Edward: 'Alle wereldrecords in handen, maar het kan beter'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Michael1104

Re: Edward: 'Alle wereldrecords in handen, maar het kan beter'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:16

mag johanna geen eigen mening hebben?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:17

Adriana schreef:
Vraagje... heb je Totilas al eens in het echt zien een proef zien lopen? En dan vooral in Duitsland, waar de pers de Nederlandse ruiters vaak tot de grond toe afbrand?
Heb je de stilte van het publiek daar meegekregen, de tranen zien rollen over menig gezicht en niet van jonge Wendy's maar van oude verweerde fokkers. Dat springpaarden fokkers je aanhouden en zeggen dat Totilas een fenomeen is en dat we daar trots op moeten zijn?
Is dat sensatie? Gaat dat om geld? Nee dat gaat om een feel good moment van een paar minuten iets zien wat je een hele poos niet meer los laat. De harmonie en het één zijn waar zoveel ruiters naar hunkeren.

Ik denk eerlijk gezegd he, als mensen dit van Totilas hebben... Dat ze ergens wat missen in hun leven.... Totilas is een mooi dier, hij kan prachtig lopen, jep... Maar verder werd ik niet warm of koud van de combinatie. Het publiek keek gehypnotiseerd naar de benen en jutte elkaar op bij het klappen bij het verlaten van de proef... Stilte? Misschien luister ik beter, maar ik hoorde overal rond me evenveel commentaar en complimenten bij Totilas als bij al de andere paarden. :+ Sommige waren zelfs geheel ongeïnteresseerd over iets heel anders bezig dan Totilas. :=
Ik deeeenkkkkk... Dat Totilas en zijn "effect" enigszins overdreven wordt. :) No offence.

En we zien wel waar hij komt en of dat met of zonder Gal is. :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:19

Michael1104 schreef:
mag johanna geen eigen mening hebben?

tussen een mening en volledig afkraken zit verschil VIND IK :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:21

Ze kraakt hem toch niet af, ze zegt wat ze ziet. :?
Maar goed het valt me vaker op dat iedereen die iets zegt dat richting een puntje van kritiek gaat op Totilas als "negatieveling" of "afkraker" afgeschilderd wordt. Ook al is het gewoon een feit wat die persoon zegt. :+ Johanna haalt enkel feiten aan en stelt zich daar vragen over. :) Zoals men bij elk paard zou doen, maar bij Totilas mag dat niet van bokt. :+

Zelfs Isabelle Werth wordt jaloers genoemd in het nieuws omdat ze een opmerking durfde te geven over dat achterlijk hoge aantal punten gezien de 2 bijzonder grove fouten (en dan heb ik het nog niet over de overige kleintjes in de proef) :') Da's toch te belachelijk voor woorden?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-07-10 13:25, in het totaal 3 keer bewerkt

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:22

waarom zou zij de combinatie niet af mogen kraken?

Zo kinderachtig dat je meteen wordt geslacht als je niet meegaat met de totilas verheerlijking.

Ik heb totilas niet zo goed zien lopen als afgelopen weekend tijdens de special, compliment dat ze steeds dingen verbeteren!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:36

Ayasha, er is echt wel een Totilaseffect hoor. Ik heb hem als relatief jong paard gezien in Rotterdam op het CHIO. Hij kwam losjes aandraven vanuit het bos naar de kleine ring en iedereen draaide zijn hoofd om, naar de ruiter die nog bezig was met de laatste onderdelen werd niet meer gekeken. Totilas was en is echt een betoverend paard.

(Offence is trouwens offense )

Johanna kan het paard overroepen en vooraf al bevoordeeld vinden maar te zeggen dat er geen charme vanuit gaat is zeggen dat de aarde toch plat is. Die charme is onmiskenbaar. Je mag best vinden dat hij op een andere manier beter zou lopen, ieder zijn mening, maar het is wel echt een gruwelijk gave bok.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:39

Dat is toch mening? :? Sinds wanneer is charme een feit, charme is iets subjectief! Als zij dat niet vind, vind ze dat niet. Het IS geen gruwelijk gave bok, men vind het een gruwelijk gave bok. En ik persoonlijk vind hem ook niet zo "gruwelijk gaaf". Ik heb deze wedstrijd paarden gezien die IK veel meer uitstraling vond hebben. :)

Offence mag evenzeer. Het enige verschil tussen jouw schrijfwijze en de mijne, is dat de jouwe Amerikaans is en de mijne Brits. :+ Zorg dan op zijn minst dat je fatsoenlijk corrigeert als je iemand corrigeert. :+

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:52

Ayasha schreef:
Ik denk eerlijk gezegd he, als mensen dit van Totilas hebben... Dat ze ergens wat missen in hun leven....

En ik denk datzelfde van degenen die hier al pagina's lang een combinatie aan het afbranden zijn. Vindt er het jouwe van en ga je eigen ding doen. Ik ben geen super dressuurfanaat maar kan best genieten van sommige proeven. Die van Edward en Totilas is er één van. Naar de proef van Adelinde bijvoorbeeld kan ik echt niet kijken, dat boeit mij totaal weer niet. Verschil is dat ik (en anderen) daar geen draadje voor op gaan starten.
Zonde van de energie. Ik heb wel wat beters te doen. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:56

Oh ik kan ook genieten van de proeven hoor. Heb met het chio zitten kijken naar een fijne proef van Toti met foutjes in maar goed daar is hij jong voor. Maar als je iedereen die iets negatief durft te zeggen moet gaan aanvallen alsoftie net de koning heeft neergeschoten en dat je vervolgens moet gaan drammen dat hij zo fantastisch is, en buitenpaards, en perfect en dat de ander er niks van kent enz... Dan DENK ik.... Dat je elders wat mist. :) Over Totilas lijkt er nooit een normale discussie te kunnen gestart worden, over elk ander paard is dat perfect mogelijk maar over Totilas niet, geen enkele discussie, niet over hem als dekhengst, niet over hem als sportpaard... :) Ik vraag me dan altijd af waarom het zo moet. :) Zelfs over Anky kon er fatsoenlijker gediscussieerd worden en die waren al behoorlijk heftig...

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:10

Maar WAAROM moet alles steeds opnieuw maar weer bediscussieerd worden. Zodra je ergens bovenaan eindigt is het standaard niet goed of het deugt niet. Laten we er eens lekker voor gaan zitten om de boel af te kraken.
Ik wens degenen die het dramatische lot van winnaar moet ondergaan bij voorbaat al sterkte. Je kunt beter 2e worden. ;-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:11

Als je er niet over wilt disscussiëren wat doe je dan op een forum dat bedoelt is om... Juist ja, te discussiëren? :+
Daarbij kunnen discussie's heel leerzaam zijn. :) Maar niet op deze manier.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-07-10 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:11

Feit is en blijft, dat de piaffe sinds het 'staken' niet meer is wat het is geweest. Er wordt echt het minimaal aantal passen gereden, en het blijft een kritiek punt.

Ik ben het overigens met Johanna eens dat er weinig charme vanuit gaat. Het is alsof een robot een proef loopt. Maar ik ben van mening dat dat meer de schuld van zijn ruiter is, dan van het paard zelf.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:12

Wat valt het me tegen van Isabel, ik had haar sportiever verwacht.

Edward is gewoon goed en de combinatie met deze paard, echt supermooi zeg, het is gewoon dubbel en dwars verdiend die hoge punten.

Het leuke is dat Edward geen kapsones heeft en ook realistisch is, ooit komt er een tijd dat anderen hem inhalen, dat hij daaronder normaal blijft ipv jaloers te reageren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:13

Mij valt het tegen dat zelfs topruiters jaloers genoemd worden nu. Terwijl een maand terug, topruiters nog wel recht van spreken hadden. :j Geinig, nu moeten die ook al hun bek houden en luisteren. :') Wat moet nu je status zijn om iets te mogen zeggen?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:16

Ayasha schreef:
Ik denk eerlijk gezegd he, als mensen dit van Totilas hebben... Dat ze ergens wat missen in hun leven.... . :)

Alleen maar omdat jij er niet warm of koud van wordt missen mensen iets in hun leven als zij het wél zo ervaren? Hoe kun je dat nou zeggen, ken je die mensen persoonlijk?
Het is toch mooi dat de (kleine) dingen in het leven zulke emoties op kunnen roepen? Ikzelf kan al huilen als ik Exit Music van Radiohead hoor, of als ik zie dat mijn paarden zo gelukkig staan te wezen in het weiland. Moet ik dan ook gelijk in het vakje Mist Iets?

Beetje jammer...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:20

Ach, als ik het topic moet geloven ben ik ook een jaloerse onwetende idioot omdat ik er niet warm en koud van wordt. Het leven is niet altijd simpel. :D Het gaat om wat IK denk... ;) Ik kan inderdaad niet begrijpen dat mensen zo kunnen reageren om een paard dat ze niet kennen en de meeste waarschijnlijk zelfs nog nooit in hun leven in het echt gezien hebben. Ja, het spijt me, dan denk ik inderdaad dat er wat mis zit in je leven. Als je daar zo heftig om moet doen. :) Wie het schoentje past, trekke het aan.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:32

Ayasha schreef:
Ach, als ik het topic moet geloven ben ik ook een jaloerse onwetende idioot omdat ik er niet warm en koud van wordt. Het leven is niet altijd simpel. :D Het gaat om wat IK denk... ;) Ik kan inderdaad niet begrijpen dat mensen zo kunnen reageren om een paard dat ze niet kennen en de meeste waarschijnlijk zelfs nog nooit in hun leven in het echt gezien hebben. Ja, het spijt me, dan denk ik inderdaad dat er wat mis zit in je leven. Als je daar zo heftig om moet doen. :) Wie het schoentje past, trekke het aan.

Volgens mij heeft niemand jou hier idioot genoemd, of heb ik ergens overheen gelezen? En natuurlijk mag jij er koud noch warm van worden, niemand die jou Totilas in je gezicht wrijft, en Edward al zeker niet. Maar het valt misschien gewoon op dat je in élk Totilas topic maar al te graag wil vertellen dat je er, en daar gaan we weer niet warm of koud van wordt. En dan vraag ik me af, waarom moet daar dan zo over door worden gegaan? Eigenlijk doe je zelf dus hetzelfde, maar dan andersom. Als je daar zo heftig om moet doen :) En tranen om een paard die ze in het echt nooit hebben gezien? Ik ken Radiohead toch ook niet in het echt.. :) Als je daar op de tribune zit en je voelt dat er iets magisch gebeurt is er niks mis mee om te huilen vind ik. Laatst zaten we een film te kijken over een hond waar zelfs mijn vriendje van moest huilen. En hij KENDE DIE HOND NIET EENS! En reken maar dat hij niks mist in zijn leven hoor :+

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:34

Net zoals jij in ieder topic verteld dat jij er wel warm van wordt, mag zij toch ook wel vertellen dat het haar niet raakt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:37

Maar dat geld toch ook voor de fans? Komt mijn onvermijdelijke vraag: waarom trek je de lijn niet door?

En dan nog. ELK Totilas topic, joh, je hebt me de laatste maanden in 2 (?) totilas topics het zien uiten. Ja sure, ELK topic dat ik tegen kom over Totilas zit ik in, kan niet zonder 'm :)) Hoeveel topics over Totilas heb je me de laatste maand gezien Gulpje?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-07-10 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:37

Bomba schreef:
Net zoals jij in ieder topic vertelt dat jij er wel warm van wordt, mag zij toch ook wel vertellen dat het haar niet raakt?

Eeeh, nee hoor, ik heb niet in veel Totilas topics gepost. Ik heb sowieso niet zo'n uitgesproken mening als sommigen hier over hem.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:53

Ayasha schreef:
Maar dat geld toch ook voor de fans? :)
En ELK Totilas topic, joh, je hebt me de laatste maanden in 2 (?) totilas topics het zien uiten. Ja sure, ELK topic dat ik tegen kom over Totilas zit ik in, kan niet zonder 'm :)) Hoeveel topics over Totilas heb je me de laatste maand gezien Gulpje?

Ik heb het nergens over topics in de laatste maand he, goed lezen. Ik lees veelvuldig de Totilas voor en tegen topics mee en het valt mij op dat jij in zeer vaak op een vrij heftige manier kan reageren. Daarentegen las ik ook ergens dat je vond dat hij beter is gaan lopen geloof ik dus dat kan dus ook. Maar dan vind ik nog steeds bovenstaande opmerking dat mensen iets missen in hun leven als ze ontroerd raken door Totilas de plank misslaan. Omdat ze niet dezelfde mening als jij hebben klopt het niet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:55

Ja hoor dat kan ik ook prima zeggen. Hij is gewoon beter gaan lopen. Rustiger en relaxter. :) Ik vind niet dat ze iets missen als ze ontroerd raken door hem, ik vind dat ze iets missen als ze zo achterlijk moeten reageren op iedereen die zegt dat niet te vinden. :)

Ik kom sowieso al een stuk minder op bokt.nl dus lijkt me sterk dat je me nog zo extreem veel ziet inTotilas topics :+ Tenzij jij elk topic dat gaat over streamings van wedstrijden ook "totilas topics" vind.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:59

Ayasha schreef:
Ja hoor dat kan ik ook prima zeggen. Hij is gewoon beter gaan lopen. Rustiger en relaxter. :) Ik vind niet dat ze iets missen als ze ontroerd raken door hem, ik vind dat ze iets missen als ze zo achterlijk moeten reageren op iedereen die zegt dat niet te vinden. :)

Heb je een boezem? Misschien moet je je hand er even insteken ;)

Verder neem je je woorden nu terug begrijp ik?

Ayasha schreef:
Ik kan inderdaad niet begrijpen dat mensen zo kunnen reageren om een paard dat ze niet kennen en de meeste waarschijnlijk zelfs nog nooit in hun leven in het echt gezien hebben. Ja, het spijt me, dan denk ik inderdaad dat er wat mis zit in je leven. Als je daar zo heftig om moet doen. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:04

Neen, ik neem niets terug, jij kan gewoon niet lezen. Probeer het nog eens. :)
Heb al uitgelegd hoe ik het bedoel nl. :+

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:06

Ayasha schreef:
Neen, ik neem niets terug, jij kan gewoon niet lezen. Probeer het nog eens. :)

_O-

Wat laat jij jezelf kennen hier zeg, geweldig!