Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lillytjuh

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:05

In de tijd dat ik haar kende hadden de paarden opzich het niet slecht. Stonden gewoon op een pensionstal en kwamen buiten. Ik denk dat de stalling opzich ook niet het probleem is in dit geval.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:10

Ik zit voor de TV zondag!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:58

lillytjuh schreef:
In de tijd dat ik haar kende hadden de paarden opzich het niet slecht. Stonden gewoon op een pensionstal en kwamen buiten. Ik denk dat de stalling opzich ook niet het probleem is in dit geval.

Dat denk ik ook niet. Het gaat hier om oplichting. Niet om verwaarlozing. Gewoon paarden met leugens en veel te duur verkopen.... desnoods verdoofd zodat ze de pijn niet voelen en zich rustig houden. Verder maakt dame zich keer op keer schuldig aan zware bedreigingen...

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:27

Dat bedoel ik inderdaad! Ben zo reuze benieuwd naar de uitzending morgen! Ben benieuwd of ik haar herken hahaha

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:44

ben ook benieuwd.aangezien ik denk ik ook wel weet over wie dit gaat.helaas heb ik me paard toen ook hier vandaan gehad en weg moeten doen.ben nu een weekend weg dus moet t maandag nacht op internet terug kijken..helaas. ben benieuwd

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:53

Ik zag al een voorfilmpje :D

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 03:41

na veel speur werk weet ik eindelijk wie het is. wat een puzzel zeg.........maar ga zeker kijken.
ze zeggen wel eens zo blind als een paard..maar ik was blinder....lol

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:49

Ivm dat wij bezig zijn met bemiddelen voor klanten en bij paarden gaan kijken van handelaren en particulieren heb ik ook een ''onderzoek'' gestart naar deze handelaar

Ook ik weet 99% zeker wie het is
Mijn moeder is in contact geweest voor een paard en waarschijnlijk deze vrouw in elk geval de zelfde voornaam

Wij hebben het contact verbroken en gaan ook niet meer naar het desbetreffende paard kijken

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:53

Gentlegiant schreef:
Ivm dat wij bezig zijn met bemiddelen voor klanten en bij paarden gaan kijken van handelaren en particulieren heb ik ook een ''onderzoek'' gestart naar deze handelaar

Ook ik weet 99% zeker wie het is
Mijn moeder is in contact geweest voor een paard en waarschijnlijk deze vrouw in elk geval de zelfde voornaam

Wij hebben het contact verbroken en gaan ook niet meer naar het desbetreffende paard kijken

Dat is een hele verstandige beslissing!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:16

Vanavond zit heel bokt voor de buis, ipv een nieuw record hebben we dan een dieptepunt :')

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:34

en een nieuw record aan kijkers voor sbs als alle bokkers voor de tv zitten :P

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:40

Cyntje schreef:
Vanavond zit heel bokt voor de buis, ipv een nieuw record hebben we dan een dieptepunt :')

ja minste ingelogde gebruikers ooit straks :P

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:45

Geloof me...

Na de uitzending en de dagen erna zal het record een
HOOGTEPUNT gaan beleven !!!

Zolang er niemand wordt AFGEBOKT zullen Goede Tijden
Hoogtij vieren

"Onderweg naar Morgen...."

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:50

Ik ben zéér benieuwd naar de uitzending.. :)

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:55

Ik ga samen met een vriendin kijken :D ben erg benieuwd, goed dat het toch uitgezonden word.
Bokt zal vanavond wel lekker rustig zijn :')

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:12

alleen niet vergeten dat dit niet de enige persoon/plek is waar het mis gaat in de paardenwereld.
ze zouden bijvoorbeeld een avondvullend programma kunnen maken over misstanden in de training op stallen achter gesloten deuren.

zo heb ik bijvoorbeeld eens gezien hoe een paard volledig werd uitgeput aan de longe, liep eerst heel blij zijn rondjes (eindelijk uit de stal), werd moe, wilde toen niet meer, kreeg mega veel klappen op zijn hoofd met de zweep, werd hartstikke bang, moest door lopen, struikelde op een gegeven moment zo ongeveer over zijn eigen benen, was helemaal kapot, stond te trillen en zijknat van het zweet en toen een ruiter er op.
zodat hij geen energie meer had om te bokken.
belachelijke gang van zaken en ik was te bang om er iets van te zeggen. dat gebeurd dus ook, en zal ook vast wel meer gebeuren. ik was er echt beroerd van, te erg voor woorden zoiets arme beest krijgt nooit het vertrouwen in mensen terug en ging de stal weer in.. en kan geen kant op tot hij er weer door deze mensen uit wordt gehaald. bah

het is dus niet ineens allemaal opgelost als degene waar nu de focus even op ligt wordt 'ontmaskerd' (en laten we ook eerst afwachten of het allemaal wel klopt wat men nu denkt te weten),
er gebeurd nog zoveel meer op zoveel meer plekken! (helaas!)
Laatst bijgewerkt door Marigold op 23-05-10 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:17

Marigold heeft indd gelijk

Maar dit gebeurt niet alleen op stallen maar ook bij particulieren geloof me

welkom in de paardenwereld

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:20

Dat is ook zo, overal zijn misstanden, maar wil dat zeggen dat deze dan maar niet aangepakt hoeft te worden? Iedereen die gestopt kan worden is er een ;)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:23

Klopt beter 1 dan geen

Maar ook op bekende stallen word dit gedaan dan niet met verkoop paarden dan wel met trainings paarden

Maar dit wicht hebben ze en dan is er al 1 uit de wereld geholpen

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:24

Marigold schreef:
alleen niet vergeten dat dit niet de enige persoon/plek is waar het mis gaat in de paardenwereld.
ze zouden bijvoorbeeld een avondvullend programma kunnen maken over misstanden in de training op stallen achter gesloten deuren.

zo heb ik bijvoorbeeld eens gezien hoe een paard volledig werd uitgeput aan de longe, liep eerst heel blij zijn rondjes (eindelijk uit de stal), werd moe, wilde toen niet meer, kreeg mega veel klappen op zijn hoofd met de zweep, werd hartstikke bang, moest door lopen, struikelde op een gegeven moment zo ongeveer over zijn eigen benen, was helemaal kapot, stond te trillen en zijknat van het zweet en toen een ruiter er op.
zodat hij geen energie meer had om te bokken.
belachelijke gang van zaken en ik was te bang om er iets van te zeggen. dat gebeurd dus ook, en zal ook vast wel meer gebeuren. ik was er echt beroerd van, te erg voor woorden zoiets arme beest krijgt nooit het vertrouwen in mensen terug en ging de stal weer in.. en kan geen kant op tot hij er weer door deze mensen uit wordt gehaald. bah

het is dus niet ineens allemaal opgelost als degene waar nu de focus even op ligt wordt 'ontmaskerd' (en laten we ook eerst afwachten of het allemaal wel klopt wat men nu denkt te weten),
er gebeurd nog zoveel meer op zoveel meer plekken! (helaas!)

Als je zelf niets durft te zeggen of doen (begrijpelijk) meldt dat iig altijd bij de dierenbescherming melden!! Zij moeten nl altijd polshoogte nemen!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:27

het is alweer een paar jaar geleden Myfairitale.
en ja ik had achteraf gezien iets moeten doen, maar was er echt heel erg van onder de indruk, had het gevoel dat diegene zijn woede zo tegen mij zou kunnen gaan richten als hij het vermoeden had dat ik.. enz.
die man is zowieso best wel eng, en ik moest er wel wekelijks zijn voor andere pony's.
dus dan zit je eigenlijk een beetje klem.

trouwens, als men de dieren wel goed verzorgd in de zin van voer water en onderdak, en tegen buitenstaanders leuk en aardig doet.. dan heb je niks om hard te maken.
als er niemand keek schopte hij de pony's zomaar in het voorbijgaan, of dat soort dingen.
je zou het al moeten filmen om zoiets te kunnen bewijzen eigenlijk...
anders komt de DB kijken en ziet niks aparts en kan niks doen met de melding.
Laatst bijgewerkt door Marigold op 23-05-10 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:31

Daar heb je wel gelijk in Marigold, maar iedere ontmaskering is er 1. Kijk er lopen nog tig moordenaars rond op de wereld. Iedereen die gepakt wordt is er 1.

Van deze handelaar vind ik het vooral schokkend dat ze hier op bokt b.v. redelijk geliefd was/is. Zo iemand kan hier goed zaken doen. Er is nl. geen verkeerd woord over bekend op deze paardensite.....

Dan juich ik zo'n ontmaskering alleen maar toe.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:32

Aangifte doen van zoiets kan niet meer anoniem, maar ze mogen nooit vertellen wie de melding heeft gedaan oid.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:32

slimmerik schreef:
Van deze handelaar vind ik het vooral schokkend dat ze hier op bokt b.v. redelijk geliefd was/is. Zo iemand kan hier goed zaken doen. Er is nl. geen verkeerd woord over bekend op deze paardensite.....

Dan juich ik zo'n ontmaskering alleen maar toe.

en ze doet er gewoon alsof er neits aan de hand was

Ik vond haar ook altijd heel aardig achter zoiemand zoek je dat niet

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:34

het zou wel goed zijn als na de uitzending, en als blijkt dat het echt mis is, de naam van 'degene' wel mag worden genoemd, want nu gaan mensen het zelf invullen en zou zomaar de verkeerde erop kunnen worden aangekeken!
er zijn er wel meer die mogelijk in het profiel passen immers.