Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
idefix4 schreef:Onzin! Vroeger namen ze een heel arsenaal aan wapens mee op hun paarden en zelfs ik heb met mijn vorige paard nog met vaandel gereden! Ging allemaal probleemloos! Kwestie van een beetje oefenen. Levensgevaarlijk wil ik het zeker niet noemen. Wel onpractisch. Hoe doe je dat met een stevige galop onder een iets te lage boom door dan hè?
_Gabrielle_ schreef:Komisch dat ik dit bericht zie, werd namelijk een week terug aangevallen door een vrouw die het onbeschoft vond dat wij op het fiets pad liepen en maar overal liepen te schijten. Terwijl we op dat moment netjes in de berm liepen naast het fietspad.
Ik snap best dat mensen het misschien vervelend kunnen vinden, maar ik kan er ook niet altijd iets aan doen. Het is nou niet zo dat ik (net als bij mijn hond) een plastic zakje mee kan nemen om het op te ruimen. Wij rijden altijd netjes over de ruiterpaden, maar we moeten voordat we in het bos kunnen komen toch echt eerst over een fietspad en door een woonwijk. Gelukkig poepen die van ons bijna nooit onderweg en als ze het doen, sturen we ze naar de berm.
Toch vind ik dat mensen wat toleranter moeten worden naar elkaar en ook naar ruiters. Wij krijgen regelmatig commentaar over waar we lopen of als we gewoon een rustig galopje doen naast een fietspad. En ik vind het op mijn beurt zeer vervelend dat er steeds mensen zijn die op onze ruiterpaden lopen, dan zouden wij niet eens op een fietspad mogen lopen? Nou hebben wij hele rustige paarden en kunnen we ze makkelijk terug nemen en stil zetten als iemand op ons pad verschijnt maar er zijn veel mensen die niet snappen dat als je op een ruiterpad loopt, je gevaarlijk bezig bent.
Maar goed we zullen zien of er regels voor komen en in de tussen tijd probeert iedereen gewoon alles netjes te houden en elkaar wat meer te accepteren.
laetitia schreef:MsMarit schreef:
Heb zelf ook altijd in de Randstad gereden, al ging er vanuit onze stal direct een bospad naar de hei en hoefden we alleen 1 weg over te steken.
Ik vind het gewoon echt behoorlijk asociaal om je stront niet op te ruimen.
Net als dat ik het asociaal vind dat mensen hun honden midden op straat of de stoep laten scheiten en het dan niet opruimen.
Het is letterlijk "Scheit aan hebben"
Ik weet niet waarom je dit schrijft maar dan heb je dus niet in de echte randstad gereden...
Voor zover ik het op de middelbare school geleerd heb hoort regio Utrecht ook tot de Randstad.
Maar ik kan me vergissen.
Daarnaast reageerde ik op iemand anders die vroeg of ik dan ooit in de Randstad had gereden. Het was dus gewoon een antwoord op een vraag van iemand.
idefix4 schreef:Onzin! Vroeger namen ze een heel arsenaal aan wapens mee op hun paarden en zelfs ik heb met mijn vorige paard nog met vaandel gereden! Ging allemaal probleemloos! Kwestie van een beetje oefenen. Levensgevaarlijk wil ik het zeker niet noemen. Wel onpractisch. Hoe doe je dat met een stevige galop onder een iets te lage boom door dan hè?

Abeltje77 schreef:_Gabrielle_ schreef:Toch vind ik dat mensen wat toleranter moeten worden naar elkaar en ook naar ruiters. Wij krijgen regelmatig commentaar over waar we lopen of als we gewoon een rustig galopje doen naast een fietspad. En ik vind het op mijn beurt zeer vervelend dat er steeds mensen zijn die op onze ruiterpaden lopen, dan zouden wij niet eens op een fietspad mogen lopen? Nou hebben wij hele rustige paarden en kunnen we ze makkelijk terug nemen en stil zetten als iemand op ons pad verschijnt maar er zijn veel mensen die niet snappen dat als je op een ruiterpad loopt, je gevaarlijk bezig bent.
Maar goed we zullen zien of er regels voor komen en in de tussen tijd probeert iedereen gewoon alles netjes te houden en elkaar wat meer te accepteren.
Nou... wettelijk gezien mag je inderdaad niet op het fietspad lopen. Dus die mensen hebben nog gelijk ook.
En nou niet meteen beginnen van 'jamaar anders is het gevaarlijk enzenz'. Dat weet ik. Ik rij ook op fietsenpaden als het alternatief een 80 km weg is.
Maar ik ben me er wel van bewust dat het niet MAG.
mimeslosydy schreef:idefix4 schreef:Onzin! Vroeger namen ze een heel arsenaal aan wapens mee op hun paarden en zelfs ik heb met mijn vorige paard nog met vaandel gereden! Ging allemaal probleemloos! Kwestie van een beetje oefenen. Levensgevaarlijk wil ik het zeker niet noemen. Wel onpractisch. Hoe doe je dat met een stevige galop onder een iets te lage boom door dan hè?
daar moet je dan toch echt net de pony voor hebben hoor![]()
op mijn pony zou het levensgevaarlijk zijn, ga ik dus echt niet doen want ben nog niet van plan om dood te gaan
Urielle schreef:Gabrielle, op het ruiterpad mag wel degelijk gewandeld en gefietst worden
Citaat:Ruiterpaden zijn met een bordje aangegeven en alleen toegankelijk voor bereden paarden. Fietsen of wandelen is er verboden om zo een optimale veiligheid voor mens en dier te creëren. Er bestaan zowel smalle als brede ruiterpaden. Op brede ruiterpaden is mennen soms ook toegestaan.
DeadxStar schreef:Urielle schreef:Gabrielle, op het ruiterpad mag wel degelijk gewandeld en gefietst worden
Van wikipedia:Citaat:Ruiterpaden zijn met een bordje aangegeven en alleen toegankelijk voor bereden paarden. Fietsen of wandelen is er verboden om zo een optimale veiligheid voor mens en dier te creëren. Er bestaan zowel smalle als brede ruiterpaden. Op brede ruiterpaden is mennen soms ook toegestaan.
Blendy schreef:Okee Voetpad ben ik het mee eens, maar in de hoofdsteden , Bijvoorbeeld Amsterdam,Rotterdam,Den Haag,En zo voort. zijn er echt geen/weinig ruiterpaden openbaar weg (waar auto,s rijden) is te gevaarlijk om eventjes met je paard of pony tussen de auto,s te rijden , Dan neem je inderdaad een Fietspad. Want dat is het veiligst! niemand die last van je heeft .. en in feiten mensen moeten is rekening met elkaar houden dan is er niets aan de hand. Net zo als met Honden los is ook zo iets.
nancyyy6 schreef:als het midden op een fietspas oid ligt ruim ik het wel op maar als het aan de zijkant ligt niet![]()
en ze moeten inderdaad meer ruiterpaden maken
Twiggy2008 schreef:Zap, mag ik eens vragen wat jij doet met de mest van je paard op de openbare weg?
). Poept ze wel dan schuif ik het de berm in 

Twiggy2008 schreef:Ik heb ook zo'n pony die niet zo heel veel mest buiten. En doe hetzelfde als jij. De berm in of de goot. En mocht ik mijn eigen buurt even inrijden om langs huis te gaan en hij mest toch, dan veeg ik het later even op en gooi het de groene bak in.![]()
Maar dan moet men wel even geduld hebben.......
Die mentaliteit, waar jij het over hebt (en ik ben het met je eens, hoor!) hebben die aso chauffeurs die langs razen met meer dan 50, terwijl dat daar helemaal niet mag (en levensgevaarlijk is) en al die gasten die hun vuilnisbak legen in de berm ook.![]()
Helaas is dat de tendens tegenwoordig...... vind je in alle bevolkingsgroepen, met allerlei hobbies en bezigheden.....