geerke schreef:Maartje1990 schreef:pony's zoals ijslanders? sinds wanneer is het ijslandse PAARD een pony?
Ik vind 't echt onzin, ik weet wel ergere dingen dan een paard dat te dik is. En ja, allebei mijn paarden zijn in de zomer te dik, vooral mijn.. ja shetlander, pony... ja... Maar ik ga ze geen van hun ruimte innemen alleen omdat dik zijn schadelijk SCHIJNT te zijn, gaat toch al 12 jaar goedzo, ga er niks aan veranderen. Ik heb liever m'n paard dik en dat hij veel vrijheid heeft, dan slank en in een stalletje geproptik neem 't risico dat 't misschien 'ooit' fout gaat.
omdat iets al 12 jaar goed gaat wil het niet zeggen dat het goed is natuurlijk....
Je hebt iets te dik en moddervet,daar zit wel een verschil in.
Het gras in nederland is veel te rijk en te lang,kuil ,wat veel gevoerd wordt is te rijk en voor koeien bedoelt.
En verder kan een paard best een uurtje per dag bereden worden zonder er krachtvoer in toe doen.
Dit geldt alleen voor de 'dikkers'.
Te dik is absoluut niet goed,zodra er een manekam met vet opzit is een paard zeker te dik.
Sobere paarden en pony's moeten sober gehouden worden....anders is er een grote kans op IR en hoefbevangenhed en geloof mij....dat kun je beter voorkomen.
heb je mij horen zeggen dat 't goed is? nee! alleen 't gaat al 12 jaar niet fout, dus ik zie geen reden om 't 'nu opeens' te gaan veranderen. Ik neem 't risico, die van mij valt trouwens eerder onder moddervet dan iets te dik. Ze krijgen trouwens echt alleen maar gras, in de winter krijgen ze wel hooi bijgevoerd, that's it.
Er zijn dingen die veel slechter voor paarden zijn, dan mijn paarden die 24/7 op de wei staan en daardoor inderdaad te dik zijn