Springruiter beschuldigd van ernstige mishandeling paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleonora_

Re: Springruiter beschuldigd van ernstige mishandeling paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:24

vind het echt super zielig voor dat beestje, dat het paard weigert wil niet zeggen dat hij dan gelijk 13 harde zweepslagen moet geven :(:)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:28

denken jullie nou werkelijk dat alle paarden die een flink niveau springen dit doen voor een paar lieve woordjes...? Enkele misschien, maar een hele hoop krijgen gewoon een pak slaag wanneer ze stoppen om niets, verschil is dat hij het openbaar doet. keur het niet goed maar ik denk niet dat deze man de enige is die zo werkt :)

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:32

Tja denk dat dat altijd blijft zulke dingen in het heetst van de strijd. Maar blijkbaar was deze erg want anders gaan ze er niet zo bovenop vanuit de FEI.

Daarnaast persoonlijk zie je dat de ruiter zeer slecht aanrijdt en het paard zeer vast houdt van voren. Hoe moet dat beestje dan nog springen over de sloot als hij er al geen fan van lijkt te zijn? Hier lijkt het alsof de ruiter bang was voor het water en niet zo zeer het paard. Dus geremd door ruiter om te springen.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:47

Heel bizar dat ie nog zo laat na de weigering slaat!
Ik snap best dat als je paard voor de zoveelste ker weigert voor een sloot (weet niet of dat hier
het geval is) dat je een paar klappen geeft. Maar dan direct op het moment vd weigering.
Anders snapt ie er niks van en heeft het zowiezo geen zin :n
Wil trouwens niet weten wat ie thuis met zn paarden doet.. Paard leek niet vreemd te kijken van deze tikken.

Sedaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:49

Marigold schreef:
Ernstige mishandeling? Het is vrij doelloos wat hij doet, het paard was volgens mij rustig genoeg om met een heel stuk minder aanmoediging (of straf?) over die sloot te springen, maar ernstige mishandeling..

Hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens :j Zie dit absoluut niet als ernstige mishandeling (daar zijn toch echt andere voorbeelden van) ..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:56

Hij heeft gewoon het paard over de hindernis geslagen.. Hij moet zich diep schamen!! :n

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:55

Snap niet waarom het nou weer nodig is om zovaak en hard te slaan. :(

CindyK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:56

Belachelijk idd! Hij mept z´n paard gewoon over de hindernis heen!
Maar helaas zie je dit soort dingen erg veel gebeuren. Zowel in dressuur als springen komt het regelmatig voor dat ruiters hun paarden mishandelen of in ieder geval niet goed behandelen tijdens of voor wedstrijden. En wie weet wat er allemaal op eigen stal wel niet gaande is!

Ik hoop dat ze hem flink aanpakken!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:57

hij zal helaas niet de enige zijn die dat doet

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:59

Zo die vent moet even zijn agressie kwijt zeker. Arm paard, zo gaat dat hij is en gewoon nog springt ook. Als ik dat paard was.... pfff

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:23

Wat een gefrustreerde zot! Dat paardje zou hem er af moeten bokken! Als het competitie is staan zowel paard als ruiter onder druk en komt het lelijke in een mens al eens naar boven. Dat paard zou die ruiter geen blik waardig meer moeten gunnen, nooit meer!

Presto3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:49

Ik schrok er enorm van , zo'n beestje springt voor jou over die hindernissen heen en dan zo je paardje aftuigen , Die man zou z'n eigen nooit meer op een paard of in de buurt mogen vertonen schandalig!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:52

wat een verschrikkelijk naieve reacties hier zeg := ..Wat denken jullie? Dat al die toppaarden zo ver gekomen
zijn met een suikerklontje en een aai? Dream on, dit soort dingen gebeuren veel vaker, idem in de dressuur..

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:54

Wat me trouwens ook opvalt in het filmpje is dat hij de sloot wel een beetje vreemd aanrijdt, of zie ik dat verkeerd?? Hoe ik het zie rijdt hij er erg scheef op af, niet zo heel raar als je paard dan niet wil....lijkt mij dan (zoveel verstand heb ik niet omtrent springen) :?

En @randie: het kan dan wel vaak voorkomen, dat gebeurd idd, maar het is nergens voor nodig je paard op deze manier te slaan, en als hij het echt nodig vindt moet hij het gelijk doen, maar hij rijdt eerst een halve volte en geeft zijn paard dan ineens op zijn sodemieter. Natuurlijk komen dit soort paarden er niet met getroetel en gedoe, maar op deze manier hoeft het ook niet ;)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:00

Sorry hoor, maar ga maar eens op een oh zo gezellige wedstrijd van de KNHS (en zelfs bixie klassen) wedstrijden kijken. Wordt ook regelmatig flink op los geramd (en getrapt) maar geen haan die kraait :n Maakt uiteraard niet dat dit goed te keuren is!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:09

het word dan wel niet overal netjes gedaan
maar zo moet het ook niet!

Nicole__1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:13

zal dit niet een beetje overdreven zijn het paard reageerd er amper op.. ;)

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:18

Ik vind de 13 zweepslagen ook een beetje overdreven... D:

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:19

keur het niet goed hoor maar vind dit geen zware mishandeling..
geloof dat er achter de schermen veel meer gebeurt wat veel erger is dan dit.

Nicole__1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:20

Charica schreef:

vind het maar beetje nep lijken, het paard reageert er niet op, dan weet ik niet hoe dood dat paard voor de zweep is maar DAT is iedergeval niet goed

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:22

Marigold schreef:
ernstige mishandeling?
het is vrij doelloos wat hij doet, het paard was volgens mij rustig genoeg om met een heel stuk minder aanmoediging (of straf?) over die sloot te springen.
maar ernstige mishandeling... laat ze dan eens goed kijken wat er in de prive binnenbakken gebeurd, niet bij iedereen maar wel bij een deel van de elite.
dat gaat nog wel een eindje verder dan dit slaan met de zweep.

en laat ik eigenlijk maar niet (en daarmee toch stiekum wel) beginnen over plofkippen, nertsen, eendagskuikens, bio industrie varkens, buitenlandse slachterijen, bontindustrie in China, zal ik nog even doorgaan?
dat is stelselmatig levenslang mishandelen.

dit is een paard wat een paar tikken krijgt omdat de ruiter blijkbaar shagarijnig is, en daarmee onprofessioneel.
kan hij thuis weer opknappen, paard zal eerst wel een tijdje angstig blijven, dat vertrouwen zal hij zelf weer terug moeten vinden.

ik zeg hiermee niet dat ik het goedkeur! maar wel dat ernstige mishandeling imo iets anders is.

hier ben ik het helemaal mee eens.
ernstige mishandeling vind ik ook te ver gaan, keur het ook niet goed maar er zijn erge dingen van mishandeling waar ze onderhand maar is harder tegen op moeten treden

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:31

Nicole__1991 schreef:
Charica schreef:

vind het maar beetje nep lijken, het paard reageert er niet op, dan weet ik niet hoe dood dat paard voor de zweep is maar DAT is iedergeval niet goed

Haha, nee inderdaad! xD Daar heb je gelijk in! :P

Nicole__1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:34

maar mensen kunnen altijd overdrijven he en op filmpjes erger maken dan het is :P

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:35

Dat je 1 keer een mep geeft begrijp ik, maar 30 keer???
Echt ziek :(:)

Nadineh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:46

Jezus, Dit is niet normaal.
Zo moet je paard niet over een hindernis laten gaan.
Hij moet met vertrouwen erover heen gaan.
Belachelijk