Paard raakt gewond tijdens inbeslagname van de AID

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:54

RamboBink schreef:
chanicha schreef:
Ook weet men niet hoe de stallen er uit zien.

Ook nog zoiets... er zijn geen stallen :7

Ook geen schuilstallen neem ik aan? Nou dan is het toch duidelijk! Hier zal de AID echt wel een waarschuwing voor hebben gegeven.

Brainless

Re: Paard raakt gewond tijdens inbeslagname van de AID

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:57

@Fury
(Schuil-)stallen zijn in Nederland niet verplicht!!
Dus dat kan geen reden zijn voor AID om paarden in beslag te nemen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:59

Ninx schreef:
Ja, Trots Op Nederland.... dat maakt het nu niet direct een stuk geloofwaardiger....

Hoezo, er staat daar toch gewoon dat de gemeente tegenwerkte met de bouwvergunning?
Lijkt me niet echt gelogen ofzo.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:00

Ik heb niet het hele topic gelezen, slecht het filmpje in de beginpost gelezen en de fillm die later gepost werd: http://www.youtube.com/watch?v=phGv4N3V ... re=channel

Deze film heb ik echt met hele grote verbazing gekeken! Ik wil me niet uitlaten over de situatie op zich, of het terecht is dat die paarden in beslag genomen worden. Maar mensen, ongekend hoe de AID te werk gaat :n Hebben ze een blik met nono's open getrokken om die paarden daar in beslag te gaan nemen?!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:01

Nicolletje schreef:
Ninx schreef:
Ja, Trots Op Nederland.... dat maakt het nu niet direct een stuk geloofwaardiger....

Hoezo, er staat daar toch gewoon dat de gemeente tegenwerkte met de bouwvergunning?
Lijkt me niet echt gelogen ofzo.

Had het liever van een wat meer gedegen partij gelezen... deze partij is erg vermakelijk (getuige hun promofilmpjes) maar echt niet serieus te nemen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:05

Daan_Ordeal schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, slecht het filmpje in de beginpost gelezen en de fillm die later gepost werd: http://www.youtube.com/watch?v=phGv4N3V ... re=channel

Deze film heb ik echt met hele grote verbazing gekeken! Ik wil me niet uitlaten over de situatie op zich, of het terecht is dat die paarden in beslag genomen worden. Maar mensen, ongekend hoe de AID te werk gaat :n Hebben ze een blik met nono's open getrokken om die paarden daar in beslag te gaan nemen?!

De manier waarop men te werk gaat is niet erg handig... er zijn teveel paarden die door een te kleine opening moeten, al dat hekwerk maakt het er niet veilig op. Dat had inderdaad beter gekund.
Maar jeetje, nu zie ik dat sommige paarden een ontstoken anus hebben, volgens mij onder de wormen zitten, en er wel degelijk slecht uitzien.
Hopelijk mag deze man geen dieren meer houden.
Dikke l*lkoek van die vergunningen, wanneer je geen vergunningen krijgen kunt.. neem je gewoon niet zoveel dieren op je erf: punt uit!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:13

Inderdaad, zet het filmpje eens stil op 1.04 en kijk eens naar het zwarte paard. Daarnaast wordt de filmcamera gewoon vastgehouden en wordt er verzocht aan de paarden even aan de kant te gaan. Meneer de eigenaar zal de boel nog wel even lekker aansteken door te dreigen met politie. En dat melodramische gepiep aan het eind van het filmpje, gaan mijn haren pas van overeind staan. "Ik hou van je"?????? Kom toch, dit is geen dierenliefde...

Is er trouwens al wat bekend over dit paard?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:20

Ik ben het met je eens Caesar.. ik denk dat het maar goed is dat deze paarden daar weg zijn... mafkezen. Iedere gek kan een paard kopen, dat wordt wel weer pijnlijk duidelijk.

breggeltje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:26

Ik heb maar de helft van het filmpje gekeken, kon het niet langer aanzien. En dit zijn profs van de AID. Tjonge jonge. Waar zijn ze in godsnaam mee bezig? Wat een prutsers.

Zo slecht zien de paarden er nou ook weer niet uit (voor het paard zijn been bezeerde)
Ik heb hier echt geen woorden voor. Wou dat ik wat voor de paarden en eigenaar kon doen!
Die rechtzaak moet er zeker komen!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:28

breggeltje83 schreef:
Ik heb maar de helft van het filmpje gekeken, kon het niet langer aanzien. En dit zijn profs van de AID. Tjonge jonge. Waar zijn ze in godsnaam mee bezig? Wat een prutsers.

Zo slecht zien de paarden er nou ook weer niet uit (voor het paard zijn been bezeerde)
Ik heb hier echt geen woorden voor. Wou dat ik wat voor de paarden en eigenaar kon doen!
Die rechtzaak moet er zeker komen!

Even een bril opzetten...

breggeltje83

Re: Paard raakt gewond tijdens inbeslagname van de AID

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:34

Heb even verder gelezen en een poging gedaan om het hele filpje te kijken, word hier echt misselijk van.

Paarden zien er op het eerste oog redelijk uit, maar kan idd zeker beter.
Dan nog vind ik dat de AID heel slecht heeft gehandeld!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:38

je hebt als eigenaar of houder gewoon goed voor je dieren te zorgen. Heel vervelend als de gemeente dan niet meewerkt maar daar moet je dan toch je conclusies uit trekken en doen wat het beste is voor de dieren.
Dat is in dit geval aan de beelden te zien niet gebeurd. Kom toch eens op, als je normaal omgaat met je dieren komt er echt geen AID aan te pas. Dat de dieren door de AID opgeladen moeten worden is echt aan de eigenaar te wijten en bij inladen gebeuren zo vaak ongelukken.
Ik hoor hier zovelen roepen dat het allemaal echt wel meevalt, en zo slecht zouden ze er niet uitzien? Ik zou zeggen, zet eens een andere bril op, paarden horen er zo niet bij te lopen, en als je dit normaal vindt denk ik niet dat je er veel kijk op hebt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:39

Wellicht zegt het iets over de wijze waarop veel paarden in NL gehouden worden, misschien is dit voor sommigen een vertrouwd beeld?
Ik vind het een aanfluiting.
Goede zaak dat die paarden op weg zijn naar een beter bestaan.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:40

piezze schreef:
Dat de dieren door de AID opgeladen moeten worden is echt aan de eigenaar te wijten en bij inladen gebeuren zo vaak ongelukken.

Nou lekker is dat, die lui horen professioneel te zijn, wat help je de paarden ermee dan?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:41

NOu aan de reacties hier te lezen vraag ik me dat ook af of dat ze een beter bestaan tegemoet gaan maar zoals ze er nu bij lopen is ook niet alles.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:42

Nicolletje schreef:
piezze schreef:
Dat de dieren door de AID opgeladen moeten worden is echt aan de eigenaar te wijten en bij inladen gebeuren zo vaak ongelukken.

Nou lekker is dat, die lui horen professioneel te zijn, wat help je de paarden ermee dan?

Nou van de 20 paarden (ofzo) is er 1 gewond geraakt. De rest gaat wellicht een beter bestaan krijgen en die ene heeft een paar weken last van een zere voet en heeft daarna een litteken. Zal dat beest een worst zijn alssie daarna wel genoeg te eten krijgen en verzorging.

Die AID is waarschijnlijk gewend koeien of varkens te laden, daar is het heel normaal dat het met hekken een wagen in gedreven wordt. Moet je van de AID verwachten dan dat ze 20 paarden een vrachtwagen in gaan knuffelen? Stom van de eigenaar om het zover te laten komen dat dit nodig is.
Laatst bijgewerkt door piezze op 21-05-10 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

breggeltje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:43

Ik zeg niet dat je paard er zo bij hoort te lopen. Maar mijn paard krijgt niet z'n ongeluk bij het laden! sterker nog, er is bij ons geen bouwhek te vinden om hem naar een vrachtwagen te leiden. En een beter bestaan moet je maar afwachten, als je al verwacht dat de half NL zo zijn paarden houd.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:45

Ik had toch liever gezien dat ze aan die andere honderden paarden die er nog slechter bij staan iets zouden doen.

De eigenaar kan je het trouwens ook niet helemaal verwijten. Hij kreeg toch door de gemeente een nieuw stuk grond aangewezen en kreeg vervolgens geen vergunning voor het bouwen van nieuwe stallen? (correct me if I'm wrong).

Ik vind dat deze paarden best meevallen. Wat me echt tegen het hoofd stoot is de manier waarop de AID met deze dieren omgaat.

EDIT: Mensen van de AID behoren verstand van zaken te hebben! Dit houdt in OOK van paarden, blijkbaar kan dit soort dingen dus wel met varkens en koeien maar niet met paarden... En ook in het geval van varkens en koeien heb ik er mijn vraagtekens bij.
Laatst bijgewerkt door Kitsolu op 21-05-10 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:46

Nicolletje schreef:
piezze schreef:

Nee, ze lekker laten staan had ze beter geholpen. Ze zien er toch niet uit? Het had met iets meer rust en beleid gedaan kunnen worden. Maar zo te horen was de eigenaar ook een beetje 'type Tokkie'... dus dan wil je je wel snel uit de voeten maken daar.
Enfin, deze dieren zijn op weg naar een beter leven en dat ene dier herstelt beter van een diepe snee... dan van jarenlange ondervoeding en wormbesmetting.
Ik vind het schokkend dat mensen op Bokt dit een volstrekt normale manier van paarden houden vinden.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:46

breggeltje83 schreef:
Ik zeg niet dat je paard er zo bij hoort te lopen. Maar mijn paard krijgt niet z'n ongeluk bij het laden! sterker nog, er is bij ons geen bouwhek te vinden om hem naar een vrachtwagen te leiden. En een beter bestaan moet je maar afwachten, als je al verwacht dat de half NL zo zijn paarden houd.

Er zijn genoeg paarden die blijvende schade oplopen bij het laden omdat ze naar een concours gaan, naast de klep stappen, achterover vallen oid.. dat is een hele andere discussie. Een bouwhek is ook een doordachte keuze, blijkbaar hebben ze er al rekening mee gehouden en wilden ze juist gekke sprongen voorkomen... Een gewoon hek of draad kan ook flinke schade veroorzaken...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:47

Ninx schreef:
Goede zaak dat die paarden op weg zijn naar een beter bestaan.

en dat is ??
AID wordt er niet zomaar eigenaar van
mocht er een rechtzaak van komen dienen ze ergens te verblijven waar ze niet zomaar het land opgegooid worden ..en een rechtzaak kan lang aanslepen ..
nogmaals men had de eigenaren kunnen verplichten en helpen een beter onderkomen te vinden voor de paarden ( en met de zomer maanden in het vooruitzicht lijkt me dat niet onmogelijk ..)en dat is gras en nog eens gras ..
de dieren een keer goed ontwormen , bekappen en een bloedtest laten uitvoeren ..op kosten van de eigenaar ..

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:48

ook zonder bouwhekken gebeuren er vaak ongelukken met inladen, ook bij mensen die er verstand van zeggen te hebben. Het is natuurlijk een stomme manier om bouwhekken te gebruiken maar ik neem aan dat ze dachten dat het zo sneller zou gaan. Is onwetendheid en geen opzet.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:48

piezze schreef:
Nou van de 20 paarden (ofzo) is er 1 gewond geraakt. De rest gaat wellicht een beter bestaan krijgen en die ene heeft een paar weken last van een zere voet en heeft daarna een litteken. Zal dat beest een worst zijn alssie daarna wel genoeg te eten krijgen en verzorging.

Die AID is waarschijnlijk gewend koeien of varkens te laden, daar is het heel normaal dat het met hekken een wagen in gedreven wordt. Moet je van de AID verwachten dan dat ze 20 paarden een vrachtwagen in gaan knuffelen? Stom van de eigenaar om het zover te laten komen dat dit nodig is.

Nou ik snap het niet. Als de AID zo met paarden omgaat vraag ik me dat betere bestaan ook ernstig af.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:49

Shahazai schreef:
Ik had toch liever gezien dat ze aan die andere honderden paarden die er nog slechter bij staan iets zouden doen.

De eigenaar kan je het trouwens ook niet helemaal verwijten. Hij kreeg toch door de gemeente een nieuw stuk grond aangewezen en kreeg vervolgens geen vergunning voor het bouwen van nieuwe stallen? (correct me if I'm wrong).

Ik vind dat deze paarden best meevallen. Wat me echt tegen het hoofd stoot is de manier waarop de AID met deze dieren omgaat.

EDIT: Mensen van de AID behoren verstand van zaken te hebben! Dit houdt in OOK van paarden, blijkbaar kan dit soort dingen dus wel met varkens en koeien maar niet met paarden... En ook in het geval van varkens en koeien heb ik er mijn vraagtekens bij.

TJEEZ, ga een keer kijken op een boerderij en bij een slachthuis en welcome to the real world
Laatst bijgewerkt door piezze op 21-05-10 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:49

piezze schreef:
Is onwetendheid en geen opzet.

Als het nu al onwetendheid is, wat moet zo'n instantie dan met die paarden??