Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pindy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:21

Maar niemand heeft toch voor beul gespeeld? Eigen rechter, ja, maar beul? Nee ik lees nergens dat iemand anders dan de rechter Quirine heeft gestraft of dat de beestjes iets is aangedaan.

Desalniettemin kan het inderdaad niet zo zijn dat de dieren bij geen gewenst signaal vanuit de rechter dan maar worden gestolen (al hoop ik wel dat ze het nu beduidend beter hebben dan eerst). Ik vind alleen de opmerking van Quirine raar, de beestjes worden dagelijks gereden door gymnasiummeisjes? Zijn vmbo-meisjes niet goed genoeg? En ik mis de inbreng van de dierenbescherming (db). Lijkt mij dat bij in beslagname van 2 paarden en tientallen honden, dat de db extra een oogje in het zeil houdt. Met name dat Quirine bij een soortgelijk geval wel strenger wordt gestraft. Maar goed mevrouw de K heeft een goede advocaat (ex-man Spong en anders regelt hij wel een goede vervanger), ze zal haar rechten goed hebben verdedigd.
Laatst bijgewerkt door pindy77 op 27-04-10 20:28, in het totaal 2 keer bewerkt

lene666

Re: Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:22

De petitie staat er nog op hoor. zie vorige reactie...goed lezen.
Fijne avond en een dikke kusssssssssss voor alle dieren die een rot leven hebben.

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:24

Apart dat je niet op mijn vraag reageerd Lene666 ;)

lene666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:25

Neeeeeeen, mevr. de K, heeft géén advocaat, zij vertegenwoordigde zichzelf op de rechtbank!!!
De heer Spong houdt zich in het geheel niet met zijn ex op.

lene666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:26

Joanna, sorry, heb niet gelezen wat je hebt geschreven...laat maar weten.

pindy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:27

lene666 schreef:
Neeeeeeen, mevr. de K, heeft géén advocaat, zij vertegenwoordigde zichzelf op de rechtbank!!!
De heer Spong houdt zich in het geheel niet met zijn ex op.

Joh, stiekem vind ik dat heel knap van haar.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:28

sonador21 schreef:
bij sommige dingen moet je het recht in eigen handen nemen als de rechter zelf niet slim genoeg is. zeg nu zelf: een aantal paarden wel weghalen en vervolgens kan ze gewoon doorgaan met paarden die ze nog heeft. kan toch niet?

Het recht in eigen ahnden nemen?
en waar trek je de grens dan? en wie trekt die grens?
Zal je even helpen, lang geleden is die grens getrokken, en zijn er mensen die mogen en kunnen beoordelen of er een grens wordt overschreden... maar dat zijn niet de burgers, boeren en buitenlui...
en geen mensen die MENEN dat wat ze doen goed is....

en dit is niets anders dan ordinaire diefstal... .... ....

@Pindy77: Beul = uitvoerder ... er is besloten dat mevr K geen aparden meer mocht houden, en dus zijn ze gestolen....
De Rechter velt een oordeel, iemand anders voert dat uit.... heul vroegah was dat de beul....

@lene666: wat zonde dat je zo reageerd als je reageerd, als dit de daad kracht moet bijzetten, dan laat dat zien dat ik gelijk heb met hetgeen ik geschreven heb.... ordinaire diefstal en dan je best doen om het goed te praten.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:29

lene666 schreef:
De petitie staat er nog op hoor. zie vorige reactie...goed lezen.
Fijne avond en een dikke kusssssssssss voor alle dieren die een rot leven hebben.

Op Bokt staat die petitie godszijdank niet, het zou wel heel erg zijn dat die er nog zou staan.
Een petitie hoort niet ingezet te worden bij burenruzies.
Een petitie zou je in kunnen zetten voor een algemeen belang, bijvoorbeeld om regels te krijgen en voorwaarden over minimale normen over welzijn en dan in het algemeen ( dus geen heksenjacht). Hoort een paard op een volkstuin, hoort een paard in een groep etc.
Een petitie zou nooit diefstal kunnen rechtvaardigen.

pindy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:30

@Alane: De rechter heeft bepaald dat 2 paarden een andere eigenaar krijgen, de andere pony's mocht ze gewoon houden. Vandaar dat er van de 5, 3 dieren gestolen werd (zoals ik de krantenartikelen interpreteer. Verhaal over beul laat ik nu even rusten, is irrelevant wie er gelijk heeft).
Laatst bijgewerkt door pindy77 op 27-04-10 20:38, in het totaal 4 keer bewerkt

lene666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:30

Nee, dat was niet slim!!!
Ze vroeg zelfs aan de rechter of hij de wet wel kende....en zij sprak allleen maar over irrelevante zaken..ook daar had de rechter zijn buik van vol!!
Ik citeer de rechter even,
Mevrouw, waarom pleit u niet voor uw dieren en haalt u alleen zaken aan die niet in het belang staan....

lene666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:33

Wie praat hier in godsnaam nu steeds over burenruzie!!
Ons belang, na beraad met deskundigen, was om het dierenwelzijn..stop daar toch mee, of wekt u zelf agressie op?

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:35

Dit zal wel komen door dat de titel 'buurtbewoners' er steeds bij betrokken is.

En alle filmpjes die op internet en tv naar voren zijn gekomen waarin de "buurtbewoners" niet altijd even vriendelijk lijken over te komen.
Laatst bijgewerkt door Joanna74 op 27-04-10 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:37

lene666 schreef:
Wie praat hier in godsnaam nu steeds over burenruzie!!
Ons belang, na beraad met deskundigen, was om het dierenwelzijn..stop daar toch mee, of wekt u zelf agressie op?

de enige die kan en mag oordelen is de rechter, niet jullie en jullie deskundigen!

lene666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:39

Begrijp wel dat een interview afgenomen wordt, ongeveer een half uur....de uitzending is ongeveer 2 a 3 min.
De redactie knipt er behoorlijk in, dat zal de reden zijn.
Helaas voor ons, wij hadden en hebben enkel goede bedoelingen mbt dierenwelzijn...zij kunnen immers niet aan de bel trekken(jammer genoeg), dat is nl de taak van de (goede)mens, die een hart heeft voor stumperds.

lene666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:40

Deskundigen waren...LID, Levende Have Politie,dierenarts...nee die hebben het allemaal verkeerd geconstateerd!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:42

Citaat:
Fantastisch! Onze paardjes zijn werkelijk van de hel in de hemel gekomen”, aldus Marlène Kiers namens de bewoners.

naja wat een idioterie de Marlene zeg!! ONZE paardjes............ waar halen ze de moed vandaan..... ONZE paardjes........ niks van hun bij!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:42

lene666 schreef:
Deskundigen waren...LID, Levende Have Politie,dierenarts...nee die hebben het allemaal verkeerd geconstateerd!!!

maar niet overtuigend genoeg voor een rechter............... zo simpel is het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:45

KiWiKo schreef:
lene666 schreef:

Nou als je dat zo simpel wilt zien.....waar heb jij je hart zitten? ook kniehoog in die modder?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:45

pindy77 schreef:
@Alane: De rechter heeft bepaald dat 2 paarden een andere eigenaar krijgen, de andere pony's mocht ze gewoon houden. Vandaar dat er van de 5, 3 dieren gestolen werd (zoals ik de krantenartikelen interpreteer. Verhaal over beul laat ik nu even rusten, is irrelevant wie er gelijk heeft).

Ik ben denk ik niet duidelijk geweest.... even verder kijken dan de echte rechtzaak die is geweest...
de mensen die de paarden hebben gestolen, hebben voor eigen rechter gespeeld, hebben dus mevr. K nogmaals 'veroordeeld' en zijn toen overgegaan om het beslotene ten uitvoer te brengen...
rechter en beul gespeeld....

Jeutje, en dan gaan de paardendieven ook nog zover om de zadels er maar gelijk bij mee te nemen... en dan ook nog eens te spreken over 'onze' paarden....
die hebben het echt niet begrepen. :n

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:47

sonador21 schreef:
KiWiKo schreef:

Nou als je dat zo simpel wilt zien.....waar heb jij je hart zitten? ook kniehoog in die modder?

het is gewoon zo smpel, zo zijn de regels en de wetten in Nederland, ben je er tegen ga stemmen, ga lobby-en etc.... maar verlaag je niet tot dit nivo en ga verder door het leven als misdadiger...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:47

sonador21 schreef:
KiWiKo schreef:

maakt niet uit, er moet gewoon met de handjes van andermans bezit afgebleven worden. De rechter bepaald, niet iemand anders........ en als het bewijs niet overtuigend genoeg is dan is er geen veroordeling.

lene666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:48

"Onze paardjes" is ook maar een statement, zie je de tekentjes niet staan!!!.....dit impliceert enkel en alleen dat we er alles aan hebben gedaan en dus met recht het "onze paardjes" mogen noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:49

nee het spreken over Onze paarden gaat ook ver, en het stelen van het tuig helemaal!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:49

lene666 schreef:
"Onze paardjes" is ook maar een statement, zie je de tekentjes niet staan!!!.....dit impliceert enkel en alleen dat we er alles aan hebben gedaan en dus met recht het "onze paardjes" mogen noemen.

helemaal niet!! het zijn niet jullie paardjes.........

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:51

KiWiKo schreef:
lene666 schreef:

helemaal niet!! het zijn niet jullie paardjes.........

Inderdaad alleen de eigenaarese kan zeggen dat het haar paarden zijn/waren.