Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:05

vanitymay schreef:
btw wat voor halster en touw hadden ze wel niet..die van mij knappen altijd al bij een beetje paniek laat staan bij zoiets?

http://www.youtube.com/watch?v=h_jKUOJw-aQ
Zo was onze trailer in Kansas & de sluitingen van sommige halsters van de paarden waren erg vervelend.. Kan best dat zo'n paard eruit is gevallen en met zo'n halster aan de deur is blijven hangen.:= En idd, in een grote pickup voel je echt niet zo heel veel..

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:06

bah wat naar.. durf het filmpje eerlijk gezegd niet aan te klikken..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:07

hoe is het mogelijk....ik durf het filmpje niet te kijken,ik neem toch aan dat het na afloop genomen is en niet terwijl het gebeurde...

Mijn vriendin heeft overgens een hele dikke SUV,maar je voelt wel degelijk als er een paard onrustig is.
Er bestaan mensen die niets doorhebben in een auto....mijn moeder heeft ooit vier kilometer met een lekke voorband gereden...ik bedoel maar...

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:08

Ongelooflijk dat iemand zoiets kan overkomen...zowel paard als mens

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:08

je ziet t dan nog in je spiegels lijkt mij ????? of doen ze daar niet aan spiegels.
walgelijk verhaal ... zo zielig voor t paard.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:09

Filmpje is idd na afloop genomen en zo heel veel zie je niet. Heb het niet als schokkend ervaren.

Maar wat een bizar verhaal zeg..... Kan me er niets bij voorstellen dat je er weinig van merkt. Bovendien, kijkt ze zelden in haar spiegel dan? Vreemd.

Vond het bloedspoor over de weg wel horror om te zien. Zo onwerkelijk.

Yv_

Re: Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:11

Gadverdamme, wat bizar zeg!
Jammer dat er geen interview met de vrouw die reed is, ben wel benieuwd naar haar kant van het verhaal, zonder speculaties.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:13

IndianLady schreef:
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat je 3 km lang niet in je achteruitkijkspiegel of soortgelijk kijkt.
Dat kan gewoon niet. :n

Zelfs al rij je dwars door de woestijn. Dit is iets wat je geleerd hebt en waarop (als het goed is) elke rijinstructeur op hamert: KIJKEN, KIJKEN en nog eens KIJKEN

Ja, in Nederland wel.. In de VS geven je ouders je autorijles en hoef je alleen maar bij de DMV af te rijden op je 16e.. ;)

En voor mensen die denken dat je alles hoort te voelen: Onze grote auto's zijn dinkietoys in vergelijking met sommige trucks in de VS..

En als jij een trailer met dit formaat hebt, dan kan je daar geen dinkietoy voor zetten, dan heb je echt, echt zwaar geschud voor je trailer staan..

Is heel normaal daar.. En het is dus ook logisch dat ze niet veel heeft gevoeld, die enorme trucks zijn gebouwd om een stabiele wegligging te hebben waarbij je zo min mogelijk last hebt van invloeden van buitenaf.. Dus helaas ook een paard wat achter je trailer stuitert.. :(:)
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 16-06-10 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:16

Het feit dat ze niet vervolgd wordt zeg denk ik al genoeg dat het hier een ongeluk betreft. Wat er direct achter je trailler gebeurd kan je nu eenmaal niet in je spiegels zien.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:17

Wat verschrikkelijk zeg! En het is niet eens haar eigen paard! :oo

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:18

is een achterklep niet verplicht in de VS dan?
wat vreselijk voor dat paard... dat zou egt zeer hebben gedaan.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:19

Oh en wat ik me net bedenk: een gemiddeld paard weegt zo'n 600kg.... dat maakt wel enige herrie als dat over de weg geschraapt wordt met een gangetje van zo'n 70km/h.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:20

gadverdamme, het zal je maar gebeuren zeg!
ik hoop voor het paard, dat het zo'n dus danige val heeft gemaakt ,dat het buiten bewust zijn was en er niks van heeft gemerkt.

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:22

jemig, hierdoor controleer ik dus de achterklep ook altijd 2x, voor de zekerheid.
zal voor die dochters ook wel een enorme schok zijn geweest.
voor mijn gevoel moet je het wel merken, ik kan het zelfs merken als mijn grote ruin staat te eten in de trailer onderweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:22

Dames dames, sorry maar ik hekel sommige reacties.

Gaarne niet speculeren, dat is echt onzinnig. Die vrouw zal toch echt niet door hebben gereden als ze het had opgemerkt.

Dus beetje respect graag.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:23

smeetjoew schreef:
Oh en wat ik me net bedenk: een gemiddeld paard weegt zo'n 600kg.... dat maakt wel enige herrie als dat over de weg geschraapt wordt met een gangetje van zo'n 70km/h.

En ook dat hoeft ze niet gehoord te hebben.. Buiten dat trucks zwaar zijn, zijn ze ook bijzonder goed geisoleerd.. En ik gok zo dat deze mevrouw haar raampjes dicht kan hebben gehad ivm airco..

En daarnaast ( even niet lüllig bedoeld ) zeg nou eerlijk, sommige vrouwen in het verkeer hebben toch helemaal niks door en zijn gewoon levensgevaarlijk?? :')

Amerikanen hebben een hele aparte rijstijl ( mijn schoonmoe bijvoorbeeld.. Tenenkrommend ) Het verbaasd mij iig niks dat ze niks door had.. Het paard krijgt ze er hoe dan ook niet mee terug.. :(:)
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 16-06-10 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

uccello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:24

bah, dat arme dier... wat een afschuwelijk verhaal. extra goed in je spiegels kijken bij het rijden met de trailer! wordt iedereen aangeleerd, maar bijna iedereen vergeet het te doen zodra het rijbewijs binnen is.. zonde..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:25

wat vreselijk walgelijk.... daarom check ik altijd alles 3 keer.. ook of hij goed vast zit, ik ben daar zooo bang voor altijd..
Uit het filmpje begrijp ik dat de vrouw redelijk nonchalant er over was......

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:26

ik heb net een traler gekocht...nog een paar van dit soort horror verhalen en ik durf er niet mee te gaan rijden...

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:27

Wat vreselijk.. Hoe kun je zoiets nou niet opmerken...
Dat arme beest ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:27

Als je een groot inbeeldingsvermogen hebt zou ik het filmpje niet bekijken.. ookal is er misschien 'weinig' te zien, het doet toch echt pijn in je hart..

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:28

Tallie1979 schreef:
smeetjoew schreef:

En ook dat hoeft ze niet gehoord te hebben.. Buiten dat trucks zwaar zijn, zijn ze ook bijzonder goed geisoleerd.. En ik gok zo dat deze mevrouw haar raampjes dicht kan hebben gehad ivm airco..

Daarnaast al ik al hoor wat voor herrie mijn Jeep Cherokee maakt, hoor ik ook een stuk minder in dan een normale personen/station auto...

Tuurlijk je hebben gekken die op dierenleed kicken, maar nogmaals IK ga ervanuit dat dit NIET met opzet is gebeurd! Het is allemaal al erg genoeg, moet er niet aan denken als ik uitstap en zie mijn paard er zo bij (hangen)... Zou de rest van mijn leven een trauma en schuldgevoel hebben...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:30

Nee, als dit met opzet zou zijn zou dat echt ziekelijk zijn..

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:31

Maar het is niet een béétje herrie... Hoeven kletteren over de straat, zijn ribbenkast klettert op en neer, lichaamsdelen scheuren zelfs van z'n romp af.... Het paard ernaast moet vast ook zenuwachtig zijn geworden en hebben lopen draaien.
Nee, dat móet gemerkt zijn. Anders ben je toch zo'n ongelooflijke blinde doos.... Dat kan bijna niet.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:32

Wat ik ook raar vind is dat ze schijnbaar geen enkele andere auto is tegengekomen op de weg....