Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Abeltje77 schreef:er is niets te grazen
amies100 schreef:Abeltje77 schreef:er is niets te grazen
Op veel pensionstallingen en maneges is ook geen weidegang, paarden kregen hier voldoende hooi dus vind het absoluut niet erg.
Paarden worden nu gestrest in een vrachtwagen gejagen en met zijn allen in een donkere stal gezet waarbij ook geen weidegang is.
De mensen moeten verder nadenken.....
slimmerik schreef:Wij weten niet hoe deze beesten doorgaans behandeld worden. Misschien maar om de drie dagen voer.... en water.... Geen droge plek om te liggen 24 uur per dag etc. etc.
Ik noem maar een zijstraat. Verwaarlozing hoeft geen extreme vermagering te betekenen.
Abeltje77 schreef:Ik vind dat altijd wel een rare beredenering: er zijn nog veeeeeel ergere gevallen dus bij deze hoeft niet ingegrepen te worden.
Als ik alles op een rijtje zet en ervan uitga dat het klopt dan zijn dit de feiten:
19 paarden op een heel klein stukje land
worden niet regelmatig gevoerd
hebben niet regelmatig te drinken
er is geen schuilmogelijkheid
er is niets te grazen
Ik zou mijn paard er niet tussen willen hebben in ieder geval. En ik denk de meesten hier ook niet.
Waarom is het dan zo'n probleem als er ingegrepen wordt?
amondi schreef:yvonnedv schreef:In het filmpje zegt die mevrouw dat ze normaal op het gras staan.
De vraag is dan ook, waarom stonden ze daar nu dan niet?????
RamboBink schreef:Ik schrik erg van de reacties dat mensen het 'normaal' vinden hoe de paarden hier gehouden worden.
En begin me nu echt meer zorgen te maken over de gezondheid van sommige paarden.
Tuurlijk kun je niet altijd de natuurlijke habitat nabootsen..
Dus in feite zeg je dat je hier best je paard zou stallen?
(even binnenbak/bodems etc niet meegerekend)
spottedponie schreef:Ik heb net het filmpje bekeken, en het lijkt daarop inderdaad mee te vallen met de conditie.
Verder ben ik wel van mening dat je je paarden zo niet moet willen houden...
manueeltje84 schreef:spottedponie schreef:Ik heb net het filmpje bekeken, en het lijkt daarop inderdaad mee te vallen met de conditie.
Verder ben ik wel van mening dat je je paarden zo niet moet willen houden...
Maar ja aan de andere kant bij de manege,s in de grote steden staan de paarden 23 uur per dag in een hokkie van 3x3 m (soms nog kleiner) en dat 1 uurtje per dag dat ze eraf mogen moeten ze hard werken!
Nee dat is lekker voor een paard!
Deze paarden staan teminste nog in de buitenlucht, ze kunnen bewegen, eten en ze hebben sociaal contact met elkaar.
Dat zijn denk ik toch wel 3 hele belangrijke feiten voor een paard!
En ik praat niets goed, ik vind er ook enkele tussen staan die wat aan de magere kant zijn.
Maar vind het wel een beetje overdreven allemaal zeg... pfff