Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 12:59

In dit bericht wordt er wat uitgebreider op de gevallen in gegaan:

Citaat:
In een nieuwe uitzending van Undercover in Nederland ontmaskert Alberto Stegeman aanstaande zondag een malafide paardenhandelaar. Door een langdurige en uitgebreide undercoveroperatie registreren de verborgen camera’s haarfijn hoe de vrouw slachtpaarden en zieke paarden als gezonde rijpaarden verkoopt. In de uitzending is ook te zien hoe respectloos de vrouw omgaat met haar paarden en hoe Stegeman haar hiermee confronteert. Undercover in Nederland is vanaf zondag 16 mei iedere week om 21.30 uur te zien bij SBS 6.
De paardenhandelaar probeert nu de uitzending met een kort geding te voorkomen. Stegeman: “Deze vrouw presenteert zich tegenover kopers als betrouwbare handelaar die het goed met haar paarden voor heeft. Ondertussen liegt ze over de gezondheid van de paarden en maakt ze veel slachtoffers bij zowel mensen als dieren.”

Stegeman: “De vrouw probeert nu op allerlei manieren de uitzending tegen te houden. Ze beweert dat ik haar heb mishandeld en heeft daar aangifte van gedaan. Tevens beweert ze dat ik haar tijdens de confrontatie heb geslagen en gestompt. Gelukkig heb ik beelden die het tegendeel bewijzen.”

Stegeman sprak voor de uitzending tal van gedupeerden. “Het zijn heel schrijnende verhalen. Bijvoorbeeld die van een moeder die de droom wilde verwezenlijken voor haar tienjarige dochter door een gezond springpaard voor haar te kopen. Het paard blijkt vervolgens helemaal geen goed springpaard te zijn. Ook sprak ik een slachtoffer dat een 12-jarig dressuurpaard bij haar dacht te kopen; het paard bleek maar liefst twintig jaar oud. Weer een ander slachtoffer kocht meerdere paarden bij haar en met alle paarden was wel iets aan de hand. Deze vrouw heeft de afgelopen jaren kopers op allerlei manieren voor de gek gehouden. Ze heeft bij heel veel mensen voor ellende gezorgd, maar nu hebben wij sluitend bewijs verzameld over de stuitende manier waarop deze vrouw in paarden handelt.”

Stegeman heeft de beelden die zijn gemaakt ook laten zien aan voorzitter Frank Dales van de Dierenbescherming. Dales was ‘woest op de handelaar’. Dales: “Het is pure misleiding, dat ten koste gaat van de paarden. Het gaat deze vrouw puur om geld en de paarden zijn geen levende wezens voor haar.” Ook woordvoerder Carmen Portocarero van Vereniging Eigen Paard was geschokt en noemt de handelswijze van de paardenhandelaar ‘heel tragisch’.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:09

slimmerik schreef:
Ook bij autohandelaren zitten er veel rotte appels tussen en kan ik me er ook kwaad om maken dat mensen met een kleine beurs, enorm opgelicht worden.

Want daar gáán dergelijke paardenhandelaars ook voor. Kan me nl heel goed voorstellen dat iemand met een kleine beurs hun kind met talent een eigen paard gunnen. En dan is met een beetje internetten snel de weg gevonden naar dergelijke oplichters.
Nu meer als anders kunnen dergelijke handelaar/oplichters met een fantastische website dergelijke mensen ontzettend misleiden. En dan worden dergelijke oplichters op paardenforums ook nog eens de hand boven het hoofd gehouden door niet met naam en toenaam genoemd te mogen worden (terwijl zondag op TV dat gewoon wèl gebeurd)

Na ja, we zien zondag wel :D

Dergelijke praktijken mogen wat mij betreft loeihard aangepakt worden .....loei en loeihard :(

He, ben ik het eens helemaal met je eens. :D

Waarom mag bokt niet laten zien dat er negatieve ervaringen zijn met handelaren die hier mooi weer spelen? Waarom geen waarschuwing?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:11

Ik heb de opmerking ondertussen aangepast. Verder herhaal ik de opmerking die 2x eerder is geplaatst:

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om in dit topic over allerlei namen te gaan speculeren. Op 16 mei is de uitzending en daarin zullen vast namen genoemd worden. Voor alle duidelijkheid, als er op Bokt discussies over bedrijven gevoerd worden, dan worden alleen ervaringen uit de eerste hand geaccepteerd en is het ook niet de bedoeling ongefundeerde beschuldigingen te plaatsen.

Er zijn als gevolg van die speculaties een aantal berichten verwijderd.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:12

Ik heb nergens namen genoemd zien worden?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:16

Hallo ik weet het, maar ik vertel niet via pb over wie het gaat hoor.
Dus stop met vragen via pb a.u.b

Hurray

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:17

Belachelijk zeg.
Maarja. Ik vind 't alleen maar goed dat het uitgezonden word, dan komt de waarheid tenminste naar voren!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:19

iemand die willens en wetens een slachtpaard of ziekpaard doorverkoopt voor een goed paard is imo een gewetenloze handelaar.

zelf ben ik niet opgelicht door deze zieke geest dmv een aankoop van een paard, maar wel heeft ze valse aantijgingen aan mijn adres verzonden, wat zelfs zover ging dat ze zelfs mijn vorige werkgever heeft gemailt met allerlei beschuldigingen waar de honden geen brood van lusten. Heeft destijds mijn hengst misbruikt als extra promo voor haar site, waar ik nooit geen toestemming voor verleent heb.
Hiervan heb ik aangifte gedaan(vd beschuldigingen), wegens smaad, smaadschrift en laster.
Helaas is de politie in nederland erg laks met dit soort zaken maar ga toch maar even mijn aangifte nieuw leven inblazen, hopelijk doet de politie er nu wel wat mee.(wordt donderdag gebeld door de politie hierover).

Naast haar vuile oplichtingspraktijken mbt de verkoop van paarden, misbruikt ze zelfs haar dochter om sympathie te winnen(hoe sneu ben je dan door zelfs je dochter te misbruiken), beschuldigd mensen van stalken, bedreigen en zelfs mishandelen.

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:20

Electra63 schreef:
Er zijn ook ouders die bijv. een pony voor hun kind willen kopen die zelf totaal niets van paarden weten. En ook niet van het bestaan van Bokt.nl :D . Deze mensen denken dus bij zo'n handelaar goed af te zijn, zeker als pony gekeurd wordt door een DA (van de handelaar). Deze mensen kan je het niet altijd kwalijk nemen.
Mijn 1e pony hebben we ook zo gekocht, (34 jaar geleden :D ) Keuringen bestonden toen volgens mij nog geen eens.
Mijn ouders wisten helemaal niets van paarden. Ik zei wat ik wilde.
Het voordeel toen, was denk ik, dat er niet zoveel rotzooi door o.a. doorfok was. Geen internet. Je kocht een pony meestal via via of uit de buurt. Het aanbod toen was niet te vergelijken met nu.
En je wilde geen Totilas, je kocht een leuke pony en dan keek je wel hoe ver je kwam.

Inderdaad wat je zegt electra!!!
Maarja als de handelaar tegen je zegt dat de pony is gekeurd en je hebt er zelf inderdaad geen verstand van en ze vertellen dan dat de keuringsbewijzen daar niet worden afgegeven.
Dan geloof je dat, tot je achter bepaalde dingen komt en dat dan de hele beerput open gaat.
Ben blij dat er nog mensen zoals jij rondlopen die wel nuchter nadenken. Thanks!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:22

sherif schreef:
iemand die willens en wetens een slachtpaard of ziekpaard doorverkoopt voor een goed paard is imo een gewetenloze handelaar.

zelf ben ik niet opgelicht door deze zieke geest dmv een aankoop van een paard, maar wel heeft ze valse aantijgingen aan mijn adres verzonden, wat zelfs zover ging dat ze zelfs mijn vorige werkgever heeft gemailt met allerlei beschuldigingen waar de honden geen brood van lusten. Heeft destijds mijn hengst misbruikt als extra promo voor haar site, waar ik nooit geen toestemming voor verleent heb.
Hiervan heb ik aangifte gedaan(vd beschuldigingen), wegens smaad, smaadschrift en laster.
Helaas is de politie in nederland erg laks met dit soort zaken maar ga toch maar even mijn aangifte nieuw leven inblazen, hopelijk doet de politie er nu wel wat mee.(wordt donderdag gebeld door de politie hierover).

Naast haar vuile oplichtingspraktijken mbt de verkoop van paarden, misbruikt ze zelfs haar dochter om sympathie te winnen(hoe sneu ben je dan door zelfs je dochter te misbruiken), beschuldigd mensen van stalken, bedreigen en zelfs mishandelen.

Lijkt me aardig uit eerste hand sherif..... dus jij zou de naam mogen noemen in het topic? Want er worden nu allerlei namen verspreidt en worden mensen die hier niets mee te maken hebben beschadigd.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:25

Als het gedoogt word wil ik best de naam vermelden hier, maar hoor dat liever ff van een moddie of ik dat mag zeggen

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:28

Jacimatho schreef:
Dat is de ellende vaak. Dergelijke mensen vergaren een "fanclub" om hen heen die onmiddelijk in opstand komen mocht er een haar verkeerd gelegd worden. Zij geloven ook oprecht in hun goeroe en dat wordt door deze nauwkeurig in stand gehouden.
Als je, als niwit zijnde, een pony wilt kopen, en je vind op een forum niets dan lovende woorden. Krijgt van wildvreemde mensen niets dan praise, dan zakt de achterdocht weg. Tel daar de handelaar bij op die een heel sterk staaltje vertellen in huis heeft, en dan heb je de ideale mix om goedgelovigen een paar centjes lichter te maken.
Dat gaat imo verder dan een afgekeurde pony voor de hoofdprijs verkopen. Dat is moedwillig een web spinnen om vliegen te vangen.

Nou inderdaad, wat je zegt!

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:29

.
[/quote]

Lijkt me aardig uit eerste hand sherif..... dus jij zou de naam mogen noemen in het topic? Want er worden nu allerlei namen verspreidt en worden mensen die hier niets mee te maken hebben beschadigd.[/quote]

Dat is het bokt probleem , dat mag dus niet!
Waardoor onschuldige en goede handelaars onnodig in discrediet worden gebracht helaas.
Mijn pb box wordt ook gevuld met de vraag wie die oplichtster is , maar kan er geen antwoord op geven jammergenoeg.
Velen denken te weten, maar zullen nog verbaasd staan...
Jammer dat de goede onder de slechten moeten lijden in dit geval.
Gelukkig zal het allemaal snel bekend worden en worden die weer gezuiverd van blaam.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:32

Ja vind het ook wel belachelijk dat er geen namen genoemd mogen worden, nu word er idd. maar wat rond gespeculeerd over mensen die er helemaal niets mee te doen hebben.

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:33

Cayenne schreef:
Dat vind ik wel erg kort door de bocht hoor, KiWiKo. Als handelaar heb je ook plichten waar je aan moet voldoen. Het is wel erg makkelijk om alles op kopers af te schuiven. Mensen moedwillig oplichten is gewoon not done, en zeker niet voor deze prijzen.

Inderdaad en niemand heeft het hier over gehad dat het een pony/paard voor een appel en een ei was.
DE HOOFDPRIJS zullen ze hier denk ik bedoelen.
Maarged zondag zullen ze erachter komen dat de kopers geen verstand van zaken hadden en inderdaad te goed van vertrouwen waren.
Daarom hoef je iemand nog niet af te branden met kritiek!
En je hebt inderdaad gelijk het is gewoon not done. Thanks!
I rest my case

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:34

noudy schreef:
Ja vind het ook wel belachelijk dat er geen namen genoemd mogen worden, nu word er idd. maar wat rond gespeculeerd over mensen die er helemaal niets mee te doen hebben.

Ja en dat lijkt me idd nog vele malen erger :o dan de dader hier neer te zetten.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:36

Even een stipje hier, ik ben ook wel benieuwd naar de uitzending.

Het verkopen van paarden met mankementen als gezond is gewoon niet acceptabel, hoe je het ook bekijkt. Dat een koper niet zoveel verstand van paarden heeft, geeft een handelaar uiteraard geen vrijbrief om iemand op te lichten. Ik vergelijk het maar een beetje met het kopen van een auto, daar heb ik ook geen verstand van. Maar blijkbaar is het naief om te denken dat de garage mij wel daarmee kan helpen? Ik zal aan de paardenwereld denken als het ooit zover komt, maar jammer vind ik het wel..

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:36

Zeeuwtje68 schreef:
Hallo ik weet het, maar ik vertel niet via pb over wie het gaat hoor.
Dus stop met vragen via pb a.u.b

Je zegt zelf te weten wie het is, dus kun je de vragen via pb verwachten.Vergeten dat je zelf hetzelfde deed door mij een pb met de vraag te sturen?

De naam wordt bekend via de uitzending van Undercover, degenen die het al wel denken te weten, adviseer ik om daar niet openlijk over te praten, want dan krijg je de vragen en nieuwsgierigheid, met als gevolg dat straks dit topic weer wordt gesloten.
En dat willen we toch niet???

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:38

ik vindt het ook wel belachelijk dat we niet eens mogen weten om wie het gaat, voor het zelfde geld gaat er vandaag iemand van ons kijken daar bij een paardje,, en is er nog een gedupeerde zowel paard als eigenaar,, terweil dat dan makkelijk voorkomen had kunnen worden :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:38

Zeeuwtje, opzich heb je wel gelijk, maar in Nederland is het wel zo dat je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is.

Dus om nu al van een dader te spreken gaat mij wat ver lijkt me. Dader ben je pas als het gerecht je heeft veroordeeld. ( en nee, ik ken de persoon in kwestie niet, heb er niks mee van doen etc. ;) )

En ik snap bokt.nl wel, als dit toegestaan word heb je kans dat in dit geval de verdachte ook hier gaat lopen gooien met rechtzaken wegens smaad etc..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:06

Erg jammer dat deze oplichtster in bescherming wordt genomen.
Deze persoon heeft een hele zieke geest en totaal geen gevoel.

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:09

KiWiKo schreef:
Gulpje schreef:
Vind het feit dat mensen zelf dom genoeg zijn om in too good to be true paarden te trappen er niets aan afdoen dat de handelaar heel erg fout zit.

de handelaar is fout................ vooropgesteld, die moet het wel weten zegmaar..........

maar komop zeg............. wat wil je kopen voor een appelen een ei dan???

Nogmaals WIE heeft het hier over het kopen van een paard/pony voor een appel en een ei???
Volgens mij is er geen prijs genoemd, toch???

lissie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:11

Laatst bijgewerkt door lissie23 op 11-05-10 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:12

Hebben jullie bijgaande artikelen goed gelezen ???
Oplichtster daagt Alberto voor het gerecht...

Dit zegt toch genoeg over deze zieke ziel!!!
Dat zelfde staat bokt ook te wachten wanneer zij dit namen speculeren toelaten. Smaad en Laster zal ze ten laste worden gelegd met alle vervelende gevolgen van dien.
Denk niet dat bokt in staat is Moscowitch te betalen zoals een multimediabedrijf als SBS6 dat wel kan???

Dat is denk ik wat anders als in bescherming nemen!

Jammer maar ik als gedupeerde begrijp bokt wel, al zou ik dolgraag in koeienletters haar naam scanderen hier!!!!

Zou dat de reden zijn misschien???

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:12

Ik ben echt benieuwd naar de uitzending! Ik ga zeker kijken :)

Bij mij op stal staan 2 paarden van de persoon in kwestie.

Echt heel fijn dat hier aandacht aan geschonken gaat worden, ben benieuwd. :)
Laatst bijgewerkt door Nessah op 11-05-10 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:15

Peperplant schreef:
Jammer maar ik als gedupeerde begrijp bokt wel, al zou ik dolgraag in koeienletters haar naam scanderen hier!!!!

Hebben ze jou ook voor het programma benaderd?

Ik ben erg benieuwd over wie het gaat, maar gezien het feit dat er een programma over gemaakt is zal de naam mij zondagavond vast wel bekend in de oren klinken.
we wachten af.