Stacy Westfall opent de Wereldruiterspelen met show *clip*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Stacy Westfall opent de Wereldruiterspelen met show *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:34

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:43

tsja, ben toch meer gecharmeerd door Stacy

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:47

Bovendien heb ik Pat Parelli nog nooit 'brideless' gezien.
(correct me if i'm wrong en hij dit wel regelmatig laat zien)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:49

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 00:37

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 01:04

Gaaf zeg, ik kan nog niet zo rijden met zadel en hoofdstel :D Ook knap dat ze goed blijft zitten, dat valt niet mee in zo'n snel tempo op een gladde rug.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:21

Dit is zo gaaf! _/-\o_
Doe dit zelf ook af en toe met me paard maar zo goed als haar ben ik echt niet! :n
En ik moest ook huilen toen ik het de eerste x zag..

Mensen die over dit filmpje zeuren.. Hmmm.. Bespeur ik daar een teken van jaloezie? :+

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:21

Als ik dan parrelli moet vergelijken naast stacy;dan is stacy mooi afgewerkt en parrelli nogal klungelig in het zien..
En zoals pat het doet kon ik het met twee van mijn paarden ook,maar zoals stacy...
Dat in nog geen 100 jaar denk ik.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:42

Hannah_Menno schreef:
Dit is zo gaaf! _/-\o_
..

Mensen die over dit filmpje zeuren.. Hmmm.. Bespeur ik daar een teken van jaloezie? :+

Ja waarom zeuren over zoiets moois en een volledige samenwerking van mens en dier.
Hoop dat heel veel ruiters hier eens heel goed naar gaan kijken en na gaan denken, vooral de mensen die alles uit de kast halen om hun paard iets te leren terwijl het ook met zoveel minder kan het het er ook nog mooier uit gaat zien.
Want je ziet vertrouwen is het grootste sleutelwoord voor een harmonieus samenwerking met je paard, ook de topruiters kunnen hier nog wat van leren.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:46

Wat een gezeur allemaal om te vergelijken met iemand. Het is gewoon knap gedaan!!!! Dus wat hebben die andere er nou weer mee te maken?? Dat ze bijna hetzelfde doen, maar dan toch anders?? Ik mocht willen dat ik het kon. Dus je vindt het knap en of niet. En of je nou wel of niet western rijdt, dat maakt geen bal uit!!! Als je wel western rijdt heb je een voorsprong, want dan weet je waar het over gaat. Als je geen western rijdt........ is je referentiekader anders.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:56

Super gaaf om te zien dit!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:18

prachtig als je zo'n mooie band met je paard hebt!
en diep respect dat ze idd zo mooi blijft zitten met die stops ;)

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:35

rommulus schreef:
JessicaD88 schreef:
Eigenlijk ben ik het met je eens hoor :o (durf het bijna niet te zeggen na alle reacties..) vind dat meisje waar je het over hebt idd erg goed. Dit vind ik ook knap, absoluut! Maar vind het paard toch niet erg gelukkig ogen, vind zn houding wat gespannen, maargoed. Een paar jaar geleden was er een show op Outdoor Gelderland met een man met 2 paarden die hij reed zonder zadel en hoofdstel, en daar kon ie echt van alles mee, springen, allerlei kunstjes nja van alles, dat vond ik toch net wat mooier dan dit :o Moet wel zeggen dat dit het enige filmpje is dat ik gezien heb van haar dus dit oordeel is alleen hierop gebaseerd ;)

het paard heeft oa zijn oren naar achteren of niet ???
of bedoel je dat niet ???

dat is namelijk simpel uit te leggen
paard concentreert zich volledig op de ruiter en wil dus ook iedere stem hulp mee krijgen

het paard oogt idd niet happy maar dat is op en top concentratie
(ik heb ook wel eens mensen daar over gehoord bij western paarden :D

die man uit gelderland is daar ook wat van op internet te vinden ?? (ben nieuws gierig)

Zn oren naar achter bedoel ik niet, dat is idd concentratie, maar meer in zn lijf, hoe het paard door de bocht gaat, lijkt net of ie omvalt. En dat zwiepen met zn staart maakt het beeld er niet beter op.

Filmpje van die man heeft iemand geloof ik al in dit topic neergezet, ze zei dat het niet te vergelijken was. Kan best hoor is wel wat anders, niet echt wedstrijd gericht ofzo maar vond t zelf leuker om te zien :+ maar ieder zn eigen mening natuurlijk!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:56

Cassidy schreef:
MiniMouse schreef:
Erg mooi, mis wel het drafwerk

Bij een reiningproef wordt geen draf getoond, de hele proef wordt in galop gereden.

OK, weer wat geleerd :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:09

Voorbeeld van een reiningproef, het is er een van de 10 patterns die je rijden moet. Je ziet de winnaar van de NRHA Futurity 2002 Shawn Flarida op Wimpy's Little Step. Alle onderdelen zoals spins, sliding stops en changementen moeten ook in een freestyle proef zitten, alleen mag je dan zelf de volgorde bepalen, en je mag verkleed of zelfs zonder zadel en hoofdstel, en je mag de muziek zelf uitzoeken.

http://www.youtube.com/watch?v=DIzT59LrPkk

Shawn Flarida kreeg na deze proef ook een staande ovatie. Gebeurt niet zo vaak na een reiningproef.
Bij gewone onderdelen is het niveau van het applaus trouwens niet bepalend voor de score.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:35

Ik denk dat reining gewoon niet echt mijn tak van sport is :o

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:43

Dat kan, en dat mag. En zo heeft iedereen zijn voorkeuren. Al kan ik een goed uitgevoerde kur op muziek ook waarderen, en bij een spannende barrage tijdens een springwedstrijd zit ik ook op het puntje van mijn stoel.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:47

Ook ik blijf het een fantastisch filmpje vinden! Erg gaaf dat zij de wereldruiterspelen mag openen!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:48

Ik ook :j maar misschien komt het omdat ik dat beter begrijp. Even heel kort door de bocht gezegt zie ik bij reining een paard rondjes rennen, een wissel maken en dat is dan waar voor geklapt wordt.. Maar ik zal me er eens beter in verdiepen dan kan ik het waarschijnlijk meer waarderen. Vind het nl ook wel slecht om zo ongeveer alleen springen en dressuur te begrijpen :Y)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:59

Het paard moet tijdens de reining laten zien dat hij willingly guided is. Aan een los teugeltje moet je verzameling laten zien, speed control en een paard kunnen sturen, en reken maar dat het lastig is als een paard zo hard gaat. Paard mag niet anticiperen, en een fout van het paard (of van de ruiter) betekend een 0 score. Je kunt dus niet een fout maken en die tijdens een proef proberen te compenseren, zoals dat bij de dressuur wel kan. Je begint met 70 punten, voor fouten krijg je aftrek, voor dingen die wel heel goed gaan punten erbij. Overspin of onderspin worden bestraft, en reken maar dat je de tel kwijtraakt als het zo hard gaat zoals op dat filmpje (je mag er maar 4 maken). Een bok naar het been of een niet zo mooi changement is 5 punten aftrek. Als je een 70 scoort heb je foutloos gereden, maar daar red je het tegenwoordig niet mee. De score van Shawn Flarida was dan ook ongekend hoog met 233 (meerdere jury's, het zijn er 5 en de hoogste en laagste score tellen niet mee).

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:38

Ik vind het een perfect plaatje die twee en zou wel willen dat ik mijn Appie zo kon rijden :D .

Tja de een vindt het helemaal super, de ander niet..........ik denk dat hier een flinke dosis Hollandsche nuchterheid achter zit, van doe maar normaal dan doe je al gek genoeg. Best jammer en laten we gewoon eens blij voor elkaar zijn. En nee ben zeker geen Penny wijf :+ .

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:00

Bedankt voor de uitleg Cassidy!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:06

Graag gedaan. Reining is echt niet simpelweg rondjes rennen. De oefeningen volgen elkaar heel snel op. En ook op beginnersniveau is er niemand die voorleest, je behoort de proef gewoon uit je hoofd te weten. Bij de NRHA staat de proef ver van tevoren vast en krijg je ook te horen welke proef er verreden wordt, op andere wedstrijden krijg je hem op de dag zelf te horen.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:11

marsmars schreef:
Waarschijnlijk kan een Anky, Edward, etc dit idd niet, maar waarschijnlijk hebben ze daar ook geen behoefte aan. Zij hebben een andere basis. Net als ik overigens :o.

Iedereen gelooft zijn eigen ding. En als iedereen mijn allereerste zin nog eens leest dat ik dit ook wel knap en mooi vindt, dan is er volgens mij ook geen probleem. Ik zeg alleen wat ik er van vind. Ik probeer hier helemaal geen discussie uit te lokken, alhoewel het er wel op lijkt en ik daar overigens geen probleem mee heb. Ik heb een mening en die wil ik best verdedigen. En als mensen hierom willen janken, snotteren, etc. prima, maar ik geloof niet dat iedereen dat daadwerkelijk doet. Volgens mij typt de helft van bokt dat alleen maar om te zeggen hoe mooi ze het wel niet vinden.

Zoals je je eerste zin zegt.

Je moet geen appels met peren gaan vergelijken ;)
Edward en Anky rijden grand prix en streven om de perfectie waar stang en trens verplicht is.
Dus kan je het hen ook niet kwalijk nemen dat ze zo trainen.

Dit hier is freestyle reining en is totaal anders en zeker niet te vergelijken.
Een mooie passage of wissels om de pas is enorm moeilijk om aan te leren en denk dat dit ook vaak vergeten wordt.

Uiteraard wat Stacy presenteert is gewoonweg prachtig, ik vind alles heel mooi gecontroleerd en ze weet waar ze met bezig is.
Je moet maar doen.
Hoop ergens eens net hetzelfde te zien in de Grandprix "freestyle Grandprix"
Net zoals er de gewone reining en freestyle reining is.
Lijkt me ook enorm adembenemend om iemand zo een proef te zien rijden zonder hoofdstel ;)

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:12

MiniMouse schreef:
Erg mooi, mis wel het drafwerk

Drafwerk zie je niet bij reining hoor :+