Anky van Grunsven spant rechtszaak aan tegen journaliste

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:11

Janine1990 schreef:
Paardrijden is toch een kwestie van vraag en aanbod?
Een paard dient de hand te volgen, mag toch hopen dat jij ook niet hoeft te trekken om je paard in een nette aanleuning te krijgen?
Ik kan ook zonder trekken m'n paard redelijk diep krijgen...
Een ballerina drukt zichzelf ook niet geforceerd in allerlei houdingen, die doet daar ook jaren over...

Volgens mij is ballet niet zo gezond voor je lichaam :')

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:34

RolandHitze schreef:
Ik snap Sjef z'n reacties maar al te goed, en ik denk dat ik ergere dingen had gezegd... ( in zijn positie! )
Dat jarenlange getreiter... daar wordt je toch echt zat van!! ;(

Toch zijn zulke uitlatingen niet heel erg slim.

Michael1104 schreef:
jammer dat de mods dit uit laten lopen in een weles niettes spel over systemen van rijden.
Astris Appels ligt volgens mij met meer ruiters in de clinche, staat hier uiteraard los van maar zegt ergens wel iets.

Voor de mensen die zeggen dat Anky nergens uitlegt wat ze doet, ga maar eens haar clinic in Maastricht bekijken.

Tja, zinvolle reacties weghalen kunnen ze hier erg goed. Dom geleuter blijft natuurlijk staan. 8)7

Clinic in Maastricht is een hele goede en zo zijn er talloze filmpjes op youtube vinden die heel wat leerzamer zijn dan die SOS-rollkur-shit. Daarnaast heeft Edward zijn eigen dressuurles online, schrijft de Academy hele leerzame boeken en heeft Anky een compleet bedrijf verbouwd om zich te richten op overdracht van kennis.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:42

GaelleS schreef:
Janine1990 schreef:
Paardrijden is toch een kwestie van vraag en aanbod?
Een paard dient de hand te volgen, mag toch hopen dat jij ook niet hoeft te trekken om je paard in een nette aanleuning te krijgen?
Ik kan ook zonder trekken m'n paard redelijk diep krijgen...
Een ballerina drukt zichzelf ook niet geforceerd in allerlei houdingen, die doet daar ook jaren over...

Volgens mij is ballet niet zo gezond voor je lichaam :')

Ach, wat is wel gezond?
Het gaat mij erom dat een ballerina niet in één keer zichzelf dwingt tot een bepaalde houding, omdat dat forceren is, en forceren is nooit goed voor je lichaam. Training daarentegen helpt je op een gezonde (mits goed management) manier tot een bepaald doel/resultaat te komen.

Een paard in een LDR houding dwingen? Dat betekend forceren, dat betekend spieren kapot maken, dat resulteert in blessureleed. Wil een topsporter dat? Nee! En daarom gebeurt het door samen te werken, vraag en aanbod. Door training biedt jouw paard je ook nieuwe dingen aan, toch? :)

Hier stond daarnet een mailtje, erg opmerkelijk... :z En als je het mij vraagt, KANSLOOS!

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:49

Anky klaagt aan omdat mw Appels een foto plaatst die oud is en doet voorkomen alsof Anky nu nog zo rijdt, terwijl het verboden is. Anky geeft aan dat zij nu alleen nog maar LDR rijdt. (wezenlijk anders hoor)
Mw Appels klaagt Sjef aan voor de bedreigende mails. Moet maar zien of deze echt van Sjef zijn. Ja explosief vreemd mannetje bij tijd en wijle maar volgens mij toch net iets te slim om te gaan bedreigen. Hij zal haar vast bitch hebben genoemd maar ach als dat het is. Bovendien na jaren achtervolging van dit duo snap ik best dat ze het nu eens zat worden.

(Over rollkur of LRD , bonfire staat met 27 jaar erg mooi en gezond op de wei, sali doet het met het bijna bejaarde lijf nog prima. Het gaat fout als wij zo willen rijden. A&S trainen hier in jaren naar toe.Ok de rollkur ben ik ook niet van gecharmeerd maar imo is LRD echt anders )

CharleyT

JoviBan schreef:
Suzanne F. schreef:
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind het een doodnormaal filmpje van Anky daar met Idool. Zo rijden alle leerlingen van Anky. Ons hele nationaal team traint zo. En ze stellen de paarden regelmatig zo diep in, allemaal.
Ik snap de ophef niet. Ik zie geen ruk en plukwerk, geen vreselijk slecht paardrijden. Geen schoppen, trekken of weet ik het wat.

Ik denk maar zo dat er wel ergere filmpjes te vinden zijn dan dit. Ik vind hier niks ergs aan.

En dit maakt het allemaal tig keer zo triest.
Het feit dat mensen het nog steeds niet zien en dat het heel normaal wordt bevonden.
Het geeft maar weer aan hoe slecht het gesteld is met paardenwelzijn. ;(

Alsjeblieft zeg, dat we het nog niet zien?!? Wat zien we niet, iets wat jij perse wel wil zien?? Hou toch op. En met het paardenwelzijn is het helemaal niet zo slecht gesteld hoor. In dit land geen Brooks Hospital gelukkig.

Kamy

[/quote]

Ach, wat is wel gezond?
Het gaat mij erom dat een ballerina niet in één keer zichzelf dwingt tot een bepaalde houding, omdat dat forceren is, en forceren is nooit goed voor je lichaam. Training daarentegen helpt je op een gezonde (mits goed management) manier tot een bepaald doel/resultaat te komen.

Een paard in een LDR houding dwingen? Dat betekend forceren, dat betekend spieren kapot maken, dat resulteert in blessureleed. Wil een topsporter dat? Nee! En daarom gebeurt het door samen te werken, vraag en aanbod. Door training biedt jouw paard je ook nieuwe dingen aan, toch? :)

Hier stond daarnet een mailtje, erg opmerkelijk... :z En als je het mij vraagt, KANSLOOS![/quote]

Hier spreek je jezelf een beetje tegen...
Je gaat mij niet wijsmaken, dat aan de houding van Salinero (laten we deze even nemen) geen jaaaaren van training aan vooraf gegaan zijn? Zoals bij de ballerina die jij als voorbeeld aanhaalt?
Tuurlijk gaat er training aan vooraf! Dat is juist waar de rest van ons faalt. "Wij" proberen het na te doen, en daar gaat het fout.... Als Anky en Sjef hun paarden zo gruwelijk zouden forceren en misbruiken, hoe kan Bonfire dan nog rondscharrelen op zijn oude dag? Die had op zijn minst al versleten moeten zijn, vol artrose of al afgemaakt omdat ie op was???

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:50

Janine1990 schreef:
Ach, wat is wel gezond?

Hier stond daarnet een mailtje, erg opmerkelijk... :z En als je het mij vraagt, KANSLOOS!

Niets is gezond eigenlijk :P
Heb ooit nog turnen gedaan (toen ik nog vele leniger was :') ) en bepaalde houdingen trainen was soms wel pijnlijk hoor :P Als je dingen moet rekken ga je het altijd wel wat voelen :P

Huh welk mailtje ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:52

Huh? Dat is toch wat ik zeg? Of heb ik ergens een woord vergeten misschien?

En dat laatste wat je zegt, is helemaal waar! :j

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:53

yarrah schreef:
Adil18 schreef:
Tjonge jonge, wat een super professionele bondscoach heeft Nederland toch maar weer...! _O- :')

Inderdaad, we mogen er trots op zijn............. of doodschamen.

Gewoon trots zijn!! de man heeft, al dan niet geholpen door zijn temperament, toch maar de grootste olympische e.a. successen bewerkstelligd. En in de sport gaat het om het resultaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:54

GaelleS schreef:
Heb ooit nog turnen gedaan (toen ik nog vele leniger was :') ) en bepaalde houdingen trainen was soms wel pijnlijk hoor :P Als je dingen moet rekken ga je het altijd wel wat voelen :P

Huh welk mailtje ?

Nee, dat bedoel ik ;)
Iedereen wordt ongezond en bang gemaakt door loze verhalen en onderzoeken.

Ik heb nergens gezegd dat het niet pijnlijk is, maar ik denk niet dat een spagaat voor de gemiddelde persoon haalbaar is, zonder training. Ik zelf zou een spier scheuren weet ik.

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:05

Vudress schreef:

Ik wil ook niet zeggen of het slim is of niet, maar alleen dat ik me het goed kan voorstellen! Je wordt hier toch echt een keer zat van, het blijft maar door gaan....

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:09

Janine1990 schreef:
GaelleS schreef:

Huh welk mailtje ?

Nee, dat bedoel ik ;)
Iedereen wordt ongezond en bang gemaakt door loze verhalen en onderzoeken.

Ik heb nergens gezegd dat het niet pijnlijk is, maar ik denk niet dat een spagaat voor de gemiddelde persoon haalbaar is, zonder training. Ik zelf zou een spier scheuren weet ik.

Spijtig dat dieren niet kunnen spreken, anders zouden we het meteen weten, maar volgens mij doet de houding waarbij de neus op de borst gedrukt wordt echt wel pijn :P

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:30

RolandHitze schreef:
Vudress schreef:

Ik wil ook niet zeggen of het slim is of niet, maar alleen dat ik me het goed kan voorstellen! Je wordt hier toch echt een keer zat van, het blijft maar door gaan....

En waarom mag Sjef Jansen er niet eens een keer :r misselijk van worden?
Ik schaam mij zeker niet voor zo'n bondscoache, kan er alleen maar heel erg trots op zijn, slim, hij was woest! Nou en!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:52

Janine1990 schreef:
Wat betreft LDR en Rollkur, ja het lijkt op het oog op elkaar... Maar zoals de FEI vast heeft gesteld is rollkur verkregen op een brutale manier en LDR wordt verkregen door vragen.
En als je de clinic van Anky in Maastricht bekijkt, dan zie je dat haar paarden het aanbieden en dat er geen druk op de mond staat.

Geen druk in de mond? :x
Door welke bril kijk jij?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:54

Scandicnr1 schreef:
ONGELOOFLIJK deze reacties, iedere idioot kan zien dat in het hele rijden van het filmpje buiging wordt gevraagd en weer losgelaten met een erg fijne hand, met een ruiter die het paard NERGENS in belemmert, niet met te veel overgewicht, niet door niet mee te gaan met de beweging en niet met ruk en pluk werk!!!!!

Het paard loopt door zijn lijf heeft geen spanning en dat Anky in deze niet vergeleken wil worden met een dergelijk artikel begrijp ik dus heel erg goed!

Helemaal eens!
Laatst bijgewerkt door _Anneruth op 24-08-10 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:54

Scandicnr1 schreef:
En waarom mag Sjef Jansen er niet eens een keer :r misselijk van worden?
Ik schaam mij zeker niet voor zo'n bondscoache, kan er alleen maar heel erg trots op zijn, slim, hij was woest! Nou en!

Inderdaad... :D

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:58

JoviBan schreef:
Janine1990 schreef:
Wat betreft LDR en Rollkur, ja het lijkt op het oog op elkaar... Maar zoals de FEI vast heeft gesteld is rollkur verkregen op een brutale manier en LDR wordt verkregen door vragen.
En als je de clinic van Anky in Maastricht bekijkt, dan zie je dat haar paarden het aanbieden en dat er geen druk op de mond staat.

Geen druk in de mond? :x
Door welke bril kijk jij?

sorry maar denk niet dat een persoon die bitloos rijdt op uitleg zit te wachten of wel?

Janine1990

Re: Anky van Grunsven spant rechtszaak aan tegen journaliste

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:00

Merci, Michael... Was ook niet van plan die uitleg te geven...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:01