Julia_14 schreef:@ wittepit: Ik heb serieus nog nooit 'n ambulance chauffeur z'n sirene uit zien zetten als hij langs 'n stel paarden komtZou eigenlijk nog schandalig zijn ook, die man is met vreselijk belangrijk werk bezig, moet nog rekening houden met het feit dat er eventueel wel 'n weiland langs z'n route kan zijn...
Sorry, ik ben niet helemaal duidelijk geweest: het gaat niet om paarden in een weiland, maar ruiters die langs de weg rijden. De zorg voor het leven van een persoon die met spoed naar een ZH vervoerd moet worden mag namelijk nooit nóg meer levens in gevaar brengen. De chauffeur moet daar dus wel degelijk rekening mee houden: de sirene is géén vrijbrief om niet op te hoeven letten! Dat zou mooi zijn, met veel kabaal over een kruispunt en lekker iedereen platrijden?!?
Julia_14 schreef:Tuurlijk, paardensport is groot in NL, maar niet zo groot dat de rest vd wereld er maar altijd maar rekening mee moet houden. En zeker niet veeeeeeeeeeel belangrijke instanties als Defensie en dus ook de Luchtmacht.
Volgens mij was dit geen belangrijke actie om de veiligheid van het land o.i.d. te waarborgen. Het was een mooi eerbetoon wat burgers in potentieel gevaar heeft gebracht. Dat had voorkomen kunnen -en misschien dus wel moeten- worden.
Zou eigenlijk nog schandalig zijn ook, die man is met vreselijk belangrijk werk bezig, moet nog rekening houden met het feit dat er eventueel wel 'n weiland langs z'n route kan zijn...
!!! Hoop trammelant om niets dus!! Misschien was het wel afschuiven omdat er iemand van het paard is gevallen en hij zelf zo dom is geweest om niet de mensen op het paard even te waarschuwen!

):