Hittegolf: draag zorg voor dieren in deze temperaturen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: Hittegolf: draag zorg voor dieren in deze temperaturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:54

Tamara, kijk je wel uit dat ie genoeg ventilatie heeft in z'n stal? Anders zweet ie zich alsnog een oververhitting in.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:56

Ik vraag me een beetje af wat ik met m'n cavia's moet doen.. Ze staan buiten in de schaduw, hebben hun drinkflesje vol en heb in het beneden verblijf nog een extra schaaltje met water erin. Geef ze af en toe een schijfje komkommer maar verder weet ik het echt niet.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:20

@Jildau , ik denk dat je verder weinig kunt doen! Als ze voldoende water en schaduw hebben lijkt het me prima! Die van mij zitten binnen en af en toe gaan ze even de tuin in, uiteraard ook in de schaduw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:22

Ik ga nu ook niet fietsen en trainen met de hond, de conditie die hij heeft opgebouwd raakt-ie heus niet kwijt in een paar dagen :)

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:59

Nemurin schreef:
Tamara, kijk je wel uit dat ie genoeg ventilatie heeft in z'n stal? Anders zweet ie zich alsnog een oververhitting in.

Ik ben zojuist even geweest en hij staat erg te zweten..
Staldeur opengehouden nu en bij andere paarden gekeken en die waren ook op de borst bezweet..(mijne ook op zijn nek)
Straks ga ik hem weer buitenzetten en lekker afspuiten onder de kraan..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:06

Nou dan wordt ie wel lekker verwend Tamara. :) Beter kunnen we het ook niet doen, we kunnen de hitte niet zomaar wegnemen.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:18

KiWiKo schreef:
naah, ze kunnen echt wel wat hebben hoor :) :)

honden, paarden, katten en konijnen gaan net zo min dood van werken of dingen doen in deze hitte als mensen

Dan vraag ik me toch af waarom de dierenbescherming het afraad om boven de 21 graden met je hond te gaan fietsen etc.... |o
Honden met mensen vergelijken gaat echt niet op aangezien honden niet kunnen zweten. En volgens mij stond van de week hier op bokt dat paarden eerder last hebben van de warmte dan mensen.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:21

Yamcha schreef:
Ik ga nu ook niet fietsen en trainen met de hond, de conditie die hij heeft opgebouwd raakt-ie heus niet kwijt in een paar dagen :)

Ik ga ook gewoon trainen met mijn hond maar ben al wel om 04.30 in het bos en niet op het warmst van de dag. Fietsen bij hoge temperaturen is gewoon slecht en heeft niks met conditie te maken. Kijk maar naar die politiehonden die in de auto zijn overleden. Dat zijn werkhonden en hebben dus een goede conditie. Oververhitting, of het nu door opsluiting in een warme auto of door overdreven beweging in hitte kan gewoon dodelijk zijn. Ik neem het risico niet.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:29

De pony's op de kinderboerderij hebben het beter dan ik. _O- Ik was er vanochtend en ze waren lekker lui aan het doen, lekker onder de boompjes, tenminste het ruintje.
De twenter stond vol in de zon te grazen en was ook nog behoorlijk hyper bij de begroeting - terwijl ik me al kapot zweette.