de mond te snoeren. Astrid Appels is een van de weinige journalisten die het lef en de kennis heeft om deze onnatuurlijke en dieronvriendelijke methode voor de paarden publiek aan de kaak te stellen. Zij verdient derhalve publiek alle support van de paardenliefhebbers die nog wel weten dat de rijkunst wat meer is dan de geforceerde, onnatuurlijke en paardonvriendelijke methodes van het duo Janssen/van Grunsven .

Ik ben een stille meelezer, maar ik wil toch even mijn kleine bijdrage leveren: amen arie53! Je neemt mij de woorden uit de mond.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:55

unlimited1 schreef:
Ffortuna schreef:
Ik zie het probleem niet bij die reactie van Sjef Janssen? Ik zie een boze reactie ja, maar dat is ook begrijpelijk als je ziet hoe bizar negatief mensen reageren op hem als toptrainer. Iedereen weet het beter, maar niemand doet het hem na...

super verwoord , helemaal mee akkoord

De reactie is misschien begrijpelijk, maar uiterst onprofessioneel. Een man met een dergelijke positie moet zijn professionaliteit bewaren en dat ten alle tijden...! Hij zet zich zelf nu op een zeer negatieve manier te kijk en, als ik eerlijk mag zijn, maakt zichzelf belachelijk...!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:01

Asyaa schreef:
anneliesdj schreef:
Nee dat gaat niet makkelijk want dan kun je niet zien waar je loopt. Of je dat nu één dag of 10 jaar oefent, je kunt met je ogen niet door je schedel leren kijken.

Ik had het alleen over de lichaamsbouw qua spieren en gewrichten, maar anyways, heb jij toevallig ook een ruiter op je rug zitten die jou haarfijn kan vertellen waar er een muur staat en waar niet?

Is het niet gemakkelijker als het paard zelf kan zien waar er een muur staat? Ok je kan sturen waar je naartoe wilt, maar als er toevallig een dikke steen ligt waar paard niet op wil stappen, hoe vertel je hem dat? Hij mag toch zelf zien waar hij zijn poten gaat neerzetten nee?