Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lillytjuh schreef:In de tijd dat ik haar kende hadden de paarden opzich het niet slecht. Stonden gewoon op een pensionstal en kwamen buiten. Ik denk dat de stalling opzich ook niet het probleem is in dit geval.
Gentlegiant schreef:Ivm dat wij bezig zijn met bemiddelen voor klanten en bij paarden gaan kijken van handelaren en particulieren heb ik ook een ''onderzoek'' gestart naar deze handelaar
Ook ik weet 99% zeker wie het is
Mijn moeder is in contact geweest voor een paard en waarschijnlijk deze vrouw in elk geval de zelfde voornaam
Wij hebben het contact verbroken en gaan ook niet meer naar het desbetreffende paard kijken
Marigold schreef:alleen niet vergeten dat dit niet de enige persoon/plek is waar het mis gaat in de paardenwereld.
ze zouden bijvoorbeeld een avondvullend programma kunnen maken over misstanden in de training op stallen achter gesloten deuren.
zo heb ik bijvoorbeeld eens gezien hoe een paard volledig werd uitgeput aan de longe, liep eerst heel blij zijn rondjes (eindelijk uit de stal), werd moe, wilde toen niet meer, kreeg mega veel klappen op zijn hoofd met de zweep, werd hartstikke bang, moest door lopen, struikelde op een gegeven moment zo ongeveer over zijn eigen benen, was helemaal kapot, stond te trillen en zijknat van het zweet en toen een ruiter er op.
zodat hij geen energie meer had om te bokken.
belachelijke gang van zaken en ik was te bang om er iets van te zeggen. dat gebeurd dus ook, en zal ook vast wel meer gebeuren. ik was er echt beroerd van, te erg voor woorden zoiets arme beest krijgt nooit het vertrouwen in mensen terug en ging de stal weer in.. en kan geen kant op tot hij er weer door deze mensen uit wordt gehaald. bah
het is dus niet ineens allemaal opgelost als degene waar nu de focus even op ligt wordt 'ontmaskerd' (en laten we ook eerst afwachten of het allemaal wel klopt wat men nu denkt te weten),
er gebeurd nog zoveel meer op zoveel meer plekken! (helaas!)
slimmerik schreef:Van deze handelaar vind ik het vooral schokkend dat ze hier op bokt b.v. redelijk geliefd was/is. Zo iemand kan hier goed zaken doen. Er is nl. geen verkeerd woord over bekend op deze paardensite.....
Dan juich ik zo'n ontmaskering alleen maar toe.