I.P.S Painted Black verkocht aan Spaanse Junioren amazone

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:24

Ik dacht dat Nelson juist altijd zo'n fijn paard voor prijsuitreikingen was, maar er staat me ook iets van bij dat het Nelson was met die enorme bokpartij en val op een evenement. Zal het wel weer door elkaar halen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 22:24

Nessah schreef:
Volgens mij is Nelson niet geschikt voor de grootste wedstrijden.. Tenminste het schijnt een erg lastig paard te zijn toch?

Ik geloof dat ze ooit heeft gezegd dat Nelson onvoldoende talent heeft voor het echte grote werk.
Het is haar projectje om te kijken hoever ze ermee kan komen, maar echt een tweede paard achter Salinero zal het wel nooit worden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:26

Fleurtje100 schreef:
Ik dacht dat Nelson juist altijd zo'n fijn paard voor prijsuitreikingen was, maar er staat me ook iets van bij dat het Nelson was met die enorme bokpartij en val op een evenement. Zal het wel weer door elkaar halen.

Nee, dat is wel dezelfde hoor... Maar dat was een samenloop van omstandigheden. Paard & Passie is nooit meer in de Martinihal gehouden, dat was eens en nooit weer... Geen beste publiciteit dat er niet voldoende inrijterrein was...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:26

Citaat:
Anky: 'Nelson kwam bij mij op stal omdat hij kreupel was en in de wei moest lopen. Sjef was toen mede-eigenaar van hem, samen met iemand anders. Na een jaar zag ik hem draven in de wei: zuiver en met veel tact. Ik ben hem heel voorzichtig op gaan trainen en sindsdien is hij niet meer kreupel geweest. Ik rijd lichte tour met Nelson en hij gaat meestal mee op wedstrijd voor de prijsuitreikingen. Hij is behoorlijk bombproof. Ook voor clinics is Nelson een ideaal paard.'

bron; http://www.anky.nl/home?m=29&s=34&u=204

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:33

goh hier sta ik van te kijken!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:35

nelson kan geen piaff...het schijnt hem niet aan te leren te zijn(dit is meerdere keren door haar gezegd op clinics)

PB betreft...ik vind het gewoon echt balen..begrijp het..maar baal er enorm van, ook omdat we anky dan minder in de ring zien....en ik hoop eigenlijk gewoon op Salinero Part Two :D ..

Zidore

Re: I.P.S Painted Black verkocht aan Spaanse Junioren amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:57

ik hoop zo dat sjef en anky weer gewoon lekker een (potentieel) toppaard voor zichzelf vinden
het is gewoon een nadeel als het niet je eigen bok is ;-)
en misschien is het ook wel even goed zo
kan ze lekker terugkomen als de totilas-hype voorbij is ;-);-)

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:15

Zonde voor de nederlands sport.
Maar Anky en IPS zullenl zich realiseren dat ze met PB nooit tegen Totilas & Parcival op kan.

Wat ik mij heel erg afvraag is of PB beschikbaar blijft voor de nederlandse fokkerij.
Hoewel we in Bravour wel een nakomeling hebben van hem, zou het zonde zijn hem te moeten missen in de fokkerij als nakomeling van Gribaldi.
De meeste PB's zijn dan (op Bravour na;) ) wel geen vaderpaarden maar erg fijne sportpaarden zijn het wel.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:19

Fleurtje100 schreef:
Waar zie jij dat ik zeg dat je Nederlands moet zijn op GP te rijden of dat ze niet kan rijden?
PB is 13 jaar, en dat meisje iig niet ouder dan 18. Dus het meest aannemelijk is dat ze er volgend jaar of het jaar daarna young riders gaat starten, en het duurt dan weer een jaartje of drie voordat ze young riders af is. En dan is PB alweer 16-17 jaar oud. Ik zie bijzonder weinig young riders al tijdens hun young riders periode GP starten, laat staan met de GP-scores die Anky met PB haalde. Dus nee ik zie de kans niet zo groot dat PB binnenkort weer een GP loopt, tenzij Anky hem natuurlijk echt regelmatig op wedstrijden uit blijft brengen, maar dat zou wel een heel druk schema voor hem worden icm het dekken.

Sorry dan had ik kennelijk teveel tussen de regels door gelezen. Maar als Morgan Barbançon met haar andere paard Ahorn de overgang naar Grand Prix wil maken dan kan ze dat toch ook met PB doen. En er stond ook in de openingspost dat Anky hem eventueel nog uit zou brengen. Ik begrijp de opmerking over young riders niet goed, dat sluit toch helemaal niet uit dat je Grand Prix start. Victoria Max-Theurer was 18 toen ze uitkwam op de Olympische spelen. Het lijkt mij zeer waarschijnlijk dat Londen 2012 het doel is van die Spaanse (of dat lukt is natuurlijk weer een ander verhaal).

rumour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:54

Voor meer dan €5 miljoen zeg je als eigenaar toch geen nee? Anky bereikte er niet veel meer mee....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:59

waar staat dat ie voor meer dan vijf miljoen euro gegaan is? :=
En wat nou, Anky bereikte er niet veel mee? :+
Als ze er niet veel mee bereikt had, had de eigenaar ook geen bod gekregen "waar ie geen nee tegen kon zeggen"

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:09

rumour schreef:
Voor meer dan €5 miljoen zeg je als eigenaar toch geen nee? Anky bereikte er niet veel meer mee....

Dat is echt onzin, daar geloof ik nou echt niks van. Dat PB niet goedkoop was oke, maar om nu te gaan speculeren over 5 miljoen??? Geloof ik niks van... Totilas oke misschien maar PB... nee...

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:49

En ook al is dit de prijs , wat maakt het ons uit, is toch een groot succes dat een kwpn gefokt paard dit bedrag op zou kunnen leveren.
Maar goed als ik zoveel geld had zou ik toch ook wel weer geld doneren aan stichtingen die mishandelde , verwaarloosde en oude paarden opvangen. Is een duitse ruiter die dit wel doet voor unicef geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:01

Suzanne F. schreef:
rumour schreef:

Dat is echt onzin, daar geloof ik nou echt niks van. Dat PB niet goedkoop was oke, maar om nu te gaan speculeren over 5 miljoen??? Geloof ik niks van... Totilas oke misschien maar PB... nee...

Lingh was destijds ook verkocht voor een bedrag rond die prijs, en die had niet eens echt goede nakomelingen geloof ik.
Dus ja, 5 miljoen is vrees ik toch best realistisch...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:02

ja maar 5 miljoen EURO?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:12

Sorry, foutje :=

Nja. Ik vind het idd ook veel, maar ja... Je weet het nooit :)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:04

hp kon hem mooi showen, maar met veel taktfouten vond ik.,

jammer van PB, tsja soms moet je deze keuzes maken...

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:02

Ze hadden het er vanochtend op radio 538 helemaal over. Die Umberto Tan heeft er volgens mij nog best wel kijk op. Hij wist de naam van PB en dat zij hem dan reed voor een andere eigenaar...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:07

Humberto Tan was er volgens mij ook bij in Athene, als ik me niet vergis...

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:13

Humberto heeft geen verstand van paarden maar is gewoon een hele goede journalist die zich goed in de materie verdiept voor hij er over begint te praten.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:41

Vudress schreef:
Humberto heeft geen verstand van paarden maar is gewoon een hele goede journalist die zich goed in de materie verdiept voor hij er over begint te praten.

Dat vind ik ook van Humberto. Vond het ook zo leuk in Athene dat hij inging op vragen van kijkers die bezorgd waren over de hitte en het welzijn van de paarden. Zei hij nadat hij alles had bekeken, maak je maar geen zorgen over die paarden, die worden constant gekoeld, maar die arme ruiters met hun wollen jasjes, lange broeken en laarzen, daar moesten ze eens wat aan doen. ;)