Negenjarige amazone mag niet naar regiokampioenschap *clip*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amarie

Re: Negenjarige amazone mag niet naar regiokampioenschap *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:10

Ik snap het niet, kreeg gisterenavond laat een telefoontje van de secretaris van het kringbestuur met de mededeling dat er een afmelding was en 1 van onze leden nu zou kunnen starten op de Brabantse. Heb het telefoonnummer van het betreffende lid gegeven en de secretaris zorgt nu dat alles in orde komt.
Deze coupons worden dus pas een paar dagen voor de kampioenschappen (zijn komend weekend) afgegeven, dat kan toch ook.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:31

Het gaat bij elke regio anders. Een Regio bestuur is autonoom (kringbestuur ook). Het is maar net hoe de regels zijn. Deze zijn te vinden op de websites en in de vraagprogramma's.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:35

Maar een richtlijn vanuit de KNHS zou wel fijn zijn dan. Het zijn namelijk wel uiteindelijk dezelfde kampioenschappen/ hippiade.
Dus als de KNHS zou verplichten dat je tussendoor kunt checken of de administratie in orde is...
Want nu mag je als je uit Friesland komt niet meedoen, maar hier in de kring wel, omdat daar ontdekt wordt dat het niet klopt....
Gelijke monniken, gelijke kappen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:35

gewoon digitaal inschrijven dan kun je gelijk zien of je coupons zijn aangekomen...

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:37

Ik praatte gisteren even met het zoontje van mijn instructrice die dus ook bij deze club zat, en zijn coupon was ook niet aangekomen, dus die kon ook niet starten op het FK. Hij zij zelfs dat bijna de helft van de coupons niet aangekomen waren.... Dan gaat er toch iets niet helemaal goed lijkt mij }:0

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:44

ik hoop er gewoon op dat dit HvN eens mensen wakker schudt en de werkelijke schuldige aan deze puinhoop plaats laat maken voor een goed georganiseerde en vooral klantvriendelijke secretaris!

Eigenlijk zouden we moeten kunnen turven van hoeveel mensen de coupons zogenaamd niet binnen zijn....

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:45

bouierenaat schreef:
Ik praatte gisteren even met het zoontje van mijn instructrice die dus ook bij deze club zat, en zijn coupon was ook niet aangekomen, dus die kon ook niet starten op het FK. Hij zij zelfs dat bijna de helft van de coupons niet aangekomen waren.... Dan gaat er toch iets niet helemaal goed lijkt mij }:0

Nou nergens niet om, maar ik bracht mijn coupons altijd persoonlijk en als ze wel op de post gingen, dan belde/mailde ik erachteraan of ze wel waren aangekomen. Das toch maar een kleine moeite en vervelender voor hun dan voor mij...

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:20

Dat gaat niet altijd meevallen als je in een grotere kring zit. Zelf ben ik zeker een half uur met de auto onderweg voor ik bij het secretariaat ben.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:07

Frantic schreef:
ik hoop er gewoon op dat dit HvN eens mensen wakker schudt en de werkelijke schuldige aan deze puinhoop plaats laat maken voor een goed georganiseerde en vooral klantvriendelijke secretaris!

Eigenlijk zouden we moeten kunnen turven van hoeveel mensen de coupons zogenaamd niet binnen zijn....

Sjonge jonge, je doet het nu voorkomen of het bestuur een groot aantal mensen niet willen laten starten..
Als van die club de coupons niet aankomen, kunnen ze beter een boze brief naar de TNT sturen, toch?

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:34

Sorry, dat ik het zeg, Maar de FB doet veel gekke dingen. Belt geen reserves op. Maakt fouten met uitslagen van kampioenen.
Houd heel veel rekening met grote namen.
Is heel stug en niet flexibel.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:36

bouierenaat schreef:

Ik heb vandaag ook heel veel van die geluiden gehoord.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:38

De coupons worden naar het kringbestuur gestuurd of gebracht door de ruiters/amazones zelf, hun ouders, of het wedstrijdsecretariaat van de vereniging waar ze bij aangesloten zijn. Het kringbestuur zorgt ervoor dat de coupons bij de Friese regio komen. De coupons worden meestal persoonlijk door iemand van het kring bestuur naar het bestuur/een bestuurder van de regio gebracht. Je weet dus niet waar het fout is gegaan, heeft het kringbestuur de coupons niet gekregen? Zijn deze door de ouders zelf opgestuurd, of door de wedstrijdsecretaresse van de vereniging?? Allemaal dingen die ik niet uit de aflevering HvN kon afleiden. Ik vind dus ook dat hier te snel conclusies worden getrokken en teveel gespeculeerd wordt.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:44

Zoals hier te lezen is, lijkt het alsof hier een aantal bokkers zich kandidaat stellen voor het regiobestuur...
de beste stuurlui staan aan wal en weten precies hoe het niet moet...
dus heb je een berg commentaar, voeg dan de daad bij het woord en zorg dat je het beter doet dan dat jij vindt dat het nu gaat!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:48

Tja, sneu, maar dat is ook meteen een goede les dat je belangrijke dingen gewoon aangetekend moet laten versturen. Dan heb je zeker weten geen teleurstellingen/ problemen achteraf.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:41

reeskees schreef:
Zoals hier te lezen is, lijkt het alsof hier een aantal bokkers zich kandidaat stellen voor het regiobestuur...
de beste stuurlui staan aan wal en weten precies hoe het niet moet...
dus heb je een berg commentaar, voeg dan de daad bij het woord en zorg dat je het beter doet dan dat jij vindt dat het nu gaat!

Ik heb het persoonlijk meegemaakt en weet dus waarover ik praat, ik ben er niet naar aanvallen te doen naar personen die gewoon hun best doen en redelijk zijn! Van redelijkheid is geen sprake en heel veel mensen klagen over de administratie!

Maar deze secretaris geeft gewoon iedereen de schuld en weigert naar zichzelf te kijken! En dat al jarenlang!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 14:35

Jij hebt dan misschien een slechte ervaring met die persoon, maar ik denk dat er ook zat mensen zijn die geen slechte ervaring met die persoon hebben of juist goeie ervaringen. Ieder mens maakt fouten en niemand zit in een bestuur om het de ruiters/amazones moeilijker te maken o.i.d. Een bestuursfunctie is hobby, je verdient er niks mee en hebt er wel heel veel werk van. Een beetje meer respect zou misschien op zijn plaats zijn (vind ik). ;)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 14:51

jij wel een goede ervaring? ik spreek over ervaring uit eerste hand! ik heb volgens mij het volste recht om hier een zeer slechte ervaring uit eerste hand te plaatsen! En vooral hoe het werd opgevolgd! Fouten kan iedereen maken maar wij werden voor leugenaar uitgemaakt!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 14:59

Ja, ik heb over het algemeen prima ervaringen met het regiobestuur al hoor je wel eens dingen die minder gaan, maar omdat ikzelf ook een paar jaar in een bestuur heb gezeten weet je dat fouten maken menselijk is en mijn ervaring is juist wel dat er te praten valt met het regiobestuur, maar goed ... Je hoort bovendien meestal alleen de verhalen van dat er iets fout is gegaan en dan hoor je het verhaal ook nog eens van één kant, dat is altijd lastig en bovendien is het ook wel een beetje l*llig (vind ik) om op een anoniem forum gal te gaan spuien over vrijwilligers die zich inzetten voor de sport, ook al heb je dan zelf niks (meer) met de betreffende persoon/personen. :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 15:50

tijdens de lunch vanmiddag voor juryleden en officials werd er uitgebreid over gesproken en men is het er over eens dat het volgend jaar anders moet.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:06

En wat gaan ze anders doen dan? :) Ben wel benieuwd eigenlijk. Hoe minder mensen gedupeerd worden door fouten van X (we weten niet waar de fout gemaakt is, vandaar X) hoe beter het is natuurlijk. :)
Ik vraag me alleen af hoe je de problemen van te laat/niet aangekomen coupons kunt ondervangen. De coupons inleveren op de selectiedag bij het secretariaat ofzo?

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:28

Amarie schreef:
Dat gaat niet altijd meevallen als je in een grotere kring zit. Zelf ben ik zeker een half uur met de auto onderweg voor ik bij het secretariaat ben.

ik ook hoor.. ;)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:32

Lante schreef:
En wat gaan ze anders doen dan? :) Ben wel benieuwd eigenlijk. Hoe minder mensen gedupeerd worden door fouten van X (we weten niet waar de fout gemaakt is, vandaar X) hoe beter het is natuurlijk. :)
Ik vraag me alleen af hoe je de problemen van te laat/niet aangekomen coupons kunt ondervangen. De coupons inleveren op de selectiedag bij het secretariaat ofzo?

Bijvoorbeeld, goed idee, of de geselecteerden even (desnoods via de vereniging) melden dat de coupons niet te vinden en of ontvangen zijn?

Andere regio's hebben deze problemen niet, ze hoeven het wiel niet uit te vinden, gewoon even aan Utrecht, Brabant Flevoland of weet ik wat vragen waarom zij dit probleem niet hebben....

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:36

Overal zijn bepaalde problemen, alleen komen die niet allemaal in HvN. ;)

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:02

Frantic schreef:
Lante schreef:

Bijvoorbeeld, goed idee, of de geselecteerden even (desnoods via de vereniging) melden dat de coupons niet te vinden en of ontvangen zijn?

Andere regio's hebben deze problemen niet, ze hoeven het wiel niet uit te vinden, gewoon even aan Utrecht, Brabant Flevoland of weet ik wat vragen waarom zij dit probleem niet hebben....

zo zou ik t idd voorstellen, coupons inleveren op de selectiedag en geen coupon = niet starten... Alleen dan wel graag alle coupons die niet gebruikt worden, direkt na de kampioenschappen terugsturen naar de secretariaten.
Daar kunnen we nu bijna een half jaar op wachten...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:25

Dat is wel een heel gedoe hoor op het secretariaat, reken maar dat je dan lange rijen krijgt, omdat ze alle coupons nog op volgorde moeten leggen voor ze met de wedstrijden kunnen beginnen. Daar heeft dan iedereen ook weer last van. Ik denk ook niet dat dat de ideale manier is...