Struisvogel valt kind op pony aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:02

oh jah, het zag er echt uit als of hij uit plezier mee renden,
en het zag er ook echt uit als of hij alleen dat kind maar bekeek...
not

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:04

pmarena schreef:
Hoe weet je dat dat kind niks heeft ?

Net zo als je weet dat die vogel niks heeft :P

MDH : die vader heeft niks fout gedaan , mag ik even lachen ? Die vader heeft enorm veel fout gedaan , het naschoppen van die vogel is het laatste stukje van wat hij die dag allemaal fout heeft gedaan waardoor dit filmpje gemaakt kon worden ;)

Dat hij dan uiteindelijk door zijn eigen stomme rotschuld zijn kind moet bevrijden is op dat moment niet anders , maar dan hoeft hij zijn schuldgevoel niet zo overdreven op die vogel af te reageren terwijl dat beest al lang van dat kind af is :n

nee vast...
kind half dood,
maar papa heeft wat fout gedaan dus mag zijn kind niet redden...
soory jochie, je moet maar dood gaan want ik heb iets fout gedaan...
laat je nakijken zeg :(

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:05

tja, als je er geen verstand van hebt kun je een hoop brullen
jullie wisten niet eens dat het een nandoe was :roll:

ik heb ze al jaren dus ik denk dat ik wat dat betreft wel wat ervaring heb

en nee, die haan heeft nu alleen maar geleerd dat die man een bedreiging is en zal hem nu steeds aanvallen
wat betekent dat hij hem steeds zal grijpen met zijn snavel als hij de kans krijgt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:06

MDH : Joh , niemand zegt toch dat die halve wezenloos zijn kind niet mag redden :?
Overigens : waarom komt dat kind in gevaar ? Door diezelfde held van een vader hoor , vergeet dat even niet.

Hij hoeft alleen niet te blijven naschoppen.

Doe even normaal zeg met je uitspraken.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:09

Ik heb het filmpje echt keer op keer bekeken, maar ik mis steeds de 'ongelovelijke rotschop' net als het 'in elkaar tremmen' of het 'in elkaar meppen van zo'n dier', in dezelfde categorie zie ik steeds de 'mishandeling' het 'afrossen' en de 'vreselijke afranseling' over het hoofd.
Zien we wel hetzelfde filmpje?

Tsja, ben het met iedereen eens dat het niet slim is om je kindje (jong beginnend ruitertje) in zo'n wei te laten rijden met allerlei andere dieren. Maar wat die Nandoe in zijn hoofd haalt... Niet eens het achtervolgen (loopvogels lopen nou eenmaal graag) Het is wel degelijk een dreigende houding wat hij aanneemt als het kind is gevallen. het mag dan wel zijn natuur zijn, maar het is onze natuur om ons jong te beschermen. Doet de man redelijk (hij is in het begin een beetje traag, understatement).

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:12

Bonita_Bon schreef:
Ik heb het filmpje echt keer op keer bekeken, maar ik mis steeds de 'ongelovelijke rotschop' net als het 'in elkaar tremmen' of het 'in elkaar meppen van zo'n dier', in dezelfde categorie zie ik steeds de 'mishandeling' het 'afrossen' en de 'vreselijke afranseling' over het hoofd.
Zien we wel hetzelfde filmpje?

Tsja, ben het met iedereen eens dat het niet slim is om je kindje (jong beginnend ruitertje) in zo'n wei te laten rijden met allerlei andere dieren. Maar wat die Nandoe in zijn hoofd haalt... Niet eens het achtervolgen (loopvogels lopen nou eenmaal graag) Het is wel degelijk een dreigende houding wat hij aanneemt als het kind is gevallen. het mag dan wel zijn natuur zijn, maar het is onze natuur om ons jong te beschermen. Doet de man redelijk (hij is in het begin een beetje traag, understatement).

hehe eindelijk iemand die het begrijpt <3

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:13

Arm kind, arme vogel.
Ik zou mijn kind überhaupt niet in een weiland met z'n vogel laten rijden.
Maar ik geef die 'vader' (wie het dan ook is) wel gelijk ik had ook wel een trap uitgedeelt.
Nandoe/emoe/struisvogels..ect ze kunnen allemaal agressief uit de hoek komen.
Je weet nooit wat ze van plan zijn.
Maar om nou die vogel 'kapot' te trappen gaat ook wel te ver.
Zo te zien hebben het kind en de vogel niets.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:18

spatter schreef:
tja, als je er geen verstand van hebt kun je een hoop brullen
jullie wisten niet eens dat het een nandoe was :roll:

ik heb ze al jaren dus ik denk dat ik wat dat betreft wel wat ervaring heb

En blijkbaar herken je er nog niet een als je hem ziet, Nandoe's zijn effen en deze heeft duidelijk een zwart/wit patroon.

En of het nu wel of geen Nandoe is; hij neemt duidelijk een dreigende houding aan, als jij al jaren zulke beesten hebt hoor je dat te weten. Het omlaag krullen van de hals spreiden van de vleugels is een dreigende of opgewonden houding. Op het moment dat het kind het beeld uit kruipt zie je de vogel ook duidelijk aanvallen.
En ookal is een Nandoe kleiner dan een struis of Emoe, ze hebben ook veel kracht in de poten en kunnen je ook makkelijk een arm breken, dan kun je je ook wel voorstellen wat ze met een kind van 6 kunnen doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:21

pmarena schreef:

Waar zie jij hem 'blijven naschoppen'?
Het enige wat je ziet is een vogel die het beeld in rolt waarna die man een soort van schop/duw geeft die volgens mij nog nauwelijks raak is ook.

En even een vraag aan jou; hoe zou jij zo'n dier van je kind af halen?

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:25

anneliesdj schreef:
Het enige wat je ziet is een vogel die het beeld in rolt waarna die man een soort van schop/duw geeft die volgens mij nog nauwelijks raak is ook.

Beleeft vragen ? :Y)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:26

Soms heb ik het gevoel dat sommige mensen alleen maar op bokt zijn om o-ve-ral over in discussie te gaan.. :O

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:27

Sorry hoor maar ik moest echt lachen. :o Wel heel sneu voor het kind, die is zich dood geschrokken.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:30

Debbie schreef:
Soms heb ik het gevoel dat sommige mensen alleen maar op bokt zijn om o-ve-ral over in discussie te gaan.. :O

Hahaha....... ik dacht net al "Huh, ze zijn bij pagina 7... waar hebben ze het nou zeven pagina's lang over?

:Z

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:41

anneliesdj schreef:
pmarena schreef:

Ten eerste is hij al even bezig voordat die vogel het beeld in komt rollen , te oordelen aan het veranderen van het geblèr van het kind. Vervolgens rolt dat beest dus het beeld in , krijgt nog een trap voor z'n kop (of zo lijkt het althans) en krijgt nog een schopje in de buik. Hoe hard dat laatste schopje is zie je niet zo goed , maar die eerdere zijn toch zeker wel raak , en die poeier die het beest gehad heeft waardoor hij het beeld in komt rollen zie je dan nog niet eens.

Ik zou überhaupt al niet zo'n idiote actie uithalen dus mijn kind zou niet onder mijn toezicht in zo'n situatie terechtkomen.

Maargoed , stel dat je kind wordt aangevallen en ik het gebeuren zover laat escaleren dat dat kind alleen nog te bevrijden is door die vogel eraf te schoppen , dan is dat even niet anders. Maar ik zou me doodschamen dat het zover is gekomen en die vogel als die van dat kind af is dus niet nog eens lekker onderuit schoppen zodat ik hem op de grond ook nog even fijn kan bewerken.

Bonita_Bon

Re: Struisvogel valt meisje op pony aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:51

"Uhm, Pardon Lieve Pino, sorry dat ik U stoor in Uw dagelijkse (natuurlijke) driften, maar U molesteerd mijn Jong een beetje.. Zou U, als het U uitkomt, eventueel een ander slachtoffer willen zoeken, mits U dat aanstaat, alstublieft?"

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:53

Bonita_Bon schreef:
"Uhm, Pardon Lieve Pino, sorry dat ik U stoor in Uw dagelijkse (natuurlijke) driften, maar U molesteerd mijn Jong een beetje.. Zou U, als het U uitkomt, eventueel een ander slachtoffer willen zoeken, mits U dat aanstaat, alstublieft?"

ik zou u natuurlijk, als het u te meoilijk is een ander jong te vangen...
er eentje kunnen aanbieden?
natuurlijk op mijjn kosten...
please mijn jong verdient het nog niet om te stervennnnnnnnnnn :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:36

pmarena schreef:
Ten eerste is hij al even bezig voordat die vogel het beeld in komt rollen , te oordelen aan het veranderen van het geblèr van het kind. Vervolgens rolt dat beest dus het beeld in , krijgt nog een trap voor z'n kop (of zo lijkt het althans) en krijgt nog een schopje in de buik. Hoe hard dat laatste schopje is zie je niet zo goed , maar die eerdere zijn toch zeker wel raak , en die poeier die het beest gehad heeft waardoor hij het beeld in komt rollen zie je dan nog niet eens.

Netjes hoor, er maar gewoon vanuit gaan dat hij het beeld in geschopt wordt.
Het kan evengoed zo zijn dat de man de vogel opzij drukt waardoor die struikelt en valt of dat de vogel van hem schrikt, weg wil lopen en valt of weetikveel.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de vogel zich buiten beeld letterlijk op dat kind stort, pikt en schopt, dat pa de vogel eraf wil halen maar dat vogeltjelief hem ook aanvalt. Tjah, je moet iets om van zo'n mormel af te komen, vergeet niet dat het geen lief konijntje is.
Maar feit is dat jij niet weet wat er gebeurd, wat er in beeld gebeurd is al nauwelijks te zien, zeggen dat hij hem voor de kop schopt vind ik dus ook nogal ver gaan, dat is totaal niet zichtbaar.

Wat ik zie is een vader die zo goed en zo kwaad als het gaat en al struikelend die vogel bij zijn kind vandaan probeert te halen.
Hij maakt idd een schoppende beweging op het moment dat de vogel het beeld in rolt maar dat vind ik nog niet zo hard gaan, daarna schopt hij ook niet meer maar 'schuift' hij de vogel verder opzij.
Ik vind het al met al nog best netjes eigelijk.

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:56

Bonita_Bon schreef:

Ja zo ! Misschien was dat een beter oplossing geweest :') :Y)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:01

misselijkmakende filmpje met als enige fout de vader onverantwoord om zomaar in een weide te lopen rijden waar struisvogels lopen.

Die eikel heeft zich niet verdiept in de struisvogel en hem zo natrappen :n bezint eer begint

en verdiep je voortaan eerst ergens in voordat je een dier aanschaft

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:15

nandoe's(ja, het is echt een nandoe, een struisvogel is 2 meter hoog, zie papie die echt niet even aan de kant schoppen _O- )zijn levensgevaarlijke moordlustige kinder etende monster, pas maar op!!!!

iedereen uitgelachen :))

het kind loopt meer kans op zware verwondingen door van de shet te vallen als uberhaubt van de nandoe

wendietjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:26

wel zielig voor dat meisje... maar ik moets ik even lachen om het hele gebeuren. vond het ook zielig om die stuisvogel zo te schoppen maarjah had ie ook wel een beetje verdiend :P

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:36

Tja weer echt onwetendheid van mensen,geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn kind los op zon pony bij zon beest te laten rijden.

Geef die pony groot gelijk dat ie denkt vreet dat kind maar op ik peer hem.
Tja dat ie die vogel een paar trappen geeft logische reactie natuurlijk maar je lokt het wel zelf uit op deze manier.

Arm kind heeft rest van dr leven een trauma door zo'n suffe vader

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:58

spatter schreef:
nandoe's(ja, het is echt een nandoe, een struisvogel is 2 meter hoog, zie papie die echt niet even aan de kant schoppen _O- )zijn levensgevaarlijke moordlustige kinder etende monster, pas maar op!!!!

Dat wordt meestal ook niet van shetlanders gezegd en die kunnen een kind ook gemakkelijk het ziekenhuis in helpen of erger, zelfs nog goedbedoeld.

Overigens is een struis geen 2 meter hoog hoor ;)

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:18

Als ik nu dus uit ga van de ervaring van spatter, heeft meneer de nandoe al een vaker een vervelende aanvaring gehad met kinderen, en is dit de reden dat hij de achtervolging inzet. Ik blijf er nl. bij dat dit niet lijkt op nieuwschierig gedrag.

En wie zegt dat de man de "vogel" blijft aanvallen, het begin hiervan is buiten beeld, wellicht is de vogel een beetje stijfkoppig en komt hij nog een paar keer terug.

Ik heb geen nandoes, maar wel kippen en kalkoenen. Kippen hanen zijn imo allemaal bloedbakken, maar kalkoen hanen zijn over het algemeen zeer vredelievend en toch heb ik er wel eens een tussen met een steekie los, dus waarom deze nandoe niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:22

anneliesdj schreef:
Dat wordt meestal ook niet van shetlanders gezegd en die kunnen een kind ook gemakkelijk het ziekenhuis in helpen of erger, zelfs nog goedbedoeld.

Overigens is een struis geen 2 meter hoog hoor ;)

Niet? Ze kunnen meer dan 2,5 meter hoog worden. Vrouwtjes zijn iets kleiner/lichter.