Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Adriana schreef:Vraagje... heb je Totilas al eens in het echt zien een proef zien lopen? En dan vooral in Duitsland, waar de pers de Nederlandse ruiters vaak tot de grond toe afbrand?
Heb je de stilte van het publiek daar meegekregen, de tranen zien rollen over menig gezicht en niet van jonge Wendy's maar van oude verweerde fokkers. Dat springpaarden fokkers je aanhouden en zeggen dat Totilas een fenomeen is en dat we daar trots op moeten zijn?
Is dat sensatie? Gaat dat om geld? Nee dat gaat om een feel good moment van een paar minuten iets zien wat je een hele poos niet meer los laat. De harmonie en het één zijn waar zoveel ruiters naar hunkeren.
Sommige waren zelfs geheel ongeïnteresseerd over iets heel anders bezig dan Totilas. 
No offence.

Johanna haalt enkel feiten aan en stelt zich daar vragen over.
Zoals men bij elk paard zou doen, maar bij Totilas mag dat niet van bokt. 
Da's toch te belachelijk voor woorden?
Sinds wanneer is charme een feit, charme is iets subjectief! Als zij dat niet vind, vind ze dat niet. Het IS geen gruwelijk gave bok, men vind het een gruwelijk gave bok. En ik persoonlijk vind hem ook niet zo "gruwelijk gaaf". Ik heb deze wedstrijd paarden gezien die IK veel meer uitstraling vond hebben.
Zorg dan op zijn minst dat je fatsoenlijk corrigeert als je iemand corrigeert.
Ayasha schreef:Ik denk eerlijk gezegd he, als mensen dit van Totilas hebben... Dat ze ergens wat missen in hun leven....
Over Totilas lijkt er nooit een normale discussie te kunnen gestart worden, over elk ander paard is dat perfect mogelijk maar over Totilas niet, geen enkele discussie, niet over hem als dekhengst, niet over hem als sportpaard...
Ik vraag me dan altijd af waarom het zo moet.
Zelfs over Anky kon er fatsoenlijker gediscussieerd worden en die waren al behoorlijk heftig...
Geinig, nu moeten die ook al hun bek houden en luisteren.
Wat moet nu je status zijn om iets te mogen zeggen? Ayasha schreef:Ik denk eerlijk gezegd he, als mensen dit van Totilas hebben... Dat ze ergens wat missen in hun leven.... .
Het gaat om wat IK denk...
Ik kan inderdaad niet begrijpen dat mensen zo kunnen reageren om een paard dat ze niet kennen en de meeste waarschijnlijk zelfs nog nooit in hun leven in het echt gezien hebben. Ja, het spijt me, dan denk ik inderdaad dat er wat mis zit in je leven. Als je daar zo heftig om moet doen.
Wie het schoentje past, trekke het aan. Ayasha schreef:Ach, als ik het topic moet geloven ben ik ook een jaloerse onwetende idioot omdat ik er niet warm en koud van wordt. Het leven is niet altijd simpel.Het gaat om wat IK denk...
Ik kan inderdaad niet begrijpen dat mensen zo kunnen reageren om een paard dat ze niet kennen en de meeste waarschijnlijk zelfs nog nooit in hun leven in het echt gezien hebben. Ja, het spijt me, dan denk ik inderdaad dat er wat mis zit in je leven. Als je daar zo heftig om moet doen.
Wie het schoentje past, trekke het aan.
En tranen om een paard die ze in het echt nooit hebben gezien? Ik ken Radiohead toch ook niet in het echt..
Als je daar op de tribune zit en je voelt dat er iets magisch gebeurt is er niks mis mee om te huilen vind ik. Laatst zaten we een film te kijken over een hond waar zelfs mijn vriendje van moest huilen. En hij KENDE DIE HOND NIET EENS! En reken maar dat hij niks mist in zijn leven hoor
Hoeveel topics over Totilas heb je me de laatste maand gezien Gulpje? Ayasha schreef:Maar dat geld toch ook voor de fans?
En ELK Totilas topic, joh, je hebt me de laatste maanden in 2 (?) totilas topics het zien uiten. Ja sure, ELK topic dat ik tegen kom over Totilas zit ik in, kan niet zonder 'mHoeveel topics over Totilas heb je me de laatste maand gezien Gulpje?
Ik vind niet dat ze iets missen als ze ontroerd raken door hem, ik vind dat ze iets missen als ze zo achterlijk moeten reageren op iedereen die zegt dat niet te vinden. 
Tenzij jij elk topic dat gaat over streamings van wedstrijden ook "totilas topics" vind. Ayasha schreef:Ja hoor dat kan ik ook prima zeggen. Hij is gewoon beter gaan lopen. Rustiger en relaxter.Ik vind niet dat ze iets missen als ze ontroerd raken door hem, ik vind dat ze iets missen als ze zo achterlijk moeten reageren op iedereen die zegt dat niet te vinden.
Ayasha schreef:Ik kan inderdaad niet begrijpen dat mensen zo kunnen reageren om een paard dat ze niet kennen en de meeste waarschijnlijk zelfs nog nooit in hun leven in het echt gezien hebben. Ja, het spijt me, dan denk ik inderdaad dat er wat mis zit in je leven. Als je daar zo heftig om moet doen.